§ 3. - Zadania, prawa i obowiązki gminnego dyrektora szkół.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1972.54.354

Akt utracił moc
Wersja od: 27 grudnia 1972 r.
§  3.
W stosunku do szkół podporządkowanych innym resortom, a znajdujących się na terenie gminy - obowiązują dotychczasowe zasady koordynacji i współpracy. W szczególności polegają one na:
1)
ustalaniu wspólnych zadań dydaktyczno-wychowawczych i opiekuńczych, wynikających z polityki Państwa oraz potrzeb społecznych gminy,
2)
opiniowaniu arkuszy organizacyjnych i planów pracy ze szczególnym uwzględnieniem osobowego funduszu płac i godzin ponadwymiarowych,
3)
występowaniu z wnioskami w sprawie otwierania, przekształcania i likwidowania szkół, zawodów i specjalności,
4)
ustalaniu wspólnych zadań w dziedzinie prowadzenia racjonalnej i jednolitej polityki kadrowej oraz pełnego wykorzystania bazy materialno-technicznej i lokalowej dla kształcenia i wychowania,
5)
ustalaniu wspólnego programu pracy w dziedzinie umacniania dyscypliny, ładu i porządku zgodnie z ogólnie obowiązującymi zasadami w tej mierze.

Szczegółowy zakres realizacji tych zasad ustali Minister Oświaty i Wychowania w porozumieniu z zainteresowanymi ministrami.