Wykonywanie przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zadań z zakresu służby cywilnej.

Dziennik Ustaw

Dz.U.2006.198.1456

Akt utracił moc
Wersja od: 31 października 2006 r.

ROZPORZĄDZENIE
PREZESA RADY MINISTRÓW
z dnia 30 października 2006 r.
w sprawie wykonywania przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów zadań z zakresu służby cywilnej

Na podstawie art. 8 ust. 4 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej (Dz. U. Nr 170, poz. 1218) zarządza się, co następuje:
Rozporządzenie określa organizację, zasady i tryb wykonywania przez Szefa Kancelarii Prezesa Rady Ministrów, zwanej dalej "Kancelarią", zadań z zakresu służby cywilnej, w tym w szczególności:
1)
nadzoru nad przestrzeganiem zasad służby cywilnej;
2)
upowszechniania informacji na temat służby cywilnej, w tym o wolnych stanowiskach pracy w służbie cywilnej;
3)
kierowania procesem zarządzania kadrami w służbie cywilnej;
4)
gromadzenia informacji o korpusie służby cywilnej;
5)
planowania i nadzorowania wykorzystania środków, o których mowa w art. 6 ust. 1 ustawy z dnia 24 sierpnia 2006 r. o służbie cywilnej;
6)
planowania, organizowania i nadzorowania szkoleń centralnych w służbie cywilnej.
W ramach nadzoru nad przestrzeganiem zasad służby cywilnej Szef Kancelarii w szczególności:
1)
analizuje przekazywane przez dyrektorów generalnych urzędów informacje na temat realizacji zasad służby cywilnej oraz stosowania wytycznych i poleceń w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej, wydawanych przez Prezesa Rady Ministrów;
2)
może wyznaczyć swojego przedstawiciela do obserwowania przestrzegania zasad służby cywilnej podczas postępowania kwalifikacyjnego dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie, prowadzonego przez Krajową Szkołę Administracji Publicznej;
3)
analizuje informacje o przeprowadzonych postępowaniach kwalifikacyjnych dla pracowników służby cywilnej ubiegających się o mianowanie, otrzymywane z Krajowej Szkoły Administracji Publicznej niezwłocznie po zakończeniu tych postępowań;
4)
może wydawać polecenia w celu usunięcia stwierdzonych uchybień w zakresie przestrzegania zasad służby cywilnej oraz kontrolować ich wykonanie.
Upowszechniając informacje na temat służby cywilnej, Szef Kancelarii w szczególności:
1)
umożliwia dyrektorom generalnym urzędów umieszczanie ogłoszeń o naborze w Biuletynie Informacji Publicznej Kancelarii;
2)
udostępnia informacje o funkcjonowaniu służby cywilnej, w tym o zasadach naboru do korpusu służby cywilnej, za pośrednictwem publikacji, mediów i Internetu;
3)
promuje działania kształtujące wizerunek służby cywilnej.
Kierując procesem zarządzania kadrami w służbie cywilnej, Szef Kancelarii w szczególności:
1)
analizuje przekazywane przez dyrektorów generalnych urzędów informacje na temat potrzeb kadrowych i finansowych urzędu pod kątem zapewnienia racjonalnej polityki personalnej w służbie cywilnej;
2)
dokonuje analizy porównawczej przekazywanych przez dyrektorów generalnych urzędów opisów i wartościowania stanowisk pracy, z uwzględnieniem potrzeby zapewnienia odpowiednich standardów jakościowych przyczyniających się do realizacji zadań urzędów;
3)
podejmuje działania zmierzające do zapewnienia efektywnego i spójnego systemu zarządzania zasobami ludzkimi w służbie cywilnej.
Szef Kancelarii gromadzi w formie bazy danych oraz zestawień, przekazywane przez dyrektorów generalnych urzędów, informacje o korpusie służby cywilnej, w szczególności w zakresie:
1)
praw i obowiązków pracowniczych członków korpusu służby cywilnej;
2)
poziomu i struktury wynagrodzeń w urzędach.
Planowanie i nadzorowanie wykorzystania środków finansowych na wynagrodzenia, w tym wynagrodzenia zasadnicze, dodatki specjalne, dodatki służby cywilnej i dodatki zadaniowe, oraz szkolenia członków korpusu służby cywilnej przez Szefa Kancelarii polega w szczególności na:
1)
analizowaniu przekazywanych przez dyrektorów generalnych urzędów informacji o zapotrzebowaniu urzędu na środki finansowe na wynagrodzenia i szkolenia członków korpusu służby cywilnej na kolejny rok oraz na kolejne trzy lata;
2)
przygotowywaniu projektu limitu mianowań urzędników w służbie cywilnej na dany rok budżetowy i trzyletniego planu limitu mianowań.
W ramach planowania, organizowania i nadzorowania szkoleń centralnych w służbie cywilnej Szef Kancelarii w szczególności:
1)
analizuje zgłaszane przez dyrektorów generalnych urzędów potrzeby szkoleniowe urzędów dotyczące priorytetów i rodzajów szkoleń w służbie cywilnej na kolejny rok oraz na kolejne trzy lata w celu ustalenia corocznego planu szkoleń centralnych w służbie cywilnej;
2)
kontroluje organizowanie szkoleń centralnych pod kątem zgodności z obowiązującymi warunkami organizowania i prowadzenia szkoleń w służbie cywilnej.
1.
Szef Kancelarii wykonuje zadania z zakresu służby cywilnej przy pomocy Kancelarii i może upoważniać pracowników Kancelarii do wykonywania tych zadań w swoim imieniu.
2.
Przy wykonywaniu zadań, o których mowa w ust. 1, Szef Kancelarii współdziała z dyrektorami generalnymi urzędów.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.