Wynagrodzenie godzinowe drużyn parowozowych za czas spędzony w służbie na parowozie.
Dz.U.1923.113.906
Akt utracił mocROZPORZĄDZENIE
RADY MINISTRÓW
z dnia 27 września 1923 r.
w przedmiocie wynagrodzenia godzinowego drużyn parowozowych za czas spędzony w służbie na parowozie.
Przy obliczaniu należytości godzinowych czas pracy poniżej 15 minut nie bierze się w rachubę; zaś ponad 15 minut zaokrągla się do pól godziny, a ponad 45 minut do jednej godziny.
A. Za czas spędzony w drodze na parowozie:
otrzymuje | od 1/8 1923 r. | od 15/8 1923 r. | ||
maszynista | 350 | mk. | 460 | mk. |
pom. maszynisty | 280 | " | 368 | " |
palacz | 233 | " | 307 | " |
Należytość tę wypłaca się za cały czas spędzony w drodze na parowozie, licząc od chwili objęcia parowozu przez drużynę, aż do oddania parowozu do parowozowni, względnie do chwili przybycia pociągu (parowozu) do stacji krańcowej. Do opłaty za czas spędzony przy przyjmowaniu i zdawaniu parowozu w parowozowni głównej zalicza się całkowity czas służby, ustalony podług miejscowych warunków w poszczególnych Dyrekcjach kolei dla każdej parowozowni.
W wypadku, kiedy drużyna składa się tylko z dwóch osób, a mianowicie z maszynisty i palacza, otrzymuje palacz, jeśli złożył już przepisany egzamin, lub pełni czynności pomocnika maszynisty, wynagrodzenie godzinowe, przewidziane dla pomocnika.
Drużyny, obsługujące czynne parowozy pomocnicze (podwójna trakcja), korzystają z należytości godzinowych na równi z drużynami parowozów czołowych.
W tym samym wymiarze otrzymują godzinowe:
B. Za czas przetaczania parowozem:
otrzymuje | od 1/8 1923 r. | od 15/8 1923 r. | ||
maszynista | 280 | mk. | 368 | mk. |
pom. maszynisty i palacz | 205 | " | 280 | " |
Należytości te wypłaca się za cały czas trwania przetaczania, licząc od chwili przyjęcia parowozu przez drużynę parowozową do chwili oddania parowozu do parowozowni, względnie zdania następnej drużynie.
Należytości zaliczać należy za przetaczanie dokonywane na stacji lub w obrębie torów trakcyjnych, warsztatowych, magazynowych i t. p. jakoteż na stacjach sąsiednich, z wyjątkiem przetaczania na stacjach zamiejscowych co do których obowiązuje godzinowe, wymienione w § 3 punkt A, b).
C. Za czas pogotowia i postoju na stacjach parowozowni głównych i zwrotnych:
otrzymuje | od 1/8 1923 r. | od 15/8 1923 r. | ||
maszynista | 233 | mk. | 307 | mk. |
pom. maszynisty i palacz | 175 | " | 230 | " |
Należytości te wypłaca się za czas spędzony w parowozowni głównej w pogotowiu i rezerwie, i za czas postoju w parowozowni zwrotnej powyżej 3 godzin aż do 24 godzin, licząc od chwili przyjazdu pociągu (parowozu) do stacji zwrotnej.
Czas postoju w parowozowni zwrotnej do 3 godzin, licząc od chwili przybycia pociągu (parowozu) wynagradza się według stawek pod A).
Po 24 godzinach pobytu w parowozowni zwrotnej otrzymują drużyny parowozowe, zamiast wynagrodzenia godzinowego, normalne djety.
Za czas służby przy pociągach gospodarczych otrzymują drużyny parowozowe, o ile pociąg pracuje na stacji lub między sąsiedniemi stacjami jednego węzła, wynagrodzenie godzinowe według stawek pod B), o ile zaś pociąg gospodarczy pracuje na linji według stawek pod A).
Uzupełnienie to oblicza się od 1 lutego 1923 r. według mnożnika ustalonego dla miejscowości zaliczonych do II klasy dodatku drożyźnianego, zaś od 1 kwietnia '923 r. według mnożnika ustalonego dla miejscowości zaliczonych do I klasy dodatku drożyźnianego (załącznik 1, 2, 3, 4, 5, 6).
Przy delegacjach poniżej 3 dni djet tych nie zalicza się.
Równocześnie traci moc obowiązującą rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 października 1920 r. w sprawie wynagrodzenia godzinowego dla drużyn parowozowych za czas spędzony w służbie przy parowozie (Dz. U. R. P. № 99, poz. 660) wraz z późniejszemi zmianami.
ZAŁĄCZNIK 1
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich ważna od 1 lutego 1923 r.
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich ważna od 1 lutego 1923 r.
Stawka godzinowego mk. | Uzupełnienie 1.530% | Razem mk | ||
A. | Za czas służby przy pociągach: | |||
dla kierownika pociągu | 40 | 612 | 685 | |
" konduktora bagażowego | 35 | 535 | 570 | |
" konduktora i hamulcowego | 30 | 459 | 490 | |
B. | Za czas służbowego pogotowia: | |||
dla kierownika pociągu i konduktora bagażowego | 16 | 244 | 260 | |
" konduktora i hamulcowego | 14 | 214 | 230 |
ZAŁĄCZNIK 2
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich ważna od 1 marca 1923 r.
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich ważna od 1 marca 1923 r.
Stawka godzinowego mk. | Uzupełnienie 1.530% | Razem mk | ||
A. | Za czas służby przy pociągach: | |||
dla kierownika pociągu | 76 | 1.162 | 1.240 | |
" konduktora bagażowego | 64 | 979 | 1.045 | |
" konduktora i hamulcowego | 56 | 856 | 915 | |
B. | Za czas służbowego pogotowia: | |||
dla kierownika pociągu i konduktora bagażowego | 40 | 612 | 655 | |
" konduktora i hamulcowego | 35 | 535 | 570 |
ZAŁĄCZNIK 3
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich ważna od 1 kwietnia 1923 r.
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich ważna od 1 kwietnia 1923 r.
Stawka mk. | Uzupełnienie 1.700% | Razem mk | ||
A. | Za czas służby przy pociągach: | |||
dla kierownika pociągu | 95 | 1.615 | 1.710 | |
" konduktora bagażowego | 80 | 1.360 | 1.440 | |
" konduktora i hamulcowego | 70 | 1.190 | 1.260 | |
B. | Za czas służbowego pogotowia: | |||
dla kierownika pociągu i konduktora bagażowego | 50 | 850 | 900 | |
" konduktora i hamulcowego | 45 | 765 | 810 |
ZAŁĄCZNIK 4
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich ważna od 1 maja 1923 r.
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich ważna od 1 maja 1923 r.
Stawka mk. | Uzupełnienie 1.700% | Razem mk | ||
A. | Za czas służby przy pociągach: | |||
dla kierownika pociągu | 105 | 1.785 | 1.890 | |
" konduktora bagażowego | 88 | 1.496 | 1.585 | |
" konduktora i hamulcowego | 77 | 1.309 | 1.390 | |
B. | Za czas służbowego pogotowia: | |||
dla kierownika pociągu i konduktora bagażowego | 55 | 935 | 990 | |
" konduktora i hamulcowego | 50 | 850 | 900 |
ZAŁĄCZNIK 5
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich ważna od 1 czerwca 1923 r.
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich ważna od 1 czerwca 1923 r.
Stawka mk. | Uzupełnienie 1.700% | Razem mk | ||
A. | Za czas służby przy pociągach: | |||
dla | kierownika pociągu | 120 | 2.040 | 2.160 |
" | konduktora bagażowego | 100 | 1.700 | 1.800 |
" | konduktora i hamulcowego | 88 | 1.496 | 1.585 |
B. | Za czas służbowego pogotowia: | |||
dla | kierownika pociągu i konduktora bagażowego | 65 | 1.105 | 1.170 |
" | konduktora i hamulcowego | 55 | 935 | 990 |
ZAŁĄCZNIK 6
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich ważna od 1 lipca 1923 r.
Tabela godzinowego drużyn konduktorskich ważna od 1 lipca 1923 r.
Stawka mk. | Uzupełnienie 1.700% | Razem mk | ||
A. | Za czas służby przy pociągach: | |||
dla | kierownika pociągu | 168 | 2.856 | 3.020 |
" | konduktora bagażowego | 140 | 2.380 | 2.520 |
" | konduktora i hamulcowego | 123 | 2.091 | 2.210 |
B. | Za czas służbowego pogotowia: | |||
dla | kierownika pociągu i konduktora bagażowego | 91 | 1.547 | 1.640 |
" | konduktora i hamulcowego | 77 | 1.309 | 1.390 |
"Sprostowanie. Tabele godzinowego drużyn parowozowych, odnoszące się do niniejszego rozporządzenia, ogłoszone zostały w Dzienniku Ustaw R. P. № 110, jako załączniki 1-6 do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 27 września 1923 r. poz. 872."
Dokumenty powiązane
Jeżeli chcesz mieć dostęp do wszystkich dokumentów powiązanych, zaloguj się do LEX-a Nie korzystasz jeszcze z programów LEX? Zamów dostęp testowy »