Rozdział 5 - Wymagania w stosunku do lotnisk dla śmigłowców - Wymagania techniczne i eksploatacyjne w stosunku do lotnisk użytku publicznego, dla których została wydana decyzja o ograniczonej certyfikacji.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2013.799

Akt utracił moc
Wersja od: 10 lipca 2013 r.

Rozdział  5

Wymagania w stosunku do lotnisk dla śmigłowców

§  28.
1.
Z zastrzeżeniem § 29-33 w stosunku do lotnisk dla śmigłowców stosuje się normy i zalecane metody postępowania określone w Załączniku 14 tom II w:
1)
rozdziale 1 "Informacje ogólne", z wyłączeniem pkt 1.2;
2)
rozdziale 2 "Dane lotniska dla śmigłowców", z wyłączeniem pkt 2.5;
3)
rozdziale 3 "Charakterystyki fizyczne", z wyłączeniem pkt 3.1.4, 3.1.19, 3.2.5, 3.2.15 i 3.3.4;
4)
rozdziale 5 "Pomoce wzrokowe", z wyłączeniem pkt 5.3.5.22-5.3.5.26;
5)
dodatku 1 "Wymagania dotyczące jakości danych lotniczych".
2.
Przepis § 21 ust. 2 stosuje się w przypadku norm i zalecanych metod postępowania, o których mowa w ust. 1.
§  29.
Lotnisko dla śmigłowców może stanowić część lotniska dla samolotów.
§  30.
1.
Parametry techniczne lotnisk dla śmigłowców powinny uwzględniać parametry śmigłowców o największych wymiarach i największym ciężarze, dla których lotniska te są przeznaczone.
2.
Nawierzchnie na lotnisku dla śmigłowców powinny uwzględniać obciążenia pochodzące od eksploatowanych śmigłowców oraz powinny być odporne na podmuch z wirników śmigłowca.
§  31.
Długości deklarowane w stosunku do lotnisk dla śmigłowców wyznacza się w sposób określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia.
§  32.
W przypadku gdy strefa końcowego podejścia i startu pokrywa się ze strefą przyziemienia i utraty siły nośnej, wymiary i charakterystykę strefy końcowego podejścia i startu przyjmuje się jak dla strefy przyziemienia i utraty siły nośnej.
§  33.
Na obszarze strefy końcowego podejścia i startu na lotnisku dla śmigłowców nie mogą występować uszkodzenia i zanieczyszczenia, które mogłyby zagrażać bezpieczeństwu wykonywanych operacji lotniczych.
§  34.
Lotnisko dla śmigłowców powinno być zabezpieczone przed dostępem nieuprawnionych osób i pojazdów oraz przed wtargnięciem na nie zwierząt mogących stanowić zagrożenie dla statków powietrznych.