Wysokość oraz sposób i terminy wnoszenia opłaty z tytułu potwierdzenia istnienia albo nieistnienia w Rejestrze Dokumentów Paszportowych ważnego dokumentu paszportowego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.2298

Akt obowiązujący
Wersja od: 10 listopada 2022 r.

ROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 10 listopada 2022 r.
w sprawie wysokości oraz sposobu i terminów wnoszenia opłaty z tytułu potwierdzenia istnienia albo nieistnienia w Rejestrze Dokumentów Paszportowych ważnego dokumentu paszportowego

Na podstawie art. 90 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych (Dz. U. poz. 350 i 583) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
wysokość opłaty za dostęp do usługi, o której mowa w art. 89 ust. 1 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych, zwanej dalej "usługą";
2)
sposób i terminy wnoszenia opłaty za dostęp do usługi.
Opłatę z tytułu usługi ustala się w wysokości 0,30 zł od jednego potwierdzenia istnienia albo nieistnienia ważnego dokumentu paszportowego, zawierającego zestaw danych, o którym mowa w art. 89 ust. 2 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych.
1. 
Opłatę wnosi się w terminie 7 dni od dnia otrzymania na piśmie wezwania ministra właściwego do spraw informatyzacji. W wezwaniu wskazuje się liczbę potwierdzeń wygenerowanych z Rejestru Dokumentów Paszportowych w danym okresie.
2. 
Wezwania wysyła się nie częściej niż raz w miesiącu.
Opłatę wnosi się do kasy organu wystawiającego wezwanie lub na jego rachunek bankowy przekazany w wezwaniu.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem określonym w komunikacie wydanym na podstawie art. 110a ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych.