§ 13. - Zakres i sposób wykonywania przez strażników gminnych (miejskich) niektórych czynności.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2004.247.2473

Akt utracił moc
Wersja od: 19 listopada 2004 r.
§  13.
1.
Strażnik jest obowiązany wydać pokwitowanie na otrzymane, w ramach pomocy, rzeczy lub dokumenty.
2.
Pokwitowanie powinno zawierać:
1)
imię i nazwisko strażnika, jego numer służbowy i stanowisko, a także pełną nazwę jednostki straży, w której jest zatrudniony;
2)
miejsce, datę i godzinę przejęcia rzeczy lub dokumentu;
3)
imię i nazwisko lub nazwę oraz adres właściciela rzeczy lub dokumentu;
4)
określenie rzeczy lub dokumentu, a w odniesieniu do pojazdu - także markę, numer rejestracyjny, ilość paliwa oraz przebieg według wskazań licznika zainstalowanego w pojeździe;
5)
opis ewentualnych uszkodzeń rzeczy lub dokumentu;
6)
pouczenie o prawie do odszkodowania;
7)
określenie miejsca i, w miarę możliwości, terminu zwrotu rzeczy lub dokumentu;
8)
podpis strażnika oraz właściciela lub osoby przez niego upoważnionej.
3.
W przypadkach uzasadnionych koniecznością niezwłocznego działania, w szczególności ratowania życia lub zdrowia ludzkiego albo mienia, strażnik może odstąpić od wydania pokwitowania i ustnie poinformować właściciela o danych określonych w ust. 2 pkt 1, 6 i 7.
4.
Jeżeli w pokwitowaniu nie określono terminu zwrotu rzeczy lub dokumentu oraz w przypadku, o którym mowa w ust. 3, strażnik jest obowiązany zwrócić rzecz lub dokument niezwłocznie po wykonaniu czynności służbowych.