Wzór i sposób prowadzenia oraz aktualizacji wykazu pakietów wyborczych w wyborach powszechnych na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych w 2020 r.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.1016

Akt utracił moc
Wersja od: 9 czerwca 2020 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI 1
z dnia 8 czerwca 2020 r.
w sprawie wzoru i sposobu prowadzenia oraz aktualizacji wykazu pakietów wyborczych w wyborach powszechnych na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych w 2020 r.

Na podstawie art. 5 ust. 11 ustawy z dnia 2 czerwca 2020 r. o szczególnych zasadach organizacji wyborów powszechnych na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych w 2020 r. z możliwością głosowania korespondencyjnego (Dz. U. poz. 979) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa wzór i sposób prowadzenia oraz aktualizacji wykazu pakietów wyborczych w wyborach powszechnych na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych w 2020 r. zwanego dalej "wykazem".
1. 
Wykaz jest prowadzony w postaci księgi albo w postaci elektronicznej w systemie teleinformatycznym.
2. 
Wzór wykazu, o którym mowa w ust. 1, jest określony w załączniku do rozporządzenia.
3. 
Wykaz w postaci elektronicznej zawiera odpowiednio wszystkie dane przewidziane we wzorze określonym w załączniku do rozporządzenia.
4. 
Dane wpisują do wykazu upoważnieni pracownicy urzędu gminy.
1. 
Po przygotowaniu pakietu wyborczego, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 2 czerwca 2020 r. o szczególnych zasadach organizacji wyborów powszechnych na Prezydenta Rzeczypospolitej Polskiej zarządzonych w 2020 r. z możliwością głosowania korespondencyjnego, zwanej dalej "ustawą", i umieszczeniu go w kopercie na pakiet wyborczy wpisuje się do wykazu dane określone w rubrykach nr 1-4 wykazu.
2. 
W przypadku, o którym mowa w art. 5 ust. 2 ustawy, datę wysłania pakietu wyborczego odnotowuje się w rubryce nr 5 wykazu na podstawie potwierdzenia nadania przesyłki poleconej wydanego przez placówkę pocztową operatora wyznaczonego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe (Dz. U. z 2018 r. poz. 2188, z 2019 r. poz. 1051, 1495 i 2005 oraz z 2020 r. poz. 695).
3. 
W przypadkach, o których mowa w art. 5 ust. 3 i 4 ustawy, datę doręczenia albo odbioru pakietu wyborczego odnotowuje się w rubryce nr 6 wykazu na podstawie pisemnego stwierdzenia tego faktu przez osobę doręczającą albo wydającą pakiet wyborczy.
4. 
W przypadkach, o których mowa w art. 5 ust. 5 i 6 ustawy, datę doręczenia albo odbioru pakietu wyborczego odnotowuje się w rubryce nr 6 wykazu na podstawie informacji otrzymanej od operatora wyznaczonego.
5. 
W rubryce nr 7 wykazu odnotowuje się także fakt niedoręczenia albo nieodebrania pakietu wyborczego.
Dane w wykazie są aktualizowane przez upoważnionych pracowników urzędu gminy niezwłocznie po uzyskaniu informacji, na podstawie których dokonuje się wpisu w rubrykach nr 5-7 wykazu.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

(podać datę wyborów)

Pieczęć nagłówkowa urzędu gminy*

1. KOLEJNY NUMER WYKAZU2. DANE WYBORCY3. ADRES WYBORCY4. DATA

PRZYGOTOWANIA

PAKIETU

WYBORCZEGO

5. DATA WYSŁANIA PAKIETU WYBORCZEGO W PLACÓWCE POCZTOWEJ6. DATA ODBIORU PAKIETU WYBORCZEGO7. UWAGI
nazwiskoimię

(imiona)

numer PESEL

* Umieszcza się na każdym arkuszu wykazu. Wymóg ten nie dotyczy wykazu w postaci elektronicznej.

1 Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej - administracja publiczna, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).