Wyznaczenie miejsc przelotu granic Państwa przez statki powietrzne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1936.21.173

Akt utracił moc
Wersja od: 21 marca 1936 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH
z dnia 2 marca 1936 r.
wydane w porozumieniu z Ministrami Skarbu i Spraw Wojskowych o wyznaczeniu miejsc przelotu granic Państwa przez statki powietrzne.

Na podstawie art. 2 ust. 1 rozporządzenia Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 23 grudnia 1927 r. o granicach Państwa (Dz. U. R. P. Nr. 117, poz. 996) w brzmieniu ustalonem rozporządzeniem Prezydenta Rzeczypospolitej z dnia 16 marca 1928 r. (Dz. U. R. P. Nr. 32, poz. 306) zarządzam co następuje:
Dla statków powietrznych, przylatujących do Polski lub odlatujących z Polski oraz przelatujących tranzytem ponad terytorjum Polski, wyznacza się następujące miejsca przelotu granic Państwa:

Na granicy polsko-niemieckiej:

a)
pomiędzy Polską a Prusami Wschodniemi:

Odcinki, zawarte pomiędzy linjami prostemi, łączącemi:

1. miejscowość Wólka od strony polskiej z miejscowością Schielasken od strony niemieckiej i miejscowość Chmielówka od strony polskiej z miejscowością Plöwken od strony niemieckiej,

2. miejscowość Dmochy od strony polskiej z miejscowością Adlerhorst od strony niemieckiej i miejscowość Piekiełko od strony polskiej z miejscowością Saberau od strony niemieckiej,

3. miejscowość Kazanice od strony polskiej z miejscowością Raudnitz od strony niemieckiej i miejscowość Jamielnik od strony polskiej z miejscowością Stradem od strony niemieckiej,

b)
pomiędzy Polską a resztą Rzeszy Niemieckiej:

4. miejscowość Kębłowo od strony polskiej z miejscowością Schweslin od strony niemieckiej i miejscowość Kamienica od strony polskiej z miejscowością Buckowin od strony niemieckiej,

5. miejscowość Łomnica od strony polskiej z miejscowością Nasslettel od strony niemieckiej i miejscowość Zakrzewo od strony polskiej z miejscowością Schloss-Neudorf od strony niemieckiej,

6. miejscowość Żylice od strony polskiej z miejscowością Tscheschkowitz od strony niemieckiej i miejscowość Słupia od strony polskiej z miejscowością Radziunz od strony niemieckiej,

7. miejscowość Pisarzowice od strony polskiej z miejscowością Ottendorf od strony niemieckiej i miejscowość Domasław od strony polskiej z miejscowością Kunzendorf od strony niemieckiej,

8. miejscowość Kuźnica Trzcińska od strony polskiej z miejscowością Reinersdorf od strony niemieckiej i miejscowość Bolesławiec od strony polskiej z miejscowością Pitschen od strony niemieckiej,

9. miejscowość Ruda od strony polskiej z miejscowością Biskupitz od strony niemieckiej i miejscowość Nowa Wieś od strony polskiej z miejscowością Hindenburg od strony niemieckiej.

Na granicy pomiędzy Polską a obszarem W. M. Gdańska:

Odcinki, zawarte pomiędzy linjami prostemi, łączącemi:

10. miejscowość Skarszewy od strony polskiej z miejscowością Lamenstein od strony gdańskiej i miejscowość Miłobądź od strony polskiej z miejscowością Hohenstein od strony gdańskiej,

11. miejscowość Rębiechowo od strony polskiej z miejscowością Oliwa od strony gdańskiej i miejscowość Stara Piła od strony polskiej z miejscowością Hoch Kelpin od strony gdańskiej.

Na granicy polsko-czechosłowackiej:

12. odcinek, zawarty pomiędzy linjami prostemi, łączącemi miejscowość Pruchna od strony polskiej z miejscowością Horni Sucha od strony czechosłowackiej i miejscowość Ustroń od strony polskiej z miejscowością Bystrice od strony czechosłowackiej,

13. odcinek o szerokości 10 km, po 5 km w obie strony od punktu przecięcia granicy przez linję kolejową Muszyna - Orlow,

14. odcinek o szerokości 10 km, po 5 km w obie strony od punktu przecięcia granicy przez linję kolejową Łupków - Medzilaborce.

Na granicy polsko - rumuńskiej:

15. odcinek o szerokości 10 km, po 5 km w obie strony od punktu przecięcia granicy przez linję kolejową Kołomyja - Czerniowce.

Na granicy polsko - łotewskiej:

16. odcinek o szerokości 10 km, w kierunku z zachodu na wschód od punktu przecięcia granicy przez linję kolejową Turmont-Zemgale.
§  2.
Linjami orjentacyjnemi lotu dla wyszczególnionych w § 1 miejsc przelotu granic Państwa są:

Na granicy polsko - niemieckiej:

a)
pomiędzy Polską a Prusami Wschodniemi
dlaodcinka1) szosa z Suwałk do Goldap,
""2) szosa z Mławy do Neidenburg,
""3) linja kolejowa Działdowo-Dt. Eylau,
b)
pomiędzy Polską a resztą Rzeszy Niemieckiej:
dlaodcinka4)linjakolejowaWejherowo - Lauenburg,
""5)""Poznań - Berlin,
""6)""Poznań - Wrocław,
""7)""Kępno - Wrocław,
""8)""Kępno - Kreutzburg,
""9)""Katowice - Gleiwitz.

Na granicy pomiędzy Polską a obszarem W. M. Gdańska:

dlaodcinka10)szosazeSkarszew do Schöneck,
""11)""Rębiechowa do Brentowo.

Na granicy polsko - czechosłowackiej:

dlaodcinka12)linjakolejowaBielsko - Cieszyn,
""13)""Muszyna - Orlow,
"14)""Łupków - Medzilaborce.

Na granicy polsko - rumuńskiej:

dlaodcinka15)linjakolejowaKołomyja - Czerniowce.

Na granicy polsko - łotewskiej:

dlaodcinka16)linjakolejowaTurmont - Zemgale.
§  3.
Rozporządzenie niniejsze wchodzi w życie w 14 dni po ogłoszeniu.