§ 3. - Zadania, prawa i obowiązki gminnego dyrektora szkół.
Dziennik Ustaw
Dz.U.1972.54.354
Akt utracił moc Wersja od: 27 grudnia 1972 r.
§ 3.
W stosunku do szkół podporządkowanych innym resortom, a znajdujących się na terenie gminy - obowiązują dotychczasowe zasady koordynacji i współpracy. W szczególności polegają one na: 1)
ustalaniu wspólnych zadań dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych, wynikających z polityki Państwa oraz potrzeb społecznych gminy, 2)
opiniowaniu arkuszy organizacyjnych i planów pracy ze szczególnym uwzględnieniem osobowego funduszu płac i godzin ponadwymiarowych, 3)
występowaniu z wnioskami w sprawie otwierania, przekształcania i likwidowania szkół, zawodów i specjalności, 4)
ustalaniu wspólnych zadań w dziedzinie prowadzenia racjonalnej i jednolitej polityki kadrowej oraz pełnego wykorzystania bazy materialno-technicznej i lokalowej dla kształcenia i wychowania, 5)
ustalaniu wspólnego programu pracy w dziedzinie umacniania dyscypliny, ładu i porządku zgodnie z ogólnie obowiązującymi zasadami w tej mierze.Szczegółowy zakres realizacji tych zasad ustali Minister Oświaty i Wychowania w porozumieniu z zainteresowanymi ministrami.