Wzory formularzy do przekazywania danych stanowiące zbiorczą informację dotyczącą kontroli.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2014.643

Akt utracił moc
Wersja od: 20 maja 2014 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY I ROZWOJU 1
z dnia 4 kwietnia 2014 r.
w sprawie wzorów formularzy do przekazywania danych stanowiących zbiorczą informację dotyczącą kontroli

Na podstawie art. 90a ust. 4 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1414 oraz z 2014 r. poz. 486) zarządza się, co następuje:
Określa się wzór formularza do przekazywania zbiorczej informacji dotyczącej kontroli:
1)
stanu technicznego pojazdów - w załączniku nr 1 do rozporządzenia;
2)
przestrzegania przepisów dotyczących czasu jazdy i czasu postoju pojazdu, obowiązkowych przerw oraz czasu odpoczynku kierowcy - w załączniku nr 2 do rozporządzenia.
Traci moc rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 5 maja 2008 r. w sprawie wzorów formularzy do przekazywania danych zawartych w zbiorczej informacji dotyczącej kontroli (Dz. U. Nr 98, poz. 638).
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2015 r.

Załączniki do rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Rozwoju z dnia 4 kwietnia 2014 r. (poz. 643)

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR

FORMULARZ DO PRZEKAZYWANIA ZBIORCZEJ INFORMACJI DOTYCZĄCEJ KONTROLI STANU TECHNICZNEGO POJAZDÓW

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

FORMULARZ DO PRZEKAZYWANIA ZBIORCZEJ INFORMACJI DOTYCZĄCEJ KONTROLI PRZESTRZEGANIA PRZEPISÓW DOTYCZĄCYCH CZASU JAZDY I CZASU POSTOJU POJAZDU, OBOWIĄZKOWYCH PRZERW ORAZ CZASU ODPOCZYNKU KIEROWCY

1. ORGAN KONTROLNY SKŁADAJĄCY INFORMACJĘ:

2. OKRES OBJĘTY INFORMACJĄ:

od dnia:

do dnia:

3. KONTROLE DROGOWE

3.1. Liczba kierowców poddanych kontrolom drogowym według państwa rejestracji pojazdu oraz głównego rodzaju przewozu

Główny rodzaj przewozuUE/EOG/SzwajcariaPojazdy z krajów trzecich
pojazdy krajowepojazdy z zagranicy
Przewóz osób
Przewóz rzeczy
RAZEM

3.2. Liczba pojazdów zatrzymanych w celu poddania kontroli drogowej według kategorii drogi i państwa rejestracji pojazdu

LICZBA POJAZDÓW ZATRZYMANYCH W CELU PODDANIA KONTROLI DROGOWEJ
Kategoria drogiABBGCYCZDDKEESTFFINGBGRHHRIIRLL
Autostrada
Droga krajowa
Droga niższej kategorii1)
Kategoria drogiLTLVMNLPPLROSSKSLOFLISNOCHInneRazem
Autostrada
Droga krajowa
Droga niższej kategorii1)

3.3. Liczba pojazdów zatrzymanych w celu poddania kontroli drogowej według rodzaju tachografu

Rodzaj tachografuUE/EOG/SzwajcariaPojazdy z krajów trzecich
pojazdy krajowepojazdy z zagranicy
Analogowy
Cyfrowy
RAZEM

Jeżeli dane, którymi dysponuje organ kontrolny, na to pozwalają, należy uzupełnić również poniższą tabelę, podając dokładne liczby dotyczące pojazdów wyposażonych w tachografy cyfrowe.

Liczba pojazdów wyposażonych w tachografy cyfrowe
Udział pojazdów wyposażonych w tachografy cyfrowe w całkowitej liczbie pojazdów, których dotyczy obowiązek wyposażenia w tachograf

3.4. Liczba dni roboczych skontrolowanych w ramach kontroli drogowej według głównego rodzaju przewozu i państwa rejestracji pojazdu

Główny rodzaj przewozuUE/EOG/SzwajcariaPojazdy z krajów trzecich
pojazdy krajowepojazdy z zagranicy
Przewóz osób
Przewóz rzeczy
RAZEM

3.5. Naruszenia - liczba i rodzaj naruszeń wykrytych w czasie kontroli drogowych

NaruszenieRodzaj naruszeniaPrzewóz osóbPrzewóz rzeczy
UE/EOG/Szwajcariapojazdy z krajów trzecichUE/EOG/Szwajcariapojazdy z krajów trzecich
pojazdy krajowepojazdy z zagranicypojazdy krajowepojazdy z zagranicy
Art. 6 - R2)Czas prowadzenia pojazdu:
- limit dzienny
- limit tygodniowy
- limit ustalony na dwa tygodnie
Art. 6 - R2)Brak danych dotyczących innej pracy i/lub dyspozycyjności
Art. 7 - R2)Przerwy w czasie prowadzenia pojazdu (prowadzenie pojazdu przez ponad 4,5 godz. bez przerwy lub ze zbyt krótką przerwą)
Art. 8 - R2) Okresy odpoczynku:
- minimum dzienne
- minimum tygodniowe
Art. 10 - R2),

art. 15 ust. 7 - RR3)

Zarejestrowany czas prowadzenia pojazdu:
- dane przechowywane przez rok
- wykresówki z poprzednich 28 dni
Zarejestrowany czas pracy
D4)Urządzenia rejestrujące:
- nieprawidłowe funkcjonowanie urządzenia rejestrującego
- nieprawidłowe użycie urządzenia rejestrującego lub manipulowanie urządzeniem

4. KONTROLE NA TERENIE PRZEDSIĘBIORSTWA

4.1. Liczba kierowców poddanych kontroli i liczba dni roboczych skontrolowanych w ramach kontroli na terenie przedsiębiorstwa

Główny rodzaj przewozuLiczba kierowców poddanych kontroliLiczba skontrolowanych dni roboczych
I. Typologia
przewóz osób
przewóz rzeczy
II. Typologia
transport drogowy
przewóz na potrzeby własne

4.2. Naruszenia - liczba i rodzaj naruszeń wykrytych w czasie kontroli na terenie przedsiębiorstwa

NaruszenieRodzaj naruszeniaPrzewóz osóbPrzewóz rzeczy
Art. 6 - R2)Czas prowadzenia pojazdu:
- limit dzienny
- limit tygodniowy
- limit ustalony na dwa tygodnie
Art. 6 - R2) Brak danych dotyczących innej pracy i/lub dyspozycyjności
Art. 7 - R2) Przerwy w czasie prowadzenia pojazdu (prowadzenie pojazdu przez ponad 4,5 godz. bez przerwy lub ze zbyt krótką przerwą)
Art. 8 - R2) Okresy odpoczynku:
- minimum dzienne
- minimum tygodniowe
art. 10 - R2), art. 15 ust. 7 - RR3)Zarejestrowany czas prowadzenia pojazdu:
- dane przechowywane przez rok
- wykresówki z poprzednich 28 dni
D4)Urządzenia rejestrujące:
- nieprawidłowe funkcjonowanie urządzenia rejestrującego
- nieprawidłowe użycie urządzenia rejestrującego lub manipulowanie urządzeniem

4.3. Liczba przedsiębiorstw i kierowców poddanych kontrolom na terenie przedsiębiorstwa według wielkości parku samochodowego przedsiębiorstwa

Wielkość parku samochodowegoLiczba przedsiębiorstw poddanych kontroliLiczba kierowców poddanych kontroliLiczba wykrytych naruszeń
1
2-5
6-10
11-20
21-50
51-200
201-500
ponad 500

5. ZDOLNOŚĆ W ZAKRESIE EGZEKWOWANIA PRZEPISÓW5)

Liczba funkcjonariuszy przeprowadzających kontrole drogowe i kontrole na terenie przedsiębiorstwa
Liczba funkcjonariuszy przeprowadzających kontrole, przeszkolonych tak, aby mogli analizować dane uzyskane dzięki tachografom cyfrowym zarówno w trakcie kontroli drogowych, jak i na terenie przedsiębiorstwa
Liczba jednostek wyposażenia udostępnionych funkcjonariuszom przeprowadzającym kontrole w celu pozyskania, odczytania i przeanalizowania danych otrzymanych z tachografów cyfrowych w czasie kontroli drogowych i kontroli na terenie przedsiębiorstwa

6. OSOBA ODPOWIEDZIALNA ZA SPORZĄDZENIE ZBIORCZEJ INFORMACJI

Nazwisko: ................................................

Stanowisko: .............................................

Organ kontrolny: .....................................

Adres służbowy: ......................................

Tel./faks: ..................................................

E-mail: .....................................................

Data: ........................................................

___________

Objaśnienia:

1) Droga wojewódzka, powiatowa, gminna.

2) Rozporządzenie (WE) nr 561/2006 Parlamentu Europejskiego i Rady z dnia 15 marca 2006 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego oraz zmieniające rozporządzenia Rady (EWG) nr 3821/85 i (WE) 2135/98, jak również uchylające rozporządzenie Rady (EWG) nr 3820/85 (Dz. Urz. UE L 102 z 11.04.2006, str. 1).

3) Rozporządzenie Rady (EWG) nr 3821/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie urządzeń rejestrujących stosowanych w transporcie drogowym (Dz. Urz. WE L 370 z 31.12.1985, str. 8; Dz. Urz. UE Polskie wydanie specjalne, rozdz. 7, t. 1, str. 227).

4) Naruszenie wskazane w lp. 13 załącznika nr 1 do ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2013 r. poz. 1414, z późn. zm.).

5) Zdolność organu kontrolnego w zakresie egzekwowania przepisów określa się na ostatni dzień dwuletniego okresu sprawozdawczego, za który składana jest zbiorcza informacja.

1 Minister Infrastruktury i Rozwoju kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 listopada 2013 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury i Rozwoju (Dz. U. poz. 1391).