§ 9. - [Dokumenty niezbędne do przyznania i wypłaty zasiłku macierzyńskiego] - Zakres informacji o okolicznościach mających wpływ na prawo do zasiłków z ubezpieczenia społecznego w razie choroby i macierzyństwa lub ich wysokość oraz dokumenty niezbędne do przyznania i wypłaty zasiłków.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2017.87 t.j.

Akt obowiązujący
Wersja od: 6 grudnia 2023 r.
§  9.  [Dokumenty niezbędne do przyznania i wypłaty zasiłku macierzyńskiego]
Dokumentem niezbędnym do przyznania i wypłaty zasiłku macierzyńskiego za okres ustalony przepisami Kodeksu pracy jako okres urlopu macierzyńskiego jest:
1) 6
 złożone w formie pisemnej lub w formie dokumentu elektronicznego podpisanego kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym, podpisem osobistym albo z wykorzystaniem sposobu potwierdzania pochodzenia oraz integralności danych dostępnego w systemie teleinformatycznym udostępnionym bezpłatnie przez Zakład, na elektroniczną skrzynkę podawczą Zakładu lub na adres do doręczeń elektronicznych, zaświadczenie lekarskie wystawione na zwykłym druku określające przewidywaną datę porodu - za okres przed dniem porodu;
2) 7
 odpis skrócony aktu urodzenia dziecka lub jego kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez ubezpieczonego, płatnika składek albo Zakład - za okres od dnia porodu.
6 § 9 pkt 1 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 24 listopada 2023 r. (Dz.U.2023.2575) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 grudnia 2023 r.
7 § 9 w pkt 2 zmieniony przez § 1 pkt 4 rozporządzenia z dnia 24 listopada 2023 r. (Dz.U.2023.2575) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 6 grudnia 2023 r.