Zakres informacji zamieszczanych w karcie oceny pracy, karcie oceny kompetencji i karcie samooceny oraz wzory tych kart.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.899

Akt obowiązujący
Wersja od: 14 maja 2021 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI 1
z dnia 10 maja 2021 r.
w sprawie zakresu informacji zamieszczanych w karcie oceny pracy, karcie oceny kompetencji i karcie samooceny oraz wzorów tych kart

Na podstawie art. 16c ust. 8 ustawy z dnia 22 listopada 2013 r. o systemie powiadamiania ratunkowego (Dz. U. z 2021 r. poz. 268) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
zakres informacji zamieszczanych w karcie oceny pracy operatora numerów alarmowych, starszego operatora numerów alarmowych, koordynatora oraz koordynatora-trenera oraz wzór tej karty;
2)
zakres informacji zamieszczanych w karcie oceny kompetencji koordynatora oraz koordynatora-trenera oraz wzór tej karty;
3)
zakres informacji zamieszczanych w karcie samooceny osób, o których mowa w pkt 1, oraz wzór tej karty.
1. 
Karta oceny pracy osób, o których mowa w § 1 pkt 1, zawiera:
1)
informację o średniej liczbie obsłużonych zgłoszeń alarmowych;
2)
informację o średnim czasie obsługi zasadnych zgłoszeń alarmowych w drodze połączeń telefonicznych do numerów alarmowych;
3)
informację o średnim czasie obsługi fałszywych zgłoszeń alarmowych (głuchych lub niezasadnych) w drodze połączeń telefonicznych do numerów alarmowych;
4)
informację o średnim czasie odbioru przydzielonych do osoby ocenianej zgłoszeń alarmowych;
5)
informację o średniej liczbie karnych wylogowań, rozumianych jako wylogowania z systemu teleinformatycznego spowodowane przekroczeniem limitu czasu odbioru przydzielonego połączenia alarmowego;
6)
informację o średnim czasie przerwy w odbiorze zgłoszeń alarmowych (parametr liczony tylko dla grupy operatorów i starszych operatorów);
7)
ocenę opisową kierownika centrum lub zastępcy kierownika centrum;
8)
ocenę zgodności obsługi zgłoszeń alarmowych z obowiązującymi procedurami i wytycznymi w tym zakresie, opracowywaną na podstawie odsłuchu rzeczywistych, losowo wybranych zgłoszeń alarmowych osoby ocenianej.
2. 
Informacje, o których mowa w ust. 1 pkt 1-5, są porównywane odpowiednio do średniej centrum, w którym pracuje osoba oceniana.
3. 
Średnią wylicza się osobno dla operatorów numerów alarmowych, starszych operatorów numerów alarmowych, koordynatorów i koordynatorów-trenerów.
4. 
Średnią, o której mowa w ust. 1 pkt 1-5, wylicza się z całego okresu ocenianego.
5. 
W przypadku gdy co najmniej trzy z danych statystycznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2-5, są wyższe lub niższe od średnich statystycznych centrum osoby ocenianej o ponad 15%, ocena końcowa ulega obniżeniu bądź podwyższeniu o 10%.
6. 
W przypadku gdy ocena po podwyższeniu przekracza 100%, przyznaje się ocenę maksymalną 100%.
7. 
W przypadku dokonywania oceny po raz pierwszy nie uwzględnia się informacji, o której mowa w ust. 1 pkt 6.
8. 
Wzór karty oceny pracy jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia.
1. 
Karta oceny kompetencji koordynatora lub koordynatora-trenera zawiera:
1)
ocenę obsługi zgłoszeń alarmowych w zakresie:
a)
komunikatywności:
dostosowanie poziomu komunikacji do rozmówcy,
skuteczność w pozyskiwaniu informacji,
asertywność,
b)
zarządzania emocjami:
zarządzanie emocjami własnymi,
zarządzanie emocjami zgłaszającego,
c)
oceny poszczególnych zgłoszeń/zdarzeń, opracowywaną na podstawie odsłuchu rzeczywistych, losowo wybranych zgłoszeń alarmowych osoby ocenianej;
2)
ocenę kompetencji miękkich w zakresie:
a)
sumienności,
b)
umiejętności pracy w zespole,
c)
zdolności komunikacyjnych,
d)
decyzyjności,
e)
przekazywania wiedzy.
2. 
Ocena kompetencji miękkich w zakresie, o którym mowa w ust. 1 pkt 2 lit. e, dotyczy kompetencji koordynatora - trenera.
3. 
Wzór karty oceny kompetencji jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
1. 
Karta samooceny osób, o których mowa w § 1 pkt 1, zawiera ocenę zgodności obsługi zgłoszeń alarmowych z obowiązującymi procedurami i wytycznymi w tym zakresie, opracowywaną na podstawie odsłuchu rzeczywistych, losowo wybranych własnych zgłoszeń alarmowych osoby ocenianej.
2. 
Wzór karty samooceny jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.
Karta oceny pracy, karta oceny kompetencji oraz karta samooceny są sporządzane przy wykorzystaniu systemu teleinformatycznego umożliwiającego co najmniej losowy wybór zgłoszeń do oceny.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

KARTA OCENY PRACY

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

KARTA OCENY KOMPETENCJI

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

KARTA SAMOOCENY

wzór

1 Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - administracja publiczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).