Wypoczynek dzieci i młodzieży.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2016.452

Akt obowiązujący
Wersja od: 8 września 2021 r.

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ 1
z dnia 30 marca 2016 r.
w sprawie wypoczynku dzieci i młodzieży

Na podstawie art. 92t ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156 oraz z 2016 r. poz. 35, 64 i 195) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa:
1)
termin złożenia zgłoszenia wypoczynku, o którym mowa w art. 92d ust. 1 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, zwanej dalej "ustawą", jego formę, dokumenty dołączane do zgłoszenia oraz wzór tego zgłoszenia;
2)
termin przekazania karty wypoczynku, o której mowa w art. 92e ust. 2 ustawy, oraz wzór tej karty;
3)
liczbę uczestników wypoczynku w grupie pozostających pod opieką jednego wychowawcy;
4)
obowiązki kierownika wypoczynku i wychowawcy wypoczynku, w tym obowiązek prowadzenia przez wychowawcę dziennika zajęć realizowanych podczas wypoczynku oraz wzór tego dziennika;
5)
obowiązki kierownika wypoczynku i wychowawcy wypoczynku organizowanego przez szkołę i placówkę, o którym mowa w art. 92e ust. 1 ustawy;
6)
program kursów na kierownika wypoczynku albo wychowawcę wypoczynku, w tym formę i wymiar zajęć;
7)
wzór karty kwalifikacyjnej, o której mowa w art. 92k ust. 1 ustawy;
8)
wzór zaświadczenia o ukończeniu kursu na kierownika wypoczynku albo wychowawcę wypoczynku;
9)
dokumenty potwierdzające posiadane przygotowanie zapewniające realizację programu kursu przez kadrę prowadzącą wykłady lub zajęcia praktyczne określone w programie kursu.
1. 
Organizator wypoczynku zgłasza kuratorowi oświaty zamiar zorganizowania wypoczynku:
1)
w przypadku wypoczynku organizowanego w okresie ferii letnich oraz wiosennej przerwy świątecznej - od dnia 1 marca w roku szkolnym, w którym organizowany jest wypoczynek, jednak nie później niż na 21 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku, a w przypadku organizowania półkolonii lub wypoczynku za granicą - nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku;
2)
w przypadku wypoczynku organizowanego w okresie ferii zimowych oraz zimowej przerwy świątecznej - od dnia 1 października w roku szkolnym, w którym organizowany jest wypoczynek, jednak nie później niż na 21 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku, a w przypadku organizowania półkolonii lub wypoczynku za granicą - nie później niż na 14 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku.
2. 
W przypadkach uzasadnionych względami społecznymi organizator wypoczynku może zgłosić kuratorowi oświaty zamiar zorganizowania wypoczynku po upływie terminu, o którym mowa w ust. 1, nie później jednak niż na 7 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku.
3. 
Organizator wypoczynku zgłasza kuratorowi oświaty zamiar zorganizowania wypoczynku w postaci:
1)
papierowej będącej wydrukiem wypełnionego formularza elektronicznego zamieszczonego w bazie wypoczynku albo
2)
formularza elektronicznego zamieszczonego w bazie wypoczynku, uwierzytelnionego przy użyciu mechanizmów określonych w art. 20a ust. 1 albo 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2014 r. poz. 1114 oraz z 2016 r. poz. 352).
4. 
W przypadku złożenia zgłoszenia wypoczynku w postaci papierowej organizator wypoczynku również wysyła wypełniony formularz elektroniczny za pośrednictwem bazy wypoczynku. Formularz elektroniczny nie wymaga uwierzytelnienia.
5. 
Do zgłoszenia wypoczynku organizowanego w kraju organizator wypoczynku dołącza:
1)
w przypadku organizowania wypoczynku w obiekcie hotelarskim lub innym obiekcie, w którym są świadczone usługi hotelarskie, o którym mowa w art. 35 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 187) - kopię opinii właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, potwierdzającej spełnianie przez obiekt lub teren wymagań ochrony przeciwpożarowej;
2)
w przypadku organizowania wypoczynku w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku, z wyłączeniem wypoczynku organizowanego w szkołach i placówkach:
a)
szkic poszczególnych pomieszczeń obiektu, z określeniem ich funkcji, w szczególności pomieszczenia do spania, stołówki, pomieszczeń do zajęć wychowawczo-rekreacyjnych i sanitariatów,
b)
kopię opinii właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej, potwierdzającej spełnianie przez obiekt lub teren wymagań ochrony przeciwpożarowej;
3)
w przypadku organizowania wypoczynku bez stałej infrastruktury komunalnej, w szczególności wypoczynku organizowanego w formie biwaku:
a)
szkic sposobu zagospodarowania terenu przeznaczonego na wypoczynek, w szczególności rozmieszczenia poszczególnych części: mieszkalnej, żywieniowej, zespołu służby zdrowia i sanitariatów,
b)
kopię opinii właściwego miejscowo komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej potwierdzającej spełnianie przez teren wymagań ochrony przeciwpożarowej;
4)
w przypadku organizowania wypoczynku o charakterze wędrownym - mapę trasy ze wskazaniem terminu i miejsca noclegu.
6. 
Do zgłoszenia wypoczynku organizowanego za granicą organizator wypoczynku dołącza:
1)
w przypadku organizowania wypoczynku w obiekcie używanym okazjonalnie oraz bez stałej infrastruktury komunalnej - szkic poszczególnych pomieszczeń obiektu, z określeniem ich funkcji, w szczególności pomieszczenia do spania, stołówki, pomieszczeń do zajęć wychowawczo-rekreacyjnych i sanitariatów;
2)
w przypadku organizowania wypoczynku o charakterze wędrownym - mapę trasy ze wskazaniem terminu i miejsca noclegu;
3)
oświadczenie o zawarciu umowy ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia za granicą na rzecz uczestników wypoczynku.
7. 
Wzór zgłoszenia wypoczynku określa załącznik nr 1 do rozporządzenia.
8. 
Wzór zgłoszenia wypoczynku w przypadku organizowania półkolonii określa załącznik nr 2 do rozporządzenia.
9. 
Wzór zgłoszenia wypoczynku w przypadku organizowania wypoczynku za granicą określa załącznik nr 3 do rozporządzenia.
1. 
Dyrektor szkoły lub placówki zawiadamia organ prowadzący oraz organ sprawujący nadzór pedagogiczny o zamiarze zorganizowania wypoczynku, o którym mowa w art. 92e ust. 1 ustawy, przekazując kartę wypoczynku nie później niż na 3 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku.
2. 
Wzór karty wypoczynku, o której mowa w ust. 1, określa załącznik nr 4 do rozporządzenia.
1. 
Liczba uczestników wypoczynku pozostających pod opieką jednego wychowawcy wypoczynku nie może przekraczać 20 osób.
2. 
W przypadku grupy z dziećmi do 10 roku życia oraz grupy mieszanej, w której są dzieci do 10 roku życia, liczba uczestników wypoczynku pozostających pod opieką jednego wychowawcy wypoczynku nie może przekraczać 15 osób.
3. 
Dopuszcza się udział nie więcej niż 2 uczestników niepełnosprawnych lub przewlekle chorych w grupie pozostającej pod opieką jednego wychowawcy wypoczynku, o której mowa w ust. 1 i 2. W przypadku wypoczynku organizowanego wyłącznie dla dzieci niepełnosprawnych lub przewlekle chorych liczba uczestników wypoczynku w grupie pozostającej pod opieką jednego wychowawcy wypoczynku powinna być zgodna z liczbą dzieci w oddziale przedszkola specjalnego, oddziale specjalnym w przedszkolu ogólnodostępnym, oddziale szkoły specjalnej oraz oddziale specjalnym odpowiednio w szkole podstawowej ogólnodostępnej, gimnazjum ogólnodostępnym lub szkole ponadgimnazjalnej ogólnodostępnej, właściwej dla wieku tych uczestników, określonej w przepisach wydanych na podstawie art. 60 ust. 2 ustawy.
1. 
Do obowiązków kierownika wypoczynku należy:
1)
kierowanie wypoczynkiem;
2)
opracowywanie planu pracy oraz rozkładu dnia podczas wypoczynku i kontrola ich realizacji;
3)
ustalenie i przydzielenie szczegółowego zakresu czynności wychowawcom wypoczynku, trenerom i instruktorom sportu, rekreacji, animacji kulturalno-oświatowej, lektorom języka i innym osobom prowadzącym zajęcia podczas wypoczynku;
4)
kontrola wykonywania obowiązków przez osoby wymienione w pkt 3;
5)
zapewnienie uczestnikom wypoczynku właściwej opieki od momentu przejęcia ich od rodziców do czasu ponownego przekazania rodzicom; w przypadku pełnoletnich uczestników wypoczynku - z miejsca i do miejsca zbiórek wyznaczonych przez organizatora wypoczynku;
6)
nadzór i przestrzeganie bezpiecznych i higienicznych warunków wypoczynku;
7)
zapewnienie uczestnikom wypoczynku korzystania wyłącznie z wyznaczonych obszarów wodnych, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych (Dz. U. poz. 1240 oraz z 2015 r. poz. 779, 1642 i 1830), w obecności ratownika wodnego i wychowawcy wypoczynku;
8)
zapewnienie zróżnicowanej diety uczestnikom wypoczynku;
9)
przekazanie organizatorowi wypoczynku niezwłocznie po zakończeniu wypoczynku dziennika zajęć i kart kwalifikacyjnych;
10)
udostępnienie na wniosek rodziców albo pełnoletniego uczestnika wypoczynku kopii karty kwalifikacyjnej uczestnika wypoczynku;
11)
nadzór nad realizacją programu;
12)
podział uczestników wypoczynku na grupy.
2. 
Do obowiązków wychowawcy wypoczynku należy:
1)
zapoznanie się z kartami kwalifikacyjnymi uczestników wypoczynku;
2)
poinformowanie kierownika wypoczynku o specjalnych potrzebach uczestników wypoczynku;
3)
prowadzenie dziennika zajęć realizowanych podczas wypoczynku, którego wzór określa załącznik nr 5 do rozporządzenia;
4)
opracowywanie planu pracy uczestników wypoczynku zorganizowanych w grupę;
5)
organizowanie zajęć zgodnie z rozkładem dnia;
6)
realizacja programu;
7)
sprawowanie opieki nad uczestnikami wypoczynku zorganizowanymi w grupę w zakresie higieny, zdrowia, wyżywienia oraz innych czynności opiekuńczych;
8)
zapewnienie bezpieczeństwa uczestnikom wypoczynku zorganizowanym w grupę;
9)
zapewnienie uczestnikom wypoczynku, we współpracy z ratownikiem wodnym, opieki w czasie korzystania z wyznaczonych obszarów wodnych, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych;
10)
prowadzenie innych zajęć zleconych przez kierownika wypoczynku.
3. 
Obowiązków kierownika wypoczynku nie łączy się z obowiązkami wychowawcy wypoczynku.
1. 
Kierownik wypoczynku, o którym mowa w art. 92e ust. 1 ustawy:
1)
opracowuje program wypoczynku;
2)
opracowuje regulamin wypoczynku i zapoznaje z nim wszystkich uczestników wypoczynku;
3)
zapewnia warunki do pełnej realizacji programu i regulaminu wypoczynku oraz sprawuje nadzór w tym zakresie;
4)
zapoznaje uczestników wypoczynku z zasadami bezpieczeństwa oraz zapewnia warunki do ich przestrzegania, w tym zapewnia uczestnikom wypoczynku korzystanie wyłącznie z wyznaczonych obszarów wodnych;
5)
określa zadania wychowawcy wypoczynku w zakresie realizacji programu, zapewnienia opieki i bezpieczeństwa uczestnikom wypoczynku;
6)
nadzoruje zaopatrzenie uczestników wypoczynku w sprawny sprzęt i ekwipunek oraz apteczkę pierwszej pomocy;
7)
organizuje transport, wyżywienie i noclegi dla uczestników wypoczynku;
8)
dokonuje podziału zadań wśród uczestników wypoczynku;
9)
dysponuje środkami finansowymi przekazanymi na organizację wypoczynku;
10)
dokonuje podsumowania i oceny wypoczynku po jego zakończeniu;
11)
rozlicza środki finansowe przeznaczone na organizację wypoczynku.
2. 
Wychowawca wypoczynku, o którym mowa w art. 92e ust. 1 ustawy:
1)
sprawuje opiekę nad uczestnikami grupy w zakresie higieny, zdrowia, wyżywienia oraz innych czynności opiekuńczych;
2)
zapewnia bezpieczeństwo uczestnikom wypoczynku zorganizowanym w grupę;
3)
zapewnia uczestnikom wypoczynku, we współpracy z ratownikiem wodnym, opiekę w czasie korzystania z wyznaczonych obszarów wodnych, o których mowa w art. 2 ustawy z dnia 18 sierpnia 2011 r. o bezpieczeństwie osób przebywających na obszarach wodnych;
4)
współdziała z kierownikiem wypoczynku w zakresie realizacji programu;
5)
sprawuje nadzór nad przestrzeganiem regulaminu wypoczynku przez uczestników wypoczynku, ze szczególnym uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa;
6)
nadzoruje wykonywanie zadań przydzielonych uczestnikom wypoczynku;
7)
wykonuje inne zadania zlecone przez kierownika wypoczynku.
Wzór karty kwalifikacyjnej uczestnika wypoczynku określa załącznik nr 6 do rozporządzenia.
1. 
Program kursu na kierownika wypoczynku oraz program kursu na wychowawcę wypoczynku, ich formę i wymiar zajęć określają odpowiednio załączniki nr 7 i 8 do rozporządzenia.
2. 
Wzór zaświadczenia o ukończeniu kursu na kierownika wypoczynku oraz wzór zaświadczenia o ukończeniu kursu na wychowawcę wypoczynku określają odpowiednio załączniki nr 9 i 10 do rozporządzenia.
1. 
Kadra prowadząca wykłady lub zajęcia praktyczne określone w programie kursu na kierownika wypoczynku, z wyjątkiem zajęć praktycznych, o których mowa w lp. 3 pkt 11 załącznika nr 7 do rozporządzenia, przedstawia organizatorowi kursu:
1)
dyplom ukończenia studiów wyższych o kierunku odpowiednio pedagogika, psychologia, administracja lub opieka społeczna albo
2)
dyplom ukończenia studiów wyższych o kierunku innym niż określony w pkt 1 i dyplom ukończenia studiów podyplomowych lub świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu organizacji i zarządzania oświatą.
2. 
Kadra prowadząca wykłady lub zajęcia praktyczne określone w programie kursu na wychowawcę wypoczynku, z wyjątkiem zajęć praktycznych, o których mowa w lp. 9 pkt 3 załącznika nr 8 do rozporządzenia, przedstawia organizatorowi kursu:
1)
dyplom ukończenia studiów wyższych o kierunku pedagogika lub psychologia albo
2)
dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych odpowiednio z zakresu pomocy społecznej, kultury fizycznej, sztuk pięknych, sportu i rekreacji lub krajoznawstwa i turystyki, albo
3)
dyplom ukończenia studiów wyższych o kierunku innym niż określony w pkt 1 i 2 i dyplom trenera lub legitymację instruktora sportu w przypadku osób, które uzyskały tytuł trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U. z 2016 r. poz. 176), w brzmieniu obowiązującym przed dniem 23 sierpnia 2013 r., albo dyplom ukończenia studiów wyższych lub studiów podyplomowych o kierunku lub specjalności w zakresie bezpieczeństwa i higieny pracy, albo
4)
odznakę lub stopień nadawany kadrze kształcącej na podstawie spełnienia warunków określonych w statucie lub regulaminie organizacji pozarządowej potwierdzające prawo do prowadzenia szkoleń.
3. 
Kadra prowadząca zajęcia praktyczne, o których mowa w lp. 3 pkt 11 załącznika nr 7 i lp. 9 pkt 3 załącznika nr 8 do rozporządzenia, przedstawia organizatorowi kursu:
1)
dyplom ukończenia studiów wyższych medycznych o kierunku lekarskim, pielęgniarskim lub ratownictwa medycznego albo
2)
dyplom ukończenia studiów wyższych medycznych o kierunku innym niż określony w pkt 1 i dyplom ukończenia studiów podyplomowych lub świadectwo ukończenia kursu kwalifikacyjnego z zakresu ratownictwa, albo
3)
świadectwo lub zaświadczenie ukończenia kursu lub szkolenia nadającego uprawnienia z zakresu kwalifikowanej pierwszej pomocy, albo
4)
świadectwo lub zaświadczenie ukończenia kursu lub szkolenia z zakresu pierwszej pomocy i dokument potwierdzający co najmniej 1 rok doświadczenia w prowadzeniu szkoleń z tego zakresu.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. 2

ZAŁĄCZNIKI

ZAŁĄCZNIK Nr  1

WZÓR
NR ZGŁOSZENIA:
..........................................................
data umieszczenia zgłoszenia w bazie
wypoczynku:
...........................................................
(wypełnia kuratorium oświaty)

Zgłoszenie wypoczynku dzieci i młodzieży

A. Dane ogólne

1. Organizator wypoczynku1)

Szkoła lub placówka
Przedsiębiorcawpisany do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych,

o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach

turystycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 187)

Osoba fizycznainna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu niezarobkowym
Osoba prawna
Jednostka organizacyjna

nieposiadająca osobowości

prawnej

Osoba fizycznainna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu zarobkowym, jeżeli

organizowany wypoczynek nie stanowi imprezy turystycznej, o której mowa w

art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych

Osoba prawna
Jednostka organizacyjna

nieposiadająca osobowości

prawnej

(należy wypełnić)

Nazwa/imię i nazwisko
Adres siedziby/zamieszkania (województwo,

powiat, gmina, miejscowość, ulica, numer

domu/lokalu, kod pocztowy)

Adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres zamieszkania
Numer telefonu
Numer faksu
Adres poczty elektronicznej (e-mail)
Numer indentyfikacyjny REGON (jeżeli posiada)
Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS)

(jeżeli posiada)

Numer identyfikacji podatkowej (NIP) (jeżeli

posiada)

Numer zaświadczenia o wpisie do rejestru

organizatorów turystyki i pośredników

turystycznych (jeżeli posiada)

2. Forma wypoczynku1)

kolonia

zimowisko

obóz

biwak

inna forma wypoczynku ..........................................................................................

(proszę podać formę)

3. Termin wypoczynku

Od dniado dnia
(dd/mm/rrrr)(dd/mm/rrr)

4. Rodzaj zakwaterowania wypoczynku1)

wypoczynek w obiekcie hotelarskim lub innym obiekcie, w którym są świadczone usługi hotelarskie, o którym

mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych

wypoczynek w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku

wypoczynek bez stałej infrastruktury komunalnej

wypoczynek o charakterze wędrownym

4a. Informacja o rodzaju zakwaterowania wypoczynku

Uwaga: Wypełnia organizator wypoczynku, który organizuje wypoczynek:

1) w obiekcie hotelarskim lub innym obiekcie, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach

turystycznych (np. hotel, pensjonat, schronisko całoroczne), w którym są świadczone usługi hotelarskie,

2) w obiekcie używanym okazjonalnie do wypoczynku (np. szkoła, remiza, dom parafialny),

3) w miejscu bez stałej infrastruktury komunalnej (np. obóz pod namiotami, biwak)

1. Nazwa obiektu
2. Adres/miejsce lokalizacji wypoczynku: województwo,

powiat, gmina, miejscowość, ulica, nr budynku/lokalu,

kod pocztowy (lub inne określenie lokalizacji – dotyczy

obozów pod namiotami, biwaków), numer telefonu,

faksu

3. Warunki sanitarnohigieniczne w obiekcie/miejscu bez

stałej infrastruktury

3a. Woda

bieżąca

zimna

ciepła

inna ...........................................................

3b. Sanitariaty

liczba umywalek ...........................................

liczba ustępów ...............................................

liczba natrysków ............................................

oddzielne pomieszczenia dla chłopców i dziewcząt

3c. Wydzielone pomieszczenia/miejsca na

pranie/suszenie mokrej odzieży

sprzęt porządkowy i środki czystości

przechowywanie brudnej i czystej bielizny

pościelowej

odpady komunalne

3d. Zaopatrzenie w środki czystości

papier toaletowy

mydło w płynie

ręczniki jednorazowego użytku lub suszarki do rąk

kosze na śmieci

3e. Opis sposobu żywienia

na miejscu

kuchnia

jadalnia

inne ...........................................................

4. Informacja o sposobie zapewnienia uczestnikom wypoczynku dostępu do opieki medycznej
4a. Znajomość danych teleadresowych, godzin przyjęć

oraz zakresu świadczeń opieki zdrowotnej właściwego

świadczeniodawcy, udzielającego świadczeń opieki

zdrowotnej na zasadach określonych w ustawie z dnia

27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej

finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r.

poz. 581, z późn. zm.)

TAK/NIE2)
4b. Umowa zawarta o udzielanie świadczeń opieki

zdrowotnej

z lekarzem

z pielęgniarką

z ratownikiem medycznym

inne .......................................................

4c. Wydzielony gabinet lekarskiTAK/NIE2)
4d. Wydzielony gabinet pielęgniarskiTAK/NIE2)
4e. Wydzielona izolatkaTAK/NIE2)
5. Bezpieczne korzystanie z wyznaczonych obszarów

wodnych

kąpielisko

miejsce wykorzystywane do kąpieli

pływalnia

inne ......................................................

6. Bezpieczne przebywanie w górach oraz na

zorganizowanych terenach narciarskich

góry

parki narciarskie

półki ćwiczebne

narciarskie trasy biegowe

narciarskie trasy zjazdowe

nartostrady

4b. Informacja o rodzaju zakwaterowania wypoczynku

Uwaga: Wypełnia organizator wypoczynku, który organizuje wypoczynek o charakterze wędrownym.

1. Trasa wypoczynku
2. Środki transportu
3. Rodzaje zakwaterowania na trasie
4. Warunki sanitarnohigieniczne na trasie4a. Woda pitna
.....................................................................................................
4b. Toaleta osobista/woda
.....................................................................................................
4c. Odpady komunalne
.....................................................................................................
4d. Opis sposobu żywienia
.....................................................................................................
5. Informacja o sposobie zapewnienia uczestnikom wypoczynku dostępu do opieki medycznej
5a. Znajomość danych teleadresowych, godzin

przyjęć oraz zakresu świadczeń opieki zdrowotnej

właściwego świadczeniodawcy, udzielającego

świadczeń opieki zdrowotnej na zasadach

określonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 2004 r. o

świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych

ze środków publicznych

TAK/NIE2)
5b. Umowa zawarta o udzielanie świadczeń opieki

zdrowotnej

z lekarzem

z pielęgniarką

z ratownikiem medycznym

inne .......................................................

6. Bezpieczne korzystanie z wyznaczonych

obszarów wodnych

kąpielisko

miejsce wykorzystywane do kąpieli

pływalnia

inne .....................................................

7. Bezpieczne przebywanie w górach oraz na

zorganizowanych terenach narciarskich

góry

parki narciarskie

półki ćwiczebne

narciarskie trasy biegowe

narciarskie trasy zjazdowe

nartostrady

5. Informacja o liczbie uczestników wypoczynku

5a. Łączna liczba uczestników

wypoczynku, w tym:

- powyżej 10 roku życia
- poniżej 10 roku życia
5b. Niepełnosprawnych lub przewlekle chorych
5c. Dodatkowe informacje o uczestnikach wypoczynku

(w szczególności o uczestnikach ze specjalnymi

potrzebami edukacyjnymi)

6. Ramowy program wypoczynku określający rodzaj zajęć realizowanych podczas wypoczynku

7. Informacje o kadrze wypoczynku

7.1. Funkcja kierownik wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p

ust. 1, 3-5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie

oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.), zwanej

dalej "ustawą"

1) Imię i nazwisko..........................................................................
2) Numer telefonu..........................................................................
3) Informacja o niekaralności: zaświadczenie z dnia ...................................

oświadczenie z dnia .....................................

4) Ukończone 18 lat TAK
5) Co najmniej wykształcenie średnie co najmniej wykształcenie średnie

nie dotyczy*

6) Ukończony kurs na kierownika wypoczynku TAK

nie dotyczy**

7) Co najmniej trzyletnie doświadczenie

w wykonywaniu zadań dydaktyczno-

wychowawczych lub opiekuńczo-

wychowawczych, uzyskane w okresie

ostatnich 15 lat

TAK (wskazać lata doświadczenia oraz opisać rodzaj

zadań realizowanych w tym czasie)

....................................................................................................

....................................................................................................
....................................................................................................
nie dotyczy***
* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym

w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym

w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie

członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze

Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy

wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez organizacje harcerskie.

** Warunek nie dotyczy osób zajmujących stanowiska kierownicze w szkołach lub placówkach oraz instruktorów

harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej

funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej

funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego

Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji

Szwajcarskiej.

*** Warunek nie dotyczy nauczycieli oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub

równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu

równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii

Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy

o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej.

7.2. Funkcja wychowawca wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p ust. 2, 3 i 6 ustawy
Lp.Imię i nazwiskoInformacja o niekaralnościUkończone 18 latCo najmniej

wykształcenie

średnie

Ukończony kurs na wychowawcę

wypoczynku

1... zaświadczenie z dnia ........

oświadczenie z dnia ........

TAK co najmniej

wykształcenie

średnie

nie dotyczy*

TAK

nie dotyczy**

2... zaświadczenie z dnia ........

oświadczenie z dnia ........

TAK co najmniej

wykształcenie

średnie

nie dotyczy*

TAK

nie dotyczy**

* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej

w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii

Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub

Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez

organizacje harcerskie.

** Warunek nie dotyczy nauczycieli, osób pracujących z dziećmi w placówkach wsparcia dziennego lub placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które

posiadają wykształcenie określone w art. 26 ust. 1 pkt 1 lit. a lub w art. 98 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy

zastępczej (Dz. U. z 2015 r. poz. 332, z późn. zm.), oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji

harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie

członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze

Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej.

7.3. Trenerzy i instruktorzy sportu, rekreacji, animacji kulturalno-oświatowej, lektorzy języka i inne osoby prowadzące zajęcia podczas wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy
Lp.Imię i nazwiskoFunkcjaUkończone 18 latCo najmniej wykształcenie

średnie

Wiedza, doświadczenie i umiejętności niezbędne

do realizowanych zajęć

1...trener sportu TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu

trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy

z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U.

z 2016 r. poz. 176) w brzmieniu obowiązującym

przed dniem 23 sierpnia 2013 r.

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

2...instruktor sportu TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu

trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy

z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie w brzmieniu

obowiązującym przed dniem 23 sierpnia 2013 r.

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

3...instruktor

rekreacji

TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

4...instruktor

animacji

kulturalno-

-oświatowej

TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

5...lektor języka TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie i

umiejętności)

...

.........* TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie i

umiejętności)

...

______________

* Inna osoba prowadząca zajęcia podczas wypoczynku.

B. Wykaz dokumentów dołączonych do zgłoszenia wypoczynku

Lp.Nazwa dokumentu

C. Oświadczenia organizatora1)

1. Oświadczam, że posiadam kopie dokumentów potwierdzających spełnianie przez osoby wchodzące w skład kadry

wypoczynku warunków, o których mowa w art. 92p ust. 1-6 i art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy, potwierdzone przeze

mnie za zgodność z oryginałem.

2. Oświadczam, że organizuję wypoczynek w celu niezarobkowym i nie podlegam obowiązkowi wpisu do rejestru

organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r.

o usługach turystycznych.

3. Oświadczam, że organizuję w celu zarobkowym wypoczynek, który nie stanowi imprezy turystycznej, i nie

podlegam obowiązkowi wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa

w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.

...........................................................................................................................................................................

(data, czytelny podpis organizatora wypoczynku)

___________

1) Właściwe zaznaczyć znakiem "X".

2) Niewłaściwe skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  2

WZÓR

NR ZGŁOSZENIA

...............................................................

data umieszczenia zgłoszenia w bazie

wypoczynku:

................................................................

(wypełnia kuratorium oświaty)

Zgłoszenie dla półkolonii

A. Dane ogólne

1. Organizator wypoczynku1)

Szkoła lub placówka
Przedsiębiorcawpisany do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych,

o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach

turystycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 187)

Osoba fizycznainna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu niezarobkowym
Osoba prawna
Jednostka organizacyjna

nieposiadająca osobowości

prawnej

Osoba fizycznainna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu zarobkowym, jeżeli

organizowany wypoczynek nie stanowi imprezy turystycznej, o której mowa

w art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych

Osoba prawna
Jednostka organizacyjna

nieposiadająca osobowości

prawnej

(należy wypełnić)

Nazwa/imię i nazwisko
Adres siedziby/zamieszkania (województwo,

powiat, gmina, miejscowość, ulica, numer

domu/lokalu, kod pocztowy)

Adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres

zamieszkania

Numer telefonu
Numer faksu
Adres poczty elektronicznej (e-mail)
Numer indentyfikacyjny REGON (jeżeli posiada)
Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS)

(jeżeli posiada)

Numer identyfikacji podatkowej (NIP) (jeżeli

posiada)

Numer zaświadczenia o wpisie do rejestru

organizatorów turystyki i pośredników

turystycznych (jeżeli posiada)

2. Termin wypoczynku

Od dniado dnia
(dd/mm/rrrr)(dd/mm/rrr)

3. Informacja o rodzaju zakwaterowania wypoczynku1)

1. Nazwa obiektu
2. Adres/miejsce lokalizacji wypoczynku: województwo,

powiat, gmina, miejscowość, ulica, nr budynku/lokalu,

kod pocztowy (lub inne określenie lokalizacji

półkolonii), numer telefonu, faksu

3. Warunki sanitarnohigieniczne w obiekcie/miejscu bez

stałej infrastruktury

3a. Woda
bieżąca

zimna

ciepła

inna ..............................................

3b. Sanitariaty

liczba umywalek ................................

liczba ustępów ...................................

liczba natrysków ................................

oddzielne pomieszczenia dla chłopców i dziewcząt

3c. Zaopatrzenie w środki czystości

papier toaletowy

mydło w płynie

ręczniki jednorazowego użytku lub suszarki do rąk

kosze na śmieci

3d. Opis sposobu żywienia

na miejscu

kuchnia

jadalnia

inne ...................................................

4. Informacja o sposobie zapewnienia uczestnikom wypoczynku dostępu do opieki medycznej
4a. Znajomość danych teleadresowych, godzin przyjęć

oraz zakresu świadczeń opieki zdrowotnej właściwego

świadczeniodawcy, udzielającego świadczeń opieki

zdrowotnej na zasadach określonych w ustawie z dnia

27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej

finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2015 r.

poz. 581, z późn. zm.)

TAK/NIE2)
4b. Umowa zawarta o udzielanie świadczeń opieki

zdrowotnej

z lekarzem

z pielęgniarką

z ratownikiem medycznym

inne ..................................................................

4c. Wydzielony gabinet lekarskiTAK/NIE2)
4d. Wydzielony gabinet pielęgniarskiTAK/NIE2)
5. Bezpieczne korzystanie z wyznaczonych obszarów

wodnych

kąpielisko

miejsce wykorzystywane do kąpieli

pływalnia

inne .............................................................

6. Bezpieczne przebywanie w górach oraz na

zorganizowanych terenach narciarskich

góry

parki narciarskie

półki ćwiczebne

narciarskie trasy biegowe

narciarskie trasy zjazdowe

nartostrady

4. Informacja o liczbie uczestników wypoczynku

4a. Łączna liczba uczestników

wypoczynku, w tym:

– powyżej 10 roku życia
– poniżej 10 roku życia
4b. Niepełnosprawnych lub przewlekle chorych
4c. Dodatkowe informacje o uczestnikach wypoczynku

(w szczególności o uczestnikach ze specjalnymi

potrzebami edukacyjnymi)

5. Ramowy program wypoczynku określający rodzaj zajęć realizowanych podczas wypoczynku

6. Informacje o kadrze wypoczynku

6.1. Funkcja kierownik wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p

ust. 1, 3–5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie

oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.), zwanej

dalej "ustawą"

1) Imię i nazwisko...................................................................
2) Numer telefonu...................................................................
3) Informacja o niekaralności: zaświadczenie z dnia ................................................

oświadczenie z dnia .................................................

4) Ukończone 18 lat TAK
5) Co najmniej wykształcenie średnie co najmniej wykształcenie średnie

nie dotyczy*

6) Ukończony kurs na kierownika

wypoczynku

TAK

nie dotyczy**

7) Co najmniej trzyletnie doświadczenie

w wykonywaniu zadań dydaktyczno-

wychowawczych lub opiekuńczo-

wychowawczych, uzyskane w okresie

ostatnich 15 lat

TAK (wskazać lata doświadczenia oraz opisać rodzaj

zadań realizowanych w tym czasie)

.......................................................................................

.......................................................................................
.......................................................................................
nie dotyczy***
* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym

w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym

w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie

członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze

Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy

wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez organizacje harcerskie.

** Warunek nie dotyczy osób zajmujących stanowiska kierownicze w szkołach lub placówkach oraz instruktorów

harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej

funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej

funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego

Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji

Szwajcarskiej.

*** Warunek nie dotyczy nauczycieli oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub

równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu

równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii

Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy

o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej.

6.2. Funkcja wychowawca wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p ust. 2, 3 i 6 ustawy
Lp.Imię i nazwiskoInformacja o niekaralnościUkończone

18 lat

Co najmniej

wykształcenie

średnie

Ukończony kurs na wychowawcę

wypoczynku

1... zaświadczenie z dnia ......

oświadczenie z dnia ....

TAK co najmniej

wykształcenie

średnie

nie dotyczy*

TAK

nie dotyczy**

2... zaświadczenie z dnia .....

oświadczenie z dnia .....

TAK co najmniej

wykształcenie

średnie

nie dotyczy*

TAK

nie dotyczy**

* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej

w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii

Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub

Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez

organizacje harcerskie.

** Warunek nie dotyczy nauczycieli, osób pracujących z dziećmi w placówkach wsparcia dziennego lub placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które

posiadają wykształcenie określone w art. 26 ust. 1 pkt 1 lit. a lub w art. 98 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy

zastępczej (Dz. U. z 2015 r. poz. 332, z późn. zm.), oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji

harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie

członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze

Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej.

6.3. Trenerzy i instruktorzy sportu, rekreacji, animacji kulturalno-oświatowej, lektorzy języka i inne osoby prowadzące zajęcia podczas wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy
Lp.Imię i nazwiskoFunkcjaUkończone 18 latCo najmniej wykształcenie

średnie

Wiedza, doświadczenie i umiejętności niezbędne

do realizowanych zajęć

1...trener sportu TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu

trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy z

dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U.

z 2016 r. poz. 176) w brzmieniu obowiązującym

przed dniem 23 sierpnia 2013 r.

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

2...instruktor sportu TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu

trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy

z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie w brzmieniu

obowiązującym przed dniem 23 sierpnia 2013 r.

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

3...instruktor

rekreacji

TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności)

...

4...instruktor

animacji

kulturalno-

oświatowej

TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności)

...

5...lektor języka TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

.........* TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

_______________

* Inna osoba prowadząca zajęcia podczas wypoczynku.

B. Wykaz dokumentów dołączonych do zgłoszenia wypoczynku

Lp.Nazwa dokumentu

C. Oświadczenia organizatora1)

1. Oświadczam, że posiadam kopie dokumentów potwierdzających spełnianie przez osoby wchodzące w skład kadry

wypoczynku warunków, o których mowa w art. 92p ust. 1-6 i art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy, potwierdzone przeze

mnie za zgodność z oryginałem.

2. Oświadczam, że organizuję wypoczynek w celu niezarobkowym i nie podlegam obowiązkowi wpisu

do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia

1997 r. o usługach turystycznych.

3. Oświadczam, że organizuję w celu zarobkowym wypoczynek, który nie stanowi imprezy turystycznej,

i nie podlegam obowiązkowi wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym

mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.

....................................................................................................................................................................................

(data, czytelny podpis organizatora wypoczynku)

_____________

1) Właściwe zaznaczyć znakiem "X".

2) Niewłaściwe skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  3

WZÓR

NR ZGŁOSZENIA

...............................................................

data umieszczenia zgłoszenia w bazie

wypoczynku:

................................................................

(wypełnia kuratorium oświaty)

Zgłoszenie wypoczynku organizowanego za granicą

A. Dane ogólne

1. Organizator wypoczynku1)

Szkoła lub placówka
Przedsiębiorcawpisany do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych,

o którym mowa w art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach

turystycznych (Dz. U. z 2016 r. poz. 187)

Osoba fizycznainna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu niezarobkowym
Osoba prawna
Jednostka organizacyjna

nieposiadająca osobowości

prawnej

Osoba fizycznainna niż powyżej, organizująca wypoczynek w celu zarobkowym, jeżeli

organizowany wypoczynek nie stanowi imprezy turystycznej, o której mowa

w art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych

Osoba prawna
Jednostka organizacyjna

nieposiadająca osobowości

prawnej

(należy wypełnić)

Nazwa/imię i nazwisko
Adres siedziby/zamieszkania (województwo,

powiat, gmina, miejscowość, ulica, numer

domu/lokalu, kod pocztowy)

Adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres

zamieszkania

Numer telefonu
Numer faksu
Adres poczty elektronicznej (e-mail)
Numer indentyfikacyjny REGON (jeżeli posiada)
Numer w Krajowym Rejestrze Sądowym (KRS)

(jeżeli posiada)

Numer identyfikacji podatkowej (NIP) (jeżeli

posiada)

Numer zaświadczenia o wpisie do rejestru

organizatorów turystyki i pośredników

turystycznych (jeżeli posiada)

2. Forma wypoczynku1)

kolonia

zimowisko

obóz

biwak

inna forma wypoczynku .............................................................................................................

(proszę podać formę)

3. Termin wypoczynku

Od dniado dnia
(dd/mm/rrrr)(dd/mm/rrr)

4. Informacja o rodzaju zakwaterowania wypoczynku1)

1. Nazwa obiektu:
2. Adres/lokalizacja obiektu: kraj, miejscowość, ulica, nr budynku/lokalu, kod pocztowy (lub inne określenie lokalizacji - dotyczy obozów pod namiotami, biwaków), numer telefonu, faksu
3. Środek transportu
4. Warunki sanitarnohigieniczne

w obiekcie

w miejscu bez stałej infrastruktury

na wypoczynku o charakterze wędrownym

4a. Woda

bieżąca

zimna

ciepła

inna ................................................

4b. Sanitariaty

liczba umywalek ...............................

liczba ustępów .....................................

liczba natrysków ...................................

oddzielne pomieszczenia dla chłopców i dziewcząt

4c. Wydzielone pomieszczenia/miejsca na:

pranie/suszenie mokrej odzieży

sprzęt porządkowy i środki czystości

przechowywanie brudnej i czystej bielizny

pościelowej

4d. Zaopatrzenie w środki czystości

papier toaletowy

mydło w płynie

ręczniki jednorazowego użytku lub suszarki do rąk

kosze na śmieci

4e. Opis sposobu żywienia

na miejscu

kuchnia

jadalnia

inne ...............................................................

5. Informacja o liczbie uczestników wypoczynku

5a. Łączna liczba uczestników

wypoczynku, w tym:

– powyżej 10 roku życia
– poniżej 10 roku życia
5b. Niepełnosprawnych lub przewlekle chorych
5c. Dodatkowe informacje o uczestnikach wypoczynku

(w szczególności o uczestnikach ze specjalnymi

potrzebami edukacyjnymi)

6. Ramowy program wypoczynku określający rodzaj zajęć realizowanych podczas wypoczynku

7. Informacje o kadrze wypoczynku

7.1. Funkcja kierownik wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p

ust. 1, 3–5 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie

oświaty (Dz. U. z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.), zwanej

dalej "ustawą"

1) Imię i nazwisko............................................................................
2) Numer telefonu............................................................................
3) Informacja o niekaralności: zaświadczenie z dnia ................................................

oświadczenie z dnia .................................................

4) Ukończone 18 lat TAK
5) Co najmniej wykształcenie średnie co najmniej wykształcenie średnie

nie dotyczy*

6) Ukończony kurs na kierownika

wypoczynku

TAK

nie dotyczy**

7) Co najmniej trzyletnie doświadczenie

w wykonywaniu zadań dydaktyczno-

-wychowawczych lub opiekuńczo-

-wychowawczych, uzyskane w okresie

ostatnich 15 lat

TAK (wskazać lata doświadczenia oraz opisać rodzaj

zadań realizowanych w tym czasie)

.......................................................................................

.......................................................................................
.......................................................................................
nie dotyczy***
* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym

w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym

w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie

członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze

Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy

wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez organizacje harcerskie.

** Warunek nie dotyczy osób zajmujących stanowiska kierownicze w szkołach lub placówkach oraz instruktorów

harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej

funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej

funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego

Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji

Szwajcarskiej.

*** Warunek nie dotyczy nauczycieli oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej podharcmistrza lub

równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu

równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii

Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy

o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej.

7.2. Funkcja wychowawca wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92p ust. 2, 3 i 6 ustawy
Lp.Imię i nazwiskoInformacja o niekaralnościUkończone

18 lat

Co najmniej

wykształcenie

średnie

Ukończony kurs na wychowawcę

wypoczynku

1... zaświadczenie z dnia ......

oświadczenie z dnia ....

TAK co najmniej

wykształcenie

średnie

nie dotyczy*

TAK

nie dotyczy**

2... zaświadczenie z dnia .....

oświadczenie z dnia .....

TAK co najmniej

wykształcenie

średnie

nie dotyczy*

TAK

nie dotyczy**

* Warunek nie dotyczy instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej

w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie członkowskim Unii

Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub

Konfederacji Szwajcarskiej, pełniących funkcję kierownika wypoczynku lub wychowawcy wypoczynku w formach wypoczynku organizowanych przez

organizacje harcerskie.

** Warunek nie dotyczy nauczycieli, osób pracujących z dziećmi w placówkach wsparcia dziennego lub placówkach opiekuńczo-wychowawczych, które

posiadają wykształcenie określone w art. 26 ust. 1 pkt 1 lit. a lub w art. 98 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. o wspieraniu rodziny i systemie pieczy

zastępczej (Dz. U. z 2015 r. poz. 332, z późn. zm.), oraz instruktorów harcerskich w stopniu co najmniej przewodnika lub równoważnym nadanym w organizacji

harcerskiej funkcjonującej w Rzeczypospolitej Polskiej albo w stopniu równoważnym nadanym w organizacji harcerskiej funkcjonującej w innym państwie

członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) - stronie umowy o Europejskim Obszarze

Gospodarczym lub Konfederacji Szwajcarskiej.

7.3. Trenerzy i instruktorzy sportu, rekreacji, animacji kulturalno-oświatowej, lektorzy języka i inne osoby prowadzące zajęcia podczas wypoczynku1)

Informacja o spełnianiu warunków, o których mowa w art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy
Lp.Imię i nazwiskoFunkcjaUkończone 18 latCo najmniej wykształcenie

średnie

Wiedza, doświadczenie i umiejętności niezbędne

do realizowanych zajęć

1...trener sportu TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu

trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy z

dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie (Dz. U.

z 2016 r. poz. 176) w brzmieniu obowiązującym

przed dniem 23 sierpnia 2013 r.

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

2...instruktor sportu TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające uzyskanie tytułu

trenera i instruktora sportu na podstawie ustawy

z dnia 25 czerwca 2010 r. o sporcie w brzmieniu

obowiązującym przed dniem 23 sierpnia 2013 r.

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

3...instruktor

rekreacji

TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności)

...

4...instruktor

animacji

kulturalno-

oświatowej

TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności (ponadto należy określić posiadane wiedzę, doświadczenie i umiejętności)

...

5...lektor języka TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

.........* TAK co najmniej

wykształcenie średnie

dokumenty potwierdzające posiadane wiedzę,

doświadczenie i umiejętności (ponadto należy

określić posiadane wiedzę, doświadczenie

i umiejętności)

...

_______________

* Inna osoba prowadząca zajęcia podczas wypoczynku.

B. Wykaz dokumentów dołączonych do zgłoszenia wypoczynku

Lp.Nazwa dokumentu
1Oświadczenie o zawarciu umowy ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków i kosztów leczenia za granicą na rzecz uczestników wypoczynku
2
3

C. Oświadczenia organizatora1)

1. Oświadczam, że posiadam kopie dokumentów potwierdzających spełnianie przez osoby wchodzące w skład kadry

wypoczynku warunków, o których mowa w art. 92p ust. 1-6 i art. 92c ust. 2 pkt 2 lit. b ustawy, potwierdzonych

przeze mnie za zgodność z oryginałem.

2. Oświadczam, że spełniam wymogi dotyczące bezpieczeństwa uczestników wypoczynku obowiązujące w krajach tranzytowych i w kraju docelowym.

3. Oświadczam, że co najmniej jedna osoba spośród kadry wypoczynku zna język obcy na poziomie umożliwiającym porozumiewanie się w krajach tranzytowych i w kraju docelowym.

4. Oświadczam, że organizuję wypoczynek w celu niezarobkowym i nie podlegam obowiązkowi wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.

5. Oświadczam, że organizuję w celu zarobkowym wypoczynek, który nie stanowi imprezy turystycznej, i nie podlegam obowiązkowi wpisu do rejestru organizatorów turystyki i pośredników turystycznych, o którym mowa w ustawie z dnia 29 sierpnia 1997 r. o usługach turystycznych.

................................................................................................................................................................

(data, czytelny podpis organizatora wypoczynku)

_____________

1) Właściwe zaznaczyć znakiem "X".

2) Niewłaściwe skreślić.

ZAŁĄCZNIK Nr  4

WZÓR
KARTA WYPOCZYNKU
Nazwa i adres szkoły/placówki: ......................................................................................................................

..............................................................................................................................................................................

Cel wypoczynku:

...........................................................................................................................................................

....................................................................................................................................................................

...........................................................................................................................................................

Adres wypoczynku / miejsce lokalizacji wypoczynku / trasa wypoczynku / nazwa kraju1):
.....................................................................................................................................................................
.......................................................................................................................................................................................
.....................................................................................................................................................................................
Numer telefonu kierownika wypoczynku:
.......................................................................................................................................................
Termin ...........................................................................................................................................
Liczba uczestników wypoczynku ................................................,

w tym liczba uczestników poniżej 10 roku życia .................................................

Środek transportu ........................................................................................................................................................ .

1) W przypadku wypoczynku za granicą.

PROGRAM
Data, godzina

wyjazdu – miejsce

zbiórki,

z uwzględnieniem

daty, godziny

powrotu

Długość trasy

(w kilometrach)

Miejscowość

docelowa i trasa

powrotna

Szczegółowy

program

wypoczynku od

wyjazdu do

powrotu

Adres miejsca

noclegowego

i żywieniowego

oraz przystanki

oraz miejsca

żywienia

OŚWIADCZENIE

Zobowiązuję się do przestrzegania przepisów dotyczących bezpieczeństwa w czasie wypoczynku.

Kierownik wypoczynkuWychowawcy wypoczynku:
.................................................................1. ................................................................
(imię i nazwisko oraz podpis)2. ................................................................
3. ................................................................
4. ................................................................

(imię i nazwisko oraz podpis)

.............................................................................

(data i podpis dyrektora szkoły/placówki)

LISTA UCZESTNIKÓW WYPOCZYNKU*

Lp.ImięNazwiskoData urodzeniaAdres zamieszkania

....................................................................................

(data i podpis dyrektora szkoły/placówki)

________________

* Listy uczestników wypoczynku nie przekazuje się do organu prowadzącego i organu sprawującego nadzór

pedagogiczny wraz z kartą wypoczynku.

ZAŁĄCZNIK Nr  5

WZÓR

DZIENNIK ZAJĘĆ

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  6  3  

KARTA KWALIFIKACYJNA UCZESTNIKA WYPOCZYNKU

wzór

ZAŁĄCZNIK Nr  7

PROGRAM KURSU NA KIEROWNIKA WYPOCZYNKU
Lp.TematLiczba

godzin

Formy realizacji
1Planowanie pracy wychowawczej1wykład i zajęcia

praktyczne

2Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży:
1) podział na grupy

2) wybór samorządu

3) rada kolonii - obozu

4) rozkład dnia

5) rada wychowawców

1wykład i zajęcia

praktyczne

3Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku, w tym obowiązujące przepisy w zakresie:
1) zdrowia i higieny

2) przejazdu na miejsce wypoczynku

3) trwania wypoczynku

4) przeciwpożarowym

5) korzystania z obszarów wodnych

6) poruszania się po drogach

7) wycieczek i turystyki kwalifikowanej (pieszych, rowerowych,

autokarowych, górskich, spływów kajakowych)

8) norm żywienia

9) zasad obsługi urządzeń elektrycznych

10) zasad postępowania w przypadku czynów karalnych

popełnianych przez nieletnich oraz wykroczeń

i przestępstw popełnianych przez opiekunów

3wykład i zajęcia

praktyczne

11) pierwszej pomocy z wykorzystaniem sprzętu do ćwiczeń

udzielania pierwszej pomocy, w tym zestawu do podstawowych

zabiegów resuscytacyjnych (m.in. fantom, defibrylator)

3zajęcia praktyczne
4Organizacja pracy kierownika wypoczynku z kadrą wypoczynku oraz

z pracownikami administracyjnymi, elementy zarządzania kryzysowego

1wykład i zajęcia

praktyczne

5Prowadzenie dokumentacji wypoczynku (przepisy obowiązujące)1wykład
6Razem10
w tym:6wykład i zajęcia

praktyczne

1wykład
3zajęcia praktyczne
Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu

ZAŁĄCZNIK Nr  8

PROGRAM KURSU NA WYCHOWAWCĘ WYPOCZYNKU
Lp.TematLiczba

godzin

Formy

realizacji

1Organizacja wypoczynku dzieci i młodzieży:

1) koordynacyjna rola władz oświatowych

2) obowiązujące przepisy

2wykład
3) elementy psychologii rozwojowej i wychowawczej z uwzględnieniem

potrzeb dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym

wynikającymi z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego i

zagrożenia niedostosowaniem społecznym

2wykład

i zajęcia

praktyczne

2Organizacja zajęć w czasie trwania wypoczynku:

1) rada wychowawców

2) grupa jako zespół wychowawczy

3) organizacja i rozkład dnia

4) regulamin uczestnika wypoczynku

2wykład

i zajęcia

praktyczne

3Planowanie pracy opiekuńczej, wychowawczej i edukacyjnej:

1) opracowanie planu wychowawczego grupy

2) dokumentacja wychowawcy

3) obowiązki wychowawcy grupy

4) metody i formy realizacji planów wychowawczych

4wykład

i zajęcia

praktyczne

4Ruch i rekreacja:

1) cele i zadania zajęć wychowania fizycznego

2) metody nauki technik pływania

1wykład
3) gry i zabawy ruchowe

4) gry zespołowe

5) sport, olimpiady sportowe, lekkoatletyka

6) organizacja zajęć dla dzieci ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi,

w tym wynikającymi z niepełnosprawności, niedostosowania społecznego i zagrożenia niedostosowaniem społecznym

4zajęcia

praktyczne

5Turystyka i krajoznawstwo:

1) cele i zadania turystyki i krajoznawstwa w pracy wychowawczej w trakcie

wypoczynku

2) organizacja wycieczek

3) organizacja biwaków

4) gry terenowe

4wykład

i zajęcia

praktyczne

6Zajęcia kulturalno-oświatowe:

1) cele i zadania zajęć kulturalno-oświatowych

2) organizacja zajęć kulturalno-oświatowych, z uwzględnieniem wartości

historycznych i literackich

3) elementy kulturalne i wychowanie w rozkładzie dnia

4) prowadzenie kroniki

5) organizacja uroczystości, imprez, wieczornic, ognisk

6) gry i zabawy świetlicowe

7) konkursy, wystawy, dyskusje

8) śpiew, muzyka, plastyka itp.

5wykład

i zajęcia

praktyczne

7Zajęcia praktyczno-techniczne:

1) cele i zadania zajęć praktyczno-technicznych

2) formy i rodzaje zajęć praktyczno-technicznych

3) prace dekoracyjne i zdobnicze

4) indywidualne zainteresowania uczestników

5) rozwój zainteresowań uczestników

2wykład

i zajęcia

praktyczne

8Prace społecznie użyteczne:

1) cele i zadania prac społecznie użytecznych

2) wychowawcze znaczenie prac społecznie użytecznych, wolontariat

3) prace w zakresie samoobsługi

4) prace na rzecz miejsca wypoczynku

5) prace na rzecz środowiska

2wykład

i zajęcia

praktyczne

9Bezpieczeństwo życia i zdrowia uczestników wypoczynku:

1) przepisy dotyczące bezpieczeństwa, w tym zasady postępowania

w przypadku czynów karalnych popełnianych przez nieletnich oraz

wykroczeń i przestępstw popełnianych przez opiekunów

2) przepisy dotyczące zdrowia i higieny w miejscu wypoczynku

4wykład

i zajęcia

praktyczne

3) pierwsza pomoc z wykorzystaniem sprzętu do ćwiczeń udzielania

pierwszej pomocy, w tym zestawu do podstawowych zabiegów

resuscytacyjnych (m.in. fantom, defibrylator)

4zajęcia

praktyczne

10Razem36
w tym:25wykład

i zajęcia

praktyczne

3wykład
8zajęcia

praktyczne

Egzamin sprawdzający wiedzę i umiejętności zdobyte podczas kursu

ZAŁĄCZNIK Nr  9

WZÓR

....................................................................

(oznaczenie organizatora kursu)

ZAŚWIADCZENIE

o ukończeniu kursu na kierownika wypoczynku

Zaświadcza się, że Pan(i) ...........................................................................................................................................

(imię/imiona i nazwisko)

urodzony(-na) .............................................................................................................................................................

(dd-mm-rrrr)

ukończył(a) kurs .........................................................................................................................................................

(nazwa kursu)

.....................................................................................................................................................................................

w wymiarze ............... godzin w okresie od dnia ............................................... do dnia ..........................................

prowadzony przez .......................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................... ,

(nazwa i adres/siedziba organizatora kursu)

zakończony egzaminem sprawdzającym w dniu ...................................................................................................... .

Numer zgody na organizację kursu1) .........................................................................................................................

wydanej przez .............................................................................................................................................................

w dniu .........................................................................................................................................................................

Zaświadczenie wydano na podstawie art. 92r ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U.

z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.).

Nr ........./20....... r.2)

...........................................................................................................................................................
(miejscowość, data)(podpis osoby reprezentującej organizatora kursu)

____________

1) Wypełnić w przypadku kursu organizowanego przez osoby prawne, osoby fizyczne oraz instytucje rynku pracy, o których

mowa w art. 6 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2015 r.

poz. 149, z późn. zm.).

2) Numer zaświadczenia wydanego przez organizatora kursu.

ZAŁĄCZNIK Nr  10

WZÓR

...........................................................................

(oznaczenie organizatora kursu)

ZAŚWIADCZENIE

o ukończeniu kursu na wychowawcę wypoczynku

Zaświadcza się, że Pan(i) ...........................................................................................................................................

(imię/imiona i nazwisko)

urodzony(-na) .............................................................................................................................................................

(dd-mm-rrrr)

ukończył(a) kurs .........................................................................................................................................................

(nazwa kursu)

.....................................................................................................................................................................................

w wymiarze ............... godzin w okresie od dnia ........................................... do dnia ..............................................

prowadzony przez .......................................................................................................................................................

................................................................................................................................................................................... ,

(nazwa i adres/siedziba organizatora kursu)

zakończony egzaminem sprawdzającym w dniu ........................................................................................................

Numer zgody na organizację kursu1) .........................................................................................................................

wydanej przez .............................................................................................................................................................

w dniu .........................................................................................................................................................................

Zaświadczenie wydano na podstawie art. 92r ust. 2 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty (Dz. U.

z 2015 r. poz. 2156, z późn. zm.).

Nr .........../20.......... r. 2)

.............................................................................................................................................................
(miejscowość, data)(podpis osoby reprezentującej organizatora kursu)

_______________

1) Wypełnić w przypadku kursu organizowanego przez osoby prawne, osoby fizyczne oraz instytucje rynku pracy, o których

mowa w art. 6 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy (Dz. U. z 2015 r.

poz. 149, z późn. zm.).

2) Numer zaświadczenia wydanego przez organizatora kursu.

1 Minister Edukacji Narodowej kieruje działem administracji rządowej - oświata i wychowanie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 17 listopada 2015 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji Narodowej (Dz. U. poz. 1903).
2 Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. poz. 67 i 102, z 2009 r. poz. 1696 oraz z 2015 r. poz. 109), które utraciło moc z dniem 1 kwietnia 2016 r. w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 11 września 2015 r. o zmianie ustawy o systemie oświaty oraz ustawy o Krajowym Rejestrze Karnym (Dz. U. poz. 1629).
3 Załącznik nr 6 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 22 lipca 2021 r. (Dz.U.2021.1548) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 8 września 2021 r.