§ 13. - Zakres i sposób wykonywania przez strażników gminnych niektórych czynności.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.84.536

Akt utracił moc
Wersja od: 7 lipca 1998 r.
§  13.
1.
Strażnik jest obowiązany, z zastrzeżeniem ust. 3, wydać pokwitowanie na otrzymane, w ramach pomocy, rzeczy lub dokumenty.
2.
Pokwitowanie powinno zawierać:
1)
imię i nazwisko strażnika, jego numer służbowy i stanowisko, a także pełną nazwę jednostki straży, w której jest zatrudniony,
2)
miejsce, datę i godzinę przejęcia rzeczy lub dokumentu,
3)
imię i nazwisko lub nazwę oraz adres właściciela rzeczy lub dokumentu,
4)
określenie rzeczy lub dokumentu, a w odniesieniu do pojazdu - także markę, numer rejestracyjny, ilość paliwa oraz przebieg według wskazań licznika zainstalowanego w pojeździe,
5)
opis ewentualnych uszkodzeń rzeczy lub dokumentu,
6)
pouczenie o prawie do odszkodowania,
7)
określenie miejsca i, w miarę możliwości, terminu zwrotu rzeczy lub dokumentu,
8)
podpis strażnika oraz właściciela lub osoby przez niego upoważnionej.
3.
W przypadkach uzasadnionych koniecznością niezwłocznego działania, w szczególności dla ratowania życia lub zdrowia ludzkiego albo mienia, strażnik może odstąpić od wydania pokwitowania i ustnie poinformować właściciela o danych określonych w ust. 2 pkt 1, 6 i 7.
4.
Jeżeli w pokwitowaniu nie określono terminu zwrotu rzeczy lub dokumentu oraz w sytuacji, o której mowa w ust. 3, strażnik jest obowiązany zwrócić rzecz lub dokument niezwłocznie po wykonaniu czynności służbowych.