Wzór umowy o dofinansowanie projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" w zakresie działania "Szkolenia".
Dz.U.2005.96.818
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ROLNICTWA I ROZWOJU WSI
z dnia 12 maja 2005 r.
w sprawie wzoru umowy o dofinansowanie projektu w ramach Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" w zakresie działania "Szkolenia"
ZAŁĄCZNIK
WZÓR
UMOWA Nr ...
WZÓR
UMOWA Nr ...
zawarta w dniu ........... 200... r. w ........................
między
Fundacją Programów Pomocy dla Rolnictwa z siedzibą w Warszawie,
ul. Wspólna 30,
zwaną dalej "Fundacją",
reprezentowaną przez:
1. ............................................;
2. ............................................,
a
...............................................................
...............................................................
z siedzibą w ..................................................
NIP ...................................
REGON ................................,
zwanym(ą) dalej "Beneficjentem",
reprezentowanym(ą) przez:
...............................................................
............................................................. .
§ 1
Użyte w umowie określenia oznaczają:
1) Program - Sektorowy Program Operacyjny "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", stanowiący załącznik do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 3 września 2004 r. w sprawie przyjęcia Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" (Dz. U. Nr 197, poz. 2032);
2) Uzupełnienie Programu - Uzupełnienie Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006", stanowiące załącznik do rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 września 2004 r. w sprawie Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" (Dz. U. Nr 207, poz. 2117);
3) Agencja - Agencję Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa;
4) projekt - przedsięwzięcie realizowane przez Beneficjenta w zakresie działania "Szkolenia";
5) pomoc - dofinansowanie projektu z publicznych środków krajowych i wspólnotowych, polegające na zwrocie kosztów kwalifikowalnych projektu, poniesionych przez Beneficjenta, w wysokości określonej w umowie;
6) koszty kwalifikowalne projektu - koszty związane z realizacją projektu, które mogą zostać objęte pomocą w zakresie działania "Szkolenia".
§ 2
Umowa określa prawa i obowiązki stron związane z realizacją projektu w ramach Programu i Uzupełnienia Programu w zakresie:
1) priorytetu: "Wspieranie zmian i dostosowań w sektorze rolno-żywnościowym";
2) działania: "Szkolenia".
§ 3
1. Beneficjentowi przyznaje się, na podstawie złożonego wniosku
o dofinansowanie realizacji projektu o znaku: ......... i na
warunkach określonych w umowie, pomoc w wysokości ..........
zł (słownie złotych ................), jednak nie więcej niż
100 % poniesionych kosztów kwalifikowalnych projektu.
2. Pomoc będzie przekazana jednorazowo, w wysokości określonej
w ust. 1 / w ......... transzach:1)
1) pierwsza transza - w wysokości .............. zł (słownie
złotych .............), jednak nie więcej niż 100 %
poniesionych kosztów kwalifikowalnych projektu dla danego
etapu;
2) druga transza - w wysokości ................ zł (słownie
złotych ..................), jednak nie więcej niż 100 %
poniesionych kosztów kwalifikowalnych projektu dla danego
etapu;
3) ......................................................2).
3. Wypłaty pomocy, o której mowa w ust. 1, dokonuje Agencja.
§ 4
1. Beneficjent zobowiązuje się do realizacji projektu: ........
...............................................................
..............................................................,
którego celem jest: ...........................................
............................................................. .
2. Projekt zostanie zrealizowany w ............................
(województwo)
3. Beneficjent może rozpocząć realizację projektu z dniem
podpisania umowy.
4. Beneficjent zrealizuje projekt w jednym etapie/............
etapach1).
5. Realizacja projektu lub jego etapu obejmuje:
1) wykonanie zakresu rzeczowego, zgodnie z harmonogramem
finansowo-rzeczowym projektu stanowiącym załącznik nr 1
do umowy;
2) udokumentowanie zrealizowanych szkoleń, zakupu sprzętu i
pomocy dydaktycznych oraz poniesionych kosztów
operacyjnych;
3) poniesienie kosztów kwalifikowalnych projektu.
§ 5
Beneficjent zobowiązuje się do wypełnienia zobowiązań określonych w Programie i Uzupełnieniu Programu, a w szczególności do:
1) przechowywania całości dokumentacji związanej z realizacją projektu przez okres 5 lat od dnia dokonania przez Agencję płatności końcowej3);
2) umożliwienia dokonywania kontroli dokumentów związanych z realizacją projektu lub kontroli w miejscu realizacji projektu (wizytacji terenowej) przez upoważnionych przedstawicieli Fundacji, Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Ministra Finansów, Komisji Europejskiej, urzędów kontroli skarbowej oraz innych organów kontroli krajowej i Unii Europejskiej w trakcie realizacji projektu oraz przez okres 5 lat od dnia dokonania przez Agencję płatności końcowej3);
3) przeprowadzenia oceny szkolenia przez wszystkich jego uczestników w formie anonimowej ankiety;
4) wydania uczestnikom szkolenia zaświadczeń o ukończeniu szkolenia;
5) zagwarantowania, że w ramach realizowanych przez niego projektów każdy z uczestników szkolenia będzie brał udział w szkoleniu z danego zakresu programowego tylko raz;
6) niesprzedawania lub niewydzierżawiania sprzętu i pomocy dydaktycznych, nabytych z wykorzystaniem środków z pomocy przyznanej na podstawie umowy, przez okres 5 lat od dnia podpisania umowy o dofinansowanie projektu;
7) złożenia w Fundacji, wraz z wnioskiem o płatność końcową, sprawozdania z realizacji projektu.
§ 6
1. Beneficjent zobowiązuje się do:
1) przedstawiania, na żądanie Fundacji, informacji i wyjaśnień związanych z realizacją projektu w wyznaczonym przez Fundację terminie;
2) niezwłocznego informowania Fundacji o problemach powstałych w trakcie realizacji projektu z przyczyn niezależnych od Beneficjenta;
3) umieszczania logo Unii Europejskiej, Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Fundacji w widocznym miejscu na materiałach promocyjnych, informacyjnych i szkoleniowych dotyczących projektu, zgodnie z zasadami dotyczącymi technicznych środków informowania i promocji, określonymi w rozporządzeniu Komisji nr 1159/2000/WE z dnia 30 maja 2000 r. w sprawie prowadzenia przez Państwa Członkowskie działań informacyjnych i reklamowych dotyczących pomocy udzielanej z funduszy strukturalnych (Dz. Urz. nr L 130 z 31.05.2000);
4) zachowania warunków realizacji projektu, określonych we wniosku o dofinansowanie realizacji projektu, dotyczących:
a) bazy dydaktyczno-lokalowej,
b) kadry i kwalifikacji wykładowców,
c) szczegółowego programu szkoleń;
5) prowadzenia ewidencji księgowej dotyczącej realizacji projektu w sposób umożliwiający identyfikację poszczególnych operacji i rozliczenia projektu oraz zgodnie z obowiązującymi przepisami.
2. Beneficjent zobowiązuje się, w terminie do dnia 31 marca drugiego roku kalendarzowego następującego po roku, w którym otrzymał płatność końcową3), złożyć w Fundacji wypełniony formularz ankiety monitorującej, przekazany przez Fundację wraz z projektem umowy.
3. W przypadku zmiany wzoru formularza ankiety monitorującej, o której mowa w ust. 2, Fundacja przekazuje Beneficjentowi aktualny wzór tego formularza.
§ 7
Beneficjent zobowiązuje się do:
1) stosowania procedur dotyczących udzielania zamówień publicznych określonych w ustawie z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, z późn. zm.);
2) przekazywania Fundacji informacji o wszczynanych postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego;
3) niezwłocznego przekazywania Fundacji ogłoszeń o postępowaniach o udzielenie zamówienia publicznego w celu zamieszczenia ich na stronie internetowej Fundacji;
4) przekazywania Fundacji, przed zawarciem umowy z wykonawcą, informacji o wyniku wszystkich postępowań o udzielenie zamówienia publicznego, prowadzonych w ramach projektu;
5) umożliwienia Fundacji oceny specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ) przed ogłoszeniem postępowania o udzielenie zamówienia publicznego;
6) udostępniania, na żądanie Fundacji lub Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi, opisów i dowodów stosowania procedur dotyczących udzielania zamówień publicznych, a także zasad postępowania członków komisji przetargowej i zasad odpowiedzialności za ich naruszenie;
7) przedłożenia, na żądanie Fundacji, projektów umów zawieranych z wykonawcą w celu ich zatwierdzenia pod względem zgodności z SIWZ.
§ 8
1. Beneficjent zobowiązuje się do złożenia w Fundacji -
osobiście przez osoby go reprezentujące lub osobiście przez
jego pełnomocnika - na formularzu, którego wzór jest
określony w przepisach w sprawie trybu, terminów i zakresu
sprawozdawczości dotyczącej realizacji Narodowego Planu
Rozwoju, trybu kontroli realizacji Narodowego Planu Rozwoju
oraz trybu rozliczeń, wniosku o płatność wraz z dokumentami
wymienionymi w załączniku nr 2 do umowy - po zakończeniu
realizacji całości projektu, w terminie od dnia 15 do dnia
25 .... 200... r. / wniosków o płatność wraz z dokumentami
wymienionymi w załączniku nr 2 do umowy, w następujących
terminach: 1)
1) po zakończeniu realizacji pierwszego etapu projektu - w
terminie od dnia 15 do dnia 25 ......... 200... r.;
2) po zakończeniu realizacji drugiego etapu projektu - w
terminie od dnia 15 do dnia 25 ........... 200... r.;
3) ..................................................... 4);
4) po zakończeniu realizacji całości projektu - w terminie
od dnia 15 do dnia 25 ................ 200... r.
2. Oryginały faktur lub dokumentów księgowych o równoważnej
wartości dowodowej oraz oznaczone datą wyciągi bankowe lub
przelewy bankowe dokumentujące operacje na rachunku, z
którego dokonano płatności, lub inne dowody zapłaty,
składane wraz z wnioskiem o płatność, oznacza się adnotacją
"Przedstawiono do refundacji w ramach Sektorowego Programu
Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora
żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006"" i
po wykonaniu ich kopii zwraca się Beneficjentowi.
§ 9
1. Fundacja rozpatruje wniosek o płatność w terminie 2 miesięcy od dnia otrzymania wniosku. Termin ten ulega wydłużeniu w przypadku konieczności uzupełnienia lub poprawienia wniosku o płatność.
2. W przypadku konieczności uzupełnienia lub poprawienia wniosku o płatność Fundacja wezwie Beneficjenta do uzupełnienia lub poprawienia wniosku w terminie 14 dni od dnia otrzymania wezwania, jednocześnie informując o tym Beneficjenta telefonicznie lub za pomocą poczty elektronicznej. Przy rozpatrywaniu wniosku o płatność Fundacja uwzględni uzupełnienia i poprawki dokonane po wyznaczonym terminie, jeżeli nastąpiło to z przyczyn niezależnych od Beneficjenta, a Beneficjent poinformował niezwłocznie Fundację o zaistnieniu takich przyczyn.
3. W celu potwierdzenia lub uzupełnienia informacji mających istotny wpływ na ocenę wniosku o płatność w przypadku, o którym mowa w ust. 2, Fundacja może zwrócić się do Beneficjenta o złożenie dodatkowych wyjaśnień.
4. Płatności dokonuje Agencja w terminie 3 miesięcy, licząc od pierwszego dnia miesiąca następującego po miesiącu złożenia przez Beneficjenta poprawnie wypełnionego wniosku o płatność wraz z wymaganymi załącznikami potwierdzającymi realizację projektu, lub niezwłocznie po otrzymaniu przez Agencję środków finansowych na jej wypłacenie.
5. W przypadku złożenia wniosku o płatność w terminie wcześniejszym niż określony w § 8 ust. 1 Agencja dokona płatności na rzecz Beneficjenta nie później, niż gdyby wniosek został złożony w pierwszym dniu terminu określonego w § 8 ust. 1.
6. Agencja przekazuje środki finansowe w ramach pomocy na rachunek bankowy wskazany przez Beneficjenta w zaświadczeniu wydanym przez bank, stanowiącym załącznik do wniosku o płatność/pierwszego wniosku o płatność1). W przypadku zmiany numeru rachunku bankowego Beneficjent jest zobowiązany niezwłocznie przedłożyć Fundacji nowe zaświadczenie.
§ 10
Beneficjent oświadcza, że:
1) nie podlega wykluczeniu od otrzymania pomocy w ramach umowy stosownie do art. 30d ust. 5 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, z późn. zm.);
2) nie korzysta i nie będzie korzystał z innych środków publicznych w związku z realizacją projektu określonego w umowie;
3) nie będzie zlecał realizacji projektu lub jego części podwykonawcy;
4) nie prowadzi i nie będzie prowadził, w okresie realizacji projektu, działalności w zakresie produkcji i obrotu materiałami, środkami i urządzeniami do produkcji rolnej lub leśnej;
5) nie będzie finansował, ze środków przyznanych w ramach umowy, organizacji zajęć edukacyjnych stanowiących element realizacji programu nauczania w szkołach podstawowych, gimnazjalnych, ponadgimnazjalnych, dotychczasowych szkołach ponadpodstawowych i w szkołach wyższych.
§ 11
1. Przy obliczaniu kwoty pomocy, poszczególne koszty kwalifikowalne projektu będą uwzględniane w wysokości faktycznie poniesionych kosztów, jednak nie wyższej niż wykazana w harmonogramie finansowo-rzeczowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, z zastrzeżeniem ust. 2 i 3.
2. W przypadku gdy poniesione koszty kwalifikowalne projektu w ramach danego etapu, wykazane dla danej pozycji w harmonogramie finansowo-rzeczowym z realizacji projektu, o którym mowa w załączniku nr 2 do umowy w pkt 3, będą wyższe o nie więcej niż 10 % w stosunku do wykazanych w harmonogramie finansowo-rzeczowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, przy obliczaniu kwoty pomocy koszty te będą uwzględniane w wysokości faktycznie poniesionej.
3. W przypadku gdy poniesione koszty kwalifikowalne projektu w ramach danego etapu, wykazane dla danej pozycji w harmonogramie finansowo-rzeczowym z realizacji projektu, o którym mowa w załączniku nr 2 do umowy w pkt 3, będą wyższe o więcej niż 10 % w stosunku do wykazanych w harmonogramie finansowo-rzeczowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, przy obliczaniu kwoty pomocy uwzględniane będą koszty w wysokości faktycznie poniesionej, jeżeli Fundacja na podstawie pisemnych uzasadnień Beneficjenta uzna przyczyny tych zmian.
4. W przypadkach, o których mowa w ust. 2 i 3, kwota pomocy nie może być jednak większa niż określona w § 3 ust. 1.
§ 12
1. Umowa ulega rozwiązaniu ze skutkiem natychmiastowym w przypadku nierozpoczęcia realizacji projektu do końca terminu do złożenia wniosku o płatność/pierwszego wniosku o płatność1), o którym mowa w § 8 ust. 1, lub odstąpienia od realizacji projektu.
2. W razie nieprzestrzegania przez Beneficjenta przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych, Fundacja odstąpi od umowy przez złożenie Beneficjentowi, w terminie 30 dni od dnia stwierdzenia nieprzestrzegania przez Beneficjenta przepisów tej ustawy, w formie pisemnej, oświadczenia o odstąpieniu od umowy.
3. Fundacja odmawia zatwierdzenia wypłaty całości lub części pomocy w przypadku stwierdzenia, na etapie rozpatrywania wniosku o płatność, niezgodności realizacji projektu z Programem lub Uzupełnieniem Programu, lub umową, a w szczególności wystąpienia jednej z następujących okoliczności:
1) rozpoczęcia realizacji projektu przed zawarciem umowy;
2) dokonania zmian co do zakresu zadań zrealizowanych w ramach projektu lub jego etapu, określonych w harmonogramie finansowo-rzeczowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, z zastrzeżeniem § 14;
3) niewłaściwego lub niepełnego udokumentowania poniesionych wydatków na realizację projektu lub jego etapu;
4) niewłaściwego lub niepełnego udokumentowania zakresu lub prawidłowości wykonania zrealizowanych zadań;
5) wykorzystania środków, o których mowa w art. 3 ust. 3 pkt 1, 2 i 4 ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych:
a) niezgodnie z przeznaczeniem,
b) bez zachowania procedur, o których mowa w art. 30 pkt 2 tej ustawy,
c) pobrania ich w sposób nienależny albo w nadmiernej wysokości;
6) zaległości z tytułu zobowiązań podatkowych lub zobowiązań z tytułu ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego;
7) złożenia podrobionych, przerobionych, stwierdzających nieprawdę lub nierzetelnych dokumentów, mających wpływ na przyznanie lub wypłatę pomocy;
8) niespełnienia co najmniej jednego z zobowiązań, o których mowa w § 5, § 6 ust. 1 oraz § 7 pkt 2-7;
9) niezgodności ze stanem faktycznym co najmniej jednego z oświadczeń, o których mowa w § 10;
10) nieosiągnięcia celu realizacji projektu.
4. Fundacja informuje niezwłocznie Beneficjenta, w formie pisemnej, o odmowie zatwierdzenia wypłaty pomocy.
§ 13
1. Beneficjent zobowiązuje się do zwrotu wypłaconej pomocy wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, liczonymi od dnia wypłacenia przez Agencję pomocy na rzecz Beneficjenta, w przypadkach wystąpienia co najmniej jednej z okoliczności wymienionych w § 12 ust. 2 i ust. 3 pkt 1, 5, 7-10 lub zrealizowania projektu w niepełnym zakresie, w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Agencji wezwania do zapłaty - na rachunek Agencji podany w tym wezwaniu.
2. Beneficjent zachowuje prawo do części pomocy, pomimo wystąpienia okoliczności wymienionych w § 12 ust. 3 pkt 1 lub 8 lub zrealizowania projektu w niepełnym zakresie, jeżeli są spełnione łącznie następujące warunki:
1) został osiągnięty i zachowany cel projektu;
2) na podstawie przedłożonej dokumentacji można stwierdzić, że część projektu została zrealizowana zgodnie z umową.
3. W przypadku, o którym mowa w ust. 2, Beneficjent zobowiązuje się do zwrotu otrzymanej pomocy w części, której dotyczyły stwierdzone nieprawidłowości, wraz z odsetkami w wysokości określonej jak dla zaległości podatkowych, liczonymi od dnia wypłacenia przez Agencję pomocy na rzecz Beneficjenta, w terminie 14 dni od dnia otrzymania od Agencji wezwania do zapłaty - na rachunek Agencji podany w tym wezwaniu.
§ 14
1. Umowa może zostać zmieniona na wniosek każdej ze stron, z tym że zmiana ta nie może powodować zwiększenia kwoty pomocy określonej w § 3 ust. 1 oraz zmiany celu projektu.
2. Nie wymaga się zmiany umowy w przypadku zmian w wysokości kosztów kwalifikowalnych, z zastrzeżeniem ust. 3 pkt 1 i 3.
3. Zmiana umowy, z zastrzeżeniem § 11, jest wymagana w przypadku:
1) zmian w harmonogramie finansowo-rzeczowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy, związanych ze:5)
a) zmniejszeniem zakresu lub wysokości kosztów kwalifikowalnych w ramach jednego z etapów i zwiększeniem zakresu lub wysokości kosztów kwalifikowalnych w ramach etapu późniejszego - wniosek w tej sprawie Beneficjent składa najpóźniej w dniu złożenia wniosku o płatność w ramach etapu, którego zakres lub koszt kwalifikowalny został obniżony,
b) zwiększeniem zakresu lub wysokości kosztów kwalifikowalnych w ramach jednego z etapów i zmniejszeniem zakresu lub wysokości kosztów kwalifikowalnych w ramach etapu późniejszego - wniosek w tej sprawie Beneficjent składa najpóźniej na 40 dni przed upływem terminu do złożenia wniosku o płatność w ramach etapu, którego zakres lub koszt kwalifikowalny ma zostać zwiększony; w przypadku niedotrzymania tego terminu wypłata pomocy zostanie dokonana do wysokości przewidzianej w umowie dla poszczególnych transz;
2) zmian zakresu rzeczowego projektu w harmonogramie finansowo-rzeczowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy;
3) zmniejszenia wysokości kosztów kwalifikowalnych w wyniku przeprowadzonego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego.
4. Zmiany umowy wymagają zachowania formy pisemnej pod rygorem nieważności.
5. Zmiana warunków realizacji projektu, o których mowa w § 6 ust. 1 pkt 4, wymaga zgłoszenia na piśmie do Fundacji; w przypadku niezgłoszenia przez Fundację zastrzeżeń do tych zmian w terminie 14 dni od dnia ich zgłoszenia, zmiany uznaje się za zaakceptowane, o czym Fundacja zawiadamia Beneficjenta.
6. Wniosek o dokonanie zmian dotyczących terminów złożenia wniosków o płatność Beneficjent zgłasza najpóźniej na 40 dni przed upływem terminu określonego w § 8 ust. 1.
7. W przypadku niewykonania co najmniej jednego z zobowiązań, o których mowa w § 5 i § 6 ust. 1 i 2 oraz § 7 pkt 2-7, na skutek zaistnienia okoliczności o charakterze siły wyższej, określonych w załączniku nr 9 do Uzupełnienia Programu, Beneficjent zostaje całkowicie lub częściowo zwolniony przez Fundację z wykonania tego zobowiązania lub za zgodą Fundacji może ulec zmianie termin jego wykonania.
8. Zwolnienie lub zmiana terminu wykonania zobowiązania, o których mowa w ust. 7, następuje na pisemny wniosek Beneficjenta, złożony do Fundacji w terminie 30 dni roboczych od dnia zaistnienia okoliczności o charakterze siły wyższej lub od dnia, w którym powstała możliwość złożenia takiego wniosku.
§ 15
1. Zabezpieczeniem należytego wykonania przez Beneficjenta zobowiązań określonych w umowie jest weksel niezupełny (in blanco) wraz z deklaracją wekslową sporządzoną na formularzu przekazanym przez Fundację wraz z projektem umowy.6)
2. Weksel wraz z deklaracją wekslową, o których mowa w ust. 1, są składane przez Beneficjenta w Fundacji w dniu zawarcia umowy i podpisywane w obecności upoważnionego pracownika Fundacji.
3. W przypadku wypełnienia przez Beneficjenta zobowiązań określonych w umowie Fundacja zwróci Beneficjentowi weksel, o którym mowa w ust. 1, po upływie 5 lat od dnia dokonania płatności końcowej3) przez Agencję.
4. Fundacja zwraca niezwłocznie Beneficjentowi weksel, o którym mowa w ust. 1, w przypadku:
1) rozwiązania umowy przed dokonaniem wypłaty pomocy;
2) odstąpienia od umowy przed dokonaniem wypłaty pomocy;
3) odmowy zatwierdzenia wypłaty całości pomocy;
4) zwrotu przez Beneficjenta całości otrzymanej pomocy wraz z odsetkami.
§ 16
1. Beneficjent zobowiązuje się do odbierania od osób fizycznych, którym w ramach obowiązków pracowniczych bądź na mocy umowy powierzy realizację zadań związanych w sposób bezpośredni lub pośredni z wydatkowaniem publicznych środków wspólnotowych, oświadczeń o wyrażeniu zgody na zbieranie i przetwarzanie informacji dotyczących ich danych osobowych dla celów związanych z realizacją umowy przez Fundację, Agencję, Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi, Biuro Międzynarodowych Relacji Skarbowych Ministerstwa Finansów oraz inne upoważnione przez nie podmioty. Oryginały złożonych oświadczeń będą przechowywane u Beneficjenta i przekazywane Fundacji, Agencji, Ministerstwu Rolnictwa i Rozwoju Wsi oraz Biuru Międzynarodowych Relacji Skarbowych Ministerstwa Finansów - na ich żądanie.
2. Beneficjent zobowiązuje się do prowadzenia bieżącej ewidencji osób fizycznych, o których mowa w ust. 1.
§ 17
1. Strony umowy będą porozumiewać się pisemnie we wszelkich
sprawach dotyczących pomocy w ramach umowy. Korespondencja
związana z realizacją umowy przekazywana będzie przez:
1) Beneficjenta na adres: .................................;
2) Fundację na adres: .................................... .
2. Strony zobowiązują się do powoływania się na numer umowy w
prowadzonej przez nie korespondencji.
3. Beneficjent jest zobowiązany do niezwłocznego przesyłania do
Fundacji pisemnej informacji o zmianie swoich danych
zawartych w umowie. Zmiana ta nie wymaga zmiany umowy.
4. W przypadku gdy Beneficjent nie powiadomił Fundacji o
zmianie swoich danych zawartych w umowie, wszelką
korespondencję wysyłaną przez Fundację zgodnie z posiadanymi
przez nią danymi strony uznają za doręczoną.
§ 18
W sprawach nieuregulowanych niniejszą umową mają w szczególności zastosowanie przepisy:
1) ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny (Dz. U. Nr 16, poz. 93, z późn. zm.);
2) ustawy z dnia 28 września 1991 r. o kontroli skarbowej (Dz. U. z 2004 r. Nr 8, poz. 65, z późn. zm.);
3) ustawy z dnia 29 grudnia 1993 r. o utworzeniu Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa (Dz. U. z 2005 r. Nr 31, poz. 264);
4) ustawy z dnia 26 listopada 1998 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2003 r. Nr 15, poz. 148, z późn. zm.);
5) ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. - Prawo zamówień publicznych (Dz. U. Nr 19, poz. 177, z późn. zm.);
6) ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o Narodowym Planie Rozwoju (Dz. U. Nr 116, poz. 1206, z późn. zm.);
7) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 3 września 2004 r. w sprawie przyjęcia Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" (Dz. U. Nr 197, poz. 2032);
8) rozporządzenia Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 8 września 2004 r. w sprawie Uzupełnienia Sektorowego Programu Operacyjnego "Restrukturyzacja i modernizacja sektora żywnościowego oraz rozwój obszarów wiejskich 2004-2006" (Dz. U. Nr 207, poz. 2117);
9) rozporządzenia nr 1257/1999/WE z dnia 17 maja 1999 r. w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich z Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej EFOGR, zmieniającego niektóre rozporządzenia (Dz. Urz. UE L 160/80 z 26.06.1999, z późn. zm.);
10) rozporządzenia nr 1260/1999/WE z dnia 21 czerwca 1999 r. ustanawiającego przepisy ogólne w sprawie funduszy strukturalnych (Dz. Urz. UE L 161/1 z 26.06.1999, z późn. zm.);
11) rozporządzenia 817/2004 z dnia 29 kwietnia 2004 r. ustanawiającego szczegółowe zasady stosowania rozporządzenia Rady (WE) nr 1257/199 w sprawie wsparcia rozwoju obszarów wiejskich ze środków Europejskiego Funduszu Orientacji i Gwarancji Rolnej (EFOGR) (Dz. Urz. UE L 153 z 30.04.2004).
§ 19
Umowa została sporządzona w trzech jednobrzmiących egzemplarzach, z których po jednym otrzymują: Beneficjent, Fundacja i Agencja.
...................... ....................
FUNDACJA BENEFICJENT
1) Niepotrzebne skreślić.
2) Wpisać kolejne transze, jeżeli dotyczy.
3) Jest to ostatnia płatność w ramach projektu.
4) Wpisać kolejne etapy, jeżeli dotyczy.
5) Dotyczy projektów, dla których pomoc będzie przekazywana w transzach.
6) Nie dotyczy państwowych jednostek organizacyjnych posiadających osobowość prawną.
Załącznik Nr 1
HARMONOGRAM FINANSOWO-RZECZOWY PROJEKTU
HARMONOGRAM FINANSOWO-RZECZOWY PROJEKTU
Kategoria kosztów | Etap 1 | Etap 2 | Etap 3 | Suma |
od ... do ... | od ... do ... | od ... do ... | od ... do ... | |
Planowane koszty kwalifikowalne (w zł) | Planowane koszty kwalifikowalne (w zł) | Planowane koszty kwalifikowalne (w zł) | Planowane koszty kwalifikowalne (w zł) | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1. Koszty związane z przygotowaniem i zrealizowaniem projektu | ||||
1.1. Nabór uczestników szkoleń | ||||
1.2. Zakup materiałów do celów dydaktycznych | ||||
1.3. Opracowanie i dystrybucja materiałów szkoleniowych | ||||
1.4. Wynajem sal dydaktycznych | ||||
1.5. Wynagrodzenia wykładowców | ||||
1.6. Dojazdy wykładowców oraz uczestników szkoleń | ||||
1.7. Zakwaterowanie i wyżywienie wykładowców oraz uczestników szkoleń | ||||
1.8. Tłumaczenia konieczne do celów dydaktycznych | ||||
2. Koszty zakupu sprzętu i pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji projektu | ||||
3. Koszty operacyjne związane z obsługą i zarządzaniem projektem | ||||
3.1. Zatrudnienie kierownika projektu | ||||
3.2. Zatrudnienie personelu administracyjnego | ||||
3.3. Zakup materiałów biurowych | ||||
3.4. Usługi telekomunikacyjne | ||||
3.5. Energia elektryczna | ||||
3.6. Obsługa księgowa | ||||
3.7. Podróże służbowe związane z obsługą projektu | ||||
SUMA |
Kategoria kosztów | Etap 4 | Etap 5 | Etap 6 | Suma narastająco |
od ... do ... | od ... do ... | od ... do ... | od ... do ... | |
Planowane koszty kwalifikowalne (w zł) | Planowane koszty kwalifikowalne (w zł) | Planowane koszty kwalifikowalne (w zł) | Planowane koszty kwalifikowalne (w zł) | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
1. Koszty związane z przygotowaniem i zrealizowaniem projektu | ||||
1.1. Nabór uczestników szkoleń | ||||
1.2. Zakup materiałów do celów dydaktycznych | ||||
1.3. Opracowanie i dystrybucja materiałów szkoleniowych | ||||
1.4. Wynajem sal dydaktycznych | ||||
1.5. Wynagrodzenia wykładowców | ||||
1.6. Dojazdy wykładowców oraz uczestników szkoleń | ||||
1.7. Zakwaterowanie i wyżywienie wykładowców oraz uczestników szkoleń | ||||
1.8. Tłumaczenia konieczne do celów dydaktycznych | ||||
2. Koszty zakupu sprzętu i pomocy dydaktycznych niezbędnych do realizacji projektu | ||||
3. Koszty operacyjne związane z obsługą i zarządzaniem projektem | ||||
3.1. Zatrudnienie kierownika projektu | ||||
3.2. Zatrudnienie personelu administracyjnego | ||||
3.3. Zakup materiałów biurowych | ||||
3.4. Usługi telekomunikacyjne | ||||
3.5. Energia elektryczna | ||||
3.6. Obsługa księgowa | ||||
3.7. Podróże służbowe związane z obsługą projektu | ||||
SUMA |
Strona 2 z 2
Załącznik Nr 2
DOKUMENTY, KTÓRE NALEŻY DOŁĄCZYĆ DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ:
DOKUMENTY, KTÓRE NALEŻY DOŁĄCZYĆ DO WNIOSKU O PŁATNOŚĆ:
2) oznaczone datą i potwierdzone za zgodność z oryginałem kopie wyciągów bankowych lub przelewów bankowych, dokumentujących operacje na rachunku, którego wniosek dotyczy;
3) harmonogram finansowo-rzeczowy z realizacji projektu - na formularzu udostępnionym przez Fundację - oryginał;
4) oświadczenie o kwalifikowalności VAT - na formularzu udostępnionym przez Fundację - oryginał;
5) zestawienie uczestników szkoleń - na formularzu udostępnionym przez Fundację - oryginał;
6) listy obecności uczestników szkoleń - na formularzu udostępnionym przez Fundację - oryginał;
7) opis realizacji projektu - na formularzu udostępnionym przez Fundację - oryginał;
8) zaświadczenie z banku o rachunku bankowym, na który mają być przekazane środki finansowe (dołączane do pierwszego wniosku o płatność) - oryginał;
9) aktualne zaświadczenie wydane przez naczelnika urzędu skarbowego o braku zaległości podatkowych - oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza, podmiot, który wydał zaświadczenie, lub pracownika Fundacji;
10) aktualne zaświadczenie z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych (ZUS) o braku zaległości w opłacaniu składek z tytułu ubezpieczenia społecznego i zdrowotnego - oryginał lub kopia potwierdzona za zgodność z oryginałem przez notariusza, podmiot, który wydał zaświadczenie, lub pracownika Fundacji;
11) umowy z dostawcami lub wykonawcami zawierające specyfikację będącą podstawą wystawienia każdej z faktur lub innych dokumentów księgowych o równoważnej wartości dowodowej - jeżeli nazwa towaru lub usługi na fakturze lub dokumencie księgowym o równoważnej wartości dowodowej odnosi się do umów zawartych przez Beneficjenta lub nie pozwala na precyzyjne określenie kosztów kwalifikowalnych - kopię potwierdzoną za zgodność z oryginałem przez notariusza lub pracownika Fundacji;
12) uzasadnienie zmian dokonanych w poszczególnych pozycjach harmonogramu finansowo-rzeczowego z realizacji projektu, przekraczających 10 % w stosunku do wartości wykazanych w harmonogramie finansowo-rzeczowym projektu stanowiącym załącznik nr 1 do umowy - oryginał;
13) sprawozdanie z realizacji projektu (dołączane do wniosku o płatność końcową) - na formularzu udostępnionym przez Fundację - oryginał.
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »