§ 3. - Zakres badań koniecznych do uzyskania świadectw dopuszczenia do eksploatacji typów budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typów pojazdów kolejowych.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.212.1772

Akt utracił moc
Wersja od: 13 października 2007 r.
§  3.
Zakres badań koniecznych urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego obejmuje:
1)
dla typów urządzeń sterowania i zabezpieczenia ruchu kolejowego:
a)
badanie zgodności z wymaganiami określonymi w odpowiednich, dla danego typu urządzeń, polskich lub europejskich normach,
b)
badanie zgodności z warunkami technicznymi oraz z wymaganiami określonymi we właściwych krajowych specyfikacjach technicznych i dokumentach normalizacyjnych, o których mowa w art. 25d ustawy,
c)
badanie funkcjonalne w warunkach normalnych, w tym sprzętu i programowania,
d)
badanie funkcjonalne w warunkach oddziaływania uszkodzeń przy:

– oddziaływaniu uszkodzeń pojedynczych,

– niezależności elementów sprzętowych,

– wykrywaniu uszkodzeń pojedynczych,

– reakcji na wykryte uszkodzenie pojedyncze i zdolności pozostawania w stanie bezpiecznym,

– oddziaływaniu uszkodzeń wielokrotnych,

– zmiennych wartościach parametrów napięcia, prądu i częstotliwości,

e)
badanie funkcjonalne w warunkach oddziaływania zewnętrznego poprzez:

– badanie klimatyczne,

– badanie na oddziaływania mechaniczne,

– badanie na oddziaływania elektryczne, w tym kompatybilności elektromagnetycznej,

– zabezpieczenie przed nieautoryzowanym dostępem,

– badanie wytrzymałościowe,

f)
badanie bezpieczeństwa działania w warunkach rzeczywistego zastosowania urządzenia,
g)
wykonanie następujących testów kwalifikacyjnych ich systemów:

– test funkcjonalności,

– test niezawodności,

– test bezpieczeństwa;

2)
dla typów urządzeń telekomunikacji kolejowej:
a)
badanie zgodności z przepisami telekomunikacyjnymi wymaganymi dla urządzeń telekomunikacji kolejowej,
b)
badanie zgodności z warunkami technicznymi, w tym badanie:

– funkcjonalne i niezawodnościowe,

– kompatybilności elektromagnetycznej,

– środowiskowe, w szczególności współpracy z istniejącymi systemami i urządzeniami,

c)
badanie zgodności z wymaganiami określonymi we właściwych krajowych specyfikacjach technicznych i dokumentach normalizacyjnych, o których mowa w art. 25d ustawy,
d)
analizę wyników prób eksploatacyjnych.