§ 4. - Wymagania dotyczące konstrukcji statków powietrznych oraz certyfikat typu.
Dziennik Ustaw
Dz.U.2003.168.1639
Akt utracił moc Wersja od: 26 września 2003 r.
§ 4.
1.
Wymagania techniczne dla poszczególnych typów statków powietrznych określają przepisy techniczne wprowadzone do stosowania na podstawie art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze, a w szczególności następujące europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR ustanowione przez Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA), wprowadzone do stosowania rozporządzeniem, o którym mowa w § 2 pkt 3:1)
JAR-22 - Szybowce i motoszybowce;2)
JAR-23 - Samoloty kategorii normalnej, użytkowej akrobacyjnej i transportu lokalnego;3)
JAR-25 - Samoloty duże;4)
JAR-26 - Dodatkowe wymagania zdatności do lotu;5)
JAR-27 - Wiropłaty małe;6)
JAR-29 - Wiropłaty duże;7)
JAR-VLA - Bardzo lekkie samoloty.2.
Do statków powietrznych nieobjętych europejskimi wymaganiami bezpieczeństwa lotniczego JAR, w szczególności do:1)
sterowców,2)
balonów załogowych,3)
statków powietrznych należących do kategorii "specjalny",4)
spadochronów osobowych,5)
spadochronów ratunkowych,6)
urządzeń startowych statków powietrznych, a zwłaszcza do wyciągarek oraz ściągarek- stosuje się wymagania techniczne wprowadzone do stosowania na podstawie art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze.