§ 3. - Zakres niezbędnych informacji gromadzonych w systemie informatycznym Narodowego Funduszu Zdrowia oraz zakres i sposób ich przekazywania ministrowi właściwemu do spraw zdrowia oraz wojewodom i sejmikom województw.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.152.1271

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 2007 r.
§  3.  3
1. 
Fundusz gromadzi następujące dane dotyczące ubezpieczonych:
1)
imię (imiona) i nazwisko;
2)
nazwisko rodowe;
3)
data urodzenia;
4)
płeć;
5)
identyfikator, którym jest:
a)
numer PESEL, a w przypadku dziecka, któremu nie został nadany numer PESEL - numer PESEL opiekuna dziecka,
b)
numer NIP,
c)
seria i numer dowodu osobistego, paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość wraz ze wskazaniem rodzaju tego dokumentu - w przypadku gdy osoba nie ma nadanego żadnego z identyfikatorów, o których mowa w lit. a i b;
6)
rodzaj dodatkowych uprawnień oraz dane charakteryzujące dokument potwierdzający te uprawnienia;
7)
adres zamieszkania, a jeżeli dana osoba nie ma na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania także adres miejsca (czasowego) pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na który składa się:
a)
państwo,
b)
nazwa miejscowości,
c)
kod pocztowy,
d)
ulica, numer domu i lokalu;
8)
identyfikator gminy miejsca zamieszkania (pobytu) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
9)
nazwa właściwego oddziału wojewódzkiego Funduszu;
10)
charakteryzujące każde świadczenie udzielone ubezpieczonemu w zakresie określonym w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 190 ust. 1 ustawy;
11)
charakteryzujące objęcie ubezpieczeniem zdrowotnym:
a)
data objęcia ubezpieczeniem zdrowotnym,
b)
kod tytułu ubezpieczenia, o którym mowa w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 49 ust. 2 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych,
c)
kod przyczyny wyrejestrowania, o którym mowa w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 49 ust. 2 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych - w przypadku wygaśnięcia ubezpieczenia zdrowotnego,
d)
data wyrejestrowania z ubezpieczenia zdrowotnego - w przypadku wygaśnięcia ubezpieczenia zdrowotnego;
12)
charakteryzujące wydaną ubezpieczonemu kartę ubezpieczenia zdrowotnego:
a)
data wydania,
b)
data ważności,
c)
numer identyfikacyjny,
d)
gdy karta ubezpieczenia zdrowotnego została unieważniona:
data unieważnienia,
przyczyna unieważnienia;
13)
charakteryzujące wydane ubezpieczonemu zgodnie z art. 51 ustawy zaświadczenia o prawie do świadczeń opieki zdrowotnej przysługujące zgodnie z przepisami o koordynacji;
14)
charakteryzujące członka rodziny ubezpieczonego:
a)
posiadanie orzeczenia o znacznym stopniu niepełnosprawności lub innego traktowanego na równi,
b)
stopień pokrewieństwa z opłacającym składkę,
c)
pozostawanie we wspólnym gospodarstwie domowym z ubezpieczonym - w przypadku członka rodziny ubezpieczonego, o którym mowa w art. 5 pkt 3 lit. c ustawy;
15)
charakteryzujące płatnika składek na ubezpieczenie zdrowotne:
a)
nazwa płatnika składki,
b)
adres płatnika składki,
c)
REGON płatnika składki.
2. 
Zakres danych, jakie gromadzone są w przypadku udzielenia ubezpieczonemu świadczenia na podstawie przepisów o koordynacji, podczas pobytu na terenie innego państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub państwa członkowskiego Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), określają przepisy o koordynacji.
3. 
Fundusz gromadzi następujące dane dotyczące osób uprawnionych do świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie przepisów o koordynacji:
1)
imię (imiona) i nazwisko;
2)
data urodzenia;
3)
płeć;
4)
identyfikator, którym jest:
a)
numer PESEL, a w przypadku dziecka, któremu nie został nadany numer PESEL - numer PESEL opiekuna dziecka,
b)
numer NIP,
c)
osobisty numer identyfikacyjny,
d)
seria i numer paszportu lub innego dokumentu stwierdzającego tożsamość wraz ze wskazaniem rodzaju tego dokumentu - w przypadku gdy osoba nie ma nadanego żadnego z identyfikatorów, o których mowa w lit. a-c;
5)
tytuł uprawnienia do świadczeń;
6)
rodzaj dodatkowych uprawnień oraz dane charakteryzujące dokument potwierdzający te uprawnienia;
7)
adres zamieszkania, a jeżeli dana osoba nie ma na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej miejsca zamieszkania także adres miejsca (czasowego) pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, na który składa się:
a)
państwo,
b)
nazwa miejscowości,
c)
kod pocztowy,
d)
ulica, numer domu i lokalu;
8)
identyfikator gminy miejsca zamieszkania (pobytu) na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
9)
nazwa oddziału wojewódzkiego Funduszu, właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub pobytu osoby uprawnionej do świadczeń opieki zdrowotnej;
10)
charakteryzujące każde świadczenie udzielone osobie uprawnionej do świadczeń opieki zdrowotnej na podstawie przepisów o koordynacji, w zakresie określonym w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 190 ust. 1 ustawy;
11)
charakteryzujące wystawione osobie uprawnionej poświadczenie - w zakresie określonym w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 52 ust. 3 ustawy;
12)
charakteryzujące dokumenty, na podstawie których osobie uprawnionej udzielono świadczenia - w zakresie niezbędnym do dokonania rozliczeń.
4. 
Fundusz gromadzi następujące dane o świadczeniobiorcach innych niż ubezpieczeni:
1)
imię (imiona) i nazwisko;
2)
identyfikator, którym jest:
a)
numer PESEL, a w przypadku dziecka, któremu nie został nadany numer PESEL - numer PESEL opiekuna dziecka,
b)
numer NIP,
c)
seria i numer dowodu osobistego lub paszportu - w przypadku gdy osoba nie ma nadanego żadnego z identyfikatorów, o których mowa w lit. a i b;
3)
charakteryzujące wydaną decyzję, o której mowa w art. 54 ustawy:
a)
data wystawienia decyzji,
b)
identyfikator gminy, której organ wydał decyzję,
c)
o upływie okresu, o którym mowa w art. 54 ust. 6 ustawy;
4)
charakteryzujące każde świadczenie udzielone świadczeniobiorcy innemu niż ubezpieczony w zakresie określonym w rozporządzeniu wydanym na podstawie art. 190 ust. 1 ustawy.
3 § 3 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 27 czerwca 2006 r. (Dz.U.2006.111.756) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 29 czerwca 2006 r.