Rozdział 5 - Tryb i warunki postępowania w zakresie utrzymywania i doskonalenia wiedzy i kompetencji członków zarządu i rady nadzorczej spółki - Wymogi stosowane wobec członków zarządu i rady nadzorczej spółki prowadzącej rynek regulowany oraz tryb i warunki postępowania w zakresie utrzymywania i doskonalenia ich wiedzy i kompetencji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2020.2100

Akt obowiązujący
Wersja od: 27 listopada 2020 r.

Rozdział  5

Tryb i warunki postępowania w zakresie utrzymywania i doskonalenia wiedzy i kompetencji członków zarządu i rady nadzorczej spółki

§  17. 
1. 
Spółka zapewnia członkom zarządu i rady nadzorczej szkolenia ogólne oraz szkolenia specjalistyczne odpowiednie do zakresu sprawowanych obowiązków, które pozwolą na aktualizację i ugruntowanie ich wiedzy w zakresie działalności spółki, jej struktury organizacyjnej, modelu biznesowego, profilu ryzyka towarzyszącego jej działalności, otoczenia regulacyjnego i mechanizmów zarządczych oraz nadzorczych, a także roli odpowiednio członków zarządu i rady nadzorczej w działalności spółki.
2. 
Spółka zapewnia zaznajomienie członków zarządu i rady nadzorczej ze zmianami w sposobie zarządzania spółką, strategii działalności spółki, zakresie prowadzonej przez spółkę działalności i sposobie jej wykonywania, a także sytuacji rynkowej oraz otoczenia regulacyjnego spółki.
§  18. 
1. 
Spółka ustanawia politykę w zakresie utrzymywania i doskonalenia wiedzy i kompetencji członków zarządu i rady nadzorczej, która zawiera co najmniej:
1)
wskazanie celów szkoleniowych odrębnie dla zarządu i rady nadzorczej, a w odpowiednich przypadkach odrębnie dla danej funkcji;
2)
określenie zasobów kadrowych spółki realizujących zadania związane z zapewnieniem utrzymywania i doskonalenia wiedzy i kompetencji członków zarządu i rady nadzorczej spółki oraz środków finansowych przeznaczonych na ten cel, w szczególności opracowaniem szczegółowego programu szkoleniowego;
3)
tryb zgłoszenia przez członków zarządu i rady nadzorczej spółki potrzeby udziału w procesie szkoleniowym;
4)
sposób identyfikacji potrzeb szkoleniowych członków zarządu i rady nadzorczej spółki;
5)
sposób weryfikacji skuteczności organizowanych szkoleń.
2. 
Polityka, o której mowa w ust. 1, podlega zatwierdzeniu przez radę nadzorczą spółki po wcześniejszym zaopiniowaniu przez komitet do spraw nominacji, w przypadku gdy został powołany w spółce.