§ 20. - Wymagania techniczne i eksploatacyjne dla lotnisk użytku publicznego, dla których została wydana decyzja o ograniczonej certyfikacji.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2023.1431 t.j.
Akt obowiązujący
Wersja od: 26 lipca 2023 r. do: 27 listopada 2024 r.
§ 20.
1.
Nachylenie podłużne drogi startowej bez nawierzchni sztucznej na lotnisku dla samolotów obliczone przez podzielenie różnicy między maksymalną i minimalną wysokością drogi startowej wzdłuż jej linii środkowej przez długość tej drogi startowej nie może przekraczać:
1)
2,5% - w przypadku lotniska o kodzie referencyjnym 1 i 2;
2)
1,5% - w przypadku lotniska o kodzie referencyjnym 3 i 4;
3)
18% - w przypadku lotniska położonego w obszarach górskich, pod warunkiem że nie jest ono wykorzystywane do lotów handlowych.
2.
Miejscowe nachylenie podłużne drogi startowej bez nawierzchni sztucznej na lotnisku dla samolotów nie może przekraczać:
1)
3% - w przypadku lotniska o kodzie referencyjnym 1 i 2;
2)
2,5% - w przypadku lotniska o kodzie referencyjnym 3 i 4;
3)
20% - w przypadku lotniska położonego w obszarach górskich, pod warunkiem że nie jest ono wykorzystywane do lotów handlowych.
3.
(uchylony).
4.
(uchylony).
5.
W przypadku lotniska dla samolotów z drogą startową bez nawierzchni sztucznej położonego w obszarach górskich, niewykorzystywanego do lotów handlowych odległość między załamaniami sąsiednich prostych nachylenia podłużnego drogi startowej wynosi nie mniej niż 20 m.
Nasza strona internetowa wykorzystuje pliki cookie. Jeśli zgadzasz się na używanie plików cookie kliknij "Zamknij" lub po prostu kontynuuj przeglądanie. Uzyskaj więcej informacji lub zmień ustawienia .