§ 3. - Wynagrodzenie godzinowe drużyn parowozowych za czas spędzony w służbie na parowozie.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1923.113.906

Akt utracił moc
Wersja od: 1 sierpnia 1923 r.
§  3. 1
Należytości godzinowe są następujące:

A. Za czas spędzony w drodze na parowozie:

otrzymujeod 1/8 1923 r.od 15/8 1923 r.
maszynista350mk.460mk.
pom. maszynisty280"368"
palacz233"307"

Należytość tę wypłaca się za cały czas spędzony w drodze na parowozie, licząc od chwili objęcia parowozu przez drużynę, aż do oddania parowozu do parowozowni, względnie do chwili przybycia pociągu (parowozu) do stacji krańcowej. Do opłaty za czas spędzony przy przyjmowaniu i zdawaniu parowozu w parowozowni głównej zalicza się całkowity czas służby, ustalony podług miejscowych warunków w poszczególnych Dyrekcjach kolei dla każdej parowozowni.

W wypadku, kiedy drużyna składa się tylko z dwóch osób, a mianowicie z maszynisty i palacza, otrzymuje palacz, jeśli złożył już przepisany egzamin, lub pełni czynności pomocnika maszynisty, wynagrodzenie godzinowe, przewidziane dla pomocnika.

Drużyny, obsługujące czynne parowozy pomocnicze (podwójna trakcja), korzystają z należytości godzinowych na równi z drużynami parowozów czołowych.

W tym samym wymiarze otrzymują godzinowe:

a)
drużyny parowozowe, obsługujące luźne parowozy, kursujące w pojedynczej lub podwójnej trakcji,
b)
drużyny parowozowe za przetaczanie (manewrowanie), wykonane parowozem od pociągu, niezależnie od stacji, na jakiej przetaczanie się odbyło,
c)
drużyny konwojujące zimne parowozy,
d)
drużyny jadące na parowozie lub w wagonie ze stałego miejsca służbowego celem objęcia służby w jakimbądź punkcie linii lub z powrotem po oddaniu służby, jednak tylko w połowie godzin rzeczywistej jazdy,

B. Za czas przetaczania parowozem:

otrzymujeod 1/8 1923 r.od 15/8 1923 r.
maszynista280mk.368mk.
pom. maszynisty i palacz205"280"

Należytości te wypłaca się za cały czas trwania przetaczania, licząc od chwili przyjęcia parowozu przez drużynę parowozową do chwili oddania parowozu do parowozowni, względnie zdania następnej drużynie.

Należytości zaliczać należy za przetaczanie dokonywane na stacji lub w obrębie torów trakcyjnych, warsztatowych, magazynowych i t. p. jakoteż na stacjach sąsiednich, z wyjątkiem przetaczania na stacjach zamiejscowych co do których obowiązuje godzinowe, wymienione w § 3 punkt A, b).

C. Za czas pogotowia i postoju na stacjach parowozowni głównych i zwrotnych:

otrzymujeod 1/8 1923 r.od 15/8 1923 r.
maszynista233mk.307mk.
pom. maszynisty i palacz175"230"

Należytości te wypłaca się za czas spędzony w parowozowni głównej w pogotowiu i rezerwie, i za czas postoju w parowozowni zwrotnej powyżej 3 godzin aż do 24 godzin, licząc od chwili przyjazdu pociągu (parowozu) do stacji zwrotnej.

Czas postoju w parowozowni zwrotnej do 3 godzin, licząc od chwili przybycia pociągu (parowozu) wynagradza się według stawek pod A).

Po 24 godzinach pobytu w parowozowni zwrotnej otrzymują drużyny parowozowe, zamiast wynagrodzenia godzinowego, normalne djety.

Za czas służby przy pociągach gospodarczych otrzymują drużyny parowozowe, o ile pociąg pracuje na stacji lub między sąsiedniemi stacjami jednego węzła, wynagrodzenie godzinowe według stawek pod B), o ile zaś pociąg gospodarczy pracuje na linji według stawek pod A).

1 § 3 zmieniony przez § 1 rozporządzenia z dnia 4 października 1923 r. (Dz.U.23.113.907) zmieniającego nin. rozporządzenie z dniem 1 sierpnia 1923 r.