Rozdział 2 - Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej domów maklerskich - Zakres, tryb, forma i terminy dostarczania informacji przez niektóre podmioty prowadzące działalność maklerską oraz rachunki papierów wartościowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2002.38.354

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 2004 r.

Rozdział  2

Informacje dotyczące działalności i sytuacji finansowej domów maklerskich

§  3. 
1. 
Dom maklerski jest obowiązany dostarczać Komisji, w formie raportu bieżącego, informacje o następujących zdarzeniach dotyczących jego działalności lub sytuacji finansowej:
1)
rozpoczęciu działalności,
2)
nabyciu lub zbyciu, w okresie nie dłuższym niż 30 dni, aktywów o znacznej wartości,
3)
utracie, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości,
4)
otrzymaniu przez dom maklerski od ubezpieczyciela środków pieniężnych z tytułu naprawienia szkody spowodowanej utratą, w wyniku zdarzeń losowych, aktywów o znacznej wartości,
5)
podjęciu przez zarząd decyzji o zgłoszeniu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego,
6)
podjęciu przez zarząd decyzji o wszczęciu postępowania układowego,
7)
wniesieniu do porządku obrad walnego zgromadzenia punktu dotyczącego podjęcia uchwały o zgłoszeniu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego oraz o podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w tej sprawie,
8)
wniesieniu do porządku obrad walnego zgromadzenia punktu dotyczącego podjęcia uchwały o wszczęciu postępowania układowego oraz o podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w tej sprawie,
9)
podjęciu decyzji o zwołaniu walnego zgromadzenia, w związku z wykazaniem w bilansie straty przewyższającej sumę kapitałów zapasowego i rezerwowych oraz jedną trzecią część kapitału zakładowego,
10)
złożeniu do sądu wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego, dokonanego przez wierzycieli lub przez zarząd domu maklerskiego,
11)
złożeniu do sądu wniosku o otwarcie postępowania układowego,
12)
otwarciu likwidacji,
13)
podjęciu uchwały o zamiarze połączenia z innym podmiotem,
14)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały o połączeniu z innym podmiotem,
15)
podjęciu uchwały o zamiarze podziału domu maklerskiego,
16)
podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały o podziale domu maklerskiego,
17)
podjęciu uchwały o zmianie w kapitałach własnych,
18)
sytuacji, w której więcej niż połowa członków zarządu domu maklerskiego lub osób pełniących funkcje kierownicze w domu maklerskim jest jednocześnie członkami zarządu lub osobami pełniącymi funkcje kierownicze w innym podmiocie,
19)
podjęciu uchwały o emisji dłużnych papierów wartościowych,
20)
zawarciu umowy pożyczki lub kredytu, w wyniku której powstaną zobowiązania podporządkowane, o których mowa w rozporządzeniu o środkach własnych w odniesieniu do domów maklerskich,
20a) 3
 zamierzonej spłacie zobowiązań podporządkowanych, która spowoduje obniżenie wielkości nadzorowanych kapitałów do poziomu niższego niż 120 % całkowitego wymogu kapitałowego,
21)
zawarciu umowy z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych domu maklerskiego,
22)
wypowiedzeniu przez dom maklerski umowy o badanie sprawozdań finansowych domu maklerskiego z podmiotem uprawnionym, dokonującym badania sprawozdań finansowych domu maklerskiego, lub wypowiedzeniu umowy przez ten podmiot,
23)
zawarciu lub rozwiązaniu umowy rachunku bankowego,
24)
zaciągnięciu kredytu lub pożyczki o wartości przekraczającej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego,
25)
zaciągnięciu kilku kredytów lub pożyczek o łącznej wartości przekraczającej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego,
26)
podjęciu lub zaprzestaniu wykonywania czynności związanych z organizacją rynku regulowanego, o których mowa w art. 30 ust. 2 pkt 3 ustawy,
27)
podjęciu lub zaprzestaniu wykonywania działalności polegającej na pośrednictwie w nabywaniu lub zbywaniu papierów wartościowych będących w obrocie na zagranicznych rynkach regulowanych,
28)
uzyskaniu statusu lub zmianie statusu domu maklerskiego dotyczącego zawierania transakcji na giełdzie lub rynku pozagiełdowym,
29)
uzyskaniu statusu lub zmianie statusu domu maklerskiego dotyczącego zawierania transakcji na giełdzie towarowej,
30) 4
 obniżeniu poziomu nadzorowanych kapitałów poniżej wysokości całkowitego wymogu kapitałowego lub wysokości wymogu kapitałowego z tytułu pozostałych ryzyk lub minimalnej wielkości środków własnych na prowadzenie działalności maklerskiej, o których mowa w art. 41a ustawy, niedotrzymaniu wymaganego poziomu stopy zabezpieczenia, przekroczeniu maksymalnego poziomu zaangażowania, niedotrzymaniu wymaganej relacji wielkości środków własnych na prowadzenie działalności maklerskiej do wysokości zaciągniętych przez dom maklerski kredytów, pożyczek oraz wyemitowanych przez niego dłużnych papierów wartościowych,
31)
złożeniu zawiadomienia o popełnieniu przestępstwa w związku z prowadzoną działalnością,
32)
uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących zobowiązań domu maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego,
33)
uzyskaniu informacji o wszczęciu przed organem administracji publicznej lub sądem jednego lub kilku postępowań dotyczących wierzytelności domu maklerskiego, których łączna wartość stanowi co najmniej 10% kapitałów własnych domu maklerskiego,
34)
rozpoczęciu i zakończeniu prowadzenia obsługi kasowej klientów przez dom maklerski,
35)
każdorazowym uzyskaniu uprawnienia do reprezentowania akcjonariuszy spółki publicznej na walnym zgromadzeniu, jeżeli liczba głosów, do których wykonywania jest uprawniony dom maklerski, przekracza 5% ogólnej liczby głosów na walnym zgromadzeniu,
36)
zamiarze rezygnacji z prowadzenia działalności maklerskiej,
37) 5
 zmianie sposobu wyliczania całkowitego wymogu kapitałowego w związku ze zmianą zakresu prowadzonej działalności ze znaczącego na nieznaczący lub z nieznaczącego na znaczący,
38) 6
 ryzyku, które może zagrozić jego sytuacji finansowej, w szczególności związanym ze strukturą i źródłami finansowania nadzorowanych kapitałów oraz finansowania zewnętrznego, w przypadku gdy dom maklerski stosuje przepisy § 11 rozporządzenia o środkach własnych w odniesieniu do domów maklerskich,
39) 7
 przypadku niewywiązania się strony z zobowiązań wobec domu maklerskiego z tytułu umowy z udzielonym lub otrzymanym przyrzeczeniem odkupu, umowy udzielenia lub zaciągnięcia pożyczki instrumentów finansowych lub instrumentów obrotu towarowego.
2. 
Do aktywów, o których mowa w ust. 1 pkt 2-4, należą aktywa stanowiące ponad 10% łącznej wartości kapitałów własnych, a w przypadku aktywów finansowych - aktywa stanowiące ponad 10% łącznej wartości kapitałów własnych lub aktywa, które w wyniku ich nabycia spowodują przekroczenie odpowiednio 5%, 10%, 25%, 33% i 50% kapitału zakładowego podmiotu, którego akcje (udziały) stanowią przedmiot aktywów finansowych domu maklerskiego.
§  4. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 1, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę rozpoczęcia działalności,
2)
wskazanie, jakie czynności, w ramach posiadanego zezwolenia lub czynności, o których mowa w art. 31 ustawy, zostały podjęte w dniu, o którym mowa w pkt 1.
§  5. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 2, raport bieżący, z zastrzeżeniem ust. 2, zawiera następujące informacje:
1)
datę i sposób nabycia lub zbycia aktywów,
2)
podstawową charakterystykę nabytych lub zbytych aktywów,
3)
cenę nabycia lub zbycia aktywów albo ich cenę przyjętą do ewidencji w księgach rachunkowych,
4)
w przypadku nabycia aktywów - źródło finansowania zawartej transakcji.
2. 
W przypadku nabycia lub zbycia aktywów finansowych o znacznej wartości, należy dodatkowo podać nazwę (firmę) podmiotu, którego papiery wartościowe lub udziały są przedmiotem transakcji, oraz wartość nominalną aktywów będących przedmiotem transakcji, procent posiadanego kapitału zakładowego danego podmiotu po zawarciu transakcji, kwalifikację księgową nabywanych lub zbywanych aktywów dotyczącą długoterminowego lub krótkoterminowego charakteru inwestycji, a ponadto określić, czy aktywa te zostały nabyte w wyniku realizacji umowy o subemisję usługową lub subemisję inwestycyjną, lub też zbyte w wyniku realizacji umowy o subemisję usługową.
§  6. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 3, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
rodzaj i datę wystąpienia zdarzenia losowego oraz rodzaj utraconych aktywów,
2)
wartość księgową oraz szacunkową wartość rynkową utraconych aktywów,
3)
wielkość udziału wartości utraconych aktywów w wartości wszystkich aktywów,
4)
przewidywane skutki utraty aktywów dla dalszej działalności domu maklerskiego.
§  7. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 4, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
nazwę (firmę), siedzibę oraz adres ubezpieczyciela,
2)
datę otrzymania środków pieniężnych z tytułu naprawienia szkody,
3)
wysokość środków pieniężnych otrzymanych od ubezpieczyciela z tytułu naprawienia szkody.
§  8. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 5, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wielkość zadłużenia,
2)
przyczyny zaprzestania płacenia długów,
3)
wskazanie sądu właściwego do rozpatrzenia wniosku o ogłoszenie upadłości.
2. 
W przypadku gdy decyzja zarządu zapadła w formie uchwały, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały zarządu.
§  9. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 6, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
przyczyny uzasadniające złożenie wniosku o otwarcie postępowania układowego,
2)
wskazanie sądu właściwego do rozpatrzenia wniosku o otwarcie postępowania układowego.
2. 
W przypadku gdy decyzja zarządu zapadła w formie uchwały, do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały zarządu.
§  10. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 7, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę walnego zgromadzenia,
2)
porządek obrad walnego zgromadzenia,
3)
wielkość zadłużenia.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały walnego zgromadzenia w sprawie zgłoszenia wniosku o ogłoszenie upadłości spółki.
3. 
Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie zgłoszenia wniosku o ogłoszenie upadłości domu maklerskiego, w formie raportu bieżącego należy przekazać odpis tej uchwały.
§  11. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 8, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę walnego zgromadzenia,
2)
porządek obrad walnego zgromadzenia,
3)
przyczyny uzasadniające złożenie wniosku o otwarcie postępowania układowego.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały walnego zgromadzenia w sprawie wszczęcia postępowania układowego.
3. 
Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie wszczęcia postępowania układowego, w formie raportu bieżącego należy przekazać odpis tej uchwały.
§  12. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 9, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wielkość straty, kapitału zakładowego, zapasowego oraz kapitałów rezerwowych,
2)
datę walnego zgromadzenia,
3)
porządek obrad walnego zgromadzenia.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały w sprawie dalszego istnienia domu maklerskiego.
§  13. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 10, w formie raportu bieżącego należy przekazać kopię wniosku o ogłoszenie upadłości oraz, w przypadku wniosku o ogłoszenie upadłości zgłoszonego przez wierzycieli, opinię zarządu w sprawie.
§  14. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 11, w formie raportu bieżącego należy przekazać kopię wniosku.
§  15. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 12, raport bieżący zawiera imiona, nazwiska i adresy likwidatorów ze wskazaniem, czy są to członkowie zarządu, czy też osoby powołane uchwałą walnego zgromadzenia lub wybrane zgodnie ze statutem.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia o otwarciu likwidacji.
§  16. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 13, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu domu maklerskiego, który podjął uchwałę,
2)
datę podjęcia uchwały,
3)
nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie,
4)
przyczyny podjęcia uchwały o zamiarze połączenia,
5)
przewidywaną datę połączenia.
§  17. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 14, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę podjęcia uchwały,
2)
nazwę (firmę), siedzibę, adres, przedmiot działalności i numer właściwego rejestru podmiotu, z którym następuje połączenie,
3)
przyczyny podjęcia uchwały o połączeniu,
4)
rodzaj i sposób połączenia,
5)
ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych połączenia,
6)
daty bilansów, na podstawie których połączenie ma być dokonane,
7)
termin zgłoszenia połączenia do właściwych rejestrów.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia o połączeniu oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego połączenia.
3. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć plan połączenia, o którym mowa w art. 499 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.
§  18. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 15, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu domu maklerskiego, który podjął uchwałę,
2)
datę podjęcia uchwały,
3)
nazwy (firmy), siedziby, adresy i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale,
4)
przyczyny podjęcia uchwały o zamiarze podziału,
5)
przewidywaną datę podziału.
§  19. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 16, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę podjęcia uchwały,
2)
nazwę (firmę), siedzibę, adres i przedmiot działalności spółek uczestniczących w podziale,
3)
przyczyny podjęcia uchwały o podziale,
4)
rodzaj i sposób podziału,
5)
ocenę przewidywanych skutków ekonomicznych podziału,
6)
datę bilansu, na podstawie którego podział ma być dokonany,
7)
termin zgłoszenia podziału do właściwego rejestru.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć odpis uchwały walnego zgromadzenia o podziale oraz pisemną opinię biegłego na temat planowanego podziału.
3. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć plan podziału, o którym mowa w art. 534 Kodeksu spółek handlowych, o ile nie został on wcześniej przedstawiony Komisji.
§  20. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 17, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu domu maklerskiego, który podjął uchwałę,
2)
datę podjęcia uchwały,
3)
przyczyny podjęcia uchwały o zmianie w kapitałach własnych zaliczanych do środków własnych domu maklerskiego, a także w pozostałych kapitałach własnych,
4)
rodzaj, sposób i przewidywany termin zmiany oraz wielkości, o jakie kapitały własne ulegną zmianie.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały właściwego organu domu maklerskiego o zmianie w kapitałach własnych podmiotu.
§  21. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 18, raport bieżący zawiera następujące informacje o tym podmiocie:
1)
nazwę (firmę), adres i siedzibę,
2)
nazwę i numer właściwego rejestru,
3)
przedmiot działalności,
4)
wielkość kapitałów własnych,
5)
opis jego powiązań gospodarczych i kapitałowych z domem maklerskim.
§  22. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 19, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
rodzaj papieru wartościowego,
2)
wskazanie organu, który podjął uchwałę,
3)
datę podjęcia uchwały o emisji oraz przewidywany termin jej wykonania,
4)
wielkość emisji, liczbę serii lub transzy i przewidywany termin sprzedaży,
5)
wartość nominalną oraz cenę emisyjną papierów wartościowych,
6)
przewidywaną łączną wartość wpływów z emisji,
7)
warunki wykupu i oprocentowania papierów wartościowych,
8)
przewidziane w warunkach emisji świadczenia niepieniężne,
9)
wielkość przewidywanych gwarancji lub innych zabezpieczeń, nazwę (firmę) jednostki gwarantującej lub zabezpieczającej oraz sumę jej kapitałów (funduszy) własnych wykazaną w bilansie za ostatni rok obrotowy,
10)
cel emisji,
11)
podmioty, do których jest kierowana emisja.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię uchwały właściwego organu domu maklerskiego o emisji dłużnych papierów wartościowych.
3. 
Po upływie terminu sprzedaży emisji papierów wartościowych lub kolejnych serii, lub transz należy w formie raportu bieżącego przekazać informacje o faktycznie zrealizowanych wpływach pieniężnych i faktycznej wielkości zobowiązań podmiotu z tytułu emisji oraz o uzyskanych gwarancjach lub innych zabezpieczeniach.
§  23. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 20, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
nazwę (firmę), siedzibę i adres lub imię, nazwisko i adres udzielającego pożyczki lub kredytu,
2)
wysokość pożyczki lub kredytu oraz warunki i terminy spłaty wraz z oprocentowaniem,
3)
opis powiązań gospodarczych, kapitałowych oraz osobowych domu maklerskiego z podmiotem udzielającym pożyczki lub kredytu,
4)
przedmiot działalności podmiotu udzielającego pożyczki lub kredytu,
5)
nazwę i numer właściwego rejestru dla podmiotu udzielającego pożyczki lub kredytu.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć kopię umowy pożyczki lub umowy kredytowej.
§  23a.  8
 W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 20a, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
nazwę (firmę), siedzibę i adres lub imię, nazwisko i adres udzielającego pożyczki lub kredytu,
2)
wielkość zaciągniętych zobowiązań,
3)
wynikający z umowy termin spłaty zobowiązań,
4)
wielkość zamierzonej spłaty zobowiązań,
5)
przewidywany termin spłaty,
6)
procentowo wyrażony udział prognozowanej wielkości nadzorowanych kapitałów, po spłacie zobowiązań w całkowitym wymogu kapitałowym.
§  24. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 21, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
dane o podmiocie uprawnionym:
a)
imię, nazwisko albo nazwę (firmę),
b)
adres,
c)
numer wpisu na listę biegłych rewidentów,
2)
datę zawarcia umowy,
3)
wskazanie, czy dom maklerski korzystał w przeszłości z usług tego podmiotu, a jeżeli tak, to w jakim zakresie,
4)
wskazanie organu, który dokonał wyboru podmiotu uprawnionego, z którym została zawarta umowa,
5)
czas, na jaki została zawarta umowa.
§  25. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 22, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie strony, która wypowiedziała umowę,
2)
wskazanie konsekwencji finansowych wypowiedzenia,
3)
wskazanie wcześniejszych rezygnacji z wyrażania opinii, opinii negatywnych lub opinii z zastrzeżeniami o prawidłowości i rzetelności sprawozdań finansowych domu maklerskiego, wydanych przez podmiot uprawniony, którego wypowiedzenie dotyczy,
4)
wskazanie organów zalecających lub akceptujących wypowiedzenie umowy z podmiotem uprawnionym,
5)
opis wszelkich rozbieżności, jakie miały miejsce pomiędzy zarządem domu maklerskiego a podmiotem uprawnionym, którego wypowiedzenie dotyczy, co do interpretacji i stosowania przepisów prawa lub postanowień statutu dotyczących przedmiotu badania, z zaznaczeniem sposobu ich rozstrzygnięcia.
2. 
Do raportu bieżącego powinno być załączone pismo podmiotu uprawnionego, którego wypowiedzenie dotyczy, sporządzone na prośbę domu maklerskiego i adresowane do Komisji, w którym podmiot ten potwierdza lub nie potwierdza informacji podanych w raporcie bieżącym.
§  26. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 23, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
nazwę (firmę) i siedzibę banku lub jego oddziału, z którym została zawarta umowa rachunku bankowego,
2)
datę zawarcia lub datę rozwiązania umowy rachunku bankowego,
3)
rodzaj rachunku bankowego otwartego i prowadzonego przez bank, o którym mowa w pkt 1,
4)
zawarte w umowie z bankiem postanowienia ograniczające swobodę dysponowania środkami pieniężnymi na rachunku bankowym.
§  27. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 24, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
nazwę (firmę), siedzibę i adres podmiotu udzielającego kredytu lub pożyczki,
2)
wysokość kredytu lub pożyczki,
3)
przeznaczenie środków pochodzących z kredytu lub pożyczki,
4)
okres kredytowania,
5)
uprawnienia kredytodawcy lub pożyczkodawcy związane z wykorzystaniem udzielonego kredytu lub pożyczki i zabezpieczeniem ich zwrotu, wraz z określeniem sposobu zabezpieczenia kredytu lub pożyczki.
§  28. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 25, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
nazwy (firmy), siedziby i adresy podmiotów udzielających kredytów lub pożyczek,
2)
wysokość poszczególnych kredytów lub pożyczek,
3)
przeznaczenie środków pochodzących z kredytów lub pożyczek,
4)
okresy kredytowania,
5)
uprawnienia kredytodawców lub pożyczkodawców związane z wykorzystaniem udzielonych kredytów lub pożyczek i zabezpieczeniem ich zwrotu, wraz z określeniem sposobów udzielania zabezpieczeń kredytów lub pożyczek.
§  29. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 26, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
rodzaj wykonywanej czynności,
2)
określenie rynku, na którym czynność jest wykonywana,
3)
określenie instrumentu, dla którego wykonywana jest dana czynność,
4)
datę podjęcia wykonywania czynności,
5)
datę oraz przyczynę zaprzestania wykonywania czynności.
§  30. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 27, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie zagranicznych rynków, na których dom maklerski pośredniczy w nabywaniu lub zbywaniu papierów wartościowych,
2)
określenie statusu domu maklerskiego dotyczącego zawierania transakcji na zagranicznym rynku regulowanym,
3)
wskazanie umów podpisanych z zagranicznymi podmiotami prowadzącymi działalność maklerską oraz zagranicznymi podmiotami prowadzącymi rachunki papierów wartościowych lub rejestr papierów wartościowych, wraz z oznaczeniem stron tych umów,
4)
wskazanie zmian umów, o których mowa w pkt 3,
5)
daty oraz przyczyny rozwiązania umów, o których mowa w pkt 3,
6)
daty oraz przyczyny zaprzestania wykonywania działalności.
§  31. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 28, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie rynku regulowanego,
2)
datę uzyskania lub zmiany statusu,
3)
rodzaj (nazwę) statusu,
4)
datę zawieszenia lub utraty statusu.
§  32. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 29, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
firmę, siedzibę oraz adres giełdy towarowej,
2)
datę uzyskania lub zmiany statusu,
3)
rodzaj (nazwę) statusu,
4)
datę zawieszenia lub utraty statusu.
§  33.  9
1. 
W przypadku obniżenia poziomu nadzorowanych kapitałów poniżej wysokości całkowitego wymogu kapitałowego lub wysokości wymogu kapitałowego z tytułu pozostałych ryzyk lub minimalnej wielkości środków własnych na prowadzenie działalności maklerskiej, o których mowa w art. 41a ustawy, niedotrzymania wymaganego poziomu stopy zabezpieczenia, przekroczenia maksymalnego poziomu zaangażowania, o których mowa w rozporządzeniu o środkach własnych w odniesieniu do domów maklerskich, raport bieżący zawiera dane, o których mowa w części A załącznika nr 3 do rozporządzenia, według stanu na dzień wystąpienia tego zdarzenia.
2. 
W przypadku niedotrzymania wymaganej relacji wielkości środków własnych na prowadzenie działalności maklerskiej do wysokości zaciągniętych przez dom maklerski kredytów, pożyczek oraz wyemitowanych przez niego dłużnych papierów wartościowych, o której mowa w rozporządzeniu o środkach własnych w odniesieniu do domów maklerskich, raport bieżący zawiera dane, o których mowa w dziale XII części B załącznika nr 3 do rozporządzenia, sporządzone na dzień wystąpienia tego zdarzenia.
3. 
Do raportu bieżącego, o którym mowa w ust. 1 i 2, należy dołączyć następujące informacje:
1)
opis przyczyn niedotrzymania lub przekroczenia wymaganego poziomu wskaźników,
2)
opis działań, jakie dom maklerski zamierza podjąć w celu przywrócenia stanów zgodnych z wymaganiami określonymi w rozporządzeniu o środkach własnych w odniesieniu do domów maklerskich.
4. 
W przypadku gdy sytuacja, o której mowa w ust. 1 i 2, utrzymuje się przez okres dłuższy niż 1 dzień, raport bieżący jest przesyłany codziennie, z tym że opis działań jest przesyłany z pierwszym raportem, chyba że w tym zakresie nastąpi zmiana zamierzeń domu maklerskiego.
§  34. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 31, w formie raportu bieżącego należy przekazać kopię zawiadomienia.
§  35. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 32, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie,
2)
wysokość zobowiązań, z zastrzeżeniem ust. 2,
3)
oznaczenie wierzycieli (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości zobowiązań przypadającej na każdego z nich,
4)
opis stosunków prawnych, z których wynikają zobowiązania,
5)
opis powiązań gospodarczych, kapitałowych oraz osobowych wierzycieli z domem maklerskim.
2. 
Do zobowiązań, o których mowa w ust. 1, są wliczane zobowiązania domu maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.
3. 
Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń.
§  36. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 33, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
wskazanie organu lub sądu, przed którym wszczęto postępowanie,
2)
wysokość wierzytelności, z zastrzeżeniem ust. 2,
3)
oznaczenie dłużników (imię, nazwisko, nazwę lub firmę, siedzibę, adres i przedmiot działalności), wraz z określeniem wielkości wierzytelności przypadających od każdego z nich,
4)
opis stosunków prawnych, z których wynikają wierzytelności,
5)
opis powiązań gospodarczych, kapitałowych oraz osobowych dłużników z domem maklerskim.
2. 
Do wierzytelności, o których mowa w ust. 1, są wliczane wierzytelności domu maklerskiego dochodzone w postępowaniach przed sądem, w których wydano nieprawomocny wyrok albo postanowienie, lub w postępowaniach administracyjnych niezakończonych decyzją ostateczną.
3. 
Po uprawomocnieniu się wyroku albo postanowienia sądu lub gdy decyzja administracyjna stanie się ostateczna, raport bieżący zawiera informację o treści tych orzeczeń.
§  37. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 34, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę rozpoczęcia lub zakończenia obsługi kasowej,
2)
adres punktu obsługi klientów lub oddziału, w którym rozpoczęto lub zakończono prowadzenie obsługi kasowej.
§  38. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 35, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
firmę spółki publicznej, będącej emitentem akcji,
2)
datę walnego zgromadzenia,
3)
liczbę głosów, do wykonywania których jest uprawniony dom maklerski.
§  39. 
1. 
W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 36, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę i tryb podjęcia decyzji o zamiarze rezygnacji z działalności maklerskiej,
2)
datę walnego zgromadzenia, którego porządek obrad uwzględnia podjęcie uchwały w sprawie zmiany przedmiotu przedsiębiorstwa obejmującej rezygnację z działalności maklerskiej,
3)
porządek obrad walnego zgromadzenia, o którym mowa w pkt 2,
4)
przyczyny rezygnacji z działalności maklerskiej.
2. 
Do raportu bieżącego należy dołączyć projekt uchwały w sprawie zmiany przedmiotu przedsiębiorstwa obejmującej rezygnację z działalności maklerskiej.
3. 
Po podjęciu przez walne zgromadzenie uchwały w sprawie rezygnacji z działalności maklerskiej, w formie raportu bieżącego należy przekazać odpis tej uchwały.
§  39a.  10
 W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 37, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
datę dokonania obliczeń, na podstawie których stwierdzono zmianę zakresu prowadzonej działalności z nieznaczącej na znaczącą lub ze znaczącej na nieznaczącą,
2)
wyniki obliczeń dotyczących spełnienia warunków, o których mowa w § 5 ust. 2 rozporządzenia o środkach własnych w odniesieniu do domów maklerskich.
§  39b.  11
 W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 38, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
szczegółową charakterystykę zagrożenia,
2)
opis przypuszczalnego wpływu ryzyka na sytuację domu maklerskiego.
§  39c.  12
 W przypadku, o którym mowa w § 3 ust. 1 pkt 39, raport bieżący zawiera następujące informacje:
1)
charakterystykę zawartej umowy,
2)
termin, w którym powinny zostać uregulowane wynikające z umowy zobowiązania wobec domu maklerskiego,
3)
wynikającą z umowy wielkość zobowiązania.
3 § 3 pkt 20a dodany przez § 1 pkt 2 lit. a) rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.
4 § 3 pkt 30 zmieniony przez § 1 pkt 2 lit. b) rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.
5 § 3 pkt 37 dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.
6 § 3 pkt 38 dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.
7 § 3 pkt 39 dodany przez § 1 pkt 2 lit. c) rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.
8 § 23a dodany przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.
9 § 33 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.
10 § 39a dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.
11 § 39b dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.
12 § 39c dodany przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 9 grudnia 2003 r. (Dz.U.03.229.2278) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 stycznia 2004 r.