Art. 20. - [Zasady spełniania wymagań dostępności przez produkty lub usługi zgodne z postanowieniami norm zharmonizowanych lub specyfikacji technicznych] - Zapewnianie spełniania wymagań dostępności niektórych produktów i usług przez podmioty gospodarcze.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.731

Akt oczekujący
Wersja od: 15 maja 2024 r.
Art.  20.  [Zasady spełniania wymagań dostępności przez produkty lub usługi zgodne z postanowieniami norm zharmonizowanych lub specyfikacji technicznych]
1. 
Jeżeli produkt albo usługa są zgodne z odpowiednimi postanowieniami norm zharmonizowanych lub specyfikacji technicznych albo ich częściami, uznaje się, że taki produkt albo taka usługa spełniają wymagania dostępności w zakresie, w jakim te wymagania są objęte tymi normami zharmonizowanymi lub specyfikacjami technicznymi albo ich częściami.
2. 
Usługi spełniające wymagania dostępności w zakresie informacji oraz wymagania informowania o dostępności określone w:
1)
rozporządzeniu (WE) nr 261/2004 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 11 lutego 2004 r. ustanawiającym wspólne zasady odszkodowania i pomocy dla pasażerów w przypadku odmowy przyjęcia na pokład albo odwołania lub dużego opóźnienia lotów, uchylającym rozporządzenie (EWG) nr 295/91 (Dz. Urz. UE L 46 z 17.02.2004, str. 1, z późn. zm. 5  - Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 8, str. 10),
2)
rozporządzeniu (WE) nr 1107/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 5 lipca 2006 r. w sprawie praw osób niepełnosprawnych oraz osób o ograniczonej sprawności ruchowej podróżujących drogą lotniczą (Dz. Urz. UE L 204 z 26.07.2006, str. 1),
3)
rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1300/2014 z dnia 18 listopada 2014 r. w sprawie technicznych specyfikacji interoperacyjności odnoszących się do dostępności systemu kolei Unii dla osób niepełnosprawnych i osób o ograniczonej możliwości poruszania się (Dz. Urz. UE L 356 z 12.12.2014, str. 110, z późn. zm. 6 ),
4)
rozporządzeniu Komisji (UE) nr 454/2011 z dnia 5 maja 2011 r. w sprawie technicznej specyfikacji interoperacyjności odnoszącej się do podsystemu "Aplikacje telematyczne dla przewozów pasażerskich" transeuropejskiego systemu kolei (Dz. Urz. UE L 123 z 12.05.2011, str. 11, z późn. zm. 7 ),
5)
rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 1177/2010 z dnia 24 listopada 2010 r. o prawach pasażerów podróżujących drogą morską i drogą wodną śródlądową oraz zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2006/2004,
6)
rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) nr 181/2011 z dnia 16 lutego 2011 r. dotyczącym praw pasażerów w transporcie autobusowym i autokarowym oraz zmieniającym rozporządzenie (WE) nr 2006/2004,
7)
rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2021/782 z dnia 29 kwietnia 2021 r. dotyczącym praw i obowiązków pasażerów w ruchu kolejowym (Dz. Urz. UE L 172 z 17.05.2021, str. 1)

- uznaje się za spełniające odpowiednie wymagania dostępności.

5 Zmiana wymienionego rozporządzenia została ogłoszona w Dz. Urz. UE L 119 z 07.05.2019, str. 202.
6 Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 139I z 27.05.2019, str. 1, Dz. Urz. UE L 134 z 11.05.2022, str. 14, Dz. Urz. UE L 204 z 04.08.2022, str. 28, Dz. Urz. UE L 5 z 06.01.2023, str. 31 oraz Dz. Urz. UE L 222 z 08.09.2023, str. 88.
7 Zmiany wymienionego rozporządzenia zostały ogłoszone w Dz. Urz. UE L 194 z 21.07.2012, str. 1, Dz. Urz. UE L 328 z 07.12.2013, str. 72, Dz. Urz. UE L 55 z 26.02.2015, str. 2, Dz. Urz. UE L 88 z 05.04.2016, str. 26 oraz Dz. Urz. UE L 139I z 27.05.2019, str. 103.