§ 3. - Wyposażenie statków w System Identyfikacji i Śledzenia Dalekiego Zasięgu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2010.207.1368

Akt utracił moc
Wersja od: 4 listopada 2010 r.
§  3.
1.
Z zastrzeżeniem ust. 2, w system LRIT powinny być wyposażone następujące rodzaje statków uprawiających żeglugę międzynarodową:
1)
statki pasażerskie, w tym pasażerskie jednostki szybkie;
2)
statki towarowe, w tym jednostki szybkie, o pojemności brutto 300 i powyżej;
3)
ruchome platformy wiertnicze (MODU);
4)
pływające urządzenia produkcyjno-magazynowo-odbiorcze (FPSO) o napędzie mechanicznym i pojemności brutto 300 i powyżej;
5)
pływające obiekty magazynowe (FSU) o napędzie mechanicznym i pojemności brutto 300 i powyżej;
6)
statki zaopatrzeniowe o pojemności brutto 300 i powyżej;
7)
statki specjalistyczne o pojemności brutto 300 i powyżej.
2.
W system LRIT, zgodnie z harmonogramem, o którym mowa w prawidle 19-1 punkt 4.1.2 i 4.1.3 rozdziału V Konwencji SOLAS, powinny być wyposażone następujące rodzaje statków uprawiających żeglugę międzynarodową:
1)
zbudowanych przed dniem 31 grudnia 2008 r.:
a)
statki pasażerskie, w tym pasażerskie jednostki szybkie,
b)
statki towarowe, w tym jednostki szybkie, o pojemności brutto 300 i powyżej,
c)
ruchome platformy wiertnicze (MODU);
2)
zbudowanych przed dniem 31 grudnia 2008 r., jeżeli podlegają wymaganiom rozdziału IV Konwencji SOLAS:
a)
pływające urządzenia produkcyjno-magazynowo-odbiorcze (FPSO) o napędzie mechanicznym i pojemności brutto 300 i powyżej,
b)
pływające obiekty magazynowe (FSU) o napędzie mechanicznym i pojemności brutto 300 i powyżej,
c)
statki zaopatrzeniowe o pojemności brutto 300 i powyżej;
3)
zbudowane przed dniem 31 grudnia 2008 r. statki specjalistyczne, o pojemności brutto 500 i powyżej, jeżeli podlegają wymaganiom rozdziału IV Konwencji SOLAS.
3.
Zwalnia się od obowiązku wyposażania w system LRIT statki, o których mowa w ust. 1, niezależnie od daty ich budowy, jeżeli są wyposażone w system AIS i odbywają podróże wyłącznie w obszarze morza A1.