Zakres i organizacja profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.130.1196

Akt utracił moc
Wersja od: 2 września 2004 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA 1
z dnia 25 czerwca 2003 r.
w sprawie zakresu i organizacji profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą

Na podstawie art. 50 ust. 5 ustawy z dnia 23 stycznia 2003 r. o powszechnym ubezpieczeniu w Narodowym Funduszu Zdrowia (Dz. U. Nr 45, poz. 391, z późn. zm. 2 ) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
zakres i organizację profilaktycznej opieki zdrowotnej nad dziećmi i młodzieżą objętymi obowiązkiem szkolnym oraz kształcącymi się w szkołach ponadgimanzjalnych do ukończenia 18. roku życia, zwanych dalej "uczniami";
2)
zakres informacji o świadczeniodawcach sprawujących profilaktyczną opiekę nad uczniami, przekazywanych wojewodzie przez Narodowy Fundusz Zdrowia.
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o szkole, należy przez to rozumieć również jednostki, o których mowa w art. 2 pkt 5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 1996 r. Nr 67, poz. 329, z późn. zm. 3 ).
Profilaktyczna opieka zdrowotna nad uczniami obejmuje:
1)
testy przesiewowe polegające na wstępnej identyfikacji odchyleń od normy rozwojowej, niezdiagnozowanych chorób, zaburzeń lub wad, przez zastosowanie szybkich metod badania;
2)
postępowanie diagnostyczne w przypadku uzyskania dodatniego wyniku testu przesiewowego, w celu potwierdzenia lub wykluczenia zaburzeń ujawnionych w tym teście (postępowanie poprzesiewowe);
3)
profilaktyczne badania lekarskie (bilanse zdrowia) w zakresie:
a)
indywidualnej oceny stanu zdrowia i rozwoju uczniów,
b)
kwalifikacji do zajęć wychowania fizycznego i sportu szkolnego,
c)
zdrowotnej gotowości szkolnej uczniów,
d)
kwalifikacji do programów rehabilitacyjnych,
e)
ograniczeń dotyczących wyboru i nauki zawodu;
4)
profilaktyczne badania stomatologiczne, profilaktykę próchnicy zębów i profilaktykę ortodontyczną;
5)
udzielanie pomocy w przypadku nagłych zachorowań, urazów i zatruć;
6)
obowiązkowe szczepienia ochronne;
7)
edukację zdrowotną i promocję zdrowia.
 Profilaktyczną opiekę zdrowotną sprawują:
1)
właściwy dla ucznia lekarz podstawowej opieki zdrowotnej;
2)
lekarz dentysta;
3)
pielęgniarka środowiska nauczania i wychowania, zwana dalej "pielęgniarką", albo higienistka szkolna.
Profilaktyczna opieka zdrowotna sprawowana przez lekarza podstawowej opieki zdrowotnej obejmuje w szczególności:
1)
prowadzenie edukacji zdrowotnej uczniów i ich rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych;
2)
wykonywanie profilaktycznych badań lekarskich (bilansów zdrowia) w ustalonych grupach wiekowych oraz prowadzenie dokumentacji medycznej uczniów według wzorów określonych w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
3)
formułowanie na piśmie zaleceń dla pielęgniarek lub higienistek szkolnych co do dalszego postępowania z uczniami;
4)
czynne poradnictwo dla uczniów i ich rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych.
Profilaktyczna opieka zdrowotna sprawowana przez lekarza stomatologa obejmuje w szczególności:
1)
prowadzenie edukacji zdrowotnej i promocji zdrowia jamy ustnej;
2)
profilaktyczne badania stomatologiczne;
3)
profilaktykę próchnicy zębów;
4)
profilaktyczne badanie ortodontyczne;
5)
kwalifikowanie do szczególnej opieki stomatologicznej.
 
1.
Profilaktyczna opieka zdrowotna sprawowana przez pielęgniarkę albo higienistkę szkolną obejmuje w szczególności:
1)
wykonywanie i interpretowanie testów przesiewowych;
2)
kierowanie postępowaniem poprzesiewowym oraz sprawowanie opieki pielęgniarskiej nad uczniami objętymi tym postępowaniem;
3)
organizowanie profilaktycznych badań lekarskich;
4)
prowadzenie grupowej profilaktyki fluorkowej;
5)
współorganizowanie lub organizowanie i wykonywanie szczepień ochronnych;
6)
czynne poradnictwo w zakresie opieki pielęgniarskiej;
7)
udział w planowaniu, realizacji i ocenie szkolnego programu edukacji zdrowotnej oraz podejmowanie innych działań w zakresie promocji zdrowia;
8)
udzielanie pomocy przedlekarskiej w przypadku nagłych zachorowań, urazów i zatruć;
9)
doradztwo dla dyrektora szkoły w sprawie warunków bezpieczeństwa uczniów, organizacji posiłków i warunków sanitarnych w szkole;
10)
prowadzenie dokumentacji medycznej uczniów według wzorów określonych w załączniku nr 2 do rozporządzenia;
11)
prowadzenie dokumentacji szczepień ochronnych uczniów i sprawozdawczości zgodnie z odrębnymi przepisami.
2.
Pielęgniarka lub higienistka szkolna sprawująca profilaktyczną opiekę zdrowotną nad uczniem współpracuje z:
1)
lekarzem podstawowej opieki zdrowotnej sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad uczniem;
2)
lekarzem dentystą sprawującym profilaktyczną opiekę zdrowotną nad uczniem;
3)
rodzicami, opiekunami prawnymi lub faktycznymi ucznia;
4)
dyrektorem szkoły;
5)
radą pedagogiczną;
6)
organizacjami i instytucjami działającymi na rzecz dzieci i młodzieży.
Lekarz podstawowej opieki zdrowotnej oraz lekarz stomatolog sprawują profilaktyczną opiekę zdrowotną w miejscu określonym w umowie o udzielanie świadczeń zdrowotnych.
1. 6
 Pielęgniarka albo higienistka szkolna sprawują profilaktyczną opiekę zdrowotną w znajdującym się na terenie szkoły gabinecie profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej.
2.
Przy ustalaniu liczby uczniów objętych profilaktyczną opieką zdrowotną przez jedną pielęgniarkę należy brać pod uwagę typ szkoły, a w przypadku szkół, do których uczęszczają niepełnosprawni - ich liczbę i stopień niepełnosprawności.
 W stosunku do osób objętych indywidualnym nauczaniem, o których mowa w art. 71b ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, profilaktyczną opiekę zdrowotną w zakresie zadań, o których mowa w § 7 i § 11 ust. 2, sprawuje pielęgniarka środowiskowa/rodzinna.
1.
Zakres i terminy wykonywania testów przesiewowych, profilaktycznych badań lekarskich oraz profilaktycznych świadczeń stomatologicznych określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
2.
O terminach i zakresie wykonywania testów przesiewowych, profilaktycznych badań lekarskich (bilansów zdrowia) oraz profilaktycznych świadczeń stomatologicznych pielęgniarka albo higienistka szkolna powiadamia rodziców albo opiekunów prawnych lub faktycznych ucznia.
1. 8
 Dokumentacja medyczna ucznia, określona w załącznikach nr 1 i 2 do rozporządzenia, jest przechowywana w gabinecie profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej w szkole przez okres pobierania nauki w danej szkole.
2.
Dokumentacja profilaktycznej opieki stomatologicznej, o której mowa w § 6, jest przechowywana przez lekarza stomatologa sprawującego opiekę nad uczniem.
3.
W przypadku przejścia ucznia do innej szkoły, dokumentację medyczną ucznia odbierają rodzice albo opiekunowie prawni lub faktyczni ucznia i przekazują szkole przyjmującej ucznia.
Narodowy Fundusz Zdrowia, po zawarciu umowy o udzielanie świadczeń zdrowotnych w zakresie profilaktycznej opieki zdrowotnej nad uczniami, przekazuje do właściwego wojewody następujące dane:
1)
nazwę i adres świadczeniodawcy;
2)
miejsce udzielania profilaktycznych świadczeń zdrowotnych uczniom;
3)
liczbę uczniów objętych profilaktyczną opieką zdrowotną przez świadczeniodawcę, o którym mowa w pkt 1.
 
1.
Do czasu utworzenia na terenie szkoły gabinetu profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej, o którym mowa w § 9, zadania określone w § 7, a także w § 11 ust. 2, wykonują lekarze i pielęgniarki podstawowej opieki zdrowotnej.
2.
W przypadku, o którym mowa w ust. 1, dokumentacja medyczna ucznia, określona w załącznikach nr 1 i 2 do rozporządzenia, jest przechowywana przez właściwego dla ucznia lekarza podstawowej opieki zdrowotnej do czasu utworzenia gabinetu profilaktyki zdrowotnej i pomocy przedlekarskiej na terenie szkoły.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

DOKUMENTACJA MEDYCZNA UCZNIA

ZAŁĄCZNIK Nr  2

DOKUMENTACJA MEDYCZNA UCZNIA

ZAŁĄCZNIK Nr  3

  10

ZAKRES I TERMINY WYKONYWANIA TESTÓW PRZESIEWOWYCH, PROFILAKTYCZNYCH BADAŃ LEKARSKICH ORAZ PROFILAKTYCZNYCH ŚWIADCZEŃ STOMATOLOGICZNYCH

Klasa

(wiek ucznia)

Testy przesiewoweProfilaktyczne badania lekarskieProfilaktyczne badanie lekarskie stomatologiczneGrupowa profilaktyka fluorkowa
12345
Klasa I

(7 lat)*

Test do wykrywania zaburzeń:

1) rozwoju fizycznego

(pomiar wysokości i masy

ciała),

2) układu ruchu, w tym

bocznego skrzywienia

kręgosłupa,

zniekształceń

statycznych kończyn

dolnych,

3) zeza (Cover test, test

Hirschberga),

4) ostrości wzroku,

5) słuchu (badanie

orientacyjne szeptem).

Badanie w obecności rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych obejmuje:

1. Badanie podmiotowe:

1) wywiad od rodziców i

dziecka, z uwzględnieniem

czynników ryzyka dla

zdrowia oraz zachowań

zdrowotnych,

2) analizę informacji

zawartej w karcie

badania profilaktycznego

od: pielęgniarki

szkolnej, ze szczególnym

uwzględnieniem wyników

testów przesiewowych,

oraz od wychowawcy

klasy,

3) analizę innej

indywidualnej

dokumentacji medycznej.

2. Badanie przedmiotowe ze

szczególnym uwzględnieniem

oceny:

1) rozwoju fizycznego,

2) rozwoju

psychomotorycznego,

3) mowy,

4) lateralizacji,

5) układu ruchu,

6) jamy ustnej,

7) u chłopców - obecności

jąder w mosznie i wad

układu moczowo-płciowego.

3. Badania lekarskie

specjalistyczne i

laboratoryjne w razie

potrzeby.

Podsumowanie badania, z określeniem: zdrowotnej dojrzałości szkolnej i kwalifikacji do grupy na zajęciach wychowania fizycznego (w tym nauki pływania) oraz ewentualnego problemu zdrowotnego. Poradnictwo w zakresie prozdrowotnego stylu życia.

1. Ocena stanu uzębienia

za pomocą wskaźnika

intensywności

próchnicy: PUW dla

zębów stałych i puw

dla zębów mlecznych.

2. Oddzielne podanie

poszczególnych

składowych wskaźnika

PUW i wskaźnika puw.

3. Wykrywanie (wad)

nieprawidłowości

zgryzu spełniających

co najmniej jeden z

warunków:

1) wyraźne

zniekształcenie,

2) wyraźne

ograniczenie

funkcji żucia lub

gryzienia.

4. Kwalifikacja do

szczególnej opieki

stomatologicznej, w

tym profesjonalna

profilaktyka

fluorkowa.

Grupowa profilaktyka fluorkowa metodą nadzorowanego szczotkowania zębów (wykonywana w klasach I-VI, 6 razy w roku, w odstępach co 6 tygodni).
Klasa III

(10 lat)

Test do wykrywania zaburzeń:

1) rozwoju fizycznego

(pomiar wysokości i masy

ciała),

2) układu ruchu, w tym

bocznego skrzywienia

kręgosłupa,

3) ostrości wzroku,

4) widzenia barw,

5) ciśnienia tętniczego

krwi.

Badanie w obecności rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych obejmuje:

1. Badanie podmiotowe:

1) wywiad od rodziców i

dziecka, z

uwzględnieniem czynników

ryzyka dla zdrowia oraz

zachowań zdrowotnych,

2) analizę informacji

zawartej w karcie

badania profilaktycznego

od: pielęgniarki

szkolnej, ze szczególnym

uwzględnieniem wyników

testów przesiewowych,

oraz od wychowawcy

klasy,

3) analizę innej

indywidualnej

dokumentacji medycznej.

1. Ocena stanu uzębienia

za pomocą wskaźnika

intensywności

próchnicy: PUW dla

zębów stałych i puw

dla zębów mlecznych.

2. Oddzielne podanie

poszczególnych

składowych wskaźnika

PUW i wskaźnika puw.

3. Wykrywanie

nieprawidłowości (wad)

zgryzu spełniających

co najmniej jeden z

warunków:

1) wyraźne

zniekształcenie,

2) wyraźne

ograniczenie

funkcji żucia lub

gryzienia.

2. Badanie przedmiotowe ze

szczególnym uwzględnieniem

oceny:

1) rozwoju fizycznego,

2) rozwoju

psychospołecznego,

3) układu ruchu,

4) układu moczowo-płciowego,

5) dojrzewania płciowego

według skali Tannera,

6) tarczycy,

7) jamy ustnej.

3. Badania specjalistyczne

lekarskie i laboratoryjne w

razie potrzeby.

4. Podsumowanie badania, z

określeniem poziomu i tempa

rozwoju fizycznego, rozwoju

psychospołecznego (ocena

orientacyjna),

przystosowania szkolnego,

kwalifikacji do grupy na

zajęciach wychowania

fizycznego i sportu

szkolnego oraz ewentualnego

problemu zdrowotnego.

Poradnictwo w zakresie

prozdrowotnego stylu życia.

4. Kwalifikacja do

szczególnej opieki

stomatologicznej, w

tym profesjonalna

profilaktyka

fluorkowa.

Klasa V

(12 lat)

Test do wykrywania zaburzeń:

1) rozwoju fizycznego

(pomiar wysokości i masy

ciała),

2) układu ruchu, w tym

bocznego skrzywienia

kręgosłupa,

3) ostrości wzroku.

Postępowanie poprzesiewowe u uczniów z dodatnim wynikiem testu.1. Ocena stanu uzębienia

za pomocą wskaźnika

intensywności

próchnicy: PUW dla

zębów stałych.

2. Oddzielne podanie

poszczególnych

składowych wskaźnika

PUW.

3. Wykrywanie

nieprawidłowości (wad)

zgryzu spełniających

co najmniej jeden z

warunków:

1) wyraźne

zniekształcenie,

2) wyraźne

ograniczenie

funkcji żucia lub

gryzienia.

4. Kwalifikacja do

szczególnej opieki

stomatologicznej, w

tym profesjonalna

profilaktyka

fluorkowa.

Klasa I gimnazjum

(13 lat)

Test do wykrywania zaburzeń:

1) rozwoju fizycznego

(pomiar wysokości i masy

ciała),

2) układu ruchu, w tym

bocznego skrzywienia

kręgosłupa i nadmiernej

kifozy piersiowej,

3) ostrości wzroku,

4) słuchu (badanie

orientacyjne szeptem),

5) ciśnienia tętniczego

krwi.

Badanie w obecności rodziców, opiekunów prawnych lub faktycznych obejmuje:

1. Badanie podmiotowe:

1) wywiad od rodziców i

dziecka, z

uwzględnieniem czynników

ryzyka dla zdrowia oraz

zachowań zdrowotnych,

2) analizę informacji

zawartej w karcie

badania profilaktycznego

od: pielęgniarki

szkolnej, ze szczególnym

uwzględnieniem wyników

testów przesiewowych,

oraz od wychowawcy

klasy,

3) analizę innej

indywidualnej

dokumentacji medycznej.

2. Badanie przedmiotowe ze

szczególnym uwzględnieniem

oceny:

1) rozwoju fizycznego,

2) rozwoju

psychospołecznego,

3) układu ruchu,

4) tarczycy,

5) dojrzewania płciowego,

6) układu moczowo-

płciowego,

7) jamy ustnej,

8) skóry.

3. Badania specjalistyczne

lekarskie i laboratoryjne w

razie potrzeby.

4. Podsumowanie badania, z

określeniem poziomu i tempa

wzrastania oraz dojrzewania

płciowego, rozwoju

psychospołecznego (ocena

orientacyjna),

przystosowania szkolnego,

kwalifikacji do grupy na

zajęciach wychowania

fizycznego i sportu

szkolnego oraz ewentualnego

problemu zdrowotnego.

Poradnictwo w zakresie prozdrowotnego stylu życia.

1. Ocena stanu uzębienia

za pomocą wskaźnika

intensywności

próchnicy: PUW dla

zębów stałych.

2. Oddzielne podanie

poszczególnych

składowych wskaźnika

PUW.

3. Wykrywanie

nieprawidłowości (wad)

zgryzu spełniających

co najmniej jeden z

warunków:

1) wyraźne

zniekształcenie,

2) wyraźne

ograniczenie

funkcji żucia lub

gryzienia.

4. Kwalifikacja do

szczególnej opieki

stomatologicznej, w

tym profesjonalna

profilaktyka

fluorkowa.

Klasa I szkoły ponadgimnazjalnej

(16 lat)

Test do wykrywania zaburzeń:

1) rozwoju fizycznego

(pomiar wysokości i masy

ciała),

2) układu ruchu, w tym

bocznego skrzywienia

kręgosłupa i nadmiernej

kifozy piersiowej,

3) ostrości wzroku,

4) ciśnienia tętniczego

krwi.

Badanie obejmuje:

1. Badanie podmiotowe:

1) wywiad od ucznia i

rodziców, z

uwzględnieniem czynników

ryzyka dla zdrowia oraz

zachowań zdrowotnych,

2) analizę informacji

zawartej w karcie

badania profilaktycznego

od: pielęgniarki

szkolnej, ze szczególnym

uwzględnieniem wyników

testów przesiewowych,

oraz od wychowawcy

klasy,

3) analizę innej

indywidualnej

dokumentacji medycznej.

2. Badanie przedmiotowe ze

szczególnym uwzględnieniem

oceny:

1) rozwoju fizycznego,

2) rozwoju

psychospołecznego,

3) procesu dojrzewania

płciowego,

4) układu ruchu,

5) tarczycy,

6) jamy ustnej,

7) skóry.

3. Badania specjalistyczne

lekarskie i laboratoryjne w

razie potrzeby.

Podsumowanie badania, z określeniem poziomu i tempa rozwoju fizycznego i dojrzewania płciowego, rozwoju psychospołecznego (ocena orientacyjna), kwalifikacji do grupy na zajęciach wychowania fizycznego i sportu szkolnego oraz ewentualnego problemu zdrowotnego. Poradnictwo w zakresie prozdrowotnego stylu życia oraz z punktu widzenia przyszłego wyboru dalszego kształcenia lub pracy zawodowej.

1. Ocena stanu uzębienia

za pomocą wskaźnika

intensywności

próchnicy: PUW dla

zębów stałych.

2. Oddzielne podanie

poszczególnych

składowych wskaźnika

PUW.

3. Wykrywanie

nieprawidłowości (wad)

zgryzu spełniających

co najmniej jeden z

warunków:

1) wyraźne

zniekształcenie,

2) wyraźne

ograniczenie

funkcji żucia lub

gryzienia.

4. Kwalifikacja do

szczególnej opieki

stomatologicznej, w

tym profesjonalna

profilaktyka

fluorkowa.

Klasa ostatnia szkoły ponadgimnazjalnej

(18 lat)

Test do wykrywania zaburzeń:

1) rozwoju fizycznego

(pomiar wysokości i masy

ciała),

2) ostrości wzroku,

3) ciśnienia tętniczego

krwi.

Badanie obejmuje:

1. Badanie podmiotowe:

1) wywiad od ucznia, z

uwzględnieniem czynników

ryzyka dla zdrowia oraz

zachowań zdrowotnych,

2) analizę informacji

zawartej w karcie

badania profilaktycznego

od: pielęgniarki

szkolnej, ze szczególnym

uwzględnieniem wyników

testów przesiewowych,

oraz od wychowawcy

klasy,

3) analizę innej

indywidualnej

dokumentacji medycznej.

2. Badanie przedmiotowe ze

szczególnym uwzględnieniem

oceny:

1) rozwoju fizycznego,

2) rozwoju

psychospołecznego,

3) układu moczowo-płciowego

i dojrzałości płciowej,

4) układu ruchu,

5) tarczycy,

6) jamy ustnej,

7) skóry.

3. Badania specjalistyczne

lekarskie i laboratoryjne w

razie potrzeby.

Podsumowanie wyników badania,

z określeniem ewentualnego

problemu zdrowotnego oraz

sugestii i rad dotyczących

dalszego kształcenia i wyboru

zawodu, przyszłego

rodzicielstwa, prozdrowotnego

stylu życia, w tym aktywności

fizycznej.

1. Ocena stanu uzębienia

za pomocą wskaźnika

intensywności

próchnicy: PUW dla

zębów stałych.

2. Oddzielne podanie

poszczególnych

składowych wskaźnika

PUW.

3. Wykrywanie

nieprawidłowości (wad)

zgryzu spełniających

co najmniej jeden z

warunków:

1) wyraźne

zniekształcenie,

2) wyraźne

ograniczenie

funkcji żucia lub

gryzienia.

4. Ocena stanu zdrowia

jamy ustnej, z

uwzględnieniem stanu

uzębienia, przyzębia i

błony śluzowej jamy

ustnej.

* Badanie przeprowadza się w przypadku braku profilaktycznego badania lekarskiego (bilansu zdrowia) wykonywanego w wieku 6 lat.
1 Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej - zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 czerwca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. Nr 93, poz. 833).
2 Zmiany wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2003 r. Nr 73, poz. 660, Nr 96, poz. 874, Nr 122, poz. 1143 i Nr 128, poz. 1176)
3 Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 1996 r. Nr 106, poz. 496, z 1997 r. Nr 28, poz. 153 i Nr 141, poz. 943, z 1998 r. Nr 117, poz. 759 i Nr 162, poz. 1126, z 2000 r. Nr 12, poz. 136, Nr 19, poz. 239, Nr 48, poz. 550, Nr 104, poz. 1104, Nr 120, poz. 1268 i Nr 122, poz. 1320, z 2001 r. Nr 111, poz. 1194 i Nr 144, poz. 1615, z 2002 r. Nr 41, poz. 362, Nr 113, poz. 984, Nr 141, poz. 1185 i Nr 200, poz. 1683 oraz z 2003 r. Nr 6, poz. 65 i Nr 128, poz. 1176.
4 § 4 zmieniony przez § 1 pkt 1 rozporządzenia z dnia 29 lipca 2004 r. (Dz.U.04.180.1869) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 2 września 2004 r.
5 § 7 zmieniony przez § 1 pkt 2 rozporządzenia z dnia 29 lipca 2004 r. (Dz.U.04.180.1869) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 2 września 2004 r.
6 § 9 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 29 lipca 2004 r. (Dz.U.04.180.1869) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 2 września 2004 r.
7 § 10 zmieniony przez § 1 pkt 3 rozporządzenia z dnia 29 lipca 2004 r. (Dz.U.04.180.1869) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 2 września 2004 r.
8 § 12 ust. 1 zmieniony przez § 1 pkt 6 rozporządzenia z dnia 29 lipca 2004 r. (Dz.U.04.180.1869) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 2 września 2004 r.
9 § 14 zmieniony przez § 1 pkt 4 i 6 rozporządzenia z dnia 29 lipca 2004 r. (Dz.U.04.180.1869) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 2 września 2004 r.
10 Załącznik nr 3 zmieniony przez § 1 pkt 5 rozporządzenia z dnia 29 lipca 2004 r. (Dz.U.04.180.1869) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 2 września 2004 r.