§ 6. - Wyposażenie statków w System Identyfikacji i Śledzenia Dalekiego Zasięgu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.207.1368

Akt utracił moc
Wersja od: 4 listopada 2010 r.
§  6.
1.
Statki, o których mowa w § 3 ust. 1, przekazują automatycznie, w przedziałach czasu, o których mowa w rezolucji Międzynarodowej Organizacji Morskiej (IMO) Nr MSC.263(84) z dnia 16 maja 2008 r. w sprawie skorygowanych standardów technicznych i wymagań funkcjonalnych dotyczących identyfikacji i śledzenia dalekiego zasięgu (Dz. Urz. MI z 2010 r. Nr 4, poz. 13), za pomocą statkowych urządzeń systemu LRIT, do Europejskiego Centrum Danych LRIT raport zawierający następujące informacje:
1)
numer identyfikacyjny statkowego urządzenia systemu LRIT;
2)
pozycję statku;
3)
datę i czas określenia pozycji statku.
2.
Statki, o których mowa w § 3 ust. 1, przechodzące naprawy i remonty stoczniowe lub czasowo wyłączone z eksploatacji, mogą ograniczyć częstotliwość przekazywania do Centrum Danych LRIT informacji, o których mowa w ust. 1, do jednego raportu na 24 godziny.
3.
W przypadku, o którym mowa w ust. 2, kapitan statku o polskiej przynależności niezwłocznie:
1)
występuje z wnioskiem o ograniczenie częstotliwości przekazywania raportu, o którym mowa w ust. 1, do dyrektora urzędu morskiego właściwego dla portu macierzystego statku,
2)
informuje właściwe władze państwa-strony Konwencji SOLAS, na wodach którego statek się znajduje, oraz
3)
dokonuje odpowiedniego zapisu w dzienniku okrętowym z podaniem przyczyny i okresu, w którym częstotliwość przekazywania raportu, o którym mowa w ust. 1, będzie ograniczona.
4.
Dyrektor urzędu morskiego, po sprawdzeniu, czy statek spełnia warunki, o których mowa w ust. 2, zdalnie ogranicza częstotliwość przekazywania raportów przekazywanych przez statek oraz niezwłocznie informuje o tym fakcie, za pośrednictwem Krajowego Koordynatora do spraw systemu LRIT, Europejskie Centrum Danych LRIT.
5.
W przypadku, o którym mowa w ust. 2, kapitan statku o obcej przynależności informuje o ograniczeniu częstotliwości przekazywania raportu, o którym mowa w ust. 1, dyrektora urzędu morskiego właściwego ze względu na położenie portu, w którym statek się znajduje.