Zakres, tryb i forma oraz terminy przekazywania informacji przez firmy inwestycyjne, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze.
Dz.U.2010.25.129
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA FINANSÓW 1
z dnia 5 lutego 2010 r.
w sprawie zakresu, trybu i formy oraz terminów przekazywania informacji przez firmy inwestycyjne, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze
Przepisy ogólne
Przepisy ogólne
Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności i sytuacji finansowej domów maklerskich
Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności i sytuacji finansowej domów maklerskich
Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności biur maklerskich
Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności biur maklerskich
Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności wyodrębnionych jednostek banków
Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności wyodrębnionych jednostek banków
Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności banków, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy
Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności banków, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy
Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności i sytuacji finansowej zagranicznych osób prawnych oraz o zdarzeniach dotyczących działalności zagranicznych firm inwestycyjnych prowadzących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność maklerską
Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności i sytuacji finansowej zagranicznych osób prawnych oraz o zdarzeniach dotyczących działalności zagranicznych firm inwestycyjnych prowadzących na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej działalność maklerską
Informacje dotyczące działalności maklerskiej w zakresie instrumentów rynku niepublicznego
Informacje dotyczące działalności maklerskiej w zakresie instrumentów rynku niepublicznego
Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności banków powierniczych
Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności banków powierniczych
Pozostałe informacje oraz tryb, forma i terminy przekazywania informacji
Pozostałe informacje oraz tryb, forma i terminy przekazywania informacji
Przepisy przejściowe i końcowe
Przepisy przejściowe i końcowe
ZAŁĄCZNIKI
ZAŁĄCZNIK Nr 1
PÓŁROCZNE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ORAZ Z FUNKCJONOWANIA SYSTEMU NADZORU ZGODNOŚCI DZIAŁALNOŚCI Z PRAWEM ORAZ SYSTEMU KONTROLI WEWNĘTRZNEJ PODMIOTU PROWADZĄCEGO DZIAŁALNOŚĆ MAKLERSKĄ (PRN-01)
Okres sprawozdawczy: od ........ do ...........
1.1. Podać liczbę pracowników, z wyszczególnieniem liczby maklerów papierów wartościowych, doradców inwestycyjnych oraz maklerów giełd towarowych, zatrudnionych w podmiocie prowadzącym działalność maklerską na początku i na końcu okresu sprawozdawczego.
1.2. Podać listę pracowników podmiotu prowadzącego działalność maklerską, z którymi w okresie sprawozdawczym rozwiązano umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika, wraz z uzasadnieniem faktycznych podstaw rozwiązania umowy.
imię i nazwisko ...................................................................................................................
pełniona funkcja .................................................................................................................
data ......................................................................................................................................
faktyczne podstawy rozwiązania umowy ...........................................................................
1.3. Podać listę punktów obsługi klientów, punktów przyjmowania zleceń oraz wykonywania czynności określonych w art. 113 ustawy według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, wraz ze zmianami w liczbie punktów obsługi klienta w okresie sprawozdawczym.
1.4. Podać listę jednostek organizacyjnych (w tym punktów obsługi klientów oraz punktów przyjmowania zleceń), w których zatrudniony był co najmniej jeden makler papierów wartościowych, doradca inwestycyjny lub makler giełd towarowych, wraz z imionami i nazwiskami zatrudnionych maklerów lub doradców, według stanu na koniec okresu sprawozdawczego wraz ze zmianami w stanie tego zatrudnienia w okresie sprawozdawczym.
2.1. Podać skład osobowy komórki do spraw zgodności działalności z prawem, z wyodrębnieniem osoby pełniącej funkcję inspektora nadzoru, według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 1.
2.2. Podać liczbę, przedmiot, miejsce i daty kontroli przeprowadzonych w okresie sprawozdawczym przez komórkę do spraw zgodności działalności z prawem, jak również dane dotyczące naruszeń przepisów prawa regulujących prowadzenie działalności maklerskiej stwierdzonych w toku kontroli.
3.1. Podać skład osobowy komórki kontroli wewnętrznej, z wyodrębnieniem osoby kierującej komórką kontroli wewnętrznej, według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 1.
3.2. Podać liczbę, przedmiot, miejsce i daty kontroli przeprowadzonych w okresie sprawozdawczym przez komórkę kontroli wewnętrznej, jak również dane dotyczące naruszeń przepisów prawa regulujących prowadzenie działalności maklerskiej stwierdzonych w toku kontroli.
5.1. Podać liczbę klientów, którzy w okresie sprawozdawczym posiadali zawarte umowy o wykonywanie zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych, na podstawie których mogli składać zlecenia kupna instrumentów finansowych bez posiadania całkowitego ani częściowego pokrycia na rachunku pieniężnym i bez stosowania zabezpieczeń.
5.2. Podać liczbę klientów, których prawo do składania zleceń kupna instrumentów finansowych bez całkowitego pokrycia było w okresie sprawozdawczym ograniczone na skutek niedokonania przez tych klientów zapłaty z tytułu zawartych transakcji.
5.3. Podać liczbę przypadków odnośnie do sytuacji określonej w pkt 5.2 dotyczących pracowników i członków organów oraz podmiotu prowadzącego działalność maklerską.
6.1. Wskazać osoby upoważnione w okresie sprawozdawczym do nabywania lub sprzedaży instrumentów finansowych w imieniu i na rachunek podmiotu prowadzącego działalność maklerską, wraz z podaniem, od kiedy i do kiedy dana osoba posiadała upoważnienie, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 1, w podziale na:
a) realizację zadań związanych z organizacją rynku:
b) nabywanie lub zbywanie instrumentów finansowych na własny rachunek w celu realizacji umów o subemisje usługowe lub innych umów o podobnym charakterze,
c) nabywanie lub zbywanie instrumentów finansowych na własny rachunek w celu realizacji umów o subemisje inwestycyjne lub innych umów o podobnym charakterze,
d) nabywanie lub zbywanie instrumentów finansowych na własny rachunek,
e) wykonywanie zleceń nabycia lub zbycia w sposób, o którym mowa w art. 73 ust. 2 ustawy.
6.2. W przypadku osób, które w okresie sprawozdawczym przestały pełnić funkcje określone w pkt 6.1, podać przyczyny zaprzestania wykonywania tej funkcji, o ile związane one były z działalnością, o której mowa w pkt 6.1.
7.1. Podać w formie załącznika obowiązujący w okresie sprawozdawczym w podmiocie prowadzącym działalność maklerską zakładowy plan kont. W następnych sprawozdaniach podać ewentualne zmiany w zakładowym planie kont.
7.2. Wskazać osobę bezpośrednio nadzorującą w okresie sprawozdawczym prowadzenie ewidencji papierów wartościowych w podmiocie prowadzącym działalność maklerską, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 1.
8.1. Podać listę instrumentów finansowych, w stosunku do których podmiot prowadzący działalność maklerską wykonywał w okresie sprawozdawczym następujące funkcje:
8.2. Podać stosowane w okresie sprawozdawczym sposoby zabezpieczenia systemów informatycznych lub systemów przetwarzania danych podmiotu prowadzącego działalność maklerską przed dostępem do nich osób nieupoważnionych. W następnych sprawozdaniach podać ewentualne zmiany w sposobach zabezpieczenia.
8.3. Podać, ile razy w okresie sprawozdawczym pracownicy zgłaszali właściwej komórce wewnętrznej fakt utraty dokumentu, projektu dokumentu, jego kopii lub innego nośnika informacji, zawierającego informację poufną lub stanowiącą tajemnicę zawodową. Wskazać wyniki postępowania wyjaśniającego.
8.4. Podać listę pracowników podmiotu prowadzącego działalność maklerską, którzy w okresie sprawozdawczym posiadali rachunek papierów wartościowych lub rachunek pieniężny w podmiocie prowadzącym działalność maklerską, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 2.
8.5. Podać listę pracowników podmiotu prowadzącego działalność maklerską, którzy w okresie sprawozdawczym posiadali rachunek papierów wartościowych lub rachunek pieniężny prowadzony przez inny podmiot, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 2.
8.6. Podać listę pracowników podmiotu prowadzącego działalność maklerską mających dostęp do informacji poufnych lub stanowiących tajemnicę zawodową, którzy ustanowili pełnomocnictwa do dysponowania swoim rachunkiem papierów wartościowych lub rachunkiem pieniężnym w podmiocie prowadzącym działalność maklerską, według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 2.
8.7. Podać listę pracowników podmiotu prowadzącego działalność maklerską mających dostęp do informacji poufnych lub stanowiących tajemnicę zawodową, którzy przyjęli pełnomocnictwo (z wyjątkiem pełnomocnictw służbowych, m.in. pełnomocnictw wynikających z umów o zarządzanie portfelami, w skład których wchodzi jeden lub większa liczba instrumentów finansowych) od klientów podmiotu prowadzącego działalność maklerską dotyczące złożenia zlecenia kupna lub sprzedaży instrumentów finansowych, według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 2.
8.8. Podać listę pracowników podmiotu prowadzącego działalność maklerską mających dostęp do informacji poufnych lub stanowiących tajemnicę zawodową, którzy przyjęli pełnomocnictwo (z wyjątkiem pełnomocnictw służbowych, m.in. pełnomocnictw wynikających z umów o zarządzanie portfelami, w skład których wchodzi jeden lub większa liczba instrumentów finansowych) od klientów innego podmiotu prowadzącego działalność maklerską dotyczące złożenia zlecenia kupna lub sprzedaży instrumentów finansowych, według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 2.
9.1. Wskazać miejsca, adresy i rodzaje archiwów, a także osoby odpowiedzialne za prowadzenie archiwów.
10.1. Wymienić rodzaj i wersję oprogramowania eksploatowanego w okresie sprawozdawczym w podmiocie prowadzącym działalność maklerską służącego do zawierania, rozliczania i ewidencjonowania transakcji, z podziałem na poszczególne komórki organizacyjne podmiotu prowadzącego działalność maklerską.
10.2. Wskazać osobę bezpośrednio nadzorującą w okresie sprawozdawczym pracę zespołu informatyków w podmiocie prowadzącym działalność maklerską, zgodnie z wzorem określonym w tabeli nr 1.
10.3. Wskazać administratora sieci informatycznej w podmiocie prowadzącym działalność maklerską w okresie sprawozdawczym.
imię i nazwisko .................................................................................................................
forma prawna zatrudnienia ...............................................................................................
10.4. Czy w okresie sprawozdawczym doszło do awarii w systemach informatycznych podmiotu prowadzącego działalność maklerską? Jeśli tak - podać datę, opisać przyczyny i skutki tej awarii oraz działania podjęte w celu zapobieżenia takim awariom w przyszłości.
Podpisy osób sporządzających i zatwierdzających sprawozdanie.
Wzór tabeli nr 1
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Lp. | Imię | Nazwisko | Pełniona funkcja | Wskazać, czy osoba wykonuje w podmiocie składającym sprawozdanie jedno z zadań: - pełni funkcję inspektora nadzoru [IN] (pkt 2.1), - wchodzi w skład komórki do spraw zgodności działalności z prawem [KZDP](pkt 2.1), - pełni funkcję kierownika komórki kontroli wewnętrznej [KKKW] (pkt 3.1), - wchodzi w skład komórki kontroli wewnętrznej [KKW] (pkt 3.1), - bezpośrednio nadzoruje prowadzenie ewidencji papierów wartościowych [NEPW](pkt 7.2), - nadzoruje pracę zespołu informatyków [NZI] (pkt 10.2) | Upoważnienie do nabywania lub sprzedaży instrumentów finansowych w imieniu i na rachunek podmiotu składającego sprawozdanie [T/N] (pkt 6.1) | Wskazać rodzaj działalności (z listy w pkt 6.1) i podać okres, w jakim osoba posiadała upoważnienie - jeżeli [T] w kolumnie nr 6 | Rodzaj licencji [T/N]: maklera papierów wartościowych [MPW], doradcy inwestycyjnego [DI], maklera giełd towarowych [MGT](pkt 6.1) |
Wzór tabeli nr 2
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
Lp. | Imię | Nazwisko | Pełniona funkcja | Dostęp do informacji poufnych lub tajemnicy zawodowej [T/N] (pkt 8.6, 8.7 i 8.8) | Rachunek w podmiocie składającym sprawozdanie [T/N] (pkt 8.4) | Rachunek w innym podmiocie prowadzącym działalność maklerską [T/N] (pkt 8.5) | Pełnomocnik do własnego rachunku / rachunków pracownika w podmiocie składającym sprawozdanie [T/N] (pkt 8.6) | Liczba ustanowionych pełnomocników (pkt 8.6) | Imiona i nazwiska pełnomocników (pkt 8.6) | Przyjęcie pełnomocnictwa do rachunku od klienta podmiotu składającego sprawozdanie [T/N] (pkt 8.7) | Przyjęcie pełnomocnictwa od osoby posiadającej rachunek w innym podmiocie prowadzącym działalność maklerską [T/N] (pkt 8.8) |
ZAŁĄCZNIK Nr 2
PÓŁROCZNE SPRAWOZDANIE Z DZIAŁALNOŚCI ORAZ Z FUNKCJONOWANIA SYSTEMU NADZORU ZGODNOŚCI DZIAŁALNOŚCI Z PRAWEM ORAZ SYSTEMU KONTROLI WEWNĘTRZNEJ BANKU POWIERNICZEGO (PRN-02)
Okres sprawozdawczy: od ........ do ..........
1.1. Podać liczbę pracowników zatrudnionych w jednostce organizacyjnej banku powierniczego prowadzącej rachunki papierów wartościowych (zwanej dalej "jednostką banku") na początku i końcu okresu sprawozdawczego.
1.2. Podać listę pracowników jednostki banku, z którymi w okresie sprawozdawczym rozwiązano umowę o pracę bez wypowiedzenia z winy pracownika, wraz z uzasadnieniem faktycznych podstaw rozwiązania umowy.
imię i nazwisko ...................................................................................................................
pełniona funkcja .................................................................................................................
data ......................................................................................................................................
faktyczne podstawy rozwiązania umowy ...........................................................................
2.1. Podać skład osobowy komórki do spraw zgodności działalności z prawem, z wyodrębnieniem osoby pełniącej funkcję inspektora nadzoru według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli.
2.2. Podać liczbę, przedmiot, miejsce i daty kontroli przeprowadzonych w okresie sprawozdawczym przez komórkę do spraw zgodności działalności z prawem, jak również dane dotyczące naruszeń przepisów prawa regulujących prowadzenie działalności powierniczej stwierdzonych w toku kontroli.
3.1. Podać skład osobowy komórki kontroli wewnętrznej z wyodrębnieniem osoby kierującej komórką kontroli wewnętrznej, według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli.
3.2. Podać liczbę, przedmiot, miejsce i daty kontroli przeprowadzonych w okresie sprawozdawczym przez komórkę kontroli wewnętrznej, jak również dane dotyczące naruszeń przepisów prawa regulujących prowadzenie działalności powierniczej stwierdzonych w toku kontroli.
5.1. Podać listę osób upoważnionych do zawierania z klientami umów prowadzenia rachunku papierów wartościowych według stanu na koniec okresu sprawozdawczego, zgodnie z wzorem określonym w tabeli.
6.1. Wskazać osobę bezpośrednio nadzorującą w okresie sprawozdawczym prowadzenie ewidencji papierów wartościowych w jednostce banku, zgodnie z wzorem określonym w tabeli.
7.1. Podać stosowane w okresie sprawozdawczym sposoby zabezpieczenia systemów informatycznych lub systemów przetwarzania danych jednostki banku przed dostępem do nich osób nieupoważnionych. W następnych sprawozdaniach podać ewentualne zmiany w sposobach zabezpieczenia.
7.2. Podać, ile razy w okresie sprawozdawczym pracownicy zgłaszali inspektorowi nadzoru fakt utraty dokumentu, projektu dokumentu, jego kopii lub innego nośnika informacji, zawierającego informację poufną lub tajemnicę zawodową. Wskazać wyniki postępowania wyjaśniającego.
7.3. Podać listę pracowników jednostki banku, którzy w okresie sprawozdawczym posiadali rachunek papierów wartościowych w jednostce banku.
imię i nazwisko ...................................................................................................................
pełniona funkcja .................................................................................................................
8.1. Wskazać miejsca, adresy i rodzaje archiwów, a także osoby odpowiedzialne za prowadzenie archiwów.
9.1. Wymienić rodzaj i wersje oprogramowania eksploatowanego w okresie sprawozdawczym w jednostce banku służącego do ewidencjonowania papierów wartościowych.
9.2. Wskazać osobę bezpośrednio nadzorującą w okresie sprawozdawczym pracę zespołu informatyków w jednostce banku, zgodnie z wzorem określonym w tabeli.
9.3. Wskazać administratora sieci informatycznej w jednostce banku w okresie sprawozdawczym, zgodnie z wzorem określonym w tabeli.
9.4. Czy w okresie sprawozdawczym doszło do awarii w systemach informatycznych jednostki banku? Jeśli tak - podać datę, opisać przyczyny i skutki tej awarii oraz działania podjęte w celu zapobieżenia takim awariom w przyszłości.
Podpisy osób sporządzających i zatwierdzających sprawozdanie.
Wzór tabeli
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 |
Lp. | Imię | Nazwisko | Pełniona funkcja | Wskazać, czy osoba wykonuje w podmiocie składającym sprawozdanie jedno z zadań: - pełni funkcję inspektora nadzoru [IN] (Pkt 2.1), - wchodzi w skład komórki do spraw zgodności działalności z prawem [KZDP](pkt 2.1), - pełni funkcję kierownika komórki kontroli wewnętrznej [KKKW] (pkt 3.1), - wchodzi w skład komórki kontroli wewnętrznej [KKW] (pkt 3.1), - bezpośrednio nadzoruje prowadzenie ewidencji papierów wartościowych [NEPW](pkt 6.1), - nadzoruje pracę zespołu informatyków [NZI](pkt 9.2), - administruje siecią informatyczną [ASI] (pkt 9.3) | Upoważnienie do zawierania z klientami umów prowadzenia rachunków papierów wartościowych [T/N] (pkt 5.1) |
ZAŁĄCZNIK Nr 3 114
ZAŁĄCZNIK Nr 3A 115
(uchylony)
(uchylony)
ZAŁĄCZNIK Nr 3B 116
(uchylony)
(uchylony)
ZAŁĄCZNIK Nr 3C 117
(uchylony)
(uchylony)
ZAŁĄCZNIK Nr 3D 118
(uchylony)
(uchylony)
ZAŁĄCZNIK Nr 4 119
(uchylony)
(uchylony)
ZAŁĄCZNIK Nr 5
ZESTAWIENIE STATYSTYCZNE
Informacje o instrumentach finansowych klientów
Informacje ogólne - stan na koniec kwartału:
Liczba prowadzonych rachunków papierów wartościowych | |
Wartość instrumentów finansowych na rachunkach papierów wartościowych w tys. zł |
Instrumenty finansowe klientów wycenia się według cen bieżących w rozumieniu odrębnych przepisów wydanych na podstawie art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy o rachunkowości.
ZAŁĄCZNIK Nr 6 120
(uchylony)
(uchylony)
ZAŁĄCZNIK Nr 7 121
(uchylony)
(uchylony)
ZAŁĄCZNIK Nr 8 122
(uchylony)
(uchylony)
ZAŁĄCZNIK Nr 9 123
SPRAWOZDANIE W ZAKRESIE INSTRUMENTÓW FINANSOWYCH
(PORTFEL)
SPRAWOZDANIE W ZAKRESIE INSTRUMENTÓW FINANSOWYCH
(PORTFEL)
Okres sprawozdawczy: (miesiąc) ................... (rok) ...................................
_____________________________________________________________
Data przekazania: .............................
_____________________________________________________________
Dane identyfikacyjne podmiotu sprawozdającego:
Część A: Akcje i udziały
Lp. | Pozycja (długa/krótka) | Rodzaj instrumentu | Rynek, zgodnie z art. 341 ust. 3 rozporządzenia 575/2013 | Instrument notowany | Nazwa emitenta | ISIN |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Należące do portfela handlowego | ||||||
Należące do portfela niehandlowego | ||||||
Liczba instrumentów | Waluta | Wartość wg ceny nabycia w walucie | Wartość wg ceny nabycia w PLN | Wartość bilansowa w walucie | Wartość bilansowa w PLN | Pozycja w MDF |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Należące do portfela handlowego | ||||||
Należące do portfela niehandlowego | ||||||
Funkcja | Uwagi |
15 | 16 |
Należące do portfela handlowego | |
Należące do portfela niehandlowego | |
Część B: Instrumenty dłużne
Lp. | Pozycja (długa/krótka) | Rodzaj instrumentu | Instrument notowany | Nazwa emitenta instrumentu dłużnego | Data zapadalności | ISIN |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Należące do portfela handlowego | ||||||
Należące do portfela niehandlowego | ||||||
Liczba instrumentów | Waluta | Wartość nominalna w walucie | Wartość nominalna w PLN | Wartość wg ceny nabycia w walucie | Wartość wg ceny nabycia w PLN | Wartość bilansowa w walucie |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Należące do portfela handlowego | ||||||
Należące do portfela niehandlowego | ||||||
Wartość bilansowa w PLN | Kupon w % | Zmodyfikowana duracja | Pozycja w MDF | Funkcja | Uwagi |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Należące do portfela handlowego | |||||
Należące do portfela niehandlowego | |||||
Część C: Instrumenty, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 lit.c–i ustawy
Lp. | Pozycja (długa/krótka) | Rodzaj instrumentu | Instrument notowany | Rodzaj instrumentu bazowego | Instrument bazowy (nazwa) | ISIN kontraktu |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Należące do portfela handlowego | ||||||
Należące do portfela niehandlowego | ||||||
Liczba kontraktów | Waluta | Wartość nominalna w walucie | Wartość nominalna w PLN | Wartość wg ceny nabycia w walucie | Wartość wg ceny nabycia w PLN | Wartość bilansowa w walucie |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Należące do portfela handlowego | ||||||
Należące do portfela niehandlowego | ||||||
Wartość bilansowa w PLN | Termin zapadalności | Pozycja w MDF | Funkcja | Typ kontrahenta | Uwagi |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 |
Należące do portfela handlowego | |||||
Należące do portfela niehandlowego | |||||
Część D: Inne
Lp. | Pozycja (długa/krótka) | Rodzaj Instrumentu | Instrument notowany | Nazwa emitenta/instrumentu | ISIN | Liczba instrumentów |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Należące do portfela handlowego | ||||||
Należące do portfela niehandlowego | ||||||
Waluta | Wartość wg ceny nabycia w walucie | Wartość wg ceny nabycia w PLN | Wartość bilansowa w walucie | Wartość bilansowa w PLN | Pozycja w MDF | Funkcja |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 |
Należące do portfela handlowego | ||||||
Należące do portfela niehandlowego | ||||||
Uwagi |
15 |
Należące do portfela handlowego |
Należące do portfela niehandlowego |
Miejsce i data sporządzenia sprawozdania .................................... | |
Sprawozdanie sporządził: | (imię i nazwisko) ............................... |
(stanowisko) ................................... | |
(podpis) ....................................... | |
(telefon/e-mail służbowy) ................................ | |
(data) .......................................... |
Sprawozdanie sporządził: | (imię i nazwisko) ............................... |
(stanowisko) ................................... | |
(podpis) ....................................... | |
(data) ......................................... |
INSTRUKCJA
dotycząca sprawozdania w zakresie instrumentów finansowych
1. Pozycje w instrumentach finansowych, na potrzeby wypełnienia raportu, należy podzielić na odpowiednie kategorie instrumentów i przedstawić dane w ich zakresie w odpowiednich częściach raportu w podziale na pozycje zaliczane do portfela handlowego oraz pozycje zaliczane do portfela niehandlowego zgodnie z rozporządzeniem 575/2013:
1) akcje i udziały (część A);
2) instrumenty dłużne (część B);
3) instrumenty, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 lit. c-i ustawy (część C);
4) inne (część D).
2. "Wartość bilansowa" oznacza wartość danego instrumentu ustaloną zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości zgodną z odpowiednią pozycją bilansową sprawozdania miesięcznego (MDF).
3. "Wartość wg ceny nabycia" oznacza wartość danego instrumentu ustaloną zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości w momencie nabycia tego instrumentu.
4. W kolumnie "Instrument notowany" należy wskazać, czy dany instrument jest notowany na rynku giełdowym [tak], czy należy do rynku pozagiełdowego OTC [nie].
5. W kolumnie "Pozycja (długa/krótka)" należy wskazać, jaką pozycję w danym instrumencie zajmuje podmiot, odpowiednio [długa] lub [krótka].
6. W kolumnie "Waluta" należy podać skrót waluty zgodnie z międzynarodowym standardem ISO 4217, w której określona jest wartość danego instrumentu.
7. W kolumnie "Funkcja" należy określić działalność, w ramach której podmiot zajął określoną pozycję w instrumencie, odpowiednio:
1) [animator] - świadczenie usług animatora emisji/emitenta;
2) [dealer] - działalność inwestycyjna na rachunek własny;
3) [subemisja] - świadczenie usług subemisji;
4) [inna - opis w uwagach] - inna działalność - szczegóły należy podać w kolumnie "Uwagi".
8. Wartości w kolumnach "ISIN" części A, B i D oraz "ISIN kontraktu" części C powinny zawierać międzynarodowy numer identyfikacyjny papierów wartościowych, jeżeli został nadany. Jeżeli numer nie został nadany, pole powinno zawierać wartość [brak].
9. W kolumnie "Pozycja w MDF" należy wskazać pozycję bilansu, do której w sprawozdaniu miesięcznym (MDF) zaliczono daną pozycję.
10. W kolumnie "Typ kontrahenta" należy wskazać typ drugiej strony transakcji, przykładowo: kontrahent centralny, przedsiębiorstwo, klient detaliczny.
11. W kolumnie "Uwagi" należy przedstawić ewentualne uwagi dotyczące raportowanych wartości, w szczególności gdy w innych kolumnach przedstawiono wartości wymagające doszczegółowienia.
12. W części A (akcje i udziały) wartości w kolumnie "Rynek, zgodnie z art. 341 ust. 3 rozporządzenia 575/2013" powinny być zgodne ze standardami technicznymi, o których mowa w art. 341 ust. 3 rozporządzenia 575/2013.
13. W części A (akcje i udziały) w kolumnie "Rodzaj instrumentu" należy wskazać odpowiednio: [akcja], [udział].
14. W części B (instrumenty dłużne) w kolumnie "Rodzaj instrumentu" należy wskazać odpowiednio: [obligacje skarbowe], [obligacje korporacyjne], [bony skarbowe], [inne - opis w Uwagach].
15. W części C (instrumenty, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 lit. c-i ustawy) w kolumnie "Rodzaj instrumentu" należy przedstawić opis charakteryzujący dany instrument, np. CFD (kontrakt na różnice kursowe), futures (kontrakt terminowy typu futures), forward (kontrakt terminowy typu forward), opcja call (opcja kupna), opcja put (opcja sprzedaży) etc.
16. W części C (instrumenty, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 lit. c-i ustawy) w kolumnie "Rodzaj instrumentu bazowego" należy wskazać rodzaj instrumentu bazowego, w szczególności: [waluta], [instrument dłużny], [akcja], [indeks giełdowy], [indeks inny], [towar] lub inną wartość, która charakteryzuje daną pozycję w bardziej odpowiedni sposób.
17. W części C (instrumenty, o których mowa w art. 2 ust. 1 pkt 2 lit. c-i ustawy) oraz D (inne) w kolumnie "Uwagi", poza informacjami wskazanymi w pkt 11 instrukcji, należy wskazać jednostkę, która odnosi się do wartości przedstawionej w kolumnie "Liczba kontraktów".
ZAŁĄCZNIK Nr 10 124
SPRAWOZDANIE W ZAKRESIE PŁYNNOŚCI
(LUKA_PŁYNNOŚCI)
SPRAWOZDANIE W ZAKRESIE PŁYNNOŚCI
(LUKA_PŁYNNOŚCI)
Okres sprawozdawczy: (miesiąc) ......................... (rok) ......................................
__________________________________________________________________
Data przekazania: ......................................
__________________________________________________________________
Dane identyfikacyjne podmiotu sprawozdającego:
Dział I. Luka płynności | ||||||||||
Wyszczególnienie | do 14 dni | od 15 dni do 1 mies. | pow. 1 mies. do 3 mies. | pow. 3 mies. do 6 mies. | pow. 6 mies. do 12 mies. | pow. 12 mies. | bez terminu | wartość bilansowa łącznie | uwagi | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | |
Aktywa | ||||||||||
1. Środki pieniężne i inne aktywa pieniężne | 1 | |||||||||
a) własne w kasie i na rachunkach bankowych | 2 | |||||||||
b) wynikające z zawartych umów pożyczek papierów wartościowych | 3 | |||||||||
c) pozostałe | 4 | |||||||||
2. Należności krótkoterminowe, w tym: | 5 | |||||||||
a) należności wynikające z przyjmowania lub przekazywania zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych | 6 | |||||||||
b) udzielone pożyczki | 7 | |||||||||
3. Instrumenty finansowe przeznaczone do obrotu, w tym: | 8 | |||||||||
a) notowane | 9 | |||||||||
b) nienotowane | 10 | |||||||||
4. Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe | 11 | |||||||||
5. Udzielone pożyczki krótkoterminowe | 12 | |||||||||
6. Instrumenty finansowe utrzymywane do terminu zapadalności, w tym: | 13 | |||||||||
a) notowane | 14 | |||||||||
b) nienotowane | 15 |
7. Instrumenty finansowe dostępne do sprzedaży, w tym: | 16 | |||||||||
a) akcje i udziały jednostek zależnych i stowarzyszonych | 17 | |||||||||
b) pozostałe: | 18 | |||||||||
– notowane | 19 | |||||||||
– nienotowane | 20 | |||||||||
8. Należności długoterminowe | 21 | |||||||||
9. Udzielone pożyczki długoterminowe | 22 | |||||||||
10. Wartości niematerialne i prawne | 23 | |||||||||
11. Rzeczowe aktywa trwałe | 24 | |||||||||
12. Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe | 25 | |||||||||
13. Należne wpłaty na kapitał (fundusz) podstawowy | 26 | |||||||||
14. Udziały (akcje) własne | 27 | |||||||||
Razem | 28 | |||||||||
Zobowiązania | ||||||||||
15. Zobowiązania krótkoterminowe, w tym: | 29 | |||||||||
a) zobowiązania wobec klientów z tytułu wpłaconych przez nich środków pieniężnych | 30 | |||||||||
b) zobowiązania wynikające z przyjmowania lub przekazywania zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych | 31 | |||||||||
c) pożyczki, kredyty i wyemitowane dłużne papiery wartościowe | 32 | |||||||||
d) pozostałe | 33 | |||||||||
16. Zobowiązania długoterminowe, w tym: | 34 | |||||||||
– pożyczki, kredyty i wyemitowane dłużne papiery wartościowe | 35 | |||||||||
17. Rozliczenia międzyokresowe | 36 | |||||||||
18. Rezerwy na zobowiązania, w tym: | 37 | |||||||||
a) z tytułu odroczonego podatku dochodowego | 38 | |||||||||
b) na świadczenia emerytalne i podobne | 39 | |||||||||
c) pozostałe | 40 | |||||||||
19. Zobowiązania podporządkowane | 41 | |||||||||
Razem | 42 | |||||||||
Otrzymane zobowiązania pozabilansowe | ||||||||||
20. Zobowiązania warunkowe, w tym: | 43 | |||||||||
a) dostępne do wykorzystania linie kredytowe | 44 | |||||||||
b) inne | 45 | |||||||||
Udzielone zobowiązania pozabilansowe |
21. Zobowiązania warunkowe, w tym: | 46 | |||||||||
a) gwarancje | 47 | |||||||||
b) kaucje, poręczenia | 48 | |||||||||
c) inne | 49 | |||||||||
Luka płynności | ||||||||||
Luka płynności [Aktywa – Zobowiązania + Otrzymane zobowiązania pozabilansowe – Udzielone zobowiązania pozabilansowe] | 50 | |||||||||
Skumulowana luka płynności | 51 | |||||||||
Dział II. Finansowanie luki płynności | ||||||||||
Wyszczególnienie | Lp. | do 14 dni | od 15 dni do 1 mies. | pow. 1 mies. do 3 mies. | pow. 3 mies. do 6 mies. | pow. 6 mies. do 12 mies. | pow. 12 mies. | uwagi | ||
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | |||
1. Działalność operacyjna | 52 | |||||||||
Szczegółowy opis sposobu finansowania | 53 | |||||||||
2. Działalność inwestycyjna | 54 | |||||||||
Szczegółowy opis sposobu finansowania | 55 | |||||||||
3. Działalność finansowa | 56 | |||||||||
Szczegółowy opis sposobu finansowania | 57 | |||||||||
Skumulowana luka płynności po uwzględnieniu finansowania | 58 |
Miejsce i data sporządzenia sprawozdania ............................................
Sprawozdanie sporządził: (imię i nazwisko) .........................................
(stanowisko) .............................................
(podpis) .................................................
(telefon/e-mail służbowy) ................................
(data) .....................................................
Sprawozdanie akceptował: (imię i nazwisko) .........................................
(stanowisko) .............................................
(podpis) ..................................................
(data) ....................................................
INSTRUKCJA
dotycząca sprawozdania w zakresie płynności
Instrukcje ogólne
1. Pozycje przedstawiane w dziale I powinny być wyrażone w wartości bilansowej i uzgadniać się do odpowiednich pozycji sprawozdania miesięcznego sporządzonego na ostatni dzień miesiąca sprawozdawczego.
2. Zarówno w dziale I, jak i w dziale II ostatnia kolumna przeznaczona jest na ewentualne uwagi. W przypadku gdy przedstawiane pozycje opisane w niniejszej instrukcji powinny według podmiotu sprawozdającego znajdować się w innym niż wskazanym w instrukcji przedziale czasowym, należy uzupełnić tabele zgodnie z instrukcją, a następnie wpisać stosowną uwagę w polu "uwagi".
Dział I. Luka płynności
1. Własne środki pieniężne (pozycja 1a) przyporządkowuje się zgodnie z terminami zapadalności lokat, natomiast środki a vista w kolumnie [2].
2. Środki pieniężne i inne aktywa pieniężne wynikające z zawartych umów pożyczek papierów wartościowych (pozycja 1b) są klasyfikowane jako wymagalne bezterminowo i umieszczane w tabeli w kolumnie [8]. Pozostałe środki pieniężne i inne aktywa pieniężne (pozycja 1c), w których umieszcza się należności z tytułu podatków, dotacji i ubezpieczeń społecznych, dochodzone na drodze sądowe, nieobjęte odpisami aktualizującymi wartości oraz pozostałe.
3. Należności krótkoterminowe (pozycja 2) wpisuje się do tabeli na podstawie wiekowania w wartościach netto (po uwzględnieniu odpisów aktualizujących), przy czym należności przeterminowane są klasyfikowane jako wymagalne bezterminowo i umieszczane w tabeli w kolumnie [8].
4. Należności wynikające z przyjmowania lub przekazywania zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych (pozycja 2a) oraz udzielone pożyczki (pozycja 2b) wpisuje się do tabeli na podstawie wiekowania.
5. Instrumenty finansowe przeznaczone do obrotu (pozycja 3) wpisuje się do tabeli zgodnie z planowanym terminem zbycia aktywa przy uwzględnieniu minimalnego okresu niezbędnego do spieniężenia aktywa.
6. Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe (pozycja 4) są klasyfikowane jako wymagalne bezterminowo i umieszczane w tabeli w kolumnie [8].
7. Udzielone pożyczki krótkoterminowe (pozycja 5) wpisuje się do tabeli na podstawie wiekowania, przy czym udzielone pożyczki przeterminowane są klasyfikowane jako wymagalne bezterminowo i umieszczane w tabeli w kolumnie [8].
8. Instrumenty finansowe utrzymywane do terminu zapadalności (pozycja 6) przyporządkowuje się zgodnie z terminami zapadalności poszczególnych instrumentów.
9. Instrumenty finansowe dostępne do sprzedaży - akcje i udziały jednostek zależnych i stowarzyszonych (pozycja 7a) są klasyfikowane jako wymagalne bezterminowo i umieszczane w tabeli w kolumnie [8].
10. Instrumenty finansowe dostępne do sprzedaży - pozostałe (pozycja 7b) przyporządkowuje się do poszczególnych przedziałów zgodnie z przewidywanym terminem sprzedaży aktywa.
11. Należności długoterminowe (pozycja 8) są klasyfikowane jako wymagalne powyżej 12 miesięcy i umieszczane w tabeli w kolumnie [7].
12. Udzielone pożyczki długoterminowe (pozycja 9) są klasyfikowane jako wymagalne powyżej 12 miesięcy i umieszczane w tabeli w kolumnie [7].
13. Wartości niematerialne i prawne (pozycja 10) są klasyfikowane jako wymagalne bezterminowo i umieszczane w tabeli w kolumnie [8].
14. Rzeczowe aktywa trwałe (pozycja 11) są klasyfikowane jako wymagalne bezterminowo i umieszczane w tabeli w kolumnie [8].
15. Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe (pozycja 12) są klasyfikowane jako wymagalne bezterminowo i umieszczane w tabeli w kolumnie [8].
16. Należne wpłaty na kapitał (fundusz) podstawowy (pozycja 13) są klasyfikowane jako wymagalne bezterminowo i umieszczane w tabeli w kolumnie [8].
17. Udziały (akcje) własne (pozycja 14) są klasyfikowane jako wymagalne bezterminowo i umieszczane w tabeli w kolumnie [8].
18. Zobowiązania krótkoterminowe - zobowiązania wobec klientów z tytułu wpłaconych przez nich środków (pozycja 15a) są klasyfikowane jako wymagalne bezterminowo i umieszczane w tabeli w kolumnie [8].
19. Zobowiązania krótkoterminowe - zobowiązania wynikające z przyjmowania lub przekazywania zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych (pozycja 15b) oraz pożyczki, kredyty i wyemitowane dłużne papiery wartościowe (pozycja 15c) są przyporządkowywane zgodnie z terminami spłaty / wymagalności.
20. Zobowiązania krótkoterminowe - pozostałe (pozycja 15d) są przyporządkowywane do poszczególnych przedziałów na podstawie wiekowania, przy czym zobowiązania przeterminowane wpisuje się do kolumny [2].
21. Zobowiązania długoterminowe (pozycja 16) są klasyfikowane jako wymagalne powyżej 12 miesięcy i umieszczane w tabeli w kolumnie [7].
22. Rozliczenia międzyokresowe (pozycja 17) są przyporządkowywane do poszczególnych przedziałów na podstawie wiekowania.
23. Rezerwy na zobowiązania - z tytułu odroczonego podatku dochodowego (pozycja 18a) są klasyfikowane jako wymagalne bezterminowo i umieszczane w tabeli w kolumnie [8].
24. Rezerwy na zobowiązania - na świadczenia emerytalne i podobne (pozycja 18b) są klasyfikowane jako wymagalne bezterminowo i umieszczane w tabeli w kolumnie [8].
25. Rezerwy na zobowiązania - pozostałe (pozycja 18c) są przyporządkowywane do poszczególnych przedziałów na podstawie wiekowania.
26. Zobowiązania podporządkowane (pozycja 19) są przyporządkowywane do poszczególnych przedziałów na podstawie wiekowania.
27. Otrzymane warunkowe zobowiązania pozabilansowe (pozycja 20) są klasyfikowane jako wymagalne w najbliższym możliwym terminie, w którym mogą zostać uruchomione (w przypadku, gdy są to dostępne do wykorzystania linie kredytowe, pozycja 20a) lub w kolumnie [8] (inne, pozycja 20b).
28. Udzielone warunkowe zobowiązania pozabilansowe (pozycja 21) są klasyfikowane jako wymagalne w najszybszym możliwym terminie, w którym mogą zostać kontraktowo uruchomione. W przypadku braku kontraktowo określonego terminu, w którym dane zobowiązanie może zostać uruchomione, jest ono klasyfikowane jako wymagalne w terminie do 14 dni i umieszczane w tabeli w kolumnie [2].
Dział II. Finansowanie luki płynności
1. Dział II należy uzupełnić w przypadku, gdy w którymkolwiek z przedziałów czasowych w dziale I występuje skumulowana ujemna luka płynności.
2. Dla poszczególnych przedziałów czasowych, w których zidentyfikowano skumulowaną ujemną lukę płynności, należy wskazać sposób jej pokrycia poprzez:
1) podanie kwoty finansowania w jednym z poniższych pól:
a) "1. Działalność operacyjna",
b) "2. Działalność inwestycyjna",
c) "3. Działalność finansowa";
2) przedstawienie szczegółowego opisu danego sposobu finansowania w polu "Szczegółowy opis sposobu finansowania".
ZAŁĄCZNIK Nr 11 125
SPRAWOZDANIE MIESIĘCZNE
(MDF)
SPRAWOZDANIE MIESIĘCZNE
(MDF)
Okres sprawozdawczy: (miesiąc) ......................... (rok) .......................................
___________________________________________________________________
Dane identyfikacyjne podmiotu sprawozdającego:
MDF CZĘŚĆ A | ||
Wyszczególnienie | Stan na ostatni dzień okresu sprawozdawczego | |
1 | 2 | |
I. Środki pieniężne i inne aktywa pieniężne | 01 | |
II. Należności krótkoterminowe | 02 | |
III. Instrumenty finansowe przeznaczone do obrotu | 03 | |
1. Akcje | 04 | |
2. Dłużne papiery wartościowe | 05 | |
3. Certyfikaty inwestycyjne | 06 | |
4. Warranty | 07 | |
5. Pozostałe papiery wartościowe | 08 | |
6. Instrumenty pochodne | 09 | |
7. Towary giełdowe | 10 | |
8. Pozostałe | 11 | |
IV. Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe | 12 | |
V. Udzielone pożyczki krótkoterminowe | 13 | |
VI. Instrumenty finansowe utrzymywane do terminu zapadalności | 14 | |
1. Dłużne papiery wartościowe | 15 | |
2. Pozostałe papiery wartościowe | 16 | |
3. Towary giełdowe | 17 | |
4. Pozostałe | 18 | |
VII. Instrumenty finansowe dostępne do sprzedaży | 19 | |
1. Akcje i udziały | 20 | |
2. Dłużne papiery wartościowe | 21 | |
3. Jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych | 22 | |
4. Certyfikaty inwestycyjne | 23 | |
5. Pozostałe papiery wartościowe | 24 | |
6. Towary giełdowe | 25 | |
7. Pozostałe | 26 | |
VIII. Należności długoterminowe | 27 | |
IX. Udzielone pożyczki długoterminowe | 28 |
X. Wartości niematerialne i prawne | 29 | |
XI. Rzeczowe aktywa trwałe | 30 | |
XII. Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe | 31 | |
1. Aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego | 32 | |
2. Pozostałe rozliczenia międzyokresowe | 33 | |
XIII. Należne wpłaty na kapitał (fundusz) podstawowy | 34 | |
XIV. Udziały (akcje) własne | 35 | |
MDF CZĘŚĆ B | ||
I. Zobowiązania krótkoterminowe | 36 | |
II. Zobowiązania długoterminowe | 37 | |
III. Rozliczenia międzyokresowe | 38 | |
IV. Rezerwy na zobowiązania | 39 | |
1. Z tytułu odroczonego podatku dochodowego | 40 | |
2. Na świadczenia emerytalne i podobne | 41 | |
3. Pozostałe | 42 | |
V. Zobowiązania podporządkowane | 43 | |
VI. Kapitał (fundusz) własny | 44 | |
1. Kapitał (fundusz) podstawowy | 45 | |
2. Kapitał (fundusz) zapasowy | 46 | |
a) ze sprzedaży akcji powyżej ich wartości nominalnej | 47 | |
b) utworzony ustawowo | 48 | |
c) utworzony zgodnie ze statutem | 49 | |
d) z dopłat akcjonariuszy | 50 | |
e) inny | 51 | |
3. Kapitał (fundusz) z aktualizacji wyceny | 52 | |
4. Pozostałe kapitały (fundusze) rezerwowe | 53 | |
5. Zysk (strata) z lat ubiegłych | 54 | |
a) zysk z lat ubiegłych (wartość dodatnia) | 55 | |
b) strata z lat ubiegłych (wartość ujemna) | 56 | |
6. Zysk (strata) netto | 57 | |
7. Odpisy z zysku netto w ciągu roku obrotowego (wielkość ujemna) | 58 | |
MDF CZĘŚĆ C | ||
I. Przychody z działalności podstawowej | 59 | |
1. Przychody z działalności maklerskiej | 60 | |
a) z tytułu przyjmowania i przekazywania zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych | 61 | |
b) z tytułu wykonywania zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych, na rachunek dającego zlecenie | 62 |
c) z tytułu zarządzania portfelami, w skład których wchodzi jeden lub większa liczba instrumentów finansowych | 63 | |
d) z tytułu doradztwa inwestycyjnego | 64 | |
e) z tytułu oferowania instrumentów finansowych | 65 | |
f) z tytułu świadczenia usług w wykonywaniu zawartych umów o subemisje inwestycyjne i usługowe lub zawierania i wykonywania innych umów o podobnym charakterze, jeżeli ich przedmiotem są instrumenty finansowe | 66 | |
g) z tytułu przechowywania lub rejestrowania instrumentów finansowych, w tym prowadzenia rachunków papierów wartościowych i rachunków zbiorczych, oraz prowadzenia rachunków pieniężnych | 67 | |
h) pozostałe | 68 | |
2. Przychody z pozostałej działalności podstawowej | 69 | |
II. Koszty działalności podstawowej | 70 | |
1. Opłaty na rzecz rynków regulowanych, giełd towarowych, Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych i izb rozrachunkowych oraz izb rozliczeniowych | 71 | |
2. Opłaty na rzecz CCP | 72 | |
3. Opłaty na rzecz izby gospodarczej | 73 | |
4. Wynagrodzenia | 74 | |
5. Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia | 75 | |
6. Świadczenia na rzecz pracowników | 76 | |
7. Zużycie materiałów i energii | 77 | |
8. Usługi obce | 78 | |
9. Koszty utrzymania i wynajmu nieruchomości | 79 | |
10. Pozostałe koszty rzeczowe | 80 | |
11. Amortyzacja | 81 | |
12. Podatki i inne opłaty o charakterze publicznoprawnym | 82 | |
13. Prowizje i inne opłaty | 83 | |
14. Pozostałe | 84 | |
III. Zysk (strata) z działalności podstawowej (I – II) | 85 | |
IV. Przychody z instrumentów finansowych przeznaczonych do obrotu | 86 | |
1. Dywidendy i inne udziały w zyskach | 87 | |
2. Odsetki | 88 | |
3. Korekty aktualizujące wartość | 89 | |
4. Zysk ze sprzedaży/umorzenia | 90 | |
5. Pozostałe | 91 | |
V. Koszty z tytułu instrumentów finansowych przeznaczonych do obrotu | 92 |
1. Korekty aktualizujące wartość | 93 | |
2. Strata ze sprzedaży/umorzenia | 94 | |
3. Pozostałe | 95 | |
VI. Zysk (strata) z operacji instrumentami finansowymi przeznaczonymi do obrotu (IV – V) | 96 | |
VII. Przychody z instrumentów finansowych utrzymywanych do terminu zapadalności | 97 | |
1. Odsetki | 98 | |
2. Korekty aktualizujące wartość | 99 | |
3. Odpis dyskonta od dłużnych papierów wartościowych | 100 | |
4. Zysk ze sprzedaży/umorzenia | 101 | |
5. Pozostałe | 102 | |
VIII. Koszty z tytułu instrumentów finansowych utrzymywanych do terminu zapadalności | 103 | |
1. Korekty aktualizujące wartość | 104 | |
2. Amortyzacja premii od dłużnych papierów wartościowych | 105 | |
3. Strata ze sprzedaży/umorzenia | 106 | |
4. Pozostałe | 107 | |
IX. Zysk (strata) z operacji instrumentami finansowymi utrzymywanymi do terminu zapadalności (VII – VIII) | 108 | |
X. Przychody z instrumentów finansowych dostępnych do sprzedaży | 109 | |
1. Dywidendy i inne udziały w zyskach | 110 | |
2. Odsetki | 111 | |
3. Korekty aktualizujące wartość | 112 | |
4. Zysk ze sprzedaży/umorzenia | 113 | |
5. Odpis dyskonta od dłużnych papierów wartościowych | 114 | |
6. Pozostałe | 115 | |
XI. Koszty z tytułu instrumentów finansowych dostępnych do sprzedaży | 116 | |
1. Korekty aktualizujące wartość | 117 | |
2. Strata ze sprzedaży/umorzenia | 118 | |
3. Amortyzacja premii od dłużnych papierów wartościowych | 119 | |
4. Pozostałe | 120 | |
XII. Zysk (strata) z operacji instrumentami finansowymi dostępnymi do sprzedaży (X – XI) | 121 | |
XIII. Pozostałe przychody operacyjne | 122 | |
1. Nadwyżka ze sprzedaży rzeczowych składników aktywów trwałych i wartości niematerialnych i prawnych | 123 | |
2. Rozwiązanie rezerw | 124 |
3. Zmniejszenie odpisów aktualizujących należności | 125 | |
4. Dotacje | 126 | |
5. Pozostałe | 127 | |
XIV. Pozostałe koszty operacyjne | 128 | |
1. Strata ze sprzedaży rzeczowych składników aktywów trwałych i wartości niematerialnych i prawnych | 129 | |
2. Utworzenie rezerw | 130 | |
3. Odpisy aktualizujące należności | 131 | |
4. Odpisy aktualizujące wartość rzeczowych składników aktywów trwałych i wartości niematerialnych i prawnych | 132 | |
5. Pozostałe | 133 | |
XV. Zysk (strata) z działalności operacyjnej (III + VI + IX + XII + XIII – XIV) | 134 | |
XVI. Przychody finansowe | 135 | |
1. Odsetki od udzielonych pożyczek | 136 | |
2. Odsetki od lokat i depozytów | 137 | |
3. Pozostałe odsetki | 138 | |
4. Dodatnie różnice kursowe | 139 | |
a) zrealizowane | 140 | |
b) niezrealizowane | 141 | |
5. Pozostałe | 142 | |
XVII. Koszty finansowe | 143 | |
1. Odsetki od kredytów i pożyczek | 144 | |
2. Pozostałe odsetki | 145 | |
3. Ujemne różnice kursowe | 146 | |
a) zrealizowane | 147 | |
b) niezrealizowane | 148 | |
4. Pozostałe | 149 | |
XVIII. Zysk (strata) brutto (XV + XVI – XVII) | 150 | |
XIX. Podatek dochodowy | 151 | |
XX. Pozostałe obowiązkowe zmniejszenia zysku (zwiększenia straty) | 152 | |
XXI. Zysk (strata) netto (XVIII – XIX – XX) | 153 | |
MDF CZĘŚĆ D – Pozycje pozabilansowe | ||
Pozycje pozabilansowe: | 154 | |
I. Zobowiązania warunkowe, w tym: | 155 | |
1. gwarancje | 156 | |
2. kaucje, poręczenia | 157 | |
3. przyznane i niewykorzystane limity z tytułu transakcji z odroczonym terminem płatności | 158 | |
4. pozostałe | 159 | |
II. Majątek obcy w użytkowaniu | 160 |
III. Kontrakty terminowe nabyte lub wystawione w imieniu i na rachunek domu maklerskiego | 161 | ||
IV. Inne pozycje pozabilansowe | 162 | ||
MDF CZĘŚĆ E – Rachunki klientów | |||
LICZBA PROWADZONYCH RACHUNKÓW | 163 | ||
1. LICZBA PROWADZONYCH RACHUNKÓW PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH KLIENTÓW | 164 | ||
2. LICZBA PROWADZONYCH POZOSTAŁYCH RACHUNKÓW INSTRUMENTÓW FINANSOWYCH KLIENTÓW | 165 | ||
AKTYWA KLIENTÓW NA RACHUNKACH | 166 | ||
1. Instrumenty finansowe klientów | 167 | ||
1.1. Akcje notowane i prawa do akcji zapisane na rachunkach papierów wartościowych | 168 | ||
1.2. Pozostałe papiery wartościowe zapisane na rachunkach papierów wartościowych klientów | 169 | ||
1.3. Pozostałe instrumenty finansowe klientów | 170 | ||
2. Środki pieniężne klientów | 171 | ||
2.1. Środki pieniężne klientów przechowywane na rachunkach pieniężnych klientów | 172 | ||
2.2. Pozostałe środki pieniężne klientów | 173 | ||
AKTYWA KLIENTÓW W ZARZĄDZANIU | 174 | ||
1. Instrumenty finansowe klientów w zarządzaniu | 175 | ||
1.1. Papiery wartościowe klientów w zarządzaniu zdeponowane na rachunkach papierów wartościowych | 176 | ||
1.2. Pozostałe instrumenty finansowe klientów w zarządzaniu | 177 | ||
2. Środki pieniężne klientów w zarządzaniu | 178 | ||
ŚRODKI PIENIĘŻNE | 179 | ||
1. Środki pieniężne klientów na rachunkach bankowych | 180 | ||
2. Pozostałe środki pieniężne klientów | 181 | ||
3. Środki pieniężne własne na rachunkach bankowych | 182 | ||
4. Pozostałe własne środki pieniężne | 183 | ||
MDF CZĘŚĆ F – Należności przeterminowane | |||
Wyszczególnienie | Stan na ostatni dzień okresu sprawozdawczego | Stan na ostatni dzień okresu sprawozdawczego | |
1 | należności w wartości brutto | należności w wartości po pomniejszeniu o odpisy aktualizujące | |
1. Należności nieprzeterminowane | 184 | ||
2. Należności przeterminowane, w tym: | 185 | ||
2.1. do 30 dni | 186 | ||
2.2. powyżej 30 dni do 90 dni | 187 |
2.3. powyżej 90 dni do 180 dni | 188 | ||||||
2.4. powyżej 180 dni do roku | 189 | ||||||
2.5. powyżej roku | 190 | ||||||
MDF CZĘŚĆ G – Zobowiązania przeterminowane | |||||||
Wyszczególnienie | Stan na ostatni dzień okresu sprawozdawczego | Stan na ostatni dzień okresu sprawozdawczego | |||||
1 | zobowiązania łącznie | zobowiązania z tytułu kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych dłużnych papierów wartościowych | |||||
1. Zobowiązania nieprzeterminowane | 191 | ||||||
2. Zobowiązania przeterminowane, w tym: | 192 | ||||||
2.1. do 30 dni | 193 | ||||||
2.2. powyżej 30 dni do 90 dni | 194 | ||||||
2.3. powyżej 90 dni do 180 dni | 195 | ||||||
2.4. powyżej 180 dni do roku | 196 | ||||||
2.5. powyżej roku | 197 | ||||||
MDF CZĘŚĆ H – Transakcje ze stronami powiązanymi | |||||||
Data zawarcia transakcji | Liczba transakcji | NIP | Przedmiot i rodzaj transakcji | Wartość transakcji (w PLN) (wartość godziwa) | Wartość transakcji (w PLN) (wartość transakcyjna) | ||
198 | 199 | 200 | 201 | 202 | 203 | ||
MDF CZĘŚĆ I – Przewidywane naruszenia rozporządzenia 575/2013 | |||||||
Wyszczególnienie | |||||||
1. Wskazanie przepisów rozporządzenia 575/2013, których naruszenie jest przewidywane | 204 | ||||||
2. Przewidywany termin naruszenia rozporządzenia 575/2013 | 205 | ||||||
3. Przyczyny przewidywanego naruszenia rozporządzenia 575/2013 | 206 | ||||||
MDF CZĘŚĆ J – Kapitał wewnętrzny/ założycielski | |||||||
Lp. | Ryzyko | Wartość kapitału wewnętrznego | |||||
207 | |||||||
Wartość | |||||||
Całkowita wartość kapitału wewnętrznego | 208 | ||||||
Minimalny kapitał założycielski | 209 |
Miejsce i data sporządzenia sprawozdania .......................................
Sprawozdanie sporządził: (imię i nazwisko) .........................................
(stanowisko) .............................................
(podpis) ...................................................
(telefon/e-mail służbowy) ................................
(data) .....................................................
Sprawozdanie akceptował: (imię i nazwisko) .........................................
(stanowisko) .............................................
(podpis) ..................................................
(data) ....................................................
INSTRUKCJA
dotycząca sprawozdania miesięcznego (MDF)
CZĘŚĆ A - CZĘŚĆ D
1. Pozycje przedstawione w częściach A, B, C i D (wiersze od 01 do 162) powinny zostać uzupełnione zgodnie z zasadami zawartymi w odrębnych przepisach wydanych na podstawie art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy o rachunkowości.
CZĘŚĆ E
2. W wierszu 163 należy podać liczbę prowadzonych rachunków, wyliczoną jako suma pozycji wykazanych w wierszach 164 i 165.
3. W wierszu 164 należy podać liczbę prowadzonych rachunków papierów wartościowych klientów dla papierów wartościowych znajdujących się w obrocie na rynku regulowanym, ustaloną na koniec ostatniego dnia okresu objętego sprawozdaniem miesięcznym.
4. W wierszu 165 należy podać liczbę pozostałych prowadzonych rachunków instrumentów finansowych klientów.
5. W wierszu 166 należy podać stan aktywów klientów zapisanych na prowadzonych rachunkach, wyliczony jako suma pozycji wykazanych w wierszach 167 i 171.
6. W wierszu 167 należy podać sumę wartości należących do klientów instrumentów finansowych wykazanych w wierszach 168-170. Instrumenty finansowe klientów wycenia się według zasad zawartych w odrębnych przepisach wydanych na podstawie art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy o rachunkowości, z wyłączeniem należących do klientów papierów wartościowych zdeponowanych na rachunkach domu maklerskiego prowadzonych za granicą. Należące do klientów papiery wartościowe zdeponowane na rachunkach domu maklerskiego prowadzonych za granicą wyceniane są na podstawie ostatnich dostępnych informacji o cenach rynkowych tych papierów w kraju, w którym są one przechowywane na rachunkach papierów wartościowych. W przypadku gdy określony papier wartościowy jest w danym kraju przedmiotem obrotu na więcej niż jednym rynku regulowanym, ustalenie wartości tego papieru wartościowego następuje według jego wartości rynkowej osiągniętej na rynku, na którym wolumen obrotów był największy.
7. W wierszu 168 należy podać wartość należących do klientów i zapisanych na rachunkach papierów wartościowych akcji notowanych i praw do akcji na rynku regulowanym lub alternatywnym systemie obrotu.
8. W wierszu 169 należy podać wartość papierów wartościowych zapisanych na rachunkach papierów wartościowych klientów, które nie zostały wykazane w wierszu 168.
9. W wierszu 170 należy podać w szczególności: wartość należących do klientów instrumentów finansowych przechowywanych w domu maklerskim w formie dokumentu lub wartość należących do klientów instrumentów finansowych zapisanych na rachunkach niebędących rachunkami papierów wartościowych oraz wartość należących do klientów instrumentów finansowych zdeponowanych na rachunkach domu maklerskiego prowadzonych za granicą.
10. W wierszu 171 należy podać wartość należących do klientów środków pieniężnych stanowiących sumę wartości wykazywanych w wierszach 172 i 173.
11. W wierszu 172 należy podać sumę należących do klientów środków pieniężnych przechowywanych na rachunkach pieniężnych klientów służących do obsługi rachunków papierów wartościowych oraz przechowywanych na rachunkach pieniężnych służących do obsługi rachunków niebędących rachunkami papierów wartościowych.
12. W wierszu 173 należy podać sumę pozostałych należących do klientów środków pieniężnych, w szczególności wpłaty klientów na papiery wartościowe w ramach obrotu pierwotnego lub pierwszej oferty publicznej.
13. W wierszu 174 należy podać wartość aktywów klientów znajdujących się w zarządzaniu. W wierszu tym należy podać sumę wartości wykazanych w wierszach 175 i 178.
14. W wierszu 175 należy podać sumę wartości należących do klientów instrumentów finansowych w zarządzaniu wykazanych w wierszach 176 i 177, w tym również wartość objętych zarządzaniem instrumentów finansowych klientów zapisanych na rachunkach papierów wartościowych lub w rejestrach prowadzonych przez inny podmiot. Instrumenty finansowe, w tym papiery wartościowe, należące do klientów wycenia się według zasad zawartych w odrębnych przepisach wydanych na podstawie art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy o rachunkowości, z wyłączeniem należących do klientów instrumentów finansowych zdeponowanych na rachunkach domu maklerskiego prowadzonych za granicą. Należące do klientów papiery wartościowe zdeponowane na rachunkach domu maklerskiego prowadzonych za granicą wyceniane są na podstawie ostatnich dostępnych informacji o cenach rynkowych tych papierów w kraju, w którym są one przechowywane na rachunkach papierów wartościowych. W przypadku gdy określony papier wartościowy jest w danym kraju przedmiotem obrotu na więcej niż jednym rynku regulowanym, ustalenie wartości tego papieru wartościowego następuje według jego wartości rynkowej osiągniętej na rynku, na którym wolumen obrotów był największy.
15. W wierszu 176 należy podać wartość należących do klientów papierów wartościowych w zarządzaniu zdeponowanych na rachunkach papierów wartościowych klientów. Ilości poszczególnych papierów wartościowych ustala się na podstawie ewidencji papierów wartościowych według stanu na koniec dnia, na który sporządzane jest sprawozdanie.
16. W wierszu 177 należy podać w szczególności: wartość należących do klientów instrumentów finansowych w zarządzaniu przechowywanych w formie dokumentu lub wartość należących do klientów instrumentów finansowych w zarządzaniu zapisanych na rachunkach niebędących rachunkami papierów wartościowych oraz wartość należących do klientów instrumentów finansowych zdeponowanych na rachunkach domu maklerskiego prowadzonych za granicą. Ilości poszczególnych instrumentów finansowych klientów ustala się na podstawie ewidencji instrumentów finansowych według stanu na koniec dnia, na który sporządzane jest sprawozdanie.
17. W wierszu 178 należy podać wartość należących do klientów środków pieniężnych w zarządzaniu, w tym również wartość środków pieniężnych klientów znajdujących się na rachunkach bankowych prowadzonych dla klientów, do których ustanowione zostało pełnomocnictwo domu maklerskiego.
18. W wierszu 179 należy podać wartość środków pieniężnych. W wierszu tym należy podać sumę wartości wykazanych w wierszach 180-183.
19. W wierszu 180 należy podać sumę sald rachunków bankowych domu maklerskiego, na których przechowywane są środki pieniężne klientów, na ostatni dzień okresu objętego sprawozdaniem.
20. W wierszu 181 należy podać stan należących do klientów środków pieniężnych nieujętych w wierszu 180.
21. W wierszu 182 należy podać sumę sald rachunków bankowych domu maklerskiego, na których przechowywane są środki domu maklerskiego, na ostatni dzień okresu objętego sprawozdaniem.
22. W wierszu 183 należy podać wartość środków pieniężnych domu maklerskiego, które nie zostały wykazane w wierszu 182.
CZĘŚĆ F
23. W wierszu 184 należy podać wartość należności nieprzeterminowanych w wartości brutto oraz oddzielnie w wartości po pomniejszeniu o odpisy aktualizujące.
24. W wierszu 185 należy podać wartość należności przeterminowanych w wartości brutto oraz oddzielnie w wartości po pomniejszeniu o odpisy aktualizujące, wyliczonych jako suma odpowiednich pozycji wykazanych w wierszach 186-190.
25. W wierszu 186 należy podać należności przeterminowane domu maklerskiego do 30 dni w wartości brutto oraz oddzielnie w wartości po pomniejszeniu o odpisy aktualizujące.
26. W wierszu 187 należy podać należności przeterminowane domu maklerskiego powyżej 30 dni, ale do 90 dni w wartości brutto oraz oddzielnie w wartości po pomniejszeniu o odpisy aktualizujące.
27. W wierszu 188 należy podać należności przeterminowane domu maklerskiego powyżej 90 dni, ale do 180 dni w wartości brutto oraz oddzielnie w wartości po pomniejszeniu o odpisy aktualizujące.
28. W wierszu 189 należy podać należności przeterminowane domu maklerskiego powyżej 180 dni, ale do roku w wartości brutto oraz oddzielnie w wartości po pomniejszeniu o odpisy aktualizujące.
29. W wierszu 190 należy podać należności przeterminowane domu maklerskiego powyżej roku w wartości brutto oraz oddzielnie w wartości po pomniejszeniu o odpisy aktualizujące.
CZĘŚĆ G
30. W wierszu 191 należy podać wartość zobowiązań nieprzeterminowanych w kwocie zobowiązań łącznych oraz oddzielnie zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych dłużnych papierów wartościowych.
31. W wierszu 192 należy podać wartość zobowiązań przeterminowanych w kwocie zobowiązań łącznych oraz oddzielnie zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych dłużnych papierów wartościowych, wyliczonych jako suma odpowiednich pozycji wykazanych w wierszach 193-197.
32. W wierszu 193 należy podać zobowiązania przeterminowane domu maklerskiego do 30 dni w kwocie zobowiązań łącznych oraz oddzielnie zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych dłużnych papierów wartościowych.
33. W wierszu 194 należy podać zobowiązania przeterminowane domu maklerskiego powyżej 30 dni, ale do 90 dni w kwocie zobowiązań łącznych oraz oddzielnie zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych dłużnych papierów wartościowych.
34. W wierszu 195 należy podać zobowiązania przeterminowane domu maklerskiego powyżej 90 dni, ale do 180 dni w kwocie zobowiązań łącznych oraz oddzielnie zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych dłużnych papierów wartościowych.
35. W wierszu 196 należy podać zobowiązania przeterminowane domu maklerskiego powyżej 180 dni, ale do roku w kwocie zobowiązań łącznych oraz oddzielnie zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych dłużnych papierów wartościowych.
36. W wierszu 197 należy podać zobowiązania przeterminowane domu maklerskiego powyżej roku w kwocie zobowiązań łącznych oraz oddzielnie zobowiązań z tytułu kredytów i pożyczek oraz wyemitowanych dłużnych papierów wartościowych.
CZĘŚĆ H
37. W pozycjach 198-203 należy podać informację o transakcjach ze stronami powiązanymi zgodnie z zasadami zawartymi w odrębnych przepisach wydanych na podstawie art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy o rachunkowości, których wartość przekracza 5% funduszy własnych obliczonych zgodnie z rozporządzeniem 575/2013.
38. Dane co do zasady powinny być wykazywane w podziale na poszczególne transakcje, wartość transakcji podaje się w wartości godziwej i transakcyjnej. W przypadku konieczności wykazania powyżej 50 pozycji, dopuszcza się przekazanie danych w podziale na poszczególne podmioty powiązane wraz ze wskazaniem liczby zawartych transakcji.
39. W przypadku pozycji 200 należy podać nr NIP lub odpowiednik stosowany poza UE (w przypadku braku - należy podać nazwę podmiotu i kraj pochodzenia).
CZĘŚĆ I
40. W wierszach 204, 205 i 206 należy podać informację o przewidywanym w ciągu najbliższych 30 dni niespełnieniu wymogów kapitałowych określonych w rozporządzeniu 575/2013.
CZĘŚĆ J
41. W wierszu 207 należy podać informację o oszacowaniu kapitału wewnętrznego na poszczególne ryzyka, w tym zidentyfikowane jako istotne zgodnie z normami zawartymi w odrębnych przepisach wydanych na podstawie art. 110x ustawy. Każdą kategorię ryzyka należy wykazywać w oddzielnym wierszu.
42. W wierszu 208 należy podać całkowitą wartość kapitału wewnętrznego.
43. W wierszu 209 wartość minimalnego kapitału założycielskiego należy przeliczać zgodnie z art. 98 ust. 10 ustawy, jako równowartość kwoty wyrażonej w euro zgodnie z art. 98 ust. 1-4 ustawy, na każdy dzień bilansowy, tj. na dzień sporządzenia rocznego lub półrocznego sprawozdania finansowego, przy zastosowaniu średniego kursu euro ogłaszanego przez Narodowy Bank Polski obowiązującego w dniu poprzedzającym ten dzień.
ZAŁĄCZNIK Nr 13 127
INFORMACJE O WYBRANYCH SKONSOLIDOWANYCH DANYCH
FINANSOWYCH
(SDF)
INFORMACJE O WYBRANYCH SKONSOLIDOWANYCH DANYCH
FINANSOWYCH
(SDF)
Okres sprawozdawczy: (kwartał) ................... (rok) .....................................
__________________________________________________________________
Dane identyfikacyjne podmiotu sprawozdającego:
SDF CZĘŚĆ A | |||
Wyszczególnienie | Stan na ostatni dzień okresu sprawozdawczego | ||
1 | Skonsolidowane dane finansowe jednostek objętych zakresem konsolidacji rachunkowej | Skonsolidowane dane finansowe dotyczące jednostek objętych zakresem konsolidacji ostrożnościowej | |
I. Środki pieniężne i inne aktywa pieniężne | 01 | ||
II. Należności krótkoterminowe | 02 | ||
III. Instrumenty finansowe przeznaczone do obrotu | 03 | ||
1. Akcje | 04 | ||
2. Dłużne papiery wartościowe | 05 | ||
3. Certyfikaty inwestycyjne | 06 | ||
4. Warranty | 07 | ||
5. Pozostałe papiery wartościowe | 08 | ||
6. Instrumenty pochodne | 09 | ||
7. Towary giełdowe | 10 | ||
8. Pozostałe | 11 | ||
IV. Krótkoterminowe rozliczenia międzyokresowe | 12 | ||
V. Udzielone pożyczki krótkoterminowe | 13 | ||
VI. Instrumenty finansowe utrzymywane do terminu zapadalności | 14 | ||
1. Dłużne papiery wartościowe | 15 | ||
2. Pozostałe papiery wartościowe | 16 | ||
3. Towary giełdowe | 17 | ||
4. Pozostałe | 18 | ||
VII. Instrumenty finansowe dostępne do sprzedaży | 19 | ||
1. Akcje i udziały | 20 | ||
2. Dłużne papiery wartościowe | 21 | ||
3. Jednostki uczestnictwa funduszy inwestycyjnych | 22 | ||
4. Certyfikaty inwestycyjne | 23 |
5. Pozostałe papiery wartościowe | 24 | ||
6. Towary giełdowe | 25 | ||
7. Pozostałe | 26 | ||
VIII. Należności długoterminowe | 27 | ||
IX. Udzielone pożyczki długoterminowe | 28 | ||
X. Wartości niematerialne i prawne | 29 | ||
XI. Wartość firmy jednostek podporządkowanych | 30 | ||
XII. Rzeczowe aktywa trwałe | 31 | ||
XIII. Długoterminowe rozliczenia międzyokresowe | 32 | ||
1. Aktywa z tytułu odroczonego podatku dochodowego | 33 | ||
2. Pozostałe rozliczenia międzyokresowe | 34 | ||
XIV. Należne wpłaty na kapitał (fundusz) podstawowy | 35 | ||
XV. Udziały (akcje) własne | 36 | ||
SDF CZĘŚĆ B | 37 | ||
I. Zobowiązania krótkoterminowe | 38 | ||
II. Zobowiązania długoterminowe | 39 | ||
III. Rozliczenia międzyokresowe | 40 | ||
IV. Rezerwy na zobowiązania | 41 | ||
1. Z tytułu odroczonego podatku dochodowego | 42 | ||
2. Na świadczenia emerytalne i podobne | 43 | ||
3. Pozostałe | 44 | ||
V. Zobowiązania podporządkowane | 45 | ||
VI. Kapitał (fundusz) własny | 46 | ||
1. Kapitał (fundusz) podstawowy | 47 | ||
2. Kapitał (fundusz) zapasowy | 48 | ||
a) ze sprzedaży akcji powyżej ich wartości nominalnej | 49 | ||
b) utworzony ustawowo | 50 | ||
c) utworzony zgodnie ze statutem | 51 | ||
d) z dopłat akcjonariuszy | 52 | ||
e) inny | 53 | ||
3. Kapitał (fundusz) z aktualizacji wyceny | 54 | ||
4. Pozostałe kapitały (fundusze) rezerwowe | 55 | ||
5. Różnice kursowe z przeliczenia sprawozdań finansowych jednostek podporządkowanych | 56 | ||
6. Zysk (strata) z lat ubiegłych | 57 | ||
a) zysk z lat ubiegłych (wartość dodatnia) | 58 | ||
b) strata z lat ubiegłych (wartość ujemna) | 59 | ||
7. Zysk (strata) netto | 60 | ||
8. Odpisy z zysku netto w ciągu roku obrotowego (wielkość ujemna) | 61 | ||
VII. Kapitały (fundusze) mniejszości | 62 |
VIII. Ujemna wartość firmy jednostek podporządkowanych | 63 | ||
SDF CZĘŚĆ C | 64 | ||
I. Przychody z działalności podstawowej | 65 | ||
1. Przychody z działalności maklerskiej | 66 | ||
a) z tytułu przyjmowania i przekazywania zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych | 67 | ||
b) z tytułu wykonywania zleceń nabycia lub zbycia instrumentów finansowych, na rachunek dającego zlecenie | 68 | ||
c) z tytułu zarządzania portfelami, w skład których wchodzi jeden lub większa liczba instrumentów finansowych | 69 | ||
d) z tytułu doradztwa inwestycyjnego | 70 | ||
e) z tytułu oferowania instrumentów finansowych | 71 | ||
f) z tytułu świadczenia usług w wykonywaniu zawartych umów o subemisje inwestycyjne i usługowe lub zawierania i wykonywania innych umów o podobnym charakterze, jeżeli ich przedmiotem są instrumenty finansowe | 72 | ||
g) z tytułu przechowywania lub rejestrowania instrumentów finansowych, w tym prowadzenia rachunków papierów wartościowych i rachunków zbiorczych, oraz prowadzenia rachunków pieniężnych | 73 | ||
h) pozostałe | 74 | ||
2. Przychody z pozostałej działalności podstawowej | 75 | ||
II. Koszty działalności podstawowej | 76 | ||
1. Opłaty na rzecz rynków regulowanych, giełd towarowych, Krajowego Depozytu Papierów Wartościowych i izb rozrachunkowych oraz izb rozliczeniowych | 77 | ||
2. Opłaty na rzecz CCP | 78 | ||
3. Opłaty na rzecz izby gospodarczej | 79 | ||
4. Wynagrodzenia | 80 | ||
5. Ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia | 81 | ||
6. Świadczenia na rzecz pracowników | 82 | ||
7. Zużycie materiałów i energii | 83 | ||
8. Usługi obce | 84 | ||
9. Koszty utrzymania i wynajmu nieruchomości | 85 | ||
10. Pozostałe koszty rzeczowe | 86 | ||
11. Amortyzacja | 87 | ||
12. Podatki i inne opłaty o charakterze publicznoprawnym | 88 | ||
13. Prowizje i inne opłaty | 89 | ||
14. Pozostałe | 90 | ||
III. Zysk (strata) z działalności podstawowej (I – II) | 91 |
IV. Przychody z instrumentów finansowych przeznaczonych do obrotu | 92 | ||
1. Dywidendy i inne udziały w zyskach | 93 | ||
2. Odsetki | 94 | ||
3. Korekty aktualizujące wartość | 95 | ||
4. Zysk ze sprzedaży/umorzenia | 96 | ||
5. Pozostałe | 97 | ||
V. Koszty z tytułu instrumentów finansowych przeznaczonych do obrotu | 98 | ||
1. Korekty aktualizujące wartość | 99 | ||
2. Strata ze sprzedaży/umorzenia | 100 | ||
3. Pozostałe | 101 | ||
VI. Zysk (strata) z operacji instrumentami finansowymi przeznaczonymi do obrotu (IV – V) | 102 | ||
VII. Przychody z instrumentów finansowych utrzymywanych do terminu zapadalności | 103 | ||
1. Odsetki | 104 | ||
2. Korekty aktualizujące wartość | 105 | ||
3. Odpis dyskonta od dłużnych papierów wartościowych | 106 | ||
4. Zysk ze sprzedaży/umorzenia | 107 | ||
5. Pozostałe | 108 | ||
VIII. Koszty z tytułu instrumentów finansowych utrzymywanych do terminu zapadalności | 109 | ||
1. Korekty aktualizujące wartość | 110 | ||
2. Amortyzacja premii od dłużnych papierów wartościowych | 111 | ||
3. Strata ze sprzedaży/umorzenia | 112 | ||
4. Pozostałe | 113 | ||
IX. Zysk (strata) z operacji instrumentami finansowymi utrzymywanymi do terminu zapadalności (VII – VIII) | 114 | ||
X. Przychody z instrumentów finansowych dostępnych do sprzedaży | 115 | ||
1. Dywidendy i inne udziały w zyskach | 116 | ||
2. Odsetki | 117 | ||
3. Korekty aktualizujące wartość | 118 | ||
4. Zysk ze sprzedaży/umorzenia | 119 | ||
5. Odpis dyskonta od dłużnych papierów wartościowych | 120 | ||
6. Pozostałe | 121 | ||
XI. Koszty z tytułu instrumentów finansowych dostępnych do sprzedaży | 122 | ||
1. Korekty aktualizujące wartość | 123 | ||
2. Strata ze sprzedaży/umorzenia | 124 |
3. Amortyzacja premii od dłużnych papierów wartościowych | 125 | ||
4. Pozostałe | 126 | ||
XII. Zysk (strata) z operacji instrumentami finansowymi dostępnymi do sprzedaży (X – XI) | 127 | ||
XIII. Pozostałe przychody operacyjne | 128 | ||
1. Zysk ze sprzedaży rzeczowych składników aktywów trwałych i wartości niematerialnych i prawnych | 129 | ||
2. Rozwiązanie rezerw | 130 | ||
3. Zmniejszenie odpisów aktualizujących należności | 131 | ||
4. Dotacje | 132 | ||
5. Pozostałe | 133 | ||
XIV. Pozostałe koszty operacyjne | 134 | ||
1. Strata ze sprzedaży rzeczowych składników aktywów trwałych i wartości niematerialnych i prawnych | 135 | ||
2. Utworzenie rezerw | 136 | ||
3. Odpisy aktualizujące należności | 137 | ||
4. Odpisy aktualizujące wartość rzeczowych składników aktywów trwałych i wartości niematerialnych i prawnych | 138 | ||
5. Pozostałe | 139 | ||
XV. Zysk (strata) z działalności operacyjnej (III + VI + IX + XII + XIII – XIV) | 140 | ||
XVI. Przychody finansowe | 141 | ||
1. Odsetki od udzielonych pożyczek | 142 | ||
2. Odsetki od lokat i depozytów | 143 | ||
3. Pozostałe odsetki | 144 | ||
4. Dodatnie różnice kursowe | 145 | ||
a) zrealizowane | 146 | ||
b) niezrealizowane | 147 | ||
5. Pozostałe | 148 | ||
XVII. Koszty finansowe | 149 | ||
1. Odsetki od kredytów i pożyczek | 150 | ||
2. Pozostałe odsetki | 151 | ||
3. Ujemne różnice kursowe | 152 | ||
a) zrealizowane | 153 | ||
b) niezrealizowane | 154 | ||
4. Pozostałe | 155 | ||
XVIII. Odpis wartości firmy jednostek podporządkowanych | 156 | ||
XIX. Odpis ujemnej wartości firmy jednostek podporządkowanych | 157 | ||
XX. Zysk mniejszości | 158 |
XXI. Strata mniejszości | 159 | |||||||||
XXII. Zysk (strata) brutto (XV + XVI – XVII – XVIII + XIX – XX – XXI) | 160 | |||||||||
XXIII. Podatek dochodowy | 161 | |||||||||
XXIV. Pozostałe obowiązkowe zmniejszenia zysku (zwiększenia straty) | 162 | |||||||||
Udział w zyskach netto jednostki podporządkowanych wycenianych metodą praw własności | 163 | |||||||||
Udział w stratach netto jednostek podporządkowanych wycenianych metodą praw własności | 164 | |||||||||
XXV. Zysk (strata) netto (XXII – XXIII – XXIV) | 165 | |||||||||
SDF CZĘŚĆ D – Pozycje pozabilansowe | 166 | |||||||||
Pozycje pozabilansowe: | 167 | |||||||||
I. Zobowiązania warunkowe, w tym: | 168 | |||||||||
1. gwarancje | 169 | |||||||||
2. kaucje, poręczenia | 170 | |||||||||
3. przyznane i niewykorzystane limity z tytułu transakcji z odroczonym terminem płatności | 171 | |||||||||
4. pozostałe | 172 | |||||||||
II. Majątek obcy w użytkowaniu | 173 | |||||||||
III. Kontrakty terminowe nabyte lub wystawione w imieniu i na rachunek domu maklerskiego | 174 | |||||||||
IV. Inne pozycje pozabilansowe | 175 | |||||||||
V. Podmioty, które wchodzą w zakres konsolidacji | 176 | |||||||||
SDF CZĘŚĆ E – Transakcje ze stronami powiązanymi | ||||||||||
Data zawarcia transakcji | Liczba transakcji | NIP | Przedmiot i rodzaj transakcji | Wartość transakcji (w PLN) (wartość godziwa) | Wartość transakcji (w PLN) (wartość transakcyjna) | |||||
177 | 178 | 179 | 180 | 181 | 182 | |||||
SDF CZĘŚĆ F – Przewidywane naruszenia rozporządzenia 575/2013 | ||||||||||
Wyszczególnienie | ||||||||||
1. Wskazanie przepisów rozporządzenia 575/2013, których naruszenie jest przewidywane | 183 | |||||||||
2. Przewidywany termin naruszenia rozporządzenia 575/2013 | 184 | |||||||||
3. Przyczyny przewidywanego naruszenia rozporządzenia 575/2013 | 185 | |||||||||
SDF CZĘŚĆ G – Skonsolidowany kapitał wewnętrzny | ||||||||||
Lp. | Ryzyko | Wartość kapitału wewnętrznego | ||||||||
186 | ||||||||||
Wartość | ||||||||||
Całkowita wartość skonsolidowanego kapitału wewnętrznego | 187 |
Miejsce i data sporządzenia sprawozdania ....................................
Sprawozdanie sporządził: (imię i nazwisko) .........................................
(stanowisko) .............................................
(podpis) ..................................................
(telefon/e-mail służbowy) ......................................
(data) .....................................................
Sprawozdanie akceptował: (imię i nazwisko) .........................................
(stanowisko) .............................................
(podpis) ..................................................
(data) ....................................................
INSTRUKCJA
dotycząca informacji o wybranych skonsolidowanych danych finansowych (SDF)
ZAKRES DANYCH
1. Dane w kolumnie "Skonsolidowane dane finansowe jednostek objętych zakresem konsolidacji rachunkowej" w części A-D należy przedstawić w zakresie jednostek wchodzących w skład grupy kapitałowej, określonej zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości.
2. Dane w kolumnie "Skonsolidowane dane finansowe dotyczące jednostek objętych zakresem konsolidacji ostrożnościowej" w części A-D należy przedstawić w zakresie jednostek objętych zakresem konsolidacji ostrożnościowej zgodnie z przepisami części pierwszej tytuł II rozdział 2 rozporządzenia nr 575/2013.
3. Dane w części F i G przedstawiają tylko podmioty zobowiązane do spełniania norm adekwatności kapitałowej na zasadzie skonsolidowanej zgodnie z przepisami części pierwszej tytuł II rozdział 2 rozporządzenia nr 575/2013.
CZĘŚĆ A - CZĘŚĆ D
4. Pozycje przedstawione w częściach A, B, C i D (wiersze od 01 do 176) powinny zostać uzupełnione zgodnie z zasadami zawartymi w odrębnych przepisach wydanych na podstawie art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy o rachunkowości. W pozycji "Podmioty, które wchodzą w zakres konsolidacji" należy podać pełne nazwy podmiotów objętych konsolidacją w kolumnie 3 - objętych zakresem konsolidacji zgodnie z obowiązującymi zasadami rachunkowości, w kolumnie 4 - objętych zakresem konsolidacji ostrożnościowej zgodnie z przepisami części pierwszej tytuł II rozdział 2 rozporządzenia nr 575/3013.
CZĘŚĆ E
5. W pozycjach 177-182 należy podać informację o transakcjach ze stronami powiązanymi zgodnie z zasadami zawartymi w odrębnych przepisach wydanych na podstawie art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy o rachunkowości, których wartość przekracza 5% skonsolidowanych funduszy własnych obliczonych zgodnie z rozporządzeniem 575/2013.
6. Dane co do zasady powinny być wykazywane w podziale na poszczególne transakcje, wartość transakcji podaje się w wartości godziwej i transakcyjnej. W przypadku konieczności wykazania powyżej 50 pozycji, dopuszcza się przekazanie danych w podziale na poszczególne podmioty powiązane wraz ze wskazaniem liczby zawartych transakcji.
7. W przypadku pozycji 179 należy podać nr NIP lub odpowiednik stosowany poza UE (w przypadku braku - należy podać nazwę podmiotu i kraj pochodzenia).
CZĘŚĆ F
8. W wierszach 183, 184 i 185 należy podać informację o przewidywanym w ciągu najbliższych 30 dni niespełnieniu wymogów kapitałowych na zasadzie skonsolidowanej określonych w rozporządzeniu 575/2013.
CZĘŚĆ G
9. W wierszu 186 należy podać informację o oszacowaniu skonsolidowanego kapitału wewnętrznego na poszczególne ryzyka, w tym zidentyfikowane jako istotne zgodnie z normami zawartymi w odrębnych przepisach wydanych na podstawie art. 110x ustawy. Każdą kategorię ryzyka należy wykazywać w oddzielnym wierszu.
10. W wierszu 187 należy podać całkowitą wartość skonsolidowanego kapitału wewnętrznego.
ZAŁĄCZNIK Nr 14 128
SPRAWOZDANIE W ZAKRESIE RACHUNKÓW KLIENTÓW
(RACH_KL)
SPRAWOZDANIE W ZAKRESIE RACHUNKÓW KLIENTÓW
(RACH_KL)
Okres sprawozdawczy: (miesiąc) ................... (rok) ......................................
_________________________________________________________________
Dane identyfikacyjne podmiotu sprawozdającego:
Rachunki klientów | ||
Wyszczególnienie | Stan na ostatni dzień okresu sprawozdawczego | |
1 | 2 | |
LICZBA PROWADZONYCH RACHUNKÓW | 01 | |
1. LICZBA PROWADZONYCH RACHUNKÓW PAPIERÓW WARTOŚCIOWYCH KLIENTÓW | 02 | |
2. LICZBA PROWADZONYCH POZOSTAŁYCH RACHUNKÓW INSTRUMENTÓW FINANSOWYCH KLIENTÓW | 03 | |
AKTYWA KLIENTÓW NA RACHUNKACH | 04 | |
1. Instrumenty finansowe klientów | 05 | |
1.1. Akcje notowane i prawa do akcji zapisane na rachunkach papierów wartościowych | 06 | |
1.2. Pozostałe papiery wartościowe zapisane na rachunkach papierów wartościowych klientów | 07 | |
1.3. Pozostałe instrumenty finansowe klientów | 08 | |
2. Środki pieniężne klientów | 09 | |
2.1. Środki pieniężne klientów przechowywane na rachunkach pieniężnych klientów | 10 | |
2.2. Pozostałe środki pieniężne klientów | 11 | |
AKTYWA KLIENTÓW W ZARZĄDZANIU | 12 | |
1. Instrumenty finansowe klientów w zarządzaniu | 13 | |
1.1. Papiery wartościowe klientów w zarządzaniu zdeponowane na rachunkach papierów wartościowych | 14 | |
1.2. Pozostałe instrumenty finansowe klientów w zarządzaniu | 15 | |
2. Środki pieniężne klientów w zarządzaniu | 16 | |
ŚRODKI PIENIĘŻNE | 17 | |
1. Środki pieniężne klientów na rachunkach bankowych | 18 | |
2. Pozostałe środki pieniężne klientów | 19 |
3. Środki pieniężne własne na rachunkach bankowych | 20 | |
4. Pozostałe własne środki pieniężne | 21 |
Miejsce i data sporządzenia sprawozdania .........................................
Sprawozdanie sporządził: (imię i nazwisko) .........................................
(stanowisko) .............................................
(podpis) ................................................
(telefon/e-mail) ..........................................
(data) ...................................................
Sprawozdanie akceptował: (imię i nazwisko służbowy) .........................................
(stanowisko) ................................................
(podpis) ....................................................
(data) ......................................................
INSTRUKCJA
dotycząca sprawozdania rachunki klientów (RACH_KL)
1. W wierszu 01 należy podać liczbę prowadzonych rachunków, wyliczoną jako suma pozycji wykazanych w wierszach 02 i 03.
2. W wierszu 02 należy podać liczbę prowadzonych rachunków papierów wartościowych klientów dla papierów wartościowych znajdujących się w obrocie na rynku regulowanym, ustaloną na koniec ostatniego dnia okresu objętego sprawozdaniem miesięcznym.
3. W wierszu 03 należy podać liczbę pozostałych prowadzonych rachunków instrumentów finansowych klientów.
4. W wierszu 04 należy podać stan aktywów klientów zapisanych na prowadzonych rachunkach, wyliczony jako suma pozycji wykazanych w wierszach 05 i 09.
5. W wierszu 05 należy podać sumę wartości należących do klientów instrumentów finansowych wykazanych w wierszach 06-08. Instrumenty finansowe klientów wycenia się według zasad zawartych w odrębnych przepisach wydanych na podstawie art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy o rachunkowości, z wyłączeniem, należących do klientów, papierów wartościowych zdeponowanych na rachunkach biura maklerskiego prowadzonych za granicą. Należące do klientów papiery wartościowe zdeponowane na rachunkach biura maklerskiego prowadzonych za granicą wyceniane są na podstawie ostatnich dostępnych informacji o cenach rynkowych tych papierów w kraju, w którym są one przechowywane na rachunkach papierów wartościowych. W przypadku gdy określony papier wartościowy jest w danym kraju przedmiotem obrotu na więcej niż jednym rynku regulowanym, ustalenie wartości tego papieru wartościowego następuje według jego wartości rynkowej, osiągniętej na rynku, na którym wolumen obrotów był największy.
6. W wierszu 06 należy podać wartość należących do klientów i zapisanych na rachunkach papierów wartościowych akcji notowanych i praw do akcji na rynku regulowanym lub alternatywnym systemie obrotu.
7. W wierszu 07 należy podać wartość papierów wartościowych zapisanych na rachunkach papierów wartościowych klientów, które nie zostały wykazane w wierszu 06.
8. W wierszu 08 należy podać w szczególności: wartość należących do klientów instrumentów finansowych przechowywanych w biurze maklerskim w formie dokumentu lub wartość należących do klientów instrumentów finansowych zapisanych na rachunkach niebędących rachunkami papierów wartościowych oraz wartość należących do klientów instrumentów finansowych zdeponowanych na rachunkach biura maklerskiego prowadzonych za granicą.
9. W wierszu 09 należy podać wartość należących do klientów środków pieniężnych stanowiących sumę wartości wykazywanych w wierszach 10 i 11.
10. W wierszu 10 należy podać sumę należących do klientów środków pieniężnych przechowywanych na rachunkach pieniężnych klientów służących do obsługi rachunków papierów wartościowych oraz przechowywanych na rachunkach pieniężnych służących do obsługi rachunków niebędących rachunkami papierów wartościowych.
11. W wierszu 11 należy podać sumę pozostałych należących do klientów środków pieniężnych, w szczególności wpłaty klientów na papiery wartościowe w ramach obrotu pierwotnego lub pierwszej oferty publicznej.
12. W wierszu 12 należy podać wartość aktywów klientów znajdujących się w zarządzaniu. W wierszu tym należy podać sumę wartości wykazanych w wierszach 13 i 16.
13. W wierszu 13 należy podać sumę wartości należących do klientów instrumentów finansowych w zarządzaniu wykazanych w wierszach 14 i 15, w tym również wartość objętych zarządzaniem instrumentów finansowych klientów, zapisanych na rachunkach papierów wartościowych lub w rejestrach prowadzonych przez inny podmiot. Instrumenty finansowe, w tym papiery wartościowe, należące do klientów wycenia się według zasad zawartych w odrębnych przepisach wydanych na podstawie art. 81 ust. 2 pkt 2 ustawy o rachunkowości, z wyłączeniem należących do klientów instrumentów finansowych zdeponowanych na rachunkach biura maklerskiego prowadzonych za granicą. Należące do klientów papiery wartościowe zdeponowane na rachunkach biura maklerskiego prowadzonych za granicą wyceniane są na podstawie ostatnich dostępnych informacji o cenach rynkowych tych papierów w kraju, w którym są one przechowywane na rachunkach papierów wartościowych. W przypadku gdy określony papier wartościowy jest w danym kraju przedmiotem obrotu na więcej niż jednym rynku regulowanym, ustalenie wartości tego papieru wartościowego następuje według jego wartości rynkowej osiągniętej na rynku, na którym wolumen obrotów był największy.
14. W wierszu 14 należy podać wartość należących do klientów papierów wartościowych w zarządzaniu zdeponowanych na rachunkach papierów wartościowych klientów. Ilości poszczególnych papierów wartościowych ustala się na podstawie ewidencji papierów wartościowych według stanu na koniec dnia, na który sporządzane jest sprawozdanie.
15. W wierszu 15 należy podać w szczególności: wartość należących do klientów instrumentów finansowych w zarządzaniu przechowywanych w formie dokumentu lub wartość należących do klientów instrumentów finansowych w zarządzaniu zapisanych na rachunkach niebędących rachunkami papierów wartościowych oraz wartość należących do klientów instrumentów finansowych zdeponowanych na rachunkach biura maklerskiego prowadzonych za granicą. Ilości poszczególnych instrumentów finansowych klientów ustala się na podstawie ewidencji instrumentów finansowych według stanu na koniec dnia, na który sporządzane jest sprawozdanie.
16. W wierszu 16 należy podać wartość należących do klientów środków pieniężnych w zarządzaniu, w tym również wartość środków pieniężnych klientów znajdujących się na rachunkach bankowych prowadzonych dla klientów, do których ustanowione zostało pełnomocnictwo biura maklerskiego.
17. W wierszu 17 należy podać wartość środków pieniężnych. W wierszu tym należy podać sumę wartości wykazanych w wierszach 18-21.
18. W wierszu 18 należy podać sumę sald rachunków bankowych biura maklerskiego, na których przechowywane są środki pieniężne klientów, na ostatni dzień okresu objętego sprawozdaniem.
19. W wierszu 19 należy podać stan należących do klientów środków pieniężnych nieujętych w wierszu 18.
20. W wierszu 20 należy podać sumę sald rachunków bankowych biura maklerskiego, na których przechowywane są środki biura maklerskiego, na ostatni dzień okresu objętego sprawozdaniem.
21. W wierszu 21 należy podać wartość środków pieniężnych maklerskiego, które nie zostały wykazane w wierszu 20.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 18 lipca 2011 r. (Dz.U.11.164.983) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 sierpnia 2011 r., z tym że niniejszy przepis ma zastosowanie po raz pierwszy do informacji przekazywanych za okresy sprawozdawcze rozpoczynające się w 2012 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 26 lit. a rozporządzenia z dnia 8 maja 2017 r. (Dz.U.2017.1030) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 czerwca 2017 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia z dnia 18 lipca 2011 r. (Dz.U.11.164.983) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 sierpnia 2011 r., z tym że niniejszy przepis ma zastosowanie po raz pierwszy do informacji przekazywanych za okresy sprawozdawcze rozpoczynające się w 2012 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 26 lit. c rozporządzenia z dnia 8 maja 2017 r. (Dz.U.2017.1030) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 czerwca 2017 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. d) rozporządzenia z dnia 18 lipca 2011 r. (Dz.U.11.164.983) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 sierpnia 2011 r., z tym że niniejszy przepis ma zastosowanie po raz pierwszy do informacji przekazywanych za okresy sprawozdawcze rozpoczynające się w 2012 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 26 lit. e rozporządzenia z dnia 8 maja 2017 r. (Dz.U.2017.1030) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 czerwca 2017 r.
- dodany przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 18 lipca 2011 r. (Dz.U.11.164.983) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 24 sierpnia 2011 r., z tym że niniejszy przepis ma zastosowanie po raz pierwszy do informacji przekazywanych za okresy sprawozdawcze rozpoczynające się w 2012 r.
- zmieniony przez § 1 pkt 30 rozporządzenia z dnia 8 maja 2017 r. (Dz.U.2017.1030) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 czerwca 2017 r.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »
Akty prawne liczba obiektów na liście: (5)
Akty zmieniające liczba obiektów na liście: (2)
- Zmiana rozporządzenia w sprawie zakresu, trybu i formy oraz terminów przekazywania informacji przez firmy inwestycyjne, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze.
- Zm.: rozporządzenie w sprawie zakresu, trybu i formy oraz terminów przekazywania informacji przez firmy inwestycyjne, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze.