Wzór umowy o dofinansowanie projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" w zakresie działania "Pilotażowy Program Leader +".

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.217.1838

Akt utracił moc
Wersja od: 31 października 2005 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 19 października 2005 r.
w sprawie wzoru umowy o dofinansowanie projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" w zakresie działania "Pilotażowy Program Leader +"

Na podstawie art. 28 pkt 2 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206 oraz z 2005 r. Nr 90, poz. 759) zarządza się, co następuje:
Określa się wzór umowy o dofinansowanie projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" w zakresie działania "Pilotażowy Program Leader +", stanowiący załącznik do rozporządzenia.
Umowy o dofinansowanie projektów w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" w zakresie działania "Pilotażowy Program Leader +", zawarte przed dniem wejścia w życie rozporządzenia na podstawie wniosków o dofinansowanie realizacji tych projektów złożonych w terminie od dnia 15 września do dnia 31 grudnia 2004 r., zawierające zobowiązania stron wymienione we wzorze umowy określonym w rozporządzeniu, uznaje się za umowy zawarte zgodnie z przepisami tego rozporządzenia.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

UMOWA nr .........

O DOFINANSOWANIE PROJEKTU

zawarta w dniu ................. 200 ... r. w .................

między

Fundacją Programów Pomocy dla Rolnictwa z siedzibą w Warszawie,

ul. Wspólna 30, zwaną dalej "Fundacją",

reprezentowaną przez:

1) ...........................................................,

2) ............................................................

a

...............................................................

...............................................................

z siedzibą w

..............................................................,

NIP ..........................................................,

REGON ........................................................,

zwanym(-ną) dalej "Beneficjentem",

reprezentowanym(-ną) przez:

...............................................................

...............................................................

§ 1

Użyte w umowie określenia oznaczają:

1) Program - Sektorowy Program Operacyjny "Restrukturyzacja i

modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów

wiejskich 2004-2006", stanowiący załącznik do rozporządzenia

Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 3 września 2004 r.

w sprawie przyjęcia Sektorowego Programu Operacyjnego

"Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz

rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" (Dz. U. Nr 197, poz.

2032 oraz z 2005 r. Nr 185, poz. 1548);

2) Uzupełnienie Programu - Uzupełnienie Sektorowego Programu

Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora

żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006",

stanowiące załącznik do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i

Rozwoju Wsi z dnia 8 września 2004 r. w sprawie Uzupełnienia

Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i

modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów

wiejskich 2004-2006" (Dz. U. Nr 207, poz. 2117 oraz z 2005

r. Nr 199, poz. 1645);

3) Agencja - Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;

4) projekt - przedsięwzięcie realizowane przez Beneficjenta w

zakresie działania "Pilotażowy Program Leader +" - Schematu

I albo Schematu II;

5) pomoc - dofinansowanie projektu z publicznych środków

krajowych i wspólnotowych, polegające na zwrocie kosztów

kwalifikowalnych projektu poniesionych przez Beneficjenta, w

wysokości określonej w umowie;

6) koszty kwalifikowalne projektu - koszty związane z

realizacją projektu, które mogą zostać objęte pomocą w

zakresie działania "Pilotażowy Program Leader +" - Schematu

I albo Schematu II.

§ 2

Umowa określa prawa i obowiązki stron związane z realizacją

projektu w ramach Programu i Uzupełnienia Programu w zakresie:

1) priorytetu: "Zrównoważony rozwój obszarów wiejskich";

2) działania: "Pilotażowy Program Leader +" - Schematu

I/Schematu II1).

§ 3

1. Beneficjentowi przyznaje się, na podstawie złożonego

wniosku o dofinansowanie realizacji projektu o znaku: .........

i na warunkach określonych w umowie, pomoc w wysokości ..... zł

(słownie złotych: ........................), jednak nie więcej

niż 100 % poniesionych kosztów kwalifikowalnych projektu.

2. Pomoc będzie przekazana jednorazowo, w wysokości

określonej w ust. 1/w ...... transzach1):

1) pierwsza transza - w wysokości ................. zł (słownie

złotych: ........................................)2), jednak

nie więcej niż 100 % poniesionych kosztów kwalifikowalnych

projektu dla danego etapu;

2) druga transza - w wysokości .................... zł (słownie

złotych: ........................................)2), jednak

nie więcej niż 100 % poniesionych kosztów kwalifikowalnych

projektu dla danego etapu;

3) ...........................3).

3. Wypłaty pomocy, o której mowa w ust. 1, dokonuje

Agencja4).

§ 4

1. Beneficjent zobowiązuje się do realizacji projektu: .....

.........................................................

........................................................,

którego celem jest: .....................................

.........................................................

2. Projekt zostanie zrealizowany w .........................

.......................................................... .

(województwo, powiat, gmina)

3. Beneficjent może rozpocząć realizację projektu z dniem

podpisania umowy.

4. Beneficjent zrealizuje projekt w jednym etapie/ .........

etapach1).

5. Realizacja projektu lub jego etapu obejmuje:

1) wykonanie zakresu rzeczowego, zgodnie z harmonogramem

rzeczowo-finansowym projektu, stanowiącym załącznik nr 1

do umowy;

2) udokumentowanie wykonania usług oraz uzyskanie wymaganych

przepisami oraz postanowieniami umowy: zaświadczeń,

pozwoleń, licencji;

3) poniesienie kosztów kwalifikowalnych projektu.

§ 5

Beneficjent zobowiązuje się do wypełnienia zobowiązań

określonych w Programie i Uzupełnieniu Programu, a w

szczególności do:

1) przechowywania całości dokumentacji związanej z realizacją

projektu przez okres 5 lat od dnia dokonania przez Agencję

płatności końcowej5);

2) umożliwienia dokonywania kontroli dokumentów związanych z

realizacją projektu lub kontroli w miejscu realizacji

projektu (wizytacji terenowej) przez upoważnionych

przedstawicieli Fundacji, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi,

Ministra Finansów, Komisji Europejskiej, urzędów kontroli

skarbowej oraz innych organów kontroli krajowej i Unii

Europejskiej - w trakcie realizacji projektu oraz przez

okres 5 lat od dnia dokonania przez Agencję płatności

końcowej5);

3) bezpłatnego świadczenia, w trakcie realizacji projektu,

wszelkich usług doradczych na rzecz mieszkańców obszarów

wiejskich;

4) złożenia w Fundacji, wraz z wnioskiem o płatność końcową,

sprawozdania z realizacji projektu.

§ 6

1. Beneficjent zobowiązuje się do:

1) nieprzenoszenia prawa własności dóbr nabytych ze środków z

pomocy przyznanej na podstawie umowy lub ich wykorzystania

zgodnie z przeznaczeniem - przez okres 5 lat od dnia

dokonania przez Agencję płatności końcowej5);

2) prowadzenia ewidencji księgowej dotyczącej realizacji

projektu w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych

operacji oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami;

3) umieszczania logo Unii Europejskiej, Ministerstwa Rolnictwa

i Rozwoju Wsi oraz Fundacji w widocznym miejscu na

materiałach promocyjnych, informacyjnych i szkoleniowych

dotyczących projektu, zgodnie z zasadami dotyczącymi

technicznych środków informowania i promocji, określonymi

w rozporządzeniu Komisji nr 1159/2000/WE z dnia 30 maja

2000 r. w sprawie prowadzenia przez Państwa Członkowskie

działań informacyjnych i reklamowych dotyczących pomocy

udzielanej z funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L 130 z

31.05.2000);

4) podpisania umowy o współpracy w zakresie przekazywania

informacji dotyczących realizacji projektu w ramach Krajowej

Sieci Leader + utworzonej zgodnie z rozporządzeniem Rady nr

1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiającym ogólne

przepisy w sprawie funduszy strukturalnych (Dz. Urz. WE L

161 z 26.06.1999, z późn. zm.) oraz zawiadomieniem dla

państw członkowskich z dnia 14 kwietnia 2000 r.

ustanawiającym wytyczne do Inicjatywy Wspólnoty w zakresie

rozwoju obszarów wiejskich (Leader +) (Dz. Urz. WE C 139/5 z

18.05.2000);

5) przedstawiania, na żądanie Fundacji, informacji i wyjaśnień

związanych z realizacją projektu w wyznaczonym przez

Fundację terminie;

6) niezwłocznego informowania Fundacji o problemach powstałych

w trakcie realizacji projektu z przyczyn niezależnych od

Beneficjenta;

7) przekazania Fundacji kopii uchwały budżetowej określającej

środki finansowe przeznaczone na sfinansowanie kosztów

realizacji projektu niezwłocznie po jej uchwaleniu6).

2. Na warunkach określonych w Uzupełnieniu Programu Fundacja

może udzielić zgody na odstąpienie od wykonania zobowiązania, o

którym mowa w ust. 1 pkt 1, na pisemny wniosek Beneficjenta.

§ 7

Beneficjent zobowiązuje się do:

1) stosowania procedur dotyczących udzielania zamówień

publicznych określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r.

- Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, z

późn. zm.);

2) przekazywania Fundacji informacji o wszczynanych

postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego;

3) niezwłocznego przekazywania Fundacji ogłoszeń o

postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w celu

zamieszczenia ich na stronie internetowej Fundacji;

4) przekazywania Fundacji, przed zawarciem umowy z wykonawcą,

informacji o wyniku wszystkich postępowań o udzielenie

zamówienia publicznego, prowadzonych w ramach projektu;

5) umożliwienia Fundacji oceny specyfikacji istotnych warunków

zamówienia przed ogłoszeniem postępowania o udzielenie

zamówienia publicznego;

6) udostępniania, na żądanie Fundacji lub Ministra Rolnictwa i

Rozwoju Wsi, opisów i dowodów stosowania procedur

dotyczących udzielania zamówień publicznych, a także zasad

postępowania członków komisji przetargowej i zasad

odpowiedzialności za ich naruszenie;

7) przedłożenia, na żądanie Fundacji, projektów umów

zawieranych z wykonawcą w celu ich zatwierdzania pod

względem zgodności ze specyfikacją istotnych warunków

zamówienia.

§ 8

1. Beneficjent zobowiązuje się do złożenia w Fundacji -

osobiście przez osoby go reprezentujące lub osobiście przez

jego pełnomocnika - na formularzu, którego wzór jest określony

w przepisach w sprawie trybu, terminów i zakresu

sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu

Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju

oraz trybu rozliczeń, wniosku o płatność wraz z dokumentami

wymienionymi w załączniku nr 2 do umowy - po zakończeniu

realizacji całości projektu, w terminie od dnia 15 do dnia

25 ........ 200... r. /wniosków o płatność wraz z dokumentami

wymienionymi w załączniku nr 2 do umowy, w następujących

terminach:1)

1) po zakończeniu realizacji pierwszego etapu projektu - w

terminie od dnia 15 do dnia 25 ............. 200 ....r.;

2) ...........................7);

3) po zakończeniu realizacji całości projektu - w terminie od

dnia 15 do dnia 25 ........... 200 .....r.

2. Oryginały faktur lub dokumentów księgowych o równoważnej

wartości dowodowej oraz oznaczone datą wyciągi bankowe lub

przelewy bankowe dokumentujące operacje na rachunku, z którego

dokonano płatności, lub inne dowody zapłaty, składane wraz z

wnioskiem o płatność, oznacza się adnotacją "Przedstawiono do

refundacji w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego

«Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz

rozwój obszarów wiejskich 2004-2006»" i po wykonaniu ich kopii

zwraca się Beneficjentowi.

§ 9

1. Fundacja rozpatruje wniosek o płatność w terminie 2

miesięcy od dnia otrzymania wniosku. Termin ten ulega

wydłużeniu w przypadku konieczności uzupełnienia lub

poprawienia wniosku o płatność.

2. W przypadku konieczności uzupełnienia lub poprawienia

wniosku o płatność Fundacja wezwie Beneficjenta do uzupełnienia

lub poprawienia wniosku w terminie 14 dni od dnia otrzymania

wezwania, jednocześnie informując o tym Beneficjenta

telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej. Przy

rozpatrywaniu wniosku o płatność Fundacja uwzględni

uzupełnienia i poprawki dokonane po wyznaczonym terminie,

jeżeli nastąpiło to z przyczyn niezależnych od Beneficjenta, a

Beneficjent poinformował niezwłocznie Fundację o zaistnieniu

takich przyczyn.

3. W celu potwierdzenia lub uzupełnienia informacji mających

istotny wpływ na ocenę wniosku o płatność, w przypadku, o

którym mowa w ust. 2, Fundacja może zwrócić się do Beneficjenta

o złożenie dodatkowych wyjaśnień.

4. Płatności dokonuje Agencja w terminie 3 miesięcy, licząc

od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu złożenia

przez Beneficjenta poprawnie wypełnionego wniosku o płatność

wraz z wymaganymi załącznikami potwierdzającymi realizację

projektu lub niezwłocznie po otrzymaniu przez Agencję środków

finansowych na jej wypłacenie.

5. W przypadku złożenia wniosku o płatność w terminie

wcześniejszym niż określony w § 8 ust. 1 Agencja dokona

płatności na rzecz Beneficjenta nie później, niż gdyby wniosek

został złożony w pierwszym dniu terminu określonego w § 8 ust.

1.

6. Agencja przekazuje środki finansowe w ramach pomocy na

rachunek bankowy wskazany przez Beneficjenta w zaświadczeniu

wydanym przez bank, stanowiącym załącznik do wniosku o

płatność/pierwszego wniosku o płatność1). W przypadku zmiany

numeru rachunku bankowego Beneficjent jest zobowiązany

niezwłocznie przedłożyć Fundacji nowe zaświadczenie.

7. W przypadku gdy projekt objęty był prefinansowaniem,

pomoc w kwocie ......... zł zostanie przekazana zgodnie z

warunkami określonymi w umowie pożyczki na prefinansowanie.

§ 10

Beneficjent oświadcza, że:

1) nie podlega wykluczeniu od otrzymania pomocy w ramach umowy

stosownie do art. 30d ust. 5 ustawy z dnia 26 listopada

1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15,

poz. 148, z późn. zm.);

2) nie korzysta i nie będzie korzystał z innych środków

publicznych przyznanych w związku z realizacją projektu

określonego w umowie.

§ 11

1. Przy obliczaniu kwoty pomocy poszczególne koszty

kwalifikowalne projektu będą uwzględniane w wysokości

faktycznie poniesionych kosztów, jednak nie wyższej niż

wykazana w harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu,

stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, z zastrzeżeniem ust. 2 i

3.

2. W przypadku gdy poniesione koszty kwalifikowalne projektu

w ramach danego etapu, wykazane dla danej pozycji w

harmonogramie rzeczowo-finansowym z realizacji projektu, o

którym mowa w załączniku nr 2 do umowy w pkt 4, będą wyższe o

nie więcej niż 10 % w stosunku do wykazanych w harmonogramie

rzeczowo-finansowym projektu, stanowiącym załącznik nr 1 do

umowy, przy obliczaniu kwoty pomocy koszty te będą uwzględniane

w wysokości faktycznie poniesionej.

3. W przypadku gdy poniesione koszty kwalifikowalne projektu

w ramach danego etapu, wykazane dla danej pozycji w

harmonogramie rzeczowo-finansowym z realizacji projektu, o

którym mowa w załączniku nr 2 do umowy w pkt 4, będą wyższe o

więcej niż 10 % w stosunku do wykazanych w harmonogramie

rzeczowo-finansowym projektu, stanowiącym załącznik nr 1 do

umowy, przy obliczaniu kwoty pomocy uwzględniane będą koszty w

wysokości faktycznie poniesionej, jeżeli Fundacja na podstawie

pisemnych wyjaśnień Beneficjenta uzna przyczyny tych zmian.

4. W przypadkach, o których mowa w ust. 2 i 3, kwota pomocy

nie może być jednak większa niż określona w § 3 ust. 1.

§ 12

1. Umowa ulega rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym w

przypadku nierozpoczęcia realizacji projektu do końca terminu

do złożenia wniosku o płatność/pierwszego wniosku o płatność1),

o którym mowa w § 8 ust. 1, lub odstąpienia od realizacji

projektu.

2. W razie nieprzestrzegania przez Beneficjenta przepisów

ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych

Fundacja odstąpi od umowy przez złożenie Beneficjentowi, w

formie pisemnej, oświadczenia o odstąpieniu od umowy - w

terminie 30 dni od dnia stwierdzenia nieprzestrzegania przez

Beneficjenta przepisów tej ustawy.

3. Fundacja odmawia zatwierdzenia wypłaty całości albo

części pomocy w przypadku stwierdzenia, na etapie rozpatrywania

wniosku o płatność, niezgodności realizacji projektu z

Programem lub Uzupełnieniem Programu, lub umową, a w

szczególności wystąpienia jednej z następujących okoliczności:

1) rozpoczęcia realizacji projektu przed zawarciem umowy;

2) dokonania zmian co do zakresu zadań zrealizowanych w ramach

projektu lub jego etapu, określonych w harmonogramie

rzeczowo-finansowym projektu, stanowiącym załącznik nr 1 do

umowy, z zastrzeżeniem § 14;

3) niewłaściwego lub niepełnego udokumentowania poniesionych

wydatków na realizację projektu lub jego etapu;

4) niewłaściwego lub niepełnego udokumentowania zakresu lub

prawidłowości wykonania zrealizowanych zadań;

5) wykorzystania środków, o których mowa w art. 3 ust. 3 pkt 1,

2 i 4 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach

publicznych:

a) niezgodnie z przeznaczeniem,

b) bez zachowania procedur, o których mowa w art. 30 pkt 2

tej ustawy,

c) pobrania ich w sposób nienależny albo w nadmiernej

wysokości;

6) zaległości z tytułu zobowiązań podatkowych lub zobowiązań z

tytułu ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego8);

7) złożenia podrobionych, przerobionych, stwierdzających

nieprawdę lub nierzetelnych dokumentów, mających wpływ na

przyznanie lub wypłatę pomocy;

8) niespełnienia co najmniej jednego z zobowiązań, o których

mowa w § 5, § 6 ust. 1 i § 7 pkt 2-7;

9) niezgodności ze stanem faktycznym co najmniej jednego z

oświadczeń, o których mowa w § 10;

10) nieosiągnięcia celu realizacji projektu.

4. Fundacja informuje niezwłocznie Beneficjenta, w formie

pisemnej, o odmowie zatwierdzenia wypłaty całości albo części

pomocy.

§ 13

1. Beneficjent zobowiązuje się do zwrotu wypłaconej pomocy

wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości

podatkowych, liczonymi od dnia wypłacenia przez Agencję pomocy

na rzecz Beneficjenta, w przypadkach wystąpienia co najmniej

jednej z okoliczności wymienionych w § 12 ust. 2 i ust. 3 pkt

1, 5, 7-10 lub zrealizowania projektu w niepełnym zakresie, w

terminie 14 dni od dnia otrzymania od Agencji wezwania do

zapłaty - na rachunek Agencji podany w tym wezwaniu.

2. Beneficjent zachowuje prawo do części pomocy, pomimo

wystąpienia okoliczności wymienionych w § 12 ust. 3 pkt 1 lub

8, lub zrealizowania projektu w niepełnym zakresie, jeżeli

spełnione są łącznie następujące warunki:

1) został osiągnięty i zachowany cel projektu;

2) na podstawie przedłożonej dokumentacji można stwierdzić, że

część projektu została zrealizowana zgodnie z umową.

3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, Beneficjent

zobowiązuje się do zwrotu otrzymanej pomocy w części, której

dotyczyły stwierdzone nieprawidłowości, wraz z odsetkami w

wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, liczonymi

od dnia wypłacenia przez Agencję pomocy na rzecz Beneficjenta,

w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Agencji wezwania do

zapłaty - na rachunek Agencji podany w tym wezwaniu.

§ 14

1. Umowa może zostać zmieniona na wniosek każdej ze stron, z

tym że zmiana ta nie może powodować zwiększenia kwoty pomocy

określonej w § 3 ust. 1 oraz zmiany celu projektu.

2. Nie wymaga się zmiany umowy w przypadku zmian w wysokości

kosztów kwalifikowalnych, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 1 i 3.

3. Zmiana umowy, z zastrzeżeniem § 11, jest wymagana w

przypadku:

1) zmian w harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu,

stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, związanych ze9):

a) zmniejszeniem zakresu lub wysokości kosztów

kwalifikowalnych w ramach jednego z etapów i zwiększeniem

zakresu lub wysokości kosztów kwalifikowalnych w ramach

etapu późniejszego - wniosek w tej sprawie Beneficjent

składa najpóźniej w dniu złożenia wniosku o płatność w

ramach etapu, którego zakres lub koszt kwalifikowalny

został zmniejszony,

b) zwiększeniem zakresu lub wysokości kosztów

kwalifikowalnych w ramach jednego z etapów i

zmniejszeniem zakresu lub wysokości kosztów

kwalifikowalnych w ramach etapu późniejszego - wniosek w

tej sprawie Beneficjent składa najpóźniej na 40 dni przed

upływem terminu do złożenia wniosku o płatność w ramach

etapu, którego zakres lub koszt kwalifikowalny ma zostać

zwiększony; w przypadku niedotrzymania tego terminu

wypłata pomocy zostanie dokonana do wysokości

przewidzianej w umowie dla poszczególnych transz;

2) zmian zakresu rzeczowego projektu w harmonogramie rzeczowo-

finansowym projektu, stanowiącym załącznik nr 1 do umowy;

3) zmniejszenia wysokości kosztów kwalifikowalnych w wyniku

przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia

publicznego.

4. Zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod

rygorem nieważności.

5. Wniosek o dokonanie zmian dotyczących terminów złożenia

wniosków o płatność Beneficjent zgłasza najpóźniej na 40 dni

przed upływem terminu określonego w § 8 ust. 1.

6. W przypadku niewykonania co najmniej jednego z

zobowiązań, o których mowa w § 5 i § 6 ust. 1 oraz § 7 pkt 2-7,

na skutek zaistnienia okoliczności o charakterze siły wyższej

określonych w załączniku nr 9 do Uzupełnienia Programu,

Beneficjent zostaje całkowicie lub częściowo zwolniony przez

Fundację z wykonania tego zobowiązania lub za zgodą Fundacji

może ulec zmianie termin jego wykonania.

7. Zwolnienie lub zmiana terminu wykonania zobowiązań, o

których mowa w ust. 6, następuje na pisemny wniosek

Beneficjenta, złożony do Fundacji w terminie 30 dni roboczych

od dnia zaistnienia okoliczności o charakterze siły wyższej lub

od dnia, w którym powstała możliwość złożenia takiego wniosku.

§ 15

1. Zabezpieczeniem należytego wykonania przez Beneficjenta

zobowiązań określonych w umowie jest weksel niezupełny (in

blanco) wraz z deklaracją wekslową sporządzoną na formularzu

przekazanym przez Fundację wraz z projektem umowy.

2. Weksel wraz deklaracją wekslową, o których mowa w ust. 1,

są składane przez Beneficjenta w Fundacji w dniu zawarcia umowy

i podpisywane w obecności upoważnionego pracownika Fundacji.

3. W przypadku wypełnienia przez Beneficjenta zobowiązań

określonych w umowie Fundacja zwraca Beneficjentowi weksel, o

którym mowa w ust. 1, po upływie 5 lat od dnia dokonania

płatności końcowej5) przez Agencję.

4. Fundacja zwraca niezwłocznie Beneficjentowi weksel, o

którym mowa w ust. 1, w przypadku:

1) rozwiązania umowy przed dokonaniem wypłaty pomocy;

2) odstąpienia od umowy przed dokonaniem wypłaty pomocy;

3) odmowy zatwierdzenia wypłaty całości pomocy;

4) zwrotu przez Beneficjenta całości otrzymanej pomocy wraz z

odsetkami.

§ 16

1. Beneficjent zobowiązuje się do odbierania od osób

fizycznych, którym w ramach obowiązków pracowniczych bądź na

mocy umowy powierzy realizację zadań związanych w sposób

bezpośredni lub pośredni z wydatkowaniem publicznych środków

wspólnotowych, oświadczeń o wyrażeniu zgody na zbieranie i

przetwarzanie informacji dotyczących ich danych osobowych do

celów związanych z realizacją umowy przez Fundację, Agencję,

Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Biuro Międzynarodowych

Relacji Skarbowych Ministerstwa Finansów oraz inne upoważnione

przez nie podmioty. Oryginały złożonych oświadczeń będą

przechowywane u Beneficjenta i przekazywane Fundacji, Agencji,

Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Biuru

Międzynarodowych Relacji Skarbowych Ministerstwa Finansów - na

ich żądanie.

2. Beneficjent zobowiązuje się do prowadzenia bieżącej

ewidencji osób fizycznych, o których mowa w ust. 1.

§ 17

1. Strony umowy będą porozumiewać się pisemnie we wszelkich

sprawach dotyczących pomocy w ramach umowy. Korespondencja

związana z realizacją umowy przekazywana będzie przez:

1) Beneficjenta na adres:.....................................;

2) Fundację na adres:........................................ .

2. Strony zobowiązują się do powoływania numeru umowy w

prowadzonej przez nie korespondencji.

3. Beneficjent jest zobowiązany do niezwłocznego przesyłania

do Fundacji pisemnej informacji o zmianie swoich danych

zawartych w umowie. Zmiana ta nie wymaga zmiany umowy.

4. W przypadku gdy Beneficjent nie powiadomił Fundacji o

zmianie swoich danych zawartych w umowie, wszelką

korespondencję wysyłaną przez Fundację zgodnie z posiadanymi

przez nią danymi strony uznają za doręczoną.

§ 18

W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają w

szczególności zastosowanie przepisy:

1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U.

Nr 16, poz. 93, z późn. zm.);

2) ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (Dz.

U. z 2004 r. Nr 8, poz. 65, z późn. zm.);

3) ustawy z dnia 29 grudnia 1993 r. o utworzeniu Agencji

Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 2005 r.

Nr 31, poz. 264, z późn. zm.);

4) ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych

(Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, z późn. zm.);

5) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień

publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, z późn. zm.);

6) ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie

Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206 oraz z 2005 r. Nr 90,

poz. 759);

7) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 3

września 2004 r. w sprawie przyjęcia Sektorowego Programu

Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora

żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006"

(Dz. U. Nr 197, poz. 2032 oraz z 2005 r. Nr 185, poz.

1548);

8) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8

września 2004 r. w sprawie Uzupełnienia Sektorowego

Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja

sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-

2006" (Dz. U. Nr 207, poz. 2117 oraz z 2005 r. Nr 199, poz.

1645);

9) rozporządzenia Rady nr 1257/1999/WE z dnia 17 maja 1999 r.

w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich z

Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej

(EFOiGR) oraz zmieniającego i uchylającego niektóre

rozporządzenia (Dz. Urz. WE L 160 z 26.06.1999, z późn.

zm.);

10) rozporządzenia Rady nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca

1999 r. ustanawiającego ogólne przepisy w sprawie funduszy

strukturalnych (Dz. Urz. WE L 161 z 26.06.1999, z późn.

zm.);

11) rozporządzenia Komisji nr 817/2004/WE z dnia 29 kwietnia

2004 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania

rozporządzenia Rady nr 1257/1999/WE w sprawie wsparcia

rozwoju obszarów wiejskich Europejskiego Funduszu

Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOiGR) (Dz. Urz. UE L 153 z

30.04.2004).

§ 19

Umowa została sporządzona w trzech jednobrzmiących

egzemplarzach, z których po jednym otrzymują: Beneficjent,

Fundacja i Agencja.

............ .................

FUNDACJA BENEFICJENT

_________

1) Niepotrzebne skreślić.

2) Nie mniej niż 50 tys. zł.

3) Wpisać kolejne transze, jeżeli dotyczy.

4) Nie dotyczy prefinansowania.

5) Jest to ostatnia płatność w ramach projektu.

6) Dotyczy gmin i związków międzygminnych.

7) Wpisać kolejne etapy, jeżeli dotyczy.

8) Dotyczy Schematu II.

9) Dotyczy projektów, dla których pomoc będzie przekazywana w

transzach.

Załączniki do umowy nr .... o dofinansowanie projektu

Załącznik Nr 1

HARMONOGRAM RZECZOWO-FINANSOWY PROJEKTU

Lp.Wyszczególnienie Koszty kwalifikowalne projektu (w zł)
zakresu ogółemI etapII etap... etap1)
rzeczowegokwota nettoVATkwota bruttokwota nettoVATkwota bruttokwota nettoVATkwota bruttokwota nettoVATkwota brutto
1234567891011121314
I. Szkolenia
1.*
1.1**
1.2
...
2
...
Suma
II. Informacja
1.*
1.1**
1.2
...
2.
...
Suma
III. Promocja
1.*
1.1**
1.2
...
2.
...
Suma
IV. Ekspertyzy, analizy itp.
1.*
1.1**
1.2
...
2.
...
Suma
V. Wymiana doświadczeń w ramach współpracy międzyregionalnej i międzynarodowej
1.*
1.1**
1.2
...
2.
...
Suma
VI. Zakup sprzętu
1.*
1.1**
1.2
...
2.
...
Suma
VII. Koszty operacyjne
1.*
1.1**
1.2
...
2.
...
Suma
VIII. Inne
1.*
1.1**
1.2
...
2.
...
Suma
IX. Suma kosztów kwalifikowanych projektu

1) Wpisać kolejny etap, jeżeli dotyczy.

* Zadanie lub grupa zadań realizowanych w ramach projektu.

** Zadanie lub dostawa/robota/usługa realizowana w ramach zadania.

Załącznik Nr 2

DOKUMENTY, KTÓRE NALEŻY DOŁĄCZYĆ DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ:

1)
poświadczone za zgodność z oryginałem kopie faktur lub dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej, wraz z dowodami zapłaty;
2)
poświadczone za zgodność z oryginałem kopie dokumentów potwierdzających odbiór lub wykonanie prac;
3)
oznaczone datą i poświadczone za zgodność z oryginałem kopie wyciągów bankowych lub przelewów bankowych, dokumentujących operacje na rachunku, którego dotyczy wniosek;
4)
harmonogram rzeczowo-finansowy z realizacji projektu - na formularzu udostępnionym przez Fundację - oryginał;
5)
oświadczenie o kwalifikowalności VAT - na formularzu udostępnionym przez Fundację - oryginał;
6)
zaświadczenie z banku o numerze rachunku bankowego, na który mają być przekazane środki finansowe (dołączane do pierwszego wniosku o płatność) - oryginał;
7)
aktualne zaświadczenie wydane przez naczelnika urzędu skarbowego o braku zaległości podatkowych lub zaświadczenie o niefigurowaniu w ewidencji podatników - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza, podmiot, który wydał zaświadczenie, lub pracownika Fundacji;1)
8)
aktualne zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) o braku zaległości w opłacaniu składek z tytułu ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego lub zaświadczenie o niefigurowaniu w ewidencji płatników - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza, podmiot, który wydał zaświadczenie, lub pracownika Fundacji;1)
9)
zestawienie wykonawców lub dostawców uczestniczących w realizacji projektu lub jego etapu - oryginał;
10)
umowy z wykonawcami lub dostawcami, zawierające specyfikację będącą podstawą wystawienia każdej z przedłożonych faktur lub innych dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej - jeżeli nazwa towaru lub usługi w przedłożonej fakturze lub dokumencie księgowym o równoważnej wartości dowodowej odnosi się do umów zawartych przez Beneficjenta lub nie pozwala na precyzyjne określenie kosztów kwalifikowalnych - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza lub pracownika Fundacji;
11)
wyjaśnienie zmian dokonanych w poszczególnych pozycjach harmonogramu rzeczowo-finansowego z realizacji projektu, przekraczających 10 % w stosunku do wartości wykazanych w harmonogramie rzeczowo-finansowym projektu, stanowiącym załącznik nr 1 do umowy - oryginał;
12)
licencje lub pozwolenia, jeżeli obowiązek ich uzyskania wynika z odrębnych przepisów - oryginał lub kopia poświadczona za zgodność z oryginałem przez notariusza, podmiot, który wydał licencję lub pozwolenie, lub pracownika Fundacji;1)
13)
sprawozdanie końcowe z realizacji projektu (dołączane do wniosku o płatność końcową) - na formularzu udostępnionym przez Fundację - oryginał.

1) Jeżeli dotyczy.