§ 7. - Zadania, prawa i obowiązki gminnego dyrektora szkół.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1972.54.354

Akt utracił moc
Wersja od: 27 grudnia 1972 r.
§  7.
1.
Gminnego dyrektora szkół powołuje i odwołuje inspektor szkolny w porozumieniu z naczelnikiem gminy.
2.
Na stanowisko gminnego dyrektora szkół należy powoływać nauczyciela z co najmniej 5-letnim stażem pracy pedagogicznej, posiadającego wyższe wykształcenie, wyróżniającego się wysokim poziomem ideowo-politycznym i moralnym oraz zdolnościami organizacyjnymi.
3.
W uzasadnionych wypadkach na stanowisko gminnego dyrektora szkół - za zgodą kuratora okręgu szkolnego - może być powołany nauczyciel nie posiadający wyższego wykształcenia, pod warunkiem, że spełnia pozostałe wymagania, o których mowa w ust. 2, i rokuje ukończenie studiów wyższych.