§ 10. - Zakres i warunki korzystania z elektronicznej platformy usług administracji publicznej.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.2514 t.j.
Akt obowiązujący Wersja od: 20 listopada 2023 r.
§ 10.
1.
Podmioty publiczne mogą wykorzystywać do świadczenia usług w postaci elektronicznej w szczególności następujące funkcje ePUAP:1)
tworzenie i obsługa dokumentów elektronicznych przez osoby fizyczne i podmioty;2)
przesyłanie dokumentów elektronicznych;3)
wymiana danych między ePUAP a innymi systemami teleinformatycznymi;4)
identyfikacja użytkowników i rozliczalność ich działań;5)
weryfikacja podpisu elektronicznego;6)
tworzenie usług podmiotu publicznego lub usług kilku podmiotów publicznych współdziałających ze sobą, zbudowanych na podstawie dwóch lub więcej usług;7)
obsługa płatności elektronicznych;8)
działania związane z procesem potwierdzania profilu zaufanego;9)
weryfikacja zgodności dokumentu elektronicznego z jego wzorem określonym w centralnym repozytorium wzorów dokumentów elektronicznych;10)
wystawianie:a)
urzędowego poświadczenia odbioru,b)
elektronicznego poświadczenia opłaty,c)
elektronicznego znacznika czasu- z uwzględnieniem funkcjonalności ePUAP gwarantujących niezaprzeczalność tych poświadczeń.
2.
Podmioty, o których mowa w art. 20c ust. 3 pkt 2-5 ustawy, w celu potwierdzania profilu zaufanego mogą wykorzystywać funkcje ePUAP, o których mowa w ust. 1.Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »