Wzór i sposób prowadzenia ewidencji partii politycznych oraz szczegółowe zasady wydawania odpisów i wyciągów z ewidencji i statutów tych partii.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1997.124.793

Akt utracił moc
Wersja od: 13 października 1997 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAWIEDLIWOŚCI
z dnia 6 października 1997 r.
w sprawie wzoru i sposobu prowadzenia ewidencji partii politycznych oraz szczegółowych zasad wydawania odpisów i wyciągów z ewidencji i statutów tych partii.

Na podstawie art. 23 pkt 1 ustawy z dnia 27 czerwca 1997 r. o partiach politycznych (Dz. U. Nr 98, poz. 604) zarządza się, co następuje:
Dla każdej partii politycznej prowadzi się oddzielne akta ewidencyjne, które obejmują akta postępowania w sprawie wpisu partii politycznej do ewidencji, dokumenty stanowiące podstawę dokonania wpisu oraz inne dokumenty, składane przez partię wpisaną do ewidencji partii politycznych.
Dokumenty dotyczące zgłoszenia partii do ewidencji oraz ewentualnych zmian w ewidencji wpisuje się do wykazu ewidencji partii politycznych. Numer kolejny wpisu w wykazie odpowiada sygnaturze akt ewidencyjnych.
1.
Ewidencję partii politycznych prowadzi się w księdze ewidencji partii, która składa się z następujących rubryk:
-
rubryka pierwsza - liczba porządkowa wpisu,
-
rubryka druga - data zgłoszenia partii do ewidencji,
-
rubryka trzecia - nazwa, skrót nazwy oraz siedziba partii wraz z dokładnym

adresem,

-
rubryka czwarta - wzorzec symbolu graficznego partii,
-
rubryka piąta - imiona, nazwiska i adresy osób wchodzących w skład

organów uprawnionych w statucie do reprezentowania

partii na zewnątrz oraz do zaciągania zobowiązań

majątkowych,

-
rubryka szósta - imiona, nazwiska i adresy osób zgłaszających partię do

ewidencji,

-
rubryka siódma - data wydania orzeczenia w przedmiocie wpisu partii do

ewidencji,

-
rubryka ósma - data, sygnatura i sentencja orzeczenia Trybunału

Konstytucyjnego dotyczącego partii,

-
rubryka dziewiąta - wzmianka o podjęciu przez partię uchwały

o samorozwiązaniu oraz imię i nazwisko wyznaczonego

likwidatora,

-
rubryka dziesiąta - data wykreślenia partii z ewidencji,
-
rubryka jedenasta - uwagi.
2.
Księga ewidencji partii powinna być oprawiona, a karty w niej ponumerowane. Liczbę kart poświadcza się na ostatniej stronie. Wykreślenie partii z ewidencji zaznacza się znakiem "L".
1.
Podstawę postanowienia zarządzającego wpis do ewidencji partii politycznych stanowią, z zastrzeżeniem ust. 4, wyłącznie dokumenty złożone do akt ewidencyjnych. W postanowieniu zarządzającym wpis do ewidencji określa się dosłowną treść wpisu oraz rubrykę księgi ewidencji, w której wpis ma być dokonany.
2.
W treści wpisu można powołać się na dokument złożony do akt ewidencyjnych. Dokument ten uważa się wówczas za objęty treścią wpisu.
3.
Przepisy dotyczące wpisu stosuje się odpowiednio do zmiany lub wykreślenia wpisu.
4.
Wpisów określonych w § 3 ust. 1, w rubrykach siódmej, ósmej, dziesiątej i jedenastej - dokonuje się z urzędu.
Dla księgi ewidencji partii oraz wykazu, o którym mowa w § 2, prowadzi się jeden skorowidz alfabetyczny, w którym zamieszcza się nazwę partii politycznej, numer ewidencyjny partii według pierwszej rubryki księgi ewidencji i sygnaturę akt ewidencyjnych.
1.
Sąd wydaje uwierzytelniony odpis lub wyciąg z ewidencji bądź statutu partii na pisemny wniosek, wskazujący partię oraz dokument, którego odpis lub wyciąg ma być wydany.
2.
Odpis lub wyciąg, o których mowa w ust. 1, wydaje się po uiszczeniu przez wnioskodawcę należnej opłaty, chyba że został on zwolniony z ponoszenia takiej opłaty.
3.
Wysokość opłat za wydanie uwierzytelnionego odpisu i wyciągu z ewidencji i statutów partii politycznych oraz warunki zwolnienia z tych opłat określają odrębne przepisy.
4.
O wydaniu odpisu lub wyciągu z ewidencji bądź statutu partii czyni się odpowiednią wzmiankę w aktach ewidencyjnych partii, której te dokumenty dotyczyły.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem ogłoszenia.