§ 5. - Wzory legitymacji służbowej inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2021.1441

Akt obowiązujący
Wersja od: 10 sierpnia 2021 r.
§  5. 
1. 
Legitymacja podlega wymianie w przypadku:
1)
zmiany wskazanego w legitymacji inspektoratu transportu drogowego, w którym jest zatrudniony inspektor;
2)
zmiany umieszczonego w legitymacji imienia lub nazwiska inspektora;
3)
uszkodzenia lub zniszczenia legitymacji w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym odczytanie umieszczonych w niej danych;
4)
upływu terminu ważności legitymacji.
2. 
W przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, legitymacja podlega wymianie w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o wymianę legitymacji za pośrednictwem wojewódzkiego inspektora transportu drogowego lub kierującego komórką organizacyjną Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego właściwą do spraw nadzoru inspekcyjnego.
3. 
Do czasu wymiany legitymacji inspektor posługuje się legitymacją dotychczasową, z zastrzeżeniem że nie może on się posługiwać legitymacją podlegającą wymianie w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4.
4. 
W przypadku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia legitymacji inspektor jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Głównego Inspektora za pośrednictwem wojewódzkiego inspektora transportu drogowego lub kierującego komórką organizacyjną Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego właściwą do spraw nadzoru inspekcyjnego.