§ 4. - Wymagania kwalifikacyjne uprawniające do zajmowania stanowisk w muzeach oraz tryb ich stwierdzania.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1998.122.804

Akt utracił moc
Wersja od: 1 stycznia 1999 r.
§  4.
1.
Stwierdzenia kwalifikacji niezbędnych do zajmowania stanowiska kustosza dyplomowanego dokonuje komisja kwalifikacyjna na wniosek osoby zainteresowanej.
2.
Członków komisji kwalifikacyjnej powołuje i odwołuje Minister Kultury i Sztuki spośród członków Rady do Spraw Muzeów działającej przy Ministrze Kultury i Sztuki.
3.
Liczba członków komisji kwalifikacyjnej nie może przekroczyć 5 osób.
4.
Członkowie komisji kwalifikacyjnej wybierają przewodniczącego komisji.
5.
Komisja kwalifikacyjna działa na podstawie uchwalonego przez siebie regulaminu.
6.
Komisja kwalifikacyjna stwierdza, na podstawie dokumentów oraz rozmowy z kandydatem, posiadanie wymaganych kwalifikacji, w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku przez zainteresowanego.
7.
W przypadku stwierdzenia przez komisję, że zainteresowany nie spełnia wymagań kwalifikacyjnych do zajmowania stanowiska kustosza dyplomowanego, zainteresowany może zwrócić się w ciągu 14 dni do Ministra Kultury i Sztuki z prośbą o ponowne rozpatrzenie wniosku.