§ 4. - Wymagania dotyczące konstrukcji statków powietrznych oraz certyfikat typu.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2003.168.1639

Akt utracił moc
Wersja od: 26 września 2003 r.
§  4.
1.
Wymagania techniczne dla poszczególnych typów statków powietrznych określają przepisy techniczne wprowadzone do stosowania na podstawie art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze, a w szczególności następujące europejskie wymagania bezpieczeństwa lotniczego JAR ustanowione przez Zrzeszenie Władz Lotniczych (JAA), wprowadzone do stosowania rozporządzeniem, o którym mowa w § 2 pkt 3:
1)
JAR-22 - Szybowce i motoszybowce;
2)
JAR-23 - Samoloty kategorii normalnej, użytkowej akrobacyjnej i transportu lokalnego;
3)
JAR-25 - Samoloty duże;
4)
JAR-26 - Dodatkowe wymagania zdatności do lotu;
5)
JAR-27 - Wiropłaty małe;
6)
JAR-29 - Wiropłaty duże;
7)
JAR-VLA - Bardzo lekkie samoloty.
2.
Do statków powietrznych nieobjętych europejskimi wymaganiami bezpieczeństwa lotniczego JAR, w szczególności do:
1)
sterowców,
2)
balonów załogowych,
3)
statków powietrznych należących do kategorii "specjalny",
4)
spadochronów osobowych,
5)
spadochronów ratunkowych,
6)
urządzeń startowych statków powietrznych, a zwłaszcza do wyciągarek oraz ściągarek

- stosuje się wymagania techniczne wprowadzone do stosowania na podstawie art. 3 ust. 4 ustawy z dnia 3 lipca 2002 r. - Prawo lotnicze.