Rozdział 7 - Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej banków prowadzących rachunki papierów wartościowych - Zakres, tryb, forma i terminy dostarczania informacji przez niektóre podmioty prowadzące działalność maklerską oraz rachunki papierów wartościowych.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2005.71.639
Akt utracił moc Wersja od: 27 kwietnia 2005 r.
Rozdział 7
Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej banków prowadzących rachunki papierów wartościowych
Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej banków prowadzących rachunki papierów wartościowych
§ 125.
Bank prowadzący rachunki papierów wartościowych jest obowiązany dostarczać Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących zdarzeniach dotyczących jego działalności lub sytuacji finansowej:1)
rozpoczęciu prowadzenia rachunków papierów wartościowych;2)
przedstawieniu Komisji Nadzoru Bankowego programu postępowania naprawczego;3)
wystąpieniu przez Komisję Nadzoru Bankowego z żądaniem zwołania nadzwyczajnego walnego zgromadzenia, w przypadku gdy program postępowania naprawczego nie jest wystarczający lub jego realizacja nie jest należyta;4)
zaleceniu bankowi przez Komisję Nadzoru Bankowego podjęcia środków koniecznych do przywrócenia płynności płatniczej lub osiągnięcia i przestrzegania ustalonych przez Komisję Nadzoru Bankowego norm płynności oraz innych norm dopuszczalnego ryzyka w działalności banków lub zwiększenia funduszy własnych;5)
uchyleniu przez Komisję Nadzoru Bankowego zezwolenia na utworzenie banku;6)
podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o ustanowieniu zarządu komisarycznego banku;7)
podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o przejęciu banku, likwidacji banku lub wystąpieniu do Rady Ministrów o likwidację banku;8)
powiadomieniu Komisji Nadzoru Bankowego o sytuacji, w której, według bilansu, aktywa banku nie wystarczają na zaspokojenie jego zobowiązań;9)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie utworzenia bankowej grupy kapitałowej;10)
podjęciu uchwały o zamiarze połączenia z innym podmiotem;11)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały o połączeniu z innym podmiotem;12)
podjęciu uchwały o zamiarze podziału banku;13)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały o podziale banku;14)
złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w związku z prowadzeniem rachunków papierów wartościowych;15)
zamiarze rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych.§ 126.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 1, raport bieżący zawiera informację o dacie rozpoczęcia działalności.§ 127.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 2, raport bieżący zawiera następujące informacje:1)
przyczyny przedstawienia programu naprawczego;2)
termin i warunki realizacji programu naprawczego;3)
wpływ programu naprawczego na prowadzenie przez bank rachunków papierów wartościowych.§ 128.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 3, raport bieżący zawiera następujące informacje:1)
przyczyny wystąpienia Komisji Nadzoru Bankowego o zwołanie nadzwyczajnego walnego zgromadzenia;2)
datę, do której ma się odbyć nadzwyczajne walne zgromadzenie;3)
przewidywane skutki uchwał nadzwyczajnego walnego zgromadzenia dla prowadzenia przez bank rachunków papierów wartościowych.§ 129.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 4, raport bieżący zawiera następujące informacje:1)
datę i treść zalecenia Komisji Nadzoru Bankowego;2)
przyczyny przedstawienia zalecenia;3)
przewidywane skutki realizacji zalecenia dla prowadzenia rachunków papierów wartościowych przez bank.§ 130.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 5, raport bieżący zawiera informację o dacie uchylenia zezwolenia na utworzenie banku.§ 131.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 6, raport bieżący zawiera informację o dacie ustanowienia zarządu komisarycznego oraz o składzie zarządu, ze wskazaniem członka zarządu odpowiedzialnego za prowadzenie rachunków papierów wartościowych przez bank.§ 132.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 7, raport bieżący zawiera następujące informacje:1)
datę decyzji o przejęciu;2)
nazwę (firmę) i siedzibę banku przejmującego;3)
datę decyzji o likwidacji oraz imię i nazwisko likwidatora;4)
datę wystąpienia przez Komisję Nadzoru Bankowego do Rady Ministrów o likwidację banku.§ 133.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 8, raport bieżący zawiera informację o dacie powiadomienia.§ 134.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 9, raport bieżący zawiera wskazanie banków wchodzących w skład grupy.2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia w sprawie utworzenia grupy, o której mowa w ust. 1.§ 135.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 10, raport bieżący zawiera następujące informacje:1)
wskazanie organu banku, który podjął uchwałę;2)
datę podjęcia uchwały;3)
nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie;4)
przesłanki podjęcia decyzji o zamiarze połączenia;5)
przewidywaną datę połączenia.§ 136.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 11, raport bieżący zawiera następujące informacje:1)
datę podjęcia uchwały;2)
nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie;3)
przesłanki podjęcia decyzji o połączeniu;4)
rodzaj i sposób połączenia;5)
ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych połączenia;6)
daty bilansów, na podstawie których połączenie ma być dokonane;7)
termin zgłoszenia połączenia do właściwych rejestrów.2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia o połączeniu oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego połączenia.3.
Do raportu bieżącego należy dołączyć plan połączenia, o którym mowa w art. 499 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.§ 137.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 12, raport bieżący zawiera następujące informacje:1)
wskazanie organu banku, który podjął uchwałę;2)
datę podjęcia uchwały;3)
nazwy (firmy), siedziby, adresy i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale;4)
przesłanki podjęcia decyzji o zamiarze podziału;5)
przewidywaną datę podziału.§ 138.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 13, raport bieżący zawiera następujące informacje:1)
datę podjęcia uchwały;2)
nazwę (firmę), siedzibę, adres i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale;3)
przesłanki podjęcia decyzji o podziale;4)
rodzaj i sposób podziału;5)
ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych podziału;6)
datę bilansu, na podstawie którego podział ma być dokonany;7)
termin zgłoszenia podziału do właściwego rejestru.2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia o podziale oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego podziału.3.
Do raportu bieżącego należy dołączyć plan podziału, o którym mowa w art. 534 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.§ 139.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 14, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię zawiadomienia.§ 140.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 15, jeżeli decyzję podejmuje walne zgromadzenie, raport bieżący zawiera następujące informacje:1)
datę walnego zgromadzenia;2)
porządek obrad walnego zgromadzenia;3)
przyczyny rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych.2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały walnego zgromadzenia w sprawie rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych.3.
Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych, w formie raportu bieżącego należy przekazać odpis tej uchwały.4.
W przypadku gdy decyzję podejmuje zarząd, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały zarządu.