Art. 32. - [Skarga na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej] - Zapewnianie dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2022.2240 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 3 listopada 2022 r.
Art. 32. [Skarga na brak dostępności architektonicznej lub informacyjno-komunikacyjnej]
1.
W przypadku gdy podmiot, o którym mowa w art. 30 ust. 2, nie zapewnił wnioskodawcy dostępności:1)
w sposób i w terminie, o których mowa w art. 31 ust. 1, albo2)
w terminie określonym w art. 31 ust. 2, albo3)
z powodów określonych w zawiadomieniu, o którym mowa w art. 31 ust. 3- wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności, zwanej dalej "skargą".
2.
Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni od dnia:1)
w którym upłynął odpowiednio termin:a)
określony w art. 31 ust. 1 albob)
wskazany w powiadomieniu, o którym mowa w art. 31 ust. 2;2)
otrzymania zawiadomienia, o którym mowa w art. 31 ust. 3.3.
Skarga powinna spełniać wymagania formalne określone dla wniosku o zapewnienie dostępności, o których mowa w art. 30 ust. 3, z tym że w zakresie pkt 214 jest wystarczające załączenie do skargi kopii żądania zapewnienia dostępności.4.
Stronami postępowania wszczętego na skutek wniesienia skargi są skarżący oraz podmiot publiczny, którego działalności dotyczy treść skargi.5.
W przypadku stwierdzenia, że niezapewnienie dostępności w zakresie żądanym przez skarżącego nastąpiło na skutek naruszenia przepisów ustawy, Prezes Zarządu PFRON nakazuje podmiotowi publicznemu, w drodze decyzji, zapewnienie dostępności, wraz z określeniem:1)
sposobu zapewnienia dostępności skarżącemu;2)
terminu realizacji nakazu, nie krótszego niż 30 dni, a w sprawach szczególnie skomplikowanych - nie krótszego niż 60 dni, od dnia doręczenia decyzji.6.
Prezes Zarządu PFRON, w drodze decyzji, odmawia nakazania podmiotowi publicznemu zapewnienia dostępności, w przypadku gdy podmiot publiczny wykaże, że nie zapewnił dostępności, w szczególności ze względów technicznych lub prawnych, a zapewnił dostęp alternatywny, o którym mowa w art. 7, a także gdy z innych względów skarga jest bezzasadna.7.
Postępowanie przed Prezesem Zarządu PFRON jest postępowaniem jednoinstancyjnym.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »