§ 4. - Zakres badań koniecznych do uzyskania świadectw dopuszczenia do eksploatacji typów budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typów pojazdów kolejowych.
Dz.U.2005.212.1772
Akt utracił moc– zachowania skrajni taboru i wymiaru długości,
– przejazdu przez łuk o minimalnym promieniu,
– przejazdu przez górkę wzorcową,
– bezpieczeństwa pracownika manewrowego,
– określenia współczynnika bezpieczeństwa przeciw wykolejeniu Y/Q,
– określenia sił między kołem a szyną,
– spokojności biegu i komfortu jazdy,
– minimalnego promienia łuku przy dopuszczalnym przyspieszeniu dośrodkowym,
– wytrzymałości pudła i zamocowania urządzeń,
– przejmowania energii zderzenia czołowego na podstawie próby poligonowej lub obliczeń symulacyjnych,
– wytrzymałości zmęczeniowej ram wózków,
– charakterystyki urządzeń cięgłowo-zderznych i ich próby zmęczeniowe,
– odporności szyb czołowych i bocznych kabiny maszynisty na uderzenie i zmiany ciśnienia,
– oceny zastosowanego systemu hamulców,
– działania hamulca pneumatycznego i hamulca bezpieczeństwa,
– działania innych systemów hamulca - hamulca elektropneumatycznego, elektrodynamicznego i szynowego,
– działania hamulca postojowego,
– pomiarów dróg hamowania,
– określenia masy hamującej pojazdu trakcyjnego,
– działania urządzeń przeciwpoślizgowych,
– wyznaczenia linii przyczepności na obwodzie kół napędnych,
– wyznaczenia linii siły pociągowej w funkcji prędkości,
– wyznaczenia czasu zadziałania urządzeń przeciwpoślizgowych i eliminowania poślizgu,
– materiałów i wyrobów, w tym przewodów elektrycznych użytych w konstrukcji i wyposażeniu pod względem palności, toksyczności i właściwości dymowych, przy paleniu i rozprzestrzenianiu się płomienia,
– zainstalowanego wyposażenia przeciwpożarowego,
– emitowanych na zewnątrz i wewnątrz zakłóceń radioelektrycznych i elektromagnetycznych,
– zakłóceń w sieci trakcyjnej w wyniku działań urządzeń impulsowych,
– odporności wyposażenia na zewnętrzne pola elektromagnetyczne,
– wpływu zakłóceń generowanych na urządzenia sterowania ruchem kolejowym,
– ergonomii stanowiska pracy, pola widzenia szlaku, oceny fotela maszynisty, oświetlenia kabiny i przyrządów,
– poziomu drgań mechanicznych pod względem oddziaływania na organizm ludzki i komfort jazdy,
– poziomu hałasu infradźwiękowego, słyszalnego i ultradźwiękowego,
– indukcyjności pola magnetycznego,
– mikroklimatu kabiny maszynisty oraz zmian ciśnienia wewnętrznego,
– poziomu drgań mechanicznych pod względem oddziaływania na organizm ludzki i komfort jazdy,
– poziomu hałasu słyszalnego,
– ergonomii siedzisk i pomieszczeń dla pasażerów,
– mikroklimatu pomieszczeń dla pasażerów,
– oświetlenia pomieszczeń dla pasażerów,
– odporności szyb okiennych na uderzenie,
– zachowania skrajni taboru i wymiaru długości,
– przejazdu przez łuk o minimalnym promieniu i przez rampę promową,
– bezpieczeństwa pracownika manewrowego,
– przejazdu przez górkę wzorcową,
– określenia współczynnika bezpieczeństwa przeciw wykolejeniu Y/Q,
– określenia sił między kołem a szyną,
– spokojności biegu i komfortu jazdy,
– minimalnego promienia łuku przy dopuszczalnym przyspieszeniu dośrodkowym,
– wytrzymałości pudła i zamocowania urządzeń,
– przejmowania energii zderzenia czołowego na podstawie próby poligonowej lub obliczeń symulacyjnych,
– wytrzymałości zmęczeniowej ram wózków,
– charakterystyki urządzeń cięgłowo-zderznych i próby zmęczeniowe,
– odporności szyb na uderzenie i zmiany ciśnienia,
– badania stacjonarnego właściwości wagonu pasażerskiego pod względem hamowania, w zakresie skuteczności działania zastosowanego systemu hamulców,
– badania stacjonarnego i ruchowego właściwości wagonu pasażerskiego pod względem hamowania, w zakresie działania hamulca dodatkowego, postojowego i bezpieczeństwa,
– badania ruchowego właściwości wagonu pasażerskiego pod względem hamowania, w zakresie określenia skuteczności hamulca,
– badania ruchowego właściwości wagonu pasażerskiego pod względem hamowania, w zakresie działania urządzeń przeciwpoślizgowych,
– połączeń międzywagonowych, mostków przejściowych i wałków gumowych,
– stopni, uchwytów i tablic informacyjnych,
– w zakresie malowania i napisów,
– okien, drzwi wejściowych czołowych,
– urządzeń sanitarnych,
– przetwornicy statycznej,
– urządzeń wybiorczo-przełączających WN,
– badanie wpływu zakłóceń generowanych przez wagon pasażerski na urządzenia sterowania ruchem kolejowym,
– materiałów i wyrobów, w tym przewodów elektrycznych użytych w konstrukcji i wyposażeniu wagonu pasażerskiego pod względem palności, toksyczności i właściwości dymowych, przy paleniu i rozprzestrzenianiu się płomienia,
– zainstalowanego w wagonie pasażerskim wyposażenia przeciwpożarowego;
– poziomu drgań mechanicznych pod względem oddziaływania na organizm ludzki i komfort jazdy,
– poziomu hałasu słyszalnego,
– ergonomii siedzisk i pomieszczeń dla pasażerów,
– oświetlenia pomieszczeń dla pasażerów,
– zachowania skrajni taboru i wymiaru długości,
– przejazdu przez łuk o minimalnym promieniu i przez rampę promową,
– bezpieczeństwa pracownika manewrowego,
– przejazdu przez górkę wzorcową,
– określenia współczynnika bezpieczeństwa przeciw wykolejeniu Y/Q,
– określenia sił między kołem a szyną,
– spokojności biegu,
– wytrzymałości pudła, ostoi i zamocowań urządzeń wyposażenia,
– przejmowania energii zderzenia czołowego na podstawie próby poligonowej lub obliczeń symulacyjnych,
– charakterystyki urządzeń cięgłowo-zderznych i ich próby zmęczeniowe,
– badania stacjonarnego właściwości wagonu towarowego pod względem hamowania, w zakresie skuteczności działania zastosowanego systemu hamulców,
– badania stacjonarnego i ruchowego właściwości wagonu towarowego pod względem hamowania, w zakresie działania hamulca dodatkowego, postojowego i bezpieczeństwa,
– badania ruchowego właściwości wagonu towarowego pod względem hamowania, w zakresie określenia skuteczności hamulca,
– zachowania skrajni taboru i wymiaru długości,
– przejazdu przez łuk o minimalnym promieniu,
– bezpieczeństwa pracownika manewrowego,
– przejazdu przez górkę wzorcową,
– określenia współczynnika bezpieczeństwa przeciw wykolejeniu Y/Q,
– bezpieczeństwa jazdy, układu biegowego i oddziaływania na tor oraz spokojność biegu,
– wytrzymałości pudła, ostoi i zamocowań urządzeń wyposażenia,
– przejmowania energii zderzenia czołowego,
– wytrzymałości zmęczeniowej ram wózków,
– charakterystyki urządzeń cięgłowo-zderznych,
– odporności szyb na uderzenie i zmiany ciśnienia,
– badania stacjonarnego właściwości pojazdu specjalnego pod względem hamowania, w zakresie skuteczności działania zastosowanego systemu hamulców,
– badania stacjonarnego i ruchowego właściwości pojazdu specjalnego pod względem hamowania, w zakresie działania hamulca dodatkowego, postojowego i bezpieczeństwa,
– badania ruchowego właściwości pojazdu specjalnego pod względem hamowania, w zakresie określenia skuteczności hamulca,
– wyrobów użytych w konstrukcji pojazdu specjalnego pod względem palności, toksyczności oraz właściwości dymowych przy paleniu i rozprzestrzenianiu się płomienia,
– zainstalowanego wyposażenia przeciwpożarowego,
– ergonomii stanowiska pracy, pola widzenia szlaku, oświetlenia kabiny i przyrządów,
– poziomu drgań mechanicznych pod względem oddziaływania na organizm ludzki,
– poziomu hałasu,
– mikroklimatu kabiny maszynisty oraz zmian ciśnienia wewnętrznego,
– zachowania skrajni taboru i wymiaru długości,
– przejazdu przez łuk o minimalnym promieniu,
– bezpieczeństwa obsługi pracownika manewrowego,
– przejazdu przez górkę wzorcową,
– wyrobów użytych w jego konstrukcji pod względem palności, toksyczności oraz właściwości dymowych przy paleniu i rozprzestrzenianiu się płomienia,
– zainstalowanego wyposażenia przeciwpożarowego,