§ 2. - Wynagrodzenie godzinowe dla drużyn parowozowych i konduktorskich.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1923.24.145

Akt utracił moc
Wersja od: 9 marca 1923 r.
§  2.
Art. 4 wymienionego w § 1 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 12 października 1920 r. (Dz. U. R. P. Na 99 poz. 660) zmieniony następnie § 4 punkt a) i b) rozporządzenia Rady Ministrów z dni$ 30 czerwca 1921 r. w przedmiocie ustalenia wysokości djet, wynagrodzenia rozjazdowego oraz zwrotu kosztów podróży funkcjonarjuszów państwowych (Dz. U. R. P. №j 66 poz. 422) i § 6 rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 10 maja 1922 r. w sprawie zmiany przepisów o djetach i kosztach podróży (Dz. U. R. P. № 41 poz. 347) odnośnie drużyn porowozowych otrzymuje następujące brzmienie:

"Na czas pobierania dodatku drożyźnianego otrzymywać będą drużyny przewozowa uzupełnienie wynagrodzenia godzinowego wymienionego w art. 3 p. A. i B.

Uzupełnienie to następuje z ważnością od 1 września 1921 r. na obszarze b. zaboru rosyjskiego i austrjackiego według mnożnika ustalonego za ten miesiąc dla miejscowości zaliczonych do III klasy dodatku drożyźnianego, a na obszarze b. dzielnicy pruskiej - według mnożnika ustalonego za ten miesiąc dla miejscowości zaliczonych do IV klasy dodatku drożyźnianego, zaś z ważnością od 1 kwietnia 1922 r. także na obszarze tej ostatniej dzielnicy według mnożnika obowiązującego we wrześniu 1921 r. dla miejscowości zaliczonych do III klasy dodatku drożyźnianego.

Począwszy od 1 maja 1922 r. następuje o uzupełnienie na całym obszarze Rzeczypospolitej Polskiej według każdoczesnego mnożnika dla miejscowości zaliczonych do III klasy dodatku drożyźnianego, zaś z ważnością od 1 września 1922 r. według każdoczesnego mnożnika dla miejscowości zaliczonych do II klasy dodatku drożyźnianego (załącznik 1, 2).