§ 2. - Wypełnianie przez przedsiębiorców telekomunikacyjnych zadań i obowiązków na rzecz obronności, bezpieczeństwa państwa oraz bezpieczeństwa i porządku publicznego.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2005.187.1568

Akt obowiązujący
Wersja od: 29 września 2005 r.
§  2.
1.
Z zastrzeżeniem § 9, przedsiębiorca zapewnia techniczne i organizacyjne warunki wykonywania zadań przez przygotowanie, uruchomienie i utrzymanie gotowości eksploatacyjnej zestawu współdziałających urządzeń technicznych, zwanego dalej "systemem", oraz przygotowanie pracowników i zorganizowanie ich pracy, zapewniające:
1)
dostęp do treści komunikatu i innych danych, o których mowa w art. 159 ust. 1 ustawy, przekazywanych w sieci telekomunikacyjnej przedsiębiorcy, wysyłanych lub odbieranych w zakończeniach tej sieci wskazanych przez podmioty, o których mowa w art. 179 ust. 3 pkt 1 ustawy, zwane dalej "uprawnionymi podmiotami";
2)
dostęp do posiadanych lub przetwarzanych przez przedsiębiorcę danych:
a)
określonych w art. 159 ust. 1 pkt 3 i 5 ustawy, dotyczących wskazanego przez uprawnione podmioty zakończenia sieci tego przedsiębiorcy,
b)
określających zakończenia sieci, użytkownika lub abonenta, zwanych dalej "podmiotem kontrolowanym", w przypadku zastosowania środków służących przekierowywaniu połączeń do sieci innych przedsiębiorców lub innych zakończeń sieci,
c)
określonych w art. 159 ust. 1 pkt 4 ustawy, dotyczących wskazanych przez uprawnione podmioty zakończeń sieci tego przedsiębiorcy,
d)
dotyczących rodzajów usług telekomunikacyjnych, z których korzysta wskazany przez uprawnione podmioty użytkownik lub abonent,
e)
określonych w art. 161 ust. 2 i 3 ustawy lub zgromadzonych w wykazie, o którym mowa w art. 179 ust. 9 ustawy, dotyczących podmiotu kontrolowanego;
3)
dokonywanie utrwalania przez uprawnione podmioty:
a)
treści komunikatu i danych, o których mowa w pkt 1,
b)
danych, o których mowa w pkt 2 lit. a i b,
c)
danych, o których mowa w pkt 2 lit. c, wraz z czasem ich zaistnienia.
2.
Warunki, o których mowa w ust. 1, zapewnia się w sposób umożliwiający:
1)
rozpoczęcie dostępu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1 i 2, lub utrwalania, o którym mowa w ust. 1 pkt 3, niezwłocznie po wskazaniu przez uprawnione podmioty zakończeń sieci;
2)
całodobowy, równoczesny z wysyłaniem lub odbiorem komunikatu, dostęp i utrwalanie treści komunikatu i danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1, a jeżeli dostęp równoczesny nie jest możliwy - niezwłoczne dostarczenie treści komunikatu lub danych, które nie mogły być dostarczone;
3)
dostęp i utrwalanie treści komunikatu lub danych w sposób pozwalający na ich odtworzenie przy pomocy standardowych urządzeń odtwarzających lub powszechnie stosowanego sprzętu komputerowego, w postaci:
a)
wysyłanej lub odbieranej we wskazanych zakończeniach sieci przedsiębiorcy - w przypadku treści komunikatu, o którym mowa w ust. 1 pkt 1,
b)
występującej w sieci telekomunikacyjnej, jak również przetwarzanej przez przedsiębiorcę, a jeżeli ich nie przetwarza - w postaci, w jakiej występują w sieci telekomunikacyjnej - w przypadku danych, o których mowa w ust. 1 pkt 1 i 2 lit. a-c;
4)
dostęp i utrwalanie treści komunikatu lub danych, tak aby na skutek zastosowania systemu jakość oraz zakres usługi telekomunikacyjnej świadczonej kontrolowanemu abonentowi lub użytkownikowi nie uległy zmianie.
3.
Sprawność i niezawodność systemu nie może być mniejsza od sprawności i niezawodności urządzeń telekomunikacyjnych wykorzystywanych do świadczenia usług telekomunikacyjnych abonentom lub użytkownikom.