§ 3. - Zakres obowiązków oraz podstawy, zakres i tryb udzielania zwolnień od zajęć służbowych funkcjonariuszom Straży Granicznej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.936 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 kwietnia 2022 r.
§  3. 
1. 
Funkcjonariusz jest obowiązany niezwłocznie poinformować przełożonego właściwego w sprawach osobowych o:
1)
zmianie lub ustaleniu pisowni nazwiska lub imienia,
2)
zmianie stanu cywilnego,
3)
urodzeniu się dziecka, przysposobieniu albo przyjęciu dziecka na wychowanie lub utrzymanie,
4)
podwyższeniu wykształcenia lub kwalifikacji zawodowych,
5)
utracie uprawnienia lub prawa wykonywania zawodu lub czynności, które pozostają w bezpośrednim związku z zajmowanym stanowiskiem służbowym,
6)
zmianie adresu zamieszkania,
6a)
wymianie dowodu osobistego,
7)
wszczęciu i zakończeniu postępowania karnego lub postępowania karnego skarbowego przeciwko niemu, małżonkowi lub dziecku pozostającemu na jego utrzymaniu,
8)
ukaraniu za wykroczenie lub wszczęciu i zakończeniu prowadzonego przeciwko niemu postępowania w sprawie o wykroczenie,
9)
dziecku małżonka funkcjonariusza w przypadku korzystania ze zwolnienia od zajęć służbowych z powodu konieczności osobistego sprawowania opieki nad nim,
10)
pozostawaniu we wspólnym gospodarstwie domowym z członkiem rodziny w przypadku korzystania ze zwolnienia od zajęć służbowych z powodu konieczności osobistego sprawowania opieki nad nim, o ile fakt ten nie jest znany przełożonemu właściwemu w sprawach osobowych na podstawie innej dokumentacji służbowej.
1a. 
Funkcjonariusz jest obowiązany dostarczyć do komórki organizacyjnej właściwej w sprawach kadr aktualne zdjęcie, przedstawiające go w mundurze wyjściowym, niezwłocznie po:
1)
nadaniu mu wyższego stopnia służbowego,
2)
obniżeniu mu stopnia służbowego,
3)
przywróceniu mu stopnia służbowego.
1b. 
W przypadkach, o których mowa w ust. 1a, funkcjonariusz jest obowiązany zgłosić się do komórki organizacyjnej właściwej w sprawach kadr celem wymiany legitymacji służbowej.
2. 
Obowiązki, o których mowa w ust. 1 i 1a, funkcjonariusz wykonuje, składając drogą służbową pisemny raport, załączając w razie potrzeby stosowne dokumenty.
3. 
Raport, o którym mowa w ust. 2, oraz załączone do niego dokumenty dołącza się do akt osobowych funkcjonariusza.