Wysokość stawek jednostkowych do obliczania składki specjalnej oraz tryb wypłat z Funduszu Rezerwowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.105.990

Akt utracił moc
Wersja od: 17 czerwca 2003 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA INFRASTRUKTURY1)
z dnia 29 maja 2003 r.
w sprawie wysokości stawek jednostkowych do obliczania składki specjalnej oraz trybu wypłat z Funduszu Rezerwowego

Na podstawie art. 17 ust. 6 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym (Dz. U. Nr 199, poz. 1672) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
wysokości stawek jednostkowych do obliczania składki specjalnej do Funduszu Rezerwowego w zależności od rodzaju statku, jego nośności lub mocy napędowej;
2)
szczegółowy tryb postępowania przy dokonywaniu wypłat z Funduszu Rezerwowego.
Określa się wysokości stawek jednostkowych do obliczania składek specjalnych wpłacanych przez armatorów do Funduszu Rezerwowego:
1)
statki do przewozu ładunków stałych:
a)
barki motorowe:
-
barki o nośności mniejszej niż 450 ton

- 0,55 euro za tonę,

-
barki o nośności od 450 ton do 650 ton

- 0,75 euro za tonę,

-
barki o nośności większej niż 650 ton

- 0,80 euro za tonę,

b)
barki pchane lub holowane:
-
barki o nośności mniejszej niż 450 ton

- 0,40 euro za tonę,

-
barki o nośności od 450 ton do 650 ton

- 0,50 euro za tonę,

-
barki o nośności większej niż 650 ton

- 0,60 euro za tonę;

2)
zbiornikowce:
a)
barki motorowe:
-
barki o nośności mniejszej niż 450 ton

- 1,70 euro za tonę,

-
barki o nośności od 450 ton do 650 ton

- 2,30 euro za tonę,

-
barki o nośności większej niż 650 ton

- 2,40 euro za tonę,

b)
barki pchane lub holowane:
-
barki o nośności mniejszej niż 450 ton

- 0,85 euro za tonę,

-
barki o nośności od 450 ton do 650 ton

- 1,15 euro za tonę,

-
barki o nośności większej niż 650 ton

- 1,20 euro za tonę;

3)
pchacze lub holowniki:
a)
pchacze lub holowniki o mocy napędowej mniejszej niż 300 kW - 0,28 euro za kW,
b)
pchacze lub holowniki o mocy napędowej większej niż 300 kW - 0,40 euro za kW.
1.
Wypłaty ze środków Funduszu Rezerwowego dokonuje się na wniosek armatora, którego wzór stanowi załącznik do rozporządzenia.
2.
Wniosek, o którym mowa w ust. 1, armator składa do Banku Gospodarstwa Krajowego, zwanego dalej "Bankiem".
3.
Do wniosku armator dołącza:
1)
potwierdzenie wpłaty składki rocznej do Funduszu Żeglugi Śródlądowej za dany rok;
2)
potwierdzenie wpłaty składki specjalnej;
3)
zaświadczenie o złomowaniu statku.
4.
Bank dokonuje wypłaty ze środków Funduszu Rezerwowego w terminie 7 dni od dnia otrzymania wniosku.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.2)
______

1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej - transport, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 marca 2002 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. Nr 32, poz. 302 oraz z 2003 r. Nr 19, poz. 165).

2) Niniejsze rozporządzenie traci moc z dniem uzyskania przez Rzeczpospolitą Polską członkostwa w Unii Europejskiej, na podstawie art. 24 ustawy z dnia 28 października 2002 r. o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym (Dz. U. Nr 199, poz. 1672).

ZAŁĄCZNIK

WZÓR

Wniosek

Armator

(nazwa, siedziba, adres)

o wypłatę z Funduszu Rezerwowego

Na podstawie art. 14 ust. 1 ustawy z dnia 28 października

2002 r. o Funduszu Żeglugi Śródlądowej i Funduszu Rezerwowym

(Dz. U. Nr 199, poz. 1672) wnoszę o dokonanie wypłaty z

Funduszu Rezerwowego

.............................................................

.............................................................

.............................................................

Uzasadnienie

.............................................................

.............................................................

.............................................................

....................... ...........................

(miejscowość i data) (podpis wnioskodawcy)

Załączniki:

1. Potwierdzenie wpłaty składki rocznej do Funduszu Żeglugi Śródlądowej przez wnioskodawcę za dany rok.

2. Potwierdzenie wpłaty składki specjalnej do Funduszu Rezerwowego przez wnioskodawcę.

3. Kopia zaświadczenia o złomowaniu statku.