§ 3. - Wyposażenie statków w System Identyfikacji i Śledzenia Dalekiego Zasięgu.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2010.207.1368
Akt utracił moc Wersja od: 4 listopada 2010 r.
§ 3.
1.
Z zastrzeżeniem ust. 2, w system LRIT powinny być wyposażone następujące rodzaje statków uprawiających żeglugę międzynarodową:1)
statki pasażerskie, w tym pasażerskie jednostki szybkie;2)
statki towarowe, w tym jednostki szybkie, o pojemności brutto 300 i powyżej;3)
ruchome platformy wiertnicze (MODU);4)
pływające urządzenia produkcyjno-magazynowo-odbiorcze (FPSO) o napędzie mechanicznym i pojemności brutto 300 i powyżej;5)
pływające obiekty magazynowe (FSU) o napędzie mechanicznym i pojemności brutto 300 i powyżej;6)
statki zaopatrzeniowe o pojemności brutto 300 i powyżej;7)
statki specjalistyczne o pojemności brutto 300 i powyżej.2.
W system LRIT, zgodnie z harmonogramem, o którym mowa w prawidle 19-1 punkt 4.1.2 i 4.1.3 rozdziału V Konwencji SOLAS, powinny być wyposażone następujące rodzaje statków uprawiających żeglugę międzynarodową:1)
zbudowanych przed dniem 31 grudnia 2008 r.:a)
statki pasażerskie, w tym pasażerskie jednostki szybkie,b)
statki towarowe, w tym jednostki szybkie, o pojemności brutto 300 i powyżej,c)
ruchome platformy wiertnicze (MODU);2)
zbudowanych przed dniem 31 grudnia 2008 r., jeżeli podlegają wymaganiom rozdziału IV Konwencji SOLAS:a)
pływające urządzenia produkcyjno-magazynowo-odbiorcze (FPSO) o napędzie mechanicznym i pojemności brutto 300 i powyżej,b)
pływające obiekty magazynowe (FSU) o napędzie mechanicznym i pojemności brutto 300 i powyżej,c)
statki zaopatrzeniowe o pojemności brutto 300 i powyżej;3)
zbudowane przed dniem 31 grudnia 2008 r. statki specjalistyczne, o pojemności brutto 500 i powyżej, jeżeli podlegają wymaganiom rozdziału IV Konwencji SOLAS.3.
Zwalnia się od obowiązku wyposażania w system LRIT statki, o których mowa w ust. 1, niezależnie od daty ich budowy, jeżeli są wyposażone w system AIS i odbywają podróże wyłącznie w obszarze morza A1.