Art. 32. - [Skarga na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej] - Zapewnianie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.2240 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 3 listopada 2022 r.
Art.  32.  [Skarga na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej]
1. 
W przypadku gdy podmiot, o którym mowa w art. 30 ust. 2, nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:
1)
w sposób i w terminie, o których mowa w art. 31 ust. 1, albo
2)
w terminie określonym w art. 31 ust. 2, albo
3)
z powodów określonych w zawiadomieniu, o którym mowa w art. 31 ust. 3

- wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności, zwanej dalej "skargą".

2. 
Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni od dnia:
1)
w którym upłynął odpowiednio termin:
a)
określony w art. 31 ust. 1 albo
b)
wskazany w powiadomieniu, o którym mowa w art. 31 ust. 2;
2)
otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w art. 31 ust. 3.
3. 
Skarga powinna spełniać wymagania formalne określone dla wniosku o zapewnienie dostępności, o których mowa w art. 30 ust. 3, z tym że w zakresie pkt 214 jest wystarczające załączenie do skargi kopii żądania zapewnienia dostępności.
4. 
Stronami postępowania wszczętego na skutek wniesienia skargi są skarżący oraz podmiot publiczny, którego działalności dotyczy treść skargi.
5. 
W przypadku stwierdzenia, że niezapewnienie dostępności w zakresie żądanym przez skarżącego nastąpiło na skutek naruszenia przepisów ustawy, Prezes Zarządu PFRON nakazuje podmiotowi publicznemu, w drodze decyzji, zapewnienie dostępności, wraz z określeniem:
1)
sposobu zapewnienia dostępności skarżącemu;
2)
terminu realizacji nakazu, nie krótszego niż 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - nie krótszego niż 60 dni, od dnia doręczenia decyzji.
6. 
Prezes Zarządu PFRON, w drodze decyzji, odmawia nakazania podmiotowi publicznemu zapewnienia dostępności, w przypadku gdy podmiot publiczny wykaże, że nie zapewnił dostępności, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, a zapewnił dostęp alternatywny, o którym mowa w art. 7, a także gdy z innych względów skarga jest bezzasadna.
7. 
Postępowanie przed Prezesem Zarządu PFRON jest postępowaniem jednoinstancyjnym.