Rozdział 4 - Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności wyodrębnionych jednostek banków - Zakres, tryb i forma oraz terminy przekazywania Komisji Nadzoru Finansowego informacji przez firmy inwestycyjne, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2023.2018 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 26 września 2023 r.

Rozdział  4

Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności wyodrębnionych jednostek banków

§  82. 
Wyodrębniona jednostka banku przekazuje Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o:
1)
rozpoczęciu wykonywania poszczególnych czynności w ramach posiadanego zezwolenia na prowadzenie działalności maklerskiej;
2)
rozpoczęciu wykonywania działalności, o której mowa w art. 69i ustawy;
3)
istotnym naruszeniu przez wyodrębnioną jednostkę banku zasad świadczenia usług maklerskich określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 ustawy;
4)
złożeniu zawiadomienia o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa w związku z działalnością maklerską prowadzoną przez wyodrębnioną jednostkę banku;
5)
zamiarze rezygnacji z prowadzonej działalności maklerskiej;
6)
faktycznym zaprzestaniu prowadzenia działalności maklerskiej;
7)
ogłoszeniu lub bezpłatnym udostępnieniu do publicznej wiadomości na stronie internetowej banku prowadzącego działalność maklerską planu połączenia tego banku z innym bankiem lub instytucją kredytową;
8)
ogłoszeniu lub bezpłatnym udostępnieniu do publicznej wiadomości na stronie internetowej banku prowadzącego działalność maklerską planu podziału tego banku;
9)
zawarciu lub rozwiązaniu umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana, z maklerem papierów wartościowych lub doradcą inwestycyjnym.
§  83. 
W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 1, raport bieżący zawiera informacje o dacie rozpoczęcia działalności maklerskiej w ramach posiadanego zezwolenia.
§  84. 
W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 2, raport bieżący zawiera datę rozpoczęcia wykonywania działalności.
§  85. 
W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 3, raport bieżący zawiera:
1)
datę naruszenia;
2)
datę wykrycia naruszenia;
3)
istotę naruszenia;
4)
rodzaj działań podjętych w związku z wykryciem naruszenia.
§  86. 
W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 4, do raportu bieżącego dołącza się kopię zawiadomienia.
§  87. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 5, raport bieżący zawiera:
1)
przyczyny rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej;
2)
datę walnego zgromadzenia, którego porządek obrad uwzględnia podjęcie uchwały w sprawie zmiany przedmiotu działalności przedsiębiorstwa obejmującej rezygnację z prowadzenia działalności maklerskiej;
3)
porządek obrad walnego zgromadzenia, o którym mowa w pkt 2.
2. 
Do raportu bieżącego dołącza się projekt uchwały walnego zgromadzenia w sprawie zmiany przedmiotu działalności przedsiębiorstwa obejmującej rezygnację z prowadzenia działalności maklerskiej.
3. 
Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej do raportu bieżącego dołącza się kopię tej uchwały.
4. 
W przypadku gdy decyzję w sprawie rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej podejmuje zarząd, do raportu bieżącego dołącza się kopię uchwały zarządu.
§  88. 
W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 6, raport bieżący zawiera datę faktycznego zaprzestania wykonywania danej czynności maklerskiej.
§  89. 
W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 7, raport bieżący zawiera plan połączenia wraz z załącznikami.
§  90. 
W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 8, raport bieżący zawiera plan podziału wraz z załącznikami.
§  91. 
W przypadku, o którym mowa w § 82 pkt 9, raport bieżący zawiera:
1)
imię i nazwisko maklera papierów wartościowych lub doradcy inwestycyjnego;
2)
numer licencji maklera papierów wartościowych lub doradcy inwestycyjnego;
3)
miejsce zatrudnienia maklera papierów wartościowych lub doradcy inwestycyjnego (centrala, oddział, punkt obsługi klientów lub punkt przyjmowania zleceń);
4)
numer i nazwę oddziału, punktu obsługi klientów lub punktu przyjmowania zleceń;
5)
datę zawarcia lub rozwiązania umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana;
6)
rodzaj zawartej umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana - w przypadku zawarcia takiej umowy;
7)
wskazanie trybu rozwiązania umowy o pracę lub innej umowy, na podstawie której praca jest wykonywana, wraz z opisem przyczyn rozwiązania umowy oraz wskazaniem strony inicjującej jej rozwiązanie - w przypadku rozwiązania takiej umowy, wraz z podaniem imienia i nazwiska - w przypadku gdy tą stroną jest osoba fizyczna;
8)
wskazanie czynności maklerskich, do wykonywania których dana osoba została zatrudniona;
9)
aktualną listę maklerów papierów wartościowych lub doradców inwestycyjnych zatrudnionych w wyodrębnionej jednostce banku, ze wskazaniem ich imion i nazwisk oraz numerów licencji maklera papierów wartościowych lub doradcy inwestycyjnego - w zależności od tego, która lista uległa zmianie.