Nowość § 9. - Zakres niezbędnych informacji przetwarzanych przez świadczeniodawców, szczegółowy sposób rejestrowania tych informacji oraz ich przekazywania podmiotom zobowiązanym do finansowania świadczeń ze środków publicznych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2024.610 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 22 kwietnia 2024 r.
§  9. 
1. 
Świadczeniodawcy udzielający świadczeń w ramach umów o udzielanie świadczeń opieki zdrowotnej, zawartych z Funduszem w zakresie podstawowej opieki zdrowotnej, tworzą i prowadzą w formie elektronicznej dodatkowo:
1)
rejestr osób objętych opieką, zgłoszonych w deklaracjach wyboru, o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej, zwany dalej "rejestrem deklaracji poz";
2)
rejestr danych dotyczących dzieci i młodzieży objętych opieką, zwany dalej "rejestrem deklaracji medycyny szkolnej" - w przypadku świadczeniodawców, którzy zawarli umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą w środowisku nauczania i wychowania.
2. 
W rejestrze deklaracji poz są gromadzone dane:
1)
numer prawa wykonywania zawodu lekarza, pielęgniarki albo położnej podstawowej opieki zdrowotnej, do których została złożona deklaracja;
2)
dotyczące osób objętych opieką:
a)
identyfikator, którym jest numer:
PESEL - w przypadku osób, którym nadano ten numer,
poświadczenia - w przypadku osób uprawnionych do świadczeń na podstawie przepisów o koordynacji, którym nie nadano numeru PESEL,
umowy o dobrowolnym ubezpieczeniu zdrowotnym - w przypadku cudzoziemców, którym nie nadano numeru PESEL, a którzy zawarli umowę o dobrowolnym ubezpieczeniu zdrowotnym,
b)
dane, o których mowa w § 4 pkt 3, a jeżeli identyfikatorem, o którym mowa w lit. a, nie jest numer własny PESEL, dodatkowo dane, o których mowa w § 4 pkt 6 i 7,
c)
dane, o których mowa w § 4 pkt 4;
3)
oznaczenie typu deklaracji wyboru, o której mowa w art. 10 ustawy z dnia 27 października 2017 r. o podstawowej opiece zdrowotnej, ustalone między Funduszem a świadczeniodawcą;
4)
data dokonania wyboru;
5)
data rezygnacji z opieki - jeżeli jest znana świadczeniodawcy;
6)
informacje niezbędne do rozliczenia dokonywanego na podstawie liczby osób objętych opieką, zgłoszonych w deklaracjach wyboru, jeżeli obowiązek ich rejestrowania wynika z umowy lub z przepisów odrębnych.
3. 
W rejestrze deklaracji medycyny szkolnej gromadzone są:
1)
dane, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. a i b, pkt 3, 4 i 6;
2)
identyfikator osoby sprawującej profilaktyczną opiekę zdrowotną nad uczniami:
a)
numer prawa wykonywania zawodu - w przypadku pielęgniarki albo położnej podstawowej opieki zdrowotnej,
b)
numer PESEL - w przypadku higienistki szkolnej;
3)
oznaczenie szkoły (placówki) oraz klasy w sposób ustalony między Funduszem a świadczeniodawcą.
4. 
Świadczeniodawcy, o których mowa w ust. 1, przekazują Funduszowi z rejestru, o którym mowa:
1)
w ust. 2 - dane, o których mowa:
a)
w ust. 2 pkt 1 i 2 lit. a i b, pkt 3, 4 i 6, a w przypadku dziecka, któremu nie został nadany numer PESEL - identyfikator jednego z rodziców albo identyfikator opiekuna prawnego dziecka,
b)
w § 4 pkt 4, oraz kod gminy krajowego rejestru urzędowego podziału terytorialnego kraju TERYT;
2)
w ust. 3 - dane, o których mowa w ust. 3.