Rozdział 3 - Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej banków prowadzących działalność maklerską w formie biura maklerskiego - Zakres, tryb, forma i terminy dostarczania informacji przez niektóre podmioty prowadzące działalność maklerską oraz rachunki papierów wartościowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.71.639

Akt utracił moc
Wersja od: 27 kwietnia 2005 r.

Rozdział  3

Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej banków prowadzących działalność maklerską w formie biura maklerskiego

§  45.
1.
Bank prowadzący działalność maklerską jest obowiązany dostarczać Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących zdarzeniach dotyczących jego działalności lub sytuacji finansowej:
1)
rozpoczęciu działalności przez biuro maklerskie;
2)
utracie, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości, jeżeli aktywa te wchodziły do składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności przez biuro maklerskie;
3)
otrzymaniu przez bank od ubezpieczyciela środków pieniężnych z tytułu odszkodowania za szkody spowodowane utratą, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości, jeżeli aktywa te wchodziły do składników materialnych i niematerialnych przeznaczonych do prowadzenia działalności przez biuro maklerskie;
4)
przedstawieniu Komisji Nadzoru Bankowego programu postępowania naprawczego;
5)
wystąpieniu przez Komisję Nadzoru Bankowego z żądaniem zwołania nadzwyczajnego walnego zgromadzenia, w przypadku gdy program postępowania naprawczego nie jest wystarczający lub jego realizacja nie jest należyta;
6)
zaleceniu bankowi przez Komisję Nadzoru Bankowego podjęcia środków koniecznych do przywrócenia płynności płatniczej lub osiągnięcia i przestrzegania ustalonych przez Komisję Nadzoru Bankowego norm płynności oraz innych norm dopuszczalnego ryzyka w działalności banków, lub zwiększenia funduszy własnych;
7)
uchyleniu przez Komisję Nadzoru Bankowego zezwolenia na utworzenie banku;
8)
podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o ustanowieniu zarządu komisarycznego banku;
9)
podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o przejęciu, likwidacji lub wystąpieniu do Rady Ministrów o likwidację banku;
10)
powiadomieniu Komisji Nadzoru Bankowego o sytuacji, w której, według bilansu, aktywa banku nie wystarczają na pokrycie jego zobowiązań;
11)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie utworzenia bankowej grupy kapitałowej;
12)
podjęciu uchwały o zamiarze połączenia z innym podmiotem;
13)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały o połączeniu z innym podmiotem;
14)
podjęciu uchwały o zamiarze podziału banku;
15)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały o podziale banku;
16)
podjęciu uchwały o zmianie wysokości funduszu na działalność maklerską;
17)
zawarciu umowy z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych biura maklerskiego;
18)
wypowiedzeniu przez bank umowy o badanie sprawozdań finansowych biura maklerskiego z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych biura maklerskiego, lub wypowiedzeniu umowy przez ten podmiot;
19)
podjęciu lub zaprzestaniu wykonywania działalności polegającej na pośrednictwie w nabywaniu lub zbywaniu instrumentów finansowych będących w obrocie na zagranicznych rynkach;
20)
uzyskaniu statusu lub zmianie statusu biura maklerskiego dotyczącego zawierania transakcji na giełdzie, rynku pozagiełdowym lub zagranicznym rynku regulowanym;
21)
uzyskaniu statusu lub zmianie statusu biura maklerskiego dotyczącego zawierania transakcji na giełdzie towarowej;
22)
istotnym naruszeniu przez biuro maklerskie zasad świadczenia usług maklerskich określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 60 ust. 1 pkt 1 ustawy;
23)
kształtowaniu się poziomu nadzorowanych kapitałów poniżej wysokości całkowitego wymogu kapitałowego lub wysokości wymogu kapitałowego z tytułu pozostałych ryzyk, lub minimalnej wysokości kapitału założycielskiego, niedotrzymaniu wymaganego poziomu stopy zabezpieczenia, przekroczeniu maksymalnego poziomu zaangażowania;
24)
złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w związku z działalnością prowadzoną przez biuro maklerskie;
25)
uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących zobowiązań biura maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10 % funduszu własnego biura maklerskiego, o którym mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich i jednostek organizacyjnych banków, w ramach których jest prowadzona działalność maklerska;
26)
uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących wierzytelności biura maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10 % funduszu własnego biura maklerskiego, o którym mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich i jednostek organizacyjnych banków, w ramach których jest prowadzona działalność maklerska;
27)
każdorazowym nabyciu lub zbyciu na rachunek własny lub innej osoby instrumentów finansowych będących przedmiotem obrotu na rynku regulowanym lub na zagranicznym rynku regulowanym, z zastrzeżeniem ust. 3;
28)
zmianie sposobu wyliczania całkowitego wymogu kapitałowego w związku ze zmianą statusu zakresu prowadzonej działalności ze znaczącego na nieznaczący lub z nieznaczącego na znaczący;
29)
przypadku niewywiązania się z zobowiązań strony z zawartej z biurem maklerskim umowy z przyrzeczeniem odkupu, umowy pożyczki instrumentów finansowych;
30)
zawarciu lub rozwiązaniu umowy o obsługę klubu inwestora, o którym mowa w art. 34b ustawy;
31)
zamiarze ograniczenia lub rezygnacji z prowadzonej działalności maklerskiej;
32)
przekroczeniu limitu koncentracji zaangażowania;
33)
przekroczeniu limitu dużych zaangażowań.
2.
Do aktywów, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i 3, należą aktywa stanowiące ponad 10 % wartości funduszu własnego, o którym mowa w przepisach określających szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich i jednostek organizacyjnych banków, w ramach których jest prowadzona działalność maklerska.
3.
Obowiązek wskazany w ust. 1 pkt 27 nie powstaje w przypadku transakcji zawartych na rynku regulowanym lub zagranicznym rynku regulowanym, jeżeli dostęp do informacji o tych transakcjach jest zapewniony Komisji przez rynek, na którym transakcja została zawarta.
§  46.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 1, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę rozpoczęcia działalności;
2)
wskazanie, jakie czynności, w ramach posiadanego zezwolenia, lub czynności, o których mowa w art. 31 ustawy, zostały podjęte w dniu rozpoczęcia działalności.
§  47.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 2, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
rodzaj i datę wystąpienia zdarzenia losowego oraz rodzaj utraconych aktywów;
2)
wartość księgową oraz szacunkową wartość rynkową utraconych aktywów;
3)
wielkość udziału wartości utraconych aktywów w wartości wszystkich aktywów;
4)
przewidywane skutki utraty aktywów dla dalszej działalności biura maklerskiego.
§  48.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 3, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
nazwę (firmę), siedzibę oraz adres ubezpieczyciela;
2)
datę otrzymania środków pieniężnych z tytułu odszkodowania;
3)
wysokość środków pieniężnych otrzymanych od ubezpieczyciela z tytułu odszkodowania.
§  49.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 4, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
przyczyny przedstawienia programu naprawczego;
2)
termin i warunki realizacji programu naprawczego;
3)
wpływ programu naprawczego na działalność maklerską prowadzoną przez bank.
§  50.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 5, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
przyczyny wystąpienia Komisji Nadzoru Bankowego o zwołanie nadzwyczajnego walnego zgromadzenia;
2)
datę, do której ma się odbyć nadzwyczajne walne zgromadzenie;
3)
przewidywane skutki uchwał nadzwyczajnego walnego zgromadzenia dla działalności maklerskiej prowadzonej przez bank.
§  51.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 6, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę i treść zalecenia Komisji Nadzoru Bankowego;
2)
przyczyny przedstawienia zalecenia;
3)
przewidywane skutki realizacji zalecenia dla działalności maklerskiej prowadzonej przez bank.
§  52.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 7, raport bieżący zawiera informację o dacie uchylenia zezwolenia na utworzenie banku.
§  53.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 8, raport bieżący zawiera informację o dacie ustanowienia zarządu komisarycznego oraz o składzie zarządu, ze wskazaniem członka zarządu odpowiedzialnego za działalność maklerską banku.
§  54.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 9, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę decyzji o przejęciu;
2)
nazwę (firmę) i siedzibę banku przejmującego;
3)
datę decyzji o likwidacji oraz imię i nazwisko likwidatora;
4)
datę wystąpienia przez Komisję Nadzoru Bankowego do Rady Ministrów o likwidację banku.
§  55.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 10, raport bieżący zawiera informację o dacie powiadomienia.
§  56.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 11, raport bieżący zawiera wskazanie banków wchodzących w skład grupy.
2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia w sprawie utworzenia grupy, o której mowa w ust. 1.
§  57.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 12, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu banku, który podjął uchwałę;
2)
datę podjęcia uchwały;
3)
nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie;
4)
przyczyny podjęcia decyzji o zamiarze połączenia;
5)
przewidywaną datę połączenia.
§  58.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 13, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę podjęcia uchwały;
2)
nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie;
3)
przyczyny podjęcia uchwały o połączeniu;
4)
rodzaj i sposób połączenia;
5)
ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych połączenia;
6)
daty bilansów, na podstawie których połączenie ma być dokonane;
7)
termin zgłoszenia połączenia do właściwych rejestrów.
2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia o połączeniu oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego połączenia.
3.
Do raportu bieżącego należy dołączyć plan połączenia, o którym mowa w art. 499 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.
§  59.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 14, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu banku, który podjął uchwałę;
2)
datę podjęcia uchwały;
3)
nazwy (firmy), siedziby, adresy i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale;
4)
przyczyny podjęcia uchwały o zamiarze podziału;
5)
przewidywaną datę podziału.
§  60.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 15, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę podjęcia uchwały;
2)
nazwę (firmę), siedzibę, adres i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale;
3)
przyczyny podjęcia uchwały o podziale;
4)
rodzaj i sposób podziału;
5)
ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych podziału;
6)
datę bilansu, na podstawie którego podział ma być dokonany;
7)
termin zgłoszenia podziału do właściwego rejestru.
2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia o podziale oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego podziału.
3.
Do raportu bieżącego należy dołączyć plan podziału, o którym mowa w art. 534 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.
§  61.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 16, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu banku, który podjął uchwałę;
2)
przyczyny i datę podjęcia uchwały;
3)
przewidywany termin zmiany oraz wielkość, o jaką fundusz ulegnie zmianie.
2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały właściwego organu banku o zmianie wysokości funduszu przeznaczonego na działalność maklerską.
§  62.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 17, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
dane o podmiocie uprawnionym:
a)
imię, nazwisko, nazwę (firmę),
b)
adres,
c)
numer wpisu na listę biegłych rewidentów;
2)
datę zawarcia umowy;
3)
wskazanie, czy bank korzystał w przeszłości z usług tego podmiotu, a jeśli tak, to w jakim zakresie;
4)
wskazanie organu, który dokonał wyboru podmiotu uprawnionego, z którym została zawarta umowa;
5)
czas, na jaki została zawarta umowa.
§  63.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 18, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie strony, która wypowiedziała umowę;
2)
wskazanie konsekwencji finansowych wypowiedzenia;
3)
wskazanie wcześniejszych rezygnacji z wyrażania opinii, opinii negatywnych lub opinii z zastrzeżeniami o prawidłowości i rzetelności sprawozdań finansowych biura maklerskiego, wydanych przez podmiot uprawniony, którego wypowiedzenie dotyczy;
4)
wskazanie organów zalecających lub akceptujących wypowiedzenie umowy z podmiotem uprawnionym;
5)
opis wszelkich rozbieżności, jakie miały miejsce pomiędzy zarządem banku lub osobami kierującymi biurem maklerskim a podmiotem uprawnionym, którego wypowiedzenie dotyczy, co do interpretacji i stosowania przepisów prawa lub postanowień statutu dotyczących przedmiotu badania, z zaznaczeniem sposobu ich rozstrzygnięcia.
2.
Do raportu bieżącego powinno być załączone pismo podmiotu uprawnionego, którego wypowiedzenie dotyczy, sporządzone na prośbę biura maklerskiego i adresowane do Komisji, w którym podmiot ten potwierdza lub nie potwierdza informacji podanych w raporcie bieżącym.
§  64.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 19, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie zagranicznych rynków, na których biuro maklerskie pośredniczy w nabywaniu lub zbywaniu instrumentów finansowych;
2)
określenie statusu dotyczącego zawierania transakcji na rynku zagranicznym;
3)
wskazanie umów podpisanych z zagranicznymi podmiotami prowadzącymi działalność maklerską lub zagranicznymi podmiotami przechowującymi instrumenty finansowe, wraz ze wskazaniem stron tych umów;
4)
wskazanie zmian umów, o których mowa w pkt 3;
5)
daty oraz przyczyny rozwiązania umów, o których mowa w pkt 3;
6)
daty oraz przyczyny zaprzestania wykonywania działalności.
§  65.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 20, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie rynku;
2)
datę uzyskania lub zmiany statusu;
3)
rodzaj (nazwę) statusu;
4)
datę zawieszenia lub utraty statusu.
§  66.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 21, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
firmę, siedzibę oraz adres giełdy towarowej;
2)
datę uzyskania lub zmiany statusu;
3)
rodzaj (nazwę) statusu;
4)
datę zawieszenia lub utraty statusu.
§  67.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 22, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę naruszenia;
2)
datę wykrycia naruszenia;
3)
istotę naruszenia;
4)
rodzaj kroków podjętych w związku z wykryciem naruszenia zasad świadczenia usług maklerskich określonych w przepisach wydanych na podstawie art. 60 ust. 1 pkt 1 ustawy.
§  68.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 23, raport bieżący zawiera dane, o których mowa w części A załącznika nr 3 do rozporządzenia, według stanu na dzień wystąpienia tego zdarzenia.
2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć następujące informacje:
1)
opis przyczyn niedotrzymania lub przekroczenia wymaganego poziomu wskaźników;
2)
opis działań, jakie bank zamierza podjąć w celu przywrócenia stanów zgodnych z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu o środkach własnych w odniesieniu do banków prowadzących działalność maklerską.
3.
W przypadku gdy sytuacja, o której mowa w ust. 1, utrzymuje się przez okres dłuższy niż 1 dzień, raport bieżący jest przesyłany codziennie, z tym że opis działań jest przesyłany z pierwszym raportem, chyba że w tym zakresie nastąpi zmiana zamierzeń banku.
§  69.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 24, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię zawiadomienia.
§  70.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 25, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie;
2)
wysokość zobowiązań;
3)
oznaczenie wierzycieli (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości zobowiązań przypadającej na każdego z nich;
4)
opis stosunków prawnych, z których wynikają zobowiązania.
2.
Do zobowiązań, o których mowa w ust. 1, są wliczane zobowiązania biura maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.
3.
Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń.
§  71.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 26, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie;
2)
wysokość wierzytelności;
3)
oznaczenie dłużników (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości wierzytelności przypadających od każdego z nich;
4)
opis stosunków prawnych, z których wynikają wierzytelności.
2.
Do wierzytelności, o których mowa w ust. 1, są wliczane wierzytelności biura maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.
3.
Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń.
§  72.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 27, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
nazwę i rodzaj instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;
2)
liczbę instrumentów finansowych będących przedmiotem transakcji;
3)
rodzaj transakcji (nabycie albo zbycie);
4)
datę i czas zawarcia transakcji;
5)
cenę, po jakiej instrumenty finansowe zostały nabyte lub zbyte;
6)
wskazanie, czy transakcja została zawarta na rachunek własny banku, czy na rachunek innej osoby.
§  73.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 28, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę dokonania obliczeń, na podstawie których stwierdzono zmianę statusu prowadzonej działalności z nieznaczącej na znaczącą lub ze znaczącej na nieznaczącą;
2)
poziom warunków, o których mowa w § 5 ust. 2 rozporządzenia o środkach własnych w odniesieniu do banków prowadzących działalność maklerską.
§  74.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 29, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
charakterystykę umowy;
2)
termin, w którym powinny zostać uregulowane wynikające z umowy zobowiązania wobec biura maklerskiego;
3)
wynikającą z umowy wielkość zobowiązania.
§  75.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 30, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę zawarcia umowy o obsługę klubu inwestora lub
2)
datę oraz przyczyny rozwiązania umowy o obsługę klubu inwestora.
2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię zawartej umowy o obsługę klubu inwestora.
§  76.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 31, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
przyczyny ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej;
2)
datę walnego zgromadzenia, którego porządek obrad uwzględnia podjęcie uchwały w sprawie zmiany przedmiotu przedsiębiorstwa obejmującej ograniczenie lub rezygnację z działalności maklerskiej;
3)
porządek obrad walnego zgromadzenia.
2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały walnego zgromadzenia w sprawie ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej.
3.
Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie ograniczenia lub rezygnacji z działalności maklerskiej, do raportu bieżącego należy dołączyć odpis tej uchwały.
4.
W przypadku gdy decyzję podejmuje zarząd, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały zarządu.
§  77.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 32, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę przekroczenia limitu koncentracji zaangażowania;
2)
nazwę (firmę) podmiotu, wobec którego powstało zaangażowanie;
3)
wartość i rodzaj zaangażowania, stanowiącego przekroczenie limitu koncentracji zaangażowania, wobec danego podmiotu, z podziałem na zaangażowanie bilansowe i pozabilansowe oraz z wyszczególnieniem zaangażowania zaliczonego do portfela handlowego i niehandlowego;
4)
wielkość sumy kapitałów podstawowych i uzupełniających II kategorii biura maklerskiego.
2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć opis działań, jakie biuro maklerskie zamierza podjąć w celu zmniejszenia wartości zaangażowania poniżej limitu koncentracji zaangażowania.
3.
Raport bieżący może być przekazywany przez biura maklerskie, które przekroczyły limit koncentracji zaangażowania po spełnieniu warunku określonego w § 7 ust. 1 załącznika nr 6 do rozporządzenia o środkach własnych w odniesieniu do banków prowadzących działalność maklerską.
§  78.
1.
W przypadku, o którym mowa w § 45 ust. 1 pkt 33, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę operacji, która spowodowała, że suma zaangażowań, określonych w § 2 załącznika nr 6 do rozporządzenia o środkach własnych w odniesieniu do banków prowadzących działalność maklerską, przekroczyła limit 800 % sumy kapitałów podstawowych i uzupełniających II kategorii biura maklerskiego;
2)
charakterystykę wszystkich zaangażowań określonych w pkt 1, których suma jest większa niż limit określony w pkt 1, w zakresie:
a)
nazwy (firmy) podmiotu, wobec którego powstało zaangażowanie,
b)
wartości i rodzaju poszczególnych zaangażowań z podziałem na zaangażowanie bilansowe i pozabilansowe oraz z wyszczególnieniem zaangażowania zaliczonego do portfela handlowego i niehandlowego;
3)
wielkość sumy kapitałów podstawowych i uzupełniających II kategorii biura maklerskiego.
2.
Do raportu bieżącego należy dołączyć opis działań, jakie biuro maklerskie zamierza podjąć w celu zmniejszenia wartości zaangażowań poniżej limitu określonego w ust. 1 pkt 1, ze wskazaniem, którego zaangażowania będą dotyczyły powyższe działania.
3.
Raport bieżący może być przekazywany przez biura maklerskie, które przekroczyły limit określony w ust. 1 pkt 1 po spełnieniu warunku określonego w § 7 ust. 1 załącznika nr 6 do rozporządzenia o środkach własnych w odniesieniu do banków prowadzących działalność maklerską.