§ 9. - Zakres i tryb przeprowadzania poszczególnych rodzajów inspekcji warunków pracy i życia marynarzy na statku.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2015.2103

Akt utracił moc
Wersja od: 10 grudnia 2015 r.
§  9.
1.
Ustalenia z inspekcji są dokumentowane w formie protokołu.
2.
Protokół z inspekcji zawiera:
1)
nazwę i siedzibę armatora oraz numer identyfikacji podatkowej (NIP);
2)
datę rozpoczęcia działalności przez armatora;
3)
numer IMO statku nadany przez Międzynarodową Organizację Morską (IMO), a w razie jego braku, numer rejestrowy statku;
4)
imię i nazwisko kapitana statku;
5)
imię i nazwisko oraz stanowisko służbowe inspektora;
6)
oznaczenie dni, w których przeprowadzano inspekcję;
7)
opis stwierdzonych naruszeń oraz inne informacje mające istotne znaczenie dla wyników inspekcji;
8)
imiona i nazwiska marynarzy udzielających informacji podczas inspekcji, z zastrzeżeniem § 8;
9)
treść decyzji oraz informację o ich realizacji;
10)
wyszczególnienie załączników stanowiących składową część protokołu;
11)
wzmiankę o wniesieniu lub niewniesieniu przez kapitana statku zastrzeżeń do treści protokołu oraz ewentualnym usunięciu stwierdzonych nieprawidłowości przed zakończeniem inspekcji;
12)
datę i miejsce podpisania protokołu przez inspektora i kapitana statku.
3.
Protokół podpisuje inspektor prowadzący inspekcję oraz kapitan statku.
4.
Kapitanowi statku przysługuje prawo zgłoszenia, przed podpisaniem protokołu, umotywowanych zastrzeżeń do ustaleń zawartych w protokole. Protokół powinien zawierać pouczenie o możliwości zgłoszenia zastrzeżeń.
5.
Zastrzeżenia należy zgłosić na piśmie w terminie 7 dni od dnia przedstawienia protokołu, jednak nie później niż przed dniem opuszczenia portu przez statek.
6.
W razie zgłoszenia zastrzeżeń, o których mowa w ust. 4, inspektor obowiązany jest je zbadać, a w przypadku stwierdzenia zasadności zastrzeżeń - zmienić lub uzupełnić odpowiednią część protokołu.
7.
W przypadku odmowy podpisania protokołu przez kapitana statku inspektor wpisuje w protokole adnotację o braku podpisu.
8.
Odmowa podpisania protokołu przez kapitana statku nie stanowi przeszkody w realizacji ustaleń zawartych w protokole.
9.
W protokole nie można dokonywać poprawek, skreśleń ani uzupełnień bez omówienia ich na końcu protokołu, z wyjątkiem sprostowania oczywistych omyłek pisarskich i rachunkowych, które parafuje inspektor.
10.
Protokół sporządza się w języku polskim i angielskim, w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których jeden egzemplarz otrzymuje kapitan statku, drugi - przedstawiciel załogi, a trzeci - organ inspekcyjny.
11.
Organ inspekcyjny przesyła kopię protokołu reprezentatywnej organizacji związkowej w rozumieniu art. 23 ust. 2 ustawy z dnia 24 lipca 2015 r. o Radzie Dialogu Społecznego i innych instytucjach dialogu społecznego (Dz. U. poz. 1240), w razie wystąpienia z wnioskiem przez taką organizację.