Zakres, warunki, terminy i sposób przeprowadzania badań technicznych tramwajów i trolejbusów oraz jednostki wykonujące te badania.
Dz.U.2003.230.2300
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY 1
z dnia 19 grudnia 2003 r.
w sprawie zakresu, warunków, terminów i sposobu przeprowadzania badań technicznych tramwajów i trolejbusów oraz jednostek wykonujących te badania
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
zwane dalej "jednostką badawczą".
Tramwaje
Tramwaje
Trolejbusy
Trolejbusy
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
WYKAZ CZYNNOŚCI KONTROLNYCH ORAZ METODY I KRYTERIA OCENY STANU TECHNICZNEGO TRAMWAJÓW*)
WYKAZ CZYNNOŚCI KONTROLNYCH ORAZ METODY I KRYTERIA OCENY STANU TECHNICZNEGO TRAMWAJÓW*)
Przedmiot i zakres badań | Sposób prowadzenia badania | Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający |
1 | 2 | 3 |
1. Identyfikacja | ||
1.1. Identyfikacja tramwaju | 1. Brak zgodności zapisów numeru tramwaju (nr nadwozia) ze stanem faktycznym. | |
2. Brak numeru nadwozia albo numer nieczytelny. | ||
Oględziny zewnętrzne, | 3. Niezgodność z zapisem w karcie: masy, pojemności lub innych danych tramwaju. | |
porównanie zapisów w karcie | 4. Brak numerów bocznych i emblematów przedsiębiorstwa komunikacyjnego. | |
tramwaju ze stanem faktycznym | 5. Numery boczne lub emblematy przedsiębiorstwa uszkodzone lub nieczytelne. | |
6. Brak tabliczki znamionowej albo tabliczka nieczytelna, jeśli jest wymagana. | ||
1.2.Dodatkowe wyposażenie | Oględziny | Brak gaśnicy lub nieodpowiedni jej rodzaj lub brak potwierdzenia czynności konserwacyjnych zgodnie z instrukcją producenta, nie rzadziej niż raz na rok. |
2. Światła | ||
2.1. Światła | Oględziny | 1. Liczba świateł niezgodna z wymaganą. |
drogowe i mijania | 2. Niejednakowa barwa lub barwa inna niż biała bądź żółta selektywna. | |
3. Brak lub niedziałanie świateł drogowych. | ||
2.1.1. Stan i | 4. Brak lub niedziałanie świateł mijania. | |
działanie | 5. Włączenie świateł mijania lub świateł drogowych nie włącza równocześnie świateł pozycyjnych. | |
6. Przełączenie świateł drogowych na światła mijania nie powoduje wyłączenia wszystkich świateł drogowych. | ||
7. Brak wyraźnej granicy światła i cienia. | ||
8. Brak lub niedziałanie kontrolnego sygnału świateł drogowych. | ||
9. Pęknięte szkło lampy. | ||
2.1.2. Rozmieszczenie | 10.Niewłaściwe rozmieszczenie świateł na tramwaju | |
2.1.3. Ustawienie świateł drogowych i mijania w płaszczyźnie | Pomiar ustawienia za pomocą ekranu lub przyrządów specjalnych | 1. Odchylenie strumienia światła mijania w płaszczyźnie poziomej przekracza dopuszczalne granice: 10 cm na 10 m (w lewo i w prawo). |
poziomej i pionowej | 2. Odchylenie światła drogowego w płaszczyźnie poziomej przekracza dopuszczalne granice: 20 cm na 10 m (w lewo i w prawo). | |
3. Wartość ustawienia światła mijania w płaszczyźnie pionowej różni się od wartości nominalnej więcej niż: 3 cm na 10 m w górę lub 5 cm na 10 m w dół. | ||
4. Wartość ustawienia światła drogowego w płaszczyźnie pionowej różni się od wartości nominalnej więcej niż 5 cm na 10 m w górę lub w dół. | ||
2.1.4. Światłość świateł drogowych | Pomiar światłości poszczególnych | 1. Suma światłości poszczególnych świateł nie osiąga wymaganego minimum. |
równocześnie włączonych | 2. Suma światłości przekracza dopuszczalne maksimum 225.000 cd. | |
świateł drogowych i obliczenie: | 3. Różnica światłości w którejkolwiek parze świateł przekracza: | |
* sumy światłości świateł, | a) 30% światłości większej - w przypadku gdy światłość większa przekracza 40.000 cd., | |
* różnicy światłości między lewym i prawym światłem | b) 50% światłości większej - w przypadku gdy światłość większa nie przekracza 40.000 cd. | |
Uwaga : pomiaru światłości dokonuje się przy włączonej przetwornicy | ||
2.2. Światła | Oględziny | 1. Liczba świateł niezgodna z wymaganą. |
kierunkowskazów | 2. Barwa inna niż żółta samochodowa. | |
3. Niewłaściwe rozmieszczenie na wagonie. | ||
2.2.1. Stan i działanie | 4. Brak kontrolnego sygnału działania lub niewłaściwe jego działanie. | |
5. Włączenie kierunkowskazów uzależnione od włączonych świateł. | ||
6. Uszkodzone klosze lamp. | ||
7. Działanie nie w jednej fazie. | ||
8. Częstotliwość błysków mniejsza niż 60 cykli na minutę lub większa niż 120 cykli na minutę. | ||
9. Włączenie świateł następuje z opóźnieniem większym niż 1s, a pierwsze wyłączenie z opóźnieniem większym niż 1,5 s od uruchomienia przełącznika kierunkowskazów | ||
2.3. Światła | Oględziny | 1. Liczba świateł niezgodna z wymaganą. |
hamowania "stop" | 2. Barwa inna niż czerwona. | |
2.3.1. Stan i | 3. Niewłaściwe rozmieszczenie na wagonie. | |
działanie | 4. Nie włącza się przy uruchomieniu któregokolwiek hamulca; nie dotyczy hamulca postojowego. | |
5. Natężenie świateł nie jest wyraźnie większe niż natężenie świateł pozycyjnych tylnych. | ||
6. Zamontowany sygnał włączenia (dopuszcza się sygnał niesprawności świateł). | ||
7. Uszkodzone lub zanieczyszczone klosze lamp. | ||
2.4. Światła | Oględziny | 1. Liczba świateł niezgodna z wymaganą. |
pozycyjne przednie | 2. Barwa inna niż biała (dopuszcza się barwę żółtą selektywną, jeżeli światła te są | |
2.4.1. Stan i działanie | połączone ze światłem mijania lub światłem drogowym barwy żółtej selektywnej). | |
3. Niewłaściwe rozmieszczenie na wagonie. | ||
4. Brak lub niedziałanie kontrolnego sygnału włączenia. | ||
5. Uszkodzone lub zanieczyszczone klosze lamp. | ||
2.5. Światła | Oględziny | 1. Liczba świateł niezgodna z wymaganą. |
pozycyjne tylne | 2. Barwa inna niż czerwona. | |
2.5.1. Stan i | 3. Niewłaściwe rozmieszczenie na wagonie. | |
działanie | 4. Brak lub niedziałanie kontrolnego sygnału włączenia. | |
5. Uszkodzone lub zanieczyszczone klosze lamp. | ||
2.6. Światła | Oględziny | 1. Liczba świateł niezgodna z wymaganą. |
odblaskowe tylne i | 2. Barwa inna niż czerwona. | |
inne niż trójkątne | 3. Niewłaściwe rozmieszczenie na wagonie. | |
2.6.1. Stan | 4. Mają kształt trójkąta. | |
2.7.Światła | Oględziny | 1. Liczba niezgodna z wymaganą. |
odblaskowe boczne. | 2. Barwa inna niż żółta samochodowa. | |
2.7.1. Stan | 3. Niewłaściwe rozmieszczenie na wagonie. | |
4. Mają kształt trójkąta. | ||
2.8. Światła | Oględziny | 1. Jak w poz. 2.2. pkt 1 - 4 i 7. |
awaryjne | 2. Nie działają przy wyłączonych urządzeniach | |
2.8.1. Stan i działanie | tramwaju i opuszczonym pantografie. | |
2.9. Światła | Oględziny | 1. Liczba świateł niezgodna z wymaganą. |
przeciwmgłowe | 2. Barwa inna niż czerwona. | |
tylne | 3. Niewłaściwe rozmieszczenie na wagonie. | |
2.9.1. Stan i działanie | 4. Brak lub niewłaściwie działający kontrolny sygnał włączenia. | |
5. Może być włączone bez włączonych świateł mijania lub świateł przeciwmgłowych przednich. | ||
6. Nie ma możliwości włączenia światła przeciwmgłowego tylnego niezależnie od światła przeciwmgłowego przedniego. | ||
7. Natężenie światła nie jest wyraźnie większe niż natężenie świateł pozycyjnych tylnych. | ||
2.10. Światła | Oględziny | 1. Liczba świateł niezgodna z wymaganą. |
cofania | 2. Barwa inna niż biała. | |
2.10.1. Stan i | 3. Niewłaściwe rozmieszczenie na wagonie. | |
działanie | 4. Włączenie możliwe przy innym położeniu nawrotnika niż jazda do tyłu. | |
5. Możliwość ich włączania przy wyłączonych obwodach sterowniczych tramwaju. | ||
6. Oślepiają innych użytkowników drogi. | ||
2.11. Światła | Oględziny | 1. Liczba świateł niezgodna z wymaganą. |
przeciwmgłowe | 2. Barwa inna niż biała lub żółta selektywna. | |
przednie | 3. Niewłaściwe rozmieszczenie na wagonie. | |
2.11.1. Stan i działanie | 4. Włączają się bez włączania świateł pozycyjnych. | |
5. Oślepiają innych użytkowników drogi. | ||
6. Nie ma możliwości włączenia i wyłączenia niezależnie od świateł drogowych i mijania. | ||
2.11.2. Ustawienie świateł przeciwmgłowych przednich | Pomiar ustawienia za pomocą ekranu lub specjalistycznych przyrządów | Wartość ustawienia światła przeciwmgłowego w płaszczyźnie pionowej różni się od wartości nominalnej więcej niż 5 cm na 10 m w górę lub w dół. |
2.12. Światła | Oględziny | 1. Liczba świateł niezgodna z wymaganą. |
odblaskowe | 2. Barwa inna niż biała. | |
przednie | 3. Niewłaściwe rozmieszczenie na wagonie. | |
2.12.1 Stan | 4. Mają kształt trójkąta. | |
2.13. Światła | Oględziny | 1.Niewłaściwe rozmieszczenie na wagonie. |
jazdy dziennej | 2. Niewłaściwe połączenie elektryczne. | |
2.13.1. Stan i | 3. Nieodpowiednia powierzchnia świetlna. | |
działanie | 4. Barwa inna niż biała. | |
3. Układ hamulcowy | ||
3.1.Hamulec roboczy | 1. Pęknięcia, odkształcenia lub silne skorodowanie elementów układu. | |
3.1.1. Stan techniczny | Oględziny części zewnętrznych | 2. Tarcie ruchomych części tramwaju o przewody elektryczne układu hamulcowego. |
układu hamulcowego | 3. Obluzowanie mocowania jakiejkolwiek części układu hamulcowego. | |
tramwaju ustawionego na kanale | 4. Wyciek lub uszkodzenie hydraulicznych lub pneumatycznych przewodów rurowych zbiorników lub innych elementów roboczych, jeśli takie w układzie hamulcowym tramwaju występują; brak rezerwowej odległości stopki pedału hamulca. | |
3.1.2. Skuteczność | Pomiaru skuteczności hamulców dokonuje się zgodnie z instrukcją (załącznik nr 2 do niniejszego rozporządzenia) na torze próbnym | |
3.2. Hamulec | Jak w poz. 3.1.1 | |
awaryjny | Przegląd techniczny wykonuje się jak | |
3.2.1. Stan techniczny | w poz. 3.1.1 | |
3.2.2. Skuteczność | Pomiaru skuteczności hamowania dokonuje się jak w poz. 3.1.2 | Jak w poz. 3.1.2 |
3.3. Hamowanie nagłe | Pomiar skuteczności hamowania wykonuje się tak jak w poz. 3.1.2 | Jak w poz. 3.1.2 |
3.3.1. Skuteczność | ||
3.4. Hamulec | Jak w poz. 3.1.1. | |
postojowy 3.4.1. Stan techniczny | Przegląd techniczny wykonuje się jak w poz. 3.1.1 | |
3.4.2. Skuteczność | Pomiar skuteczności wykonuje się jak w poz. 3.1.2 | Jak w poz. 3.1.2. |
3.5. Hamulec bezpieczeństwa | Przegląd techniczny wykonuje się jak w poz. 3.1.1 | Jak w poz. 3.1.2. |
3.5.1. Skuteczność | Pomiar skuteczności wykonuje się jak w poz. 3.1.2. | Jak w poz. 3.1.2. |
3.5.2. Sprawdzenie działania czuwaka | Jak w poz. 3.1.1. | |
4. Urządzenia sygnalizacyjne | ||
4.1. Sygnał dźwiękowy zewnętrzny | Oględziny zewnętrzne | 1. Pęknięcia, odkształcenia lub silna korozja elementów konstrukcyjnych sygnału. 2. Zły stan lub ocieranie przewodów |
4.1.1 Pomiar | elektrycznych zasilających sygnał. | |
hałasu | 3. Obluzowanie mocowania którejkolwiek części układu. | |
4.1.2. Pomiar głośności sygnału | Pomiaru dokonuje się z przodu tramwaju na przedłużeniu jego osi, na wys. 1,6 m od główki szyny, w odległ. 3 m | Wynik pomiaru jest mniejszy od 93dB (A). |
4.2. Urządzenie sygnalizacyjne | Oględziny | 1. Brak sygnalizacji świetlnej lub akustycznej w kabinie motorniczego. |
służące pasażerom do informowania | 2. Brak przycisków lub linki wzdłuż wagonu do uruchomienia tej sygnalizacji. | |
motorniczego o niebezpieczeństwie 4.2.1. Stan techniczny 4.2.2. Ocena skuteczności informowania motorniczego | 3. Brak oznaczeń elementów sygnalizacji. | |
4.3. Sygnalizacja o stanie otwarcia | Oględziny | 1. Brak sygnalizacji świetlnej lub akustycznej w kabinie motorniczego. |
drzwi | 2. Brak przycisków lub linki wzdłuż wagonu do uruchomienia tej sygnalizacji. | |
3. Brak oznaczeń elementów sygnalizacji. | ||
5. Podwozie | ||
5.1. Wózki | Oględziny | 1. Pęknięcia lub odkształcenia ramy. |
tramwaju ustawionego na | 2. Nadmierna korozja mająca wpływ na wytrzymałość całej konstrukcji. | |
kanale | 3. Obluzowanie lub brak śrub mocujących. | |
przeglądowym. | 4. Nadmierne zużycie lub pęknięcie części. | |
5. Nadmierne wycieki oleju z przekładni. | ||
6. Zły stan szczotek osiowych. | ||
7. Brak połączeń lub zły stan połączeń uziemiających. | ||
8. Niewłaściwe wymiary obręczy i zestawu kołowego. | ||
5.2. Skrzynie aparatowe | Oględziny | 1. Pęknięcia, uszkodzenia lub odkształcenia skrzyń lub ich klap. |
2. Widoczne uszkodzenia poszczególnych aparatów znajdujących się w skrzyniach lub ślady ich nadpaleń. | ||
3. Obluzowane lub niezabezpieczone przewody elektryczne. | ||
4. Przewody niezabezpieczone na ostrych krawędziach. | ||
5. Zły stan izolatorów. | ||
5.3. Resory, elementy gumowe, | Oględziny | 1. Uszkodzone amortyzatory, elementy gumowe, rozwulkanizowana guma. |
zawieszenia, amortyzatory | 2. Guma elementów zawieszenia uszkodzona mechanicznie i zagrażająca bezpieczeństwu jazdy. | |
3. Zły stan elementów resorujących | ||
5.4.Urządzenia sprzęgowe i zderzne | Oględziny | Pęknięcia, odkształcenia, obluzowania elementów. |
6. Nadwozie | ||
6.1. Kabina motorniczego | Oględziny zewnętrzne | 1. Uszkodzone urządzenia sterujące lub sygnalizujące mające wpływ na bezpieczeństwo jazdy. |
2. Wystające ostre krawędzie. | ||
6.2. Pudło | Oględziny zewnętrzne | 1. Stopień korozji osłabiający w istotny sposób konstrukcję nośną. |
2. Pęknięcia kratownicy. | ||
6.3. Drzwi | Oględziny i sprawdzanie | 1. Złe otwieranie i zamykanie lub samoczynne bądź niezamierzone otwieranie się. |
działania | 2. Brak lub uszkodzenie uchwytu do otwierania awaryjnego. | |
6.4. Podłoga i stopnie | Oględziny | 1. Poodrywana lub podarta wykładzina podłogowa. |
2. Nadmiernie skorodowana lub popękana podłoga. | ||
3. Źle przymocowane, nadmiernie wystające lub ruszające się klapy podłogowe. | ||
6.5. Odbierak prądu | Oględziny | 1. Pęknięcia, odkształcenia, obluzowanie elementów. |
2. Zły stan izolatorów i połączeń elektrycznych. | ||
6.6. Siedzenia | Oględziny | 1. Pęknięcia, rozdarcia albo inne uszkodzenia zagrażające bezpieczeństwu. |
2. Złe przymocowanie siedzeń do konstrukcji wagonu. | ||
6.7. Lusterka | Oględziny | 1. Brak wymaganych lusterek wstecznych. |
2. Pęknięcia lub zmatowienie powierzchni lusterka. | ||
6.8. Szyby | Oględziny | 1. Pęknięcia lub zmatowienia szyb ograniczające widoczność z kabiny motorniczego. |
2. Brak ocechowania szyb. | ||
6.9. Wycieraczki i spryskiwacze | Oględziny i kontrola działania | 1. Brak lub niesprawność wycieraczek. |
6.10. Prędkościomierz, | 1. Niesprawność prędkościomierza i drogomierza. | |
licznik kilometrów, | Oględziny | 2. Prędkościomierz umieszczony poza polem widzenia motorniczego. |
tachograf | 3. Brak lub niesprawność tachografu. | |
6.11. Wyjścia awaryjne | Oględziny | 1. Brak wyjść awaryjnych, niewłaściwie urządzone lub za mała ich liczba. |
2. Brak oznaczeń wyjścia awaryjnego. | ||
6.12. Ogrzewanie i wentylacja | Oględziny i sprawdzenie działania | 1. Brak lub niedziałanie urządzeń grzewczych w kabinie motorniczego lub w przedziale dla pasażerów. |
2. Brak lub niedziałanie urządzeń wentylacyjnych w kabinie motorniczego lub w przedziale dla pasażerów. | ||
6.13. Urządzenie zabezpieczające przed użyciem przez osoby niepowołane | Oględziny i sprawdzenia działania | Niekompletność lub niedziałanie blokady jazdy. |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
BADANIE SKUTECZNOŚCI HAMOWANIA TRAMWAJU
BADANIE SKUTECZNOŚCI HAMOWANIA TRAMWAJU
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
a) roboczego,
b) awaryjnego,
c) nagłego,
d) postojowego,
e) bezpieczeństwa.
Pomiar drogi hamowania tramwaju
Pomiar drogi hamowania tramwaju
Pomiar opóźnienia hamowania tramwaju
Pomiar opóźnienia hamowania tramwaju
Ocena skuteczności hamowania tramwaju
Ocena skuteczności hamowania tramwaju
Lp. | Wagon wyprodukowany | Rodzaj hamowania | Droga hamowania (m) | Opóźnienie hamowania (m/s2) |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1 | do dnia 31 grudnia 1963 r. | nagłe | 17,3 | 2,0 |
robocze lub awaryjne | 43,4 | 0,8 | ||
2 | po dniu 31 grudnia 1963 r. | nagłe | 17,3 | 2,0 |
robocze lub awaryjne | 31,5 | 1,1 | ||
bezpieczeństwa | 34,7 | 1,0 | ||
3. | po dniu 1 stycznia 1999 r. | nagłe | 13,3 | 2,6 |
robocze lub awaryjne | 28,9 | 1,2 | ||
bezpieczeństwa | 23,1 | 1,5 | ||
4 | po dniu 1 stycznia 2002 r. | nagłe | 12,4 | 2,8 |
robocze lub awaryjne | 26,7 | 1,3 | ||
bezpieczeństwa | 23,1 | 1,5 | ||
5 | po dniu 1 stycznia 2005 r. | nagłe | 11,5 | 3,0 |
robocze lub awaryjne | 24,8 | 1,4 | ||
bezpieczeństwa | 19,3 | 1,8 |
ZAŁĄCZNIK Nr 3
WYKAZ PRZYRZĄDÓW I NARZĘDZI NIEZBĘDNYCH DO BADAŃ TECHNICZNYCH TRAMWAJÓW I TROLEJBUSÓW
WYKAZ PRZYRZĄDÓW I NARZĘDZI NIEZBĘDNYCH DO BADAŃ TECHNICZNYCH TRAMWAJÓW I TROLEJBUSÓW
ZAŁĄCZNIK Nr 4
(Strona 1)
ZAŚWIADCZENIE O PRZEPROWADZONYM BADANIU TECHNICZNYM TRAMWAJU (pieczątka instytucji badającej) Nr | |||
Typ i model tramwaju | Nr boczny | Nr karty tramwaju | |
Nr identyfikacyjny lub nr podwozia (nadwozia) | |||
Właściciel pojazdu | |||
ZGODNIE Z WYNIKIEM | 1. dopuszczony do ruchu (P) | ||
BADANIA TRAMWAJ MOŻE BYĆ | 2. dopuszczony do ruchu warunkowo(W) | ||
3. niedopuszczony do ruchu (N) | |||
Data produkcji | podpis i pieczątka identyfikacyjna | ||
Data badania | |||
Następny termin badania do |
UWAGA:
Rubryki 1, 2 i 3 wypełnia się przez dokonanie wpisu w rubryce właściwej oraz wyraźne skreślenie treści rubryk niemających w danym wypadku zastosowania.
(Strona 2)
Uwagi *) ................................................... ............................................................................ ............................................................................ ...................................... ............................................................ ............................................................................ ............................................................................ ...................................... |
.................................... (podpis i pieczątka identyfikacyjna) |
*) Należy wpisywać stwierdzone usterki, ograniczenia przy dopuszczeniu warunkowym i jego termin lub inne uwagi.
ZAŁĄCZNIK Nr 6
WYKAZ CZYNNOŚCI KONTROLNYCH ORAZ METODY I KRYTERIA OCENY STANU TECHNICZNEGO INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ, ODBIERAKÓW PRĄDU, HAMULCA ROBOCZEGO, HAMULCA BEZPIECZEŃSTWA ORAZ POZIOMU HAŁASU ZEWNĘTRZNEGO TROLEJBUSÓW
WYKAZ CZYNNOŚCI KONTROLNYCH ORAZ METODY I KRYTERIA OCENY STANU TECHNICZNEGO INSTALACJI ELEKTRYCZNEJ, ODBIERAKÓW PRĄDU, HAMULCA ROBOCZEGO, HAMULCA BEZPIECZEŃSTWA ORAZ POZIOMU HAŁASU ZEWNĘTRZNEGO TROLEJBUSÓW
Przedmiot i zakres badań | Sposób prowadzenia badania | Podstawowe kryteria uznania stanu technicznego za niezadowalający |
1 | 2 | 3 |
1. Instalacja elektryczna | ||
1.1. Przewody i urządzenia | Oględziny | 1. Istnieje możliwość dotknięcia urządzeń będących pod napięciem. |
elektryczne | 2. Przetarcie izolacji, jej uszkodzenie. | |
3. Korozja połączeń elektrycznych. | ||
1.1.1. Stan techniczny | 4. Niewłaściwe łączenie przewodów lub luźne mocowanie przewodów w zaciskach. | |
5. Brak odłącznika umożliwiającego odłączenie obwodu głównego bez użycia narzędzi. | ||
6. Brak wyłącznika nadmiarowego. | ||
1.2. Oporność izolacji | Pomiar | Oporność izolacji obwodu głównego (galwanicznie integralnego) trolejbusu w warunkach największej wilgotności mniejsza niż 1,3 MΩ. |
1.2.1. Stan techniczny | ||
1.3. | Oględziny | 1. Brak wyłącznika baterii akumulatorów. |
Akumulator | 2. Brak mocowania baterii do nadwozia. | |
3. Pęknięcie obudowy, wycieki elektrolitu. | ||
1.3.1 Stan techniczny | ||
1.4. Odbieraki prądu 1.4.1. Stan i działanie | Oględziny i sprawdzenie | 1. Pęknięcia, deformacje lub zły stan techniczny ramion, podstawy z mechanizmem obrotowym, mechanizmu napinająco- tłumiącego, łyżki z wkładką ślizgową. |
działania | 2. Pęknięcia izolatorów lub ślady przebicia elektrycznego. | |
3. Niewłaściwa praca mechanizmu ściągającego. | ||
4. Uszkodzona linka manewrowa. | ||
5. Niewłaściwe parametry techniczne linki ściągacza. | ||
1.5. Odgromniki | Oględziny | 1. Pęknięcia lub ślady przebicia elektrycznego. |
1.5.1. Stan techniczny | 2. Niepewne, skorodowane lub uszkodzone połączenie elektryczne przewodów. | |
2. Wyizolowanie elektryczne | ||
2.1. Wejścia do przedziału pasażerskiego | Oględziny | 1. Brak lub zły stan wykładzin izolacyjnych na stopniach schodów. |
2.1.1. Stan techniczny | 2. Brak lub zły stan izolatorów poręczy drzwi. | |
3. Hamulec roboczy-elekytrodynamiczny | ||
3.1. Hamulec roboczy- | Oględziny części zewnętrznych układu | 1. Pęknięcia, odkształcenia lub silna korozja elementów układu. |
elekrodynamiczny | hamulcowego trolejbusu | 2. Tarcie ruchomych części trolejbusu o przewody elektryczne układu hamulcowego. |
ustawionego | 3. Obluzowanie mocowania części układu. | |
3.1.1. Stan techniczny | w kanale | 4. Luźne lub niepewne połączenia przewodów elektrycznych w układzie hamulcowym. |
Pomiaru skuteczności | 1. Niewystarczająca skuteczność hamowania. | |
3.1.2. Skuteczność | hamulca dokonuje się zgodnie z instrukcją (załącznik nr 8 do rozporządzenia) na drodze wydzielonej do prób | |
3.2. Pierwszeństwo hamowania nad rozruchem | Sprawdzenie działania | Przy równoczesnym wciśnięciu pedału przyspieszenia i hamulca nie może nastąpić rozruch. |
3.2.1. Działanie | ||
4. Poziom hałasu zewnętrznego | ||
4.1. Hałas | Pomiar hałasu | 1. Głośna praca silników pomocniczych. |
zewnętrzny | zewnętrznego na postoju zgodnie z | 2. Przeniesienie drgań z silników pomocniczych na nadwozie pojazdu. |
instrukcją (załącznik nr 8 do rozporządzenia) | 3. Luźne pokrywy komór silników. |
ZAŁĄCZNIK Nr 7
BADANIE SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA HAMULCA ROBOCZEGO-ELEKTRODYNAMICZNEGO I HAMULCA BEZPIECZEŃSTWA TROLEJBUSU
BADANIE SKUTECZNOŚCI DZIAŁANIA HAMULCA ROBOCZEGO-ELEKTRODYNAMICZNEGO I HAMULCA BEZPIECZEŃSTWA TROLEJBUSU
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Pomiar drogi hamowania
Pomiar drogi hamowania
Pomiar opóźnienia hamowania
Pomiar opóźnienia hamowania
Ocena skuteczności hamowania
Ocena skuteczności hamowania
ZAŁĄCZNIK Nr 8
KONTROLA POZIOMU HAŁASU ZEWNĘTRZNEGO TROLEJBUSU NA POSTOJU
KONTROLA POZIOMU HAŁASU ZEWNĘTRZNEGO TROLEJBUSU NA POSTOJU
Ogólne warunki pomiaru
Ogólne warunki pomiaru
Warunki atmosferyczne
Warunki atmosferyczne
Poziom hałasu otoczenia
Poziom hałasu otoczenia
Sposób wykonania pomiaru
Sposób wykonania pomiaru
Ustalenie końcowej wartości pomiaru
Ustalenie końcowej wartości pomiaru
Ocena wyniku
Ocena wyniku
ZAŁĄCZNIK Nr 9
(Strona 1)
ZAŚWIADCZENIE O PRZEPROWADZONYM BADANIU TECHNICZNYM TROLEJBUSU (pieczątka instytucji badającej) Nr | |||
Typ i model trolejbusu | Nr boczny | Nr karty trolejbusu | |
Nr identyfikacyjny lub nr podwozia (nadwozia) | |||
Numery silnika | |||
Właściciel pojazdu | |||
ZGODNIE Z WYNIKIEM | 1. dopuszczony do ruchu (P) | ||
BADANIA TROLEJBUSU MOŻE BYĆ: | 2. dopuszczony do ruchu warunkowo (W) | ||
3. niedopuszczony do ruchu (N) | |||
Data pierwszej rejestracji | podpis i pieczątka identyfikacyjna | ||
Data badania | |||
Następny termin badania do |
UWAGA:
Rubryki 1, 2 i 3 wypełnia się przez dokonanie wpisu w rubryce właściwej oraz wyraźne skreślenie treści rubryk niemających w danym wypadku zastosowania.
(Strona 2)
Uwagi *) ................................................... ............................................................................ ............................................................................ ...................................... ............................................................ ............................................................................ ............................................................................ ...................................... |
.................................... (podpis i pieczątka identyfikacyjna) |
*) Należy wpisywać stwierdzone usterki, ograniczenia przy dopuszczeniu warunkowym i jego termin lub inne uwagi.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »