Rozdział 7 - Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej banków prowadzących rachunki papierów wartościowych - Zakres, tryb, forma i terminy dostarczania informacji przez niektóre podmioty prowadzące działalność maklerską oraz rachunki papierów wartościowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.71.639

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 2005 r.

Rozdział  7

Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej banków prowadzących rachunki papierów wartościowych

§  125.
Bank prowadzący rachunki papierów wartościowych jest obowiązany dostarczać Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących zdarzeniach dotyczących jego działalności lub sytuacji finansowej:
1)
rozpoczęciu prowadzenia rachunków papierów wartościowych;
2)
przedstawieniu Komisji Nadzoru Bankowego programu postępowania naprawczego;
3)
wystąpieniu przez Komisję Nadzoru Bankowego z żądaniem zwołania nadzwyczajnego walnego zgromadzenia, w przypadku gdy program postępowania naprawczego nie jest wystarczający lub jego realizacja nie jest należyta;
4)
zaleceniu bankowi przez Komisję Nadzoru Bankowego podjęcia środków koniecznych do przywrócenia płynności płatniczej lub osiągnięcia i przestrzegania ustalonych przez Komisję Nadzoru Bankowego norm płynności oraz innych norm dopuszczalnego ryzyka w działalności banków lub zwiększenia funduszy własnych;
5)
uchyleniu przez Komisję Nadzoru Bankowego zezwolenia na utworzenie banku;
6)
podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o ustanowieniu zarządu komisarycznego banku;
7)
podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o przejęciu banku, likwidacji banku lub wystąpieniu do Rady Ministrów o likwidację banku;
8)
powiadomieniu Komisji Nadzoru Bankowego o sytuacji, w której, według bilansu, aktywa banku nie wystarczają na zaspokojenie jego zobowiązań;
9)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie utworzenia bankowej grupy kapitałowej;
10)
podjęciu uchwały o zamiarze połączenia z innym podmiotem;
11)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały o połączeniu z innym podmiotem;
12)
podjęciu uchwały o zamiarze podziału banku;
13)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały o podziale banku;
14)
złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w związku z prowadzeniem rachunków papierów wartościowych;
15)
zamiarze rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych.
§  126.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 1, raport bieżący zawiera informację o dacie rozpoczęcia działalności.
§  127.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 2, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
przyczyny przedstawienia programu naprawczego;
2)
termin i warunki realizacji programu naprawczego;
3)
wpływ programu naprawczego na prowadzenie przez bank rachunków papierów wartościowych.
§  128.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 3, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
przyczyny wystąpienia Komisji Nadzoru Bankowego o zwołanie nadzwyczajnego walnego zgromadzenia;
2)
datę, do której ma się odbyć nadzwyczajne walne zgromadzenie;
3)
przewidywane skutki uchwał nadzwyczajnego walnego zgromadzenia dla prowadzenia przez bank rachunków papierów wartościowych.
§  129.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 4, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę i treść zalecenia Komisji Nadzoru Bankowego;
2)
przyczyny przedstawienia zalecenia;
3)
przewidywane skutki realizacji zalecenia dla prowadzenia rachunków papierów wartościowych przez bank.
§  130.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 5, raport bieżący zawiera informację o dacie uchylenia zezwolenia na utworzenie banku.
§  131.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 6, raport bieżący zawiera informację o dacie ustanowienia zarządu komisarycznego oraz o składzie zarządu, ze wskazaniem członka zarządu odpowiedzialnego za prowadzenie rachunków papierów wartościowych przez bank.
§  132.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 7, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę decyzji o przejęciu;
2)
nazwę (firmę) i siedzibę banku przejmującego;
3)
datę decyzji o likwidacji oraz imię i nazwisko likwidatora;
4)
datę wystąpienia przez Komisję Nadzoru Bankowego do Rady Ministrów o likwidację banku.
§  133.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 8, raport bieżący zawiera informację o dacie powiadomienia.
§  134.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 9, raport bieżący zawiera wskazanie banków wchodzących w skład grupy.
2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia w sprawie utworzenia grupy, o której mowa w ust. 1.
§  135.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 10, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu banku, który podjął uchwałę;
2)
datę podjęcia uchwały;
3)
nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie;
4)
przesłanki podjęcia decyzji o zamiarze połączenia;
5)
przewidywaną datę połączenia.
§  136.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 11, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę podjęcia uchwały;
2)
nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie;
3)
przesłanki podjęcia decyzji o połączeniu;
4)
rodzaj i sposób połączenia;
5)
ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych połączenia;
6)
daty bilansów, na podstawie których połączenie ma być dokonane;
7)
termin zgłoszenia połączenia do właściwych rejestrów.
2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia o połączeniu oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego połączenia.
3.
Do raportu bieżącego należy dołączyć plan połączenia, o którym mowa w art. 499 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.
§  137.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 12, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu banku, który podjął uchwałę;
2)
datę podjęcia uchwały;
3)
nazwy (firmy), siedziby, adresy i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale;
4)
przesłanki podjęcia decyzji o zamiarze podziału;
5)
przewidywaną datę podziału.
§  138.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 13, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę podjęcia uchwały;
2)
nazwę (firmę), siedzibę, adres i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale;
3)
przesłanki podjęcia decyzji o podziale;
4)
rodzaj i sposób podziału;
5)
ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych podziału;
6)
datę bilansu, na podstawie którego podział ma być dokonany;
7)
termin zgłoszenia podziału do właściwego rejestru.
2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia o podziale oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego podziału.
3.
Do raportu bieżącego należy dołączyć plan podziału, o którym mowa w art. 534 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.
§  139.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 14, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię zawiadomienia.
§  140.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 125 pkt 15, jeżeli decyzję podejmuje walne zgromadzenie, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę walnego zgromadzenia;
2)
porządek obrad walnego zgromadzenia;
3)
przyczyny rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych.
2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały walnego zgromadzenia w sprawie rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych.
3.
Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych, w formie raportu bieżącego należy przekazać odpis tej uchwały.
4.
W przypadku gdy decyzję podejmuje zarząd, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały zarządu.