Rozdział 6 - Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej banków prowadzących rachunki papierów wartościowych - Zakres, tryb, forma i terminy dostarczania informacji przez niektóre podmioty prowadzące działalność maklerską oraz rachunki papierów wartościowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.38.354

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 2004 r.

Rozdział  6

Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej banków prowadzących rachunki papierów wartościowych

§  100. 
Bank prowadzący rachunki papierów wartościowych jest obowiązany dostarczać Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących zdarzeniach dotyczących jego działalności lub sytuacji finansowej:
1)
rozpoczęciu prowadzenia rachunków papierów wartościowych,
2)
przedstawieniu Komisji Nadzoru Bankowego programu postępowania naprawczego,
3)
wystąpieniu przez Komisję Nadzoru Bankowego z żądaniem zwołania nadzwyczajnego walnego zgromadzenia, w przypadku gdy program postępowania naprawczego nie jest wystarczający lub jego realizacja nie jest należyta,
4)
zaleceniu bankowi przez Komisję Nadzoru Bankowego podjęcia środków koniecznych do przywrócenia płynności płatniczej lub osiągnięcia i przestrzegania ustalonych przez Komisję Nadzoru Bankowego norm płynności oraz innych norm dopuszczalnego ryzyka w działalności banków lub zwiększenia funduszy własnych,
5)
uchyleniu przez Komisję Nadzoru Bankowego zezwolenia na utworzenie banku,
6)
podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o ustanowieniu zarządu komisarycznego banku,
7)
podjęciu przez Komisję Nadzoru Bankowego decyzji o przejęciu banku, likwidacji banku lub wystąpieniu do Rady Ministrów o likwidację banku,
8)
powiadomieniu Komisji Nadzoru Bankowego o sytuacji, w której, według bilansu, aktywa banku nie wystarczają na zaspokojenie jego zobowiązań,
9)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie utworzenia bankowej grupy kapitałowej,
10)
podjęciu uchwały o zamiarze połączenia z innym podmiotem,
11)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały o połączeniu z innym podmiotem,
12)
podjęciu uchwały o zamiarze podziału banku,
13)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały o podziale banku,
14)
złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w związku z prowadzeniem rachunków papierów wartościowych,
15)
zamiarze rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych.
§  101. 
W przypadku, o którym mowa w § 100 pkt 1, raport bieżący zawiera informację o dacie rozpoczęcia działalności.
§  102. 
W przypadku, o którym mowa w § 100 pkt 2, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
przyczyny przedstawienia programu naprawczego,
2)
termin i warunki realizacji programu naprawczego,
3)
wpływ programu naprawczego na prowadzenie przez bank rachunków papierów wartościowych.
§  103. 
W przypadku, o którym mowa w § 100 pkt 3, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
przyczyny wystąpienia Komisji Nadzoru Bankowego o zwołanie nadzwyczajnego walnego zgromadzenia,
2)
datę, do której ma się odbyć nadzwyczajne walne zgromadzenie,
3)
przewidywane skutki uchwał nadzwyczajnego walnego zgromadzenia dla prowadzenia przez bank rachunków papierów wartościowych.
§  104. 
W przypadku, o którym mowa w § 100 pkt 4, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę i treść zalecenia Komisji Nadzoru Bankowego,
2)
przyczyny przedstawienia zalecenia,
3)
przewidywane skutki realizacji zalecenia dla prowadzenia rachunków papierów wartościowych przez bank.
§  105. 
W przypadku, o którym mowa w § 100 pkt 5, raport bieżący zawiera informację o dacie uchylenia zezwolenia na utworzenie banku.
§  106. 
W przypadku, o którym mowa w § 100 pkt 6, raport bieżący zawiera informację o dacie ustanowienia zarządu komisarycznego oraz o składzie zarządu, ze wskazaniem członka zarządu odpowiedzialnego za prowadzenie rachunków papierów wartościowych przez bank.
§  107. 
W przypadku, o którym mowa w § 100 pkt 7, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę decyzji o przejęciu,
2)
nazwę (firmę) i siedzibę banku przejmującego,
3)
datę decyzji o likwidacji oraz imię i nazwisko likwidatora,
4)
datę wystąpienia przez Komisję Nadzoru Bankowego do Rady Ministrów o likwidację banku.
§  108. 
W przypadku, o którym mowa w § 100 pkt 8, raport bieżący zawiera informację o dacie powiadomienia.
§  109. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 100 pkt 9, raport bieżący zawiera wskazanie banków wchodzących w skład grupy.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia w sprawie utworzenia grupy, o której mowa w ust. 1.
§  110. 
W przypadku, o którym mowa w § 100 pkt 10, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu banku, który podjął uchwałę,
2)
datę podjęcia uchwały,
3)
nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie,
4)
przesłanki podjęcia decyzji o zamiarze połączenia,
5)
przewidywaną datę połączenia.
§  111. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 100 pkt 11, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę podjęcia uchwały,
2)
nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie,
3)
przesłanki podjęcia decyzji o połączeniu,
4)
rodzaj i sposób połączenia,
5)
ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych połączenia,
6)
daty bilansów, na podstawie których połączenie ma być dokonane,
7)
termin zgłoszenia połączenia do właściwych rejestrów.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia o połączeniu oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego połączenia.
3. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć plan połączenia, o którym mowa w art. 499 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.
§  112. 
W przypadku, o którym mowa w § 100 pkt 12, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu banku, który podjął uchwałę,
2)
datę podjęcia uchwały,
3)
nazwy (firmy), siedziby, adresy i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale,
4)
przesłanki podjęcia decyzji o zamiarze podziału,
5)
przewidywaną datę podziału.
§  113. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 100 pkt 13, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę podjęcia uchwały,
2)
nazwę (firmę), siedzibę, adres i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale,
3)
przesłanki podjęcia decyzji o podziale,
4)
rodzaj i sposób podziału,
5)
ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych podziału,
6)
datę bilansu, na podstawie którego podział ma być dokonany,
7)
termin zgłoszenia podziału do właściwego rejestru.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia o podziale oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego podziału.
3. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć plan podziału, o którym mowa w art. 534 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.
§  114. 
W przypadku, o którym mowa w § 100 pkt 14, w formie raportu bieżącego należy przekazać kopię zawiadomienia.
§  115. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 100 pkt 15, jeżeli decyzję podejmuje walne zgromadzenie, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę walnego zgromadzenia,
2)
porządek obrad walnego zgromadzenia,
3)
przyczyny rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały walnego zgromadzenia w sprawie rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych.
3. 
Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie rezygnacji z prowadzenia rachunków papierów wartościowych, w formie raportu bieżącego należy przekazać odpis tej uchwały.
4. 
W przypadku gdy decyzję podejmuje zarząd, w formie raportu bieżącego należy przekazać kopię uchwały zarządu.