Rozdział 4 - Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności wyodrębnionych jednostek banków - Zakres, tryb i forma oraz terminy przekazywania informacji przez firmy inwestycyjne, banki, o których mowa w art. 70 ust. 2 ustawy o obrocie instrumentami finansowymi, i banki powiernicze.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.25.129

Akt utracił moc
Wersja od: 13 czerwca 2017 r.

Rozdział  4

Informacje o zdarzeniach dotyczących działalności wyodrębnionych jednostek banków

§  57. 
Wyodrębniona jednostka banku jest obowiązana dostarczać Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących zdarzeniach dotyczących jej działalności:
1)
rozpoczęciu wykonywania przez wyodrębnioną jednostkę banku czynności w ramach posiadanego zezwolenia;
2)
istotnym naruszeniu przez wyodrębnioną jednostkę banku zasad świadczenia usług maklerskich określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 94 ust. 1 pkt 1 ustawy;
3) 50
 złożeniu zawiadomienia o uzasadnionym podejrzeniu popełnienia przestępstwa w związku z działalnością maklerską prowadzoną przez wyodrębnioną jednostkę banku;
4)
zamiarze rezygnacji z prowadzonej działalności maklerskiej;
5) 51
 ogłoszeniu lub bezpłatnym udostępnieniu do publicznej wiadomości na stronie internetowej banku prowadzącego działalność maklerską planu połączenia tego banku z innym bankiem lub instytucją kredytową;
6) 52
 ogłoszeniu lub bezpłatnym udostępnieniu do publicznej wiadomości na stronie internetowej banku prowadzącego działalność maklerską planu podziału tego banku.
§  58. 
W przypadku, o którym mowa w § 57 pkt 1, raport bieżący zawiera informacje o dacie rozpoczęcia działalności maklerskiej w ramach posiadanego zezwolenia.
§  59. 
W przypadku, o którym mowa w § 57 pkt 2, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę naruszenia;
2)
datę wykrycia naruszenia;
3)
istotę naruszenia;
4)
rodzaj kroków podjętych w związku z wykryciem naruszenia.
§  60. 
W przypadku, o którym mowa w § 57 pkt 3, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię zawiadomienia.
§  61. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 57 pkt 4, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
przyczyny rezygnacji z działalności maklerskiej;
2)
datę walnego zgromadzenia, którego porządek obrad uwzględnia podjęcie uchwały w sprawie zmiany przedmiotu przedsiębiorstwa obejmującej rezygnację z działalności maklerskiej;
3)
porządek obrad walnego zgromadzenia.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały walnego zgromadzenia w sprawie rezygnacji z działalności maklerskiej.
3. 
Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie rezygnacji z działalności maklerskiej do raportu bieżącego należy dołączyć kopię tej uchwały.
4. 
W przypadku gdy decyzję podejmuje zarząd, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały zarządu.
§  61a.  53
 W przypadku, o którym mowa w § 57 pkt 5, raport bieżący zawiera plan połączenia wraz z załącznikami.
§  61b.  54
 W przypadku, o którym mowa w § 57 pkt 6, raport bieżący zawiera plan podziału wraz z załącznikami.
50 § 57 pkt 3 zmieniony przez § 1 pkt 19 lit. a rozporządzenia z dnia 8 maja 2017 r. (Dz.U.2017.1030) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 czerwca 2017 r.
51 § 57 pkt 5 dodany przez § 1 pkt 19 lit. b rozporządzenia z dnia 8 maja 2017 r. (Dz.U.2017.1030) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 czerwca 2017 r.
52 § 57 pkt 6 dodany przez § 1 pkt 19 lit. b rozporządzenia z dnia 8 maja 2017 r. (Dz.U.2017.1030) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 czerwca 2017 r.
53 § 61a dodany przez § 1 pkt 20 rozporządzenia z dnia 8 maja 2017 r. (Dz.U.2017.1030) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 czerwca 2017 r.
54 § 61b dodany przez § 1 pkt 20 rozporządzenia z dnia 8 maja 2017 r. (Dz.U.2017.1030) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 13 czerwca 2017 r.