Art. 60. - [Formy prowadzenia i sposób prezentowania reklamy wyrobu] - Wyroby medyczne.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2022.974

Akt obowiązujący
Wersja od: 1 listopada 2023 r.
Art.  60.  [Formy prowadzenia i sposób prezentowania reklamy wyrobu]
1. 
Reklamę wyrobu prowadzi się w formie audiowizualnej, dźwiękowej lub wizualnej.
2. 
Reklama wyrobu prowadzona w aptekach i podmiotach prowadzących działalność leczniczą, w tym odwiedzanie osób wykonujących zawód medyczny, nie może utrudniać prowadzonej tam działalności.
3. 
Reklama wyrobu zawiera co najmniej nazwę lub nazwę handlową wyrobu oraz przewidziane zastosowanie wyrobu.
4. 
Minister właściwy do spraw zdrowia określi, w drodze rozporządzenia:
1)
niezbędne dane, jakie ma zawierać reklama, inne niż określone w ust. 3,
2)
sposób prezentowania reklamy

- uwzględniając konieczność obiektywnej prezentacji wyrobu, bezpieczeństwo jego stosowania, stan wiedzy użytkowników wyrobów oraz konieczność zapewnienia niezakłóconego korzystania z usług zdrowotnych i usług farmaceutycznych.