§ 5. - Wzory legitymacji służbowej inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2021.1441
Akt obowiązujący Wersja od: 10 sierpnia 2021 r.
§ 5.
1.
Legitymacja podlega wymianie w przypadku:1)
zmiany wskazanego w legitymacji inspektoratu transportu drogowego, w którym jest zatrudniony inspektor;2)
zmiany umieszczonego w legitymacji imienia lub nazwiska inspektora;3)
uszkodzenia lub zniszczenia legitymacji w stopniu utrudniającym lub uniemożliwiającym odczytanie umieszczonych w niej danych;4)
upływu terminu ważności legitymacji.2.
W przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 1-3, legitymacja podlega wymianie w terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o wymianę legitymacji za pośrednictwem wojewódzkiego inspektora transportu drogowego lub kierującego komórką organizacyjną Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego właściwą do spraw nadzoru inspekcyjnego.3.
Do czasu wymiany legitymacji inspektor posługuje się legitymacją dotychczasową, z zastrzeżeniem że nie może on się posługiwać legitymacją podlegającą wymianie w przypadkach, o których mowa w ust. 1 pkt 3 i 4.4.
W przypadku utraty, zniszczenia lub uszkodzenia legitymacji inspektor jest obowiązany niezwłocznie zawiadomić o tym fakcie Głównego Inspektora za pośrednictwem wojewódzkiego inspektora transportu drogowego lub kierującego komórką organizacyjną Głównego Inspektoratu Transportu Drogowego właściwą do spraw nadzoru inspekcyjnego.