Rozdział 4 - Zasady i tryb udzielania informacji adresowych. - Wykonywanie obowiązku meldunkowego oraz prowadzenie ewidencji ludności.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1961.56.313

Akt utracił moc
Wersja od: 26 września 1966 r.

Rozdział  4.

Zasady i tryb udzielania informacji adresowych.

§  19.
Informacji o adresie osób zamieszkałych w kraju udzielają na podstawie danych o zameldowaniu:
1)
w odniesieniu do obszaru danego powiatu albo miasta wyłączonego z powiatu lub województwa - właściwy dla tego obszaru organ ewidencji i kontroli ruchu ludności, drogą pocztową lub bezpośrednio,
2)
w odniesieniu do całego kraju - Główne Biuro Adresowe drogą pocztową.
§  20.
1.
Ubiegający się o informację adresową powinien:
a)
wypełnić formularz, którego wzór stanowi załącznik nr 11 lub 12,
b)
uiścić opłatę skarbową za informację adresową przez naklejenie znaczków skarbowych na formularzu w miejscu do tego przeznaczonym, w wysokości określonej przepisami o opłacie skarbowej.
2.
Jeżeli udzielenie informacji ma nastąpić drogą pocztową, należy nadto uiścić opłatę na odpowiedź w wysokości porta za list zwykły przez naklejenie znaczków pocztowych na formularzu w miejscu do tego przeznaczonym.
3.
Jednostki budżetowe zwolnione od opłaty skarbowej w sprawach adresowych odciskają w miejscu przeznaczonym na znaczki skarbowe swoją pieczęć.