Rozdział 2 - Zameldowanie. - Wykonywanie obowiązku meldunkowego i prowadzenie ewidencji ludności.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1984.32.176

Akt utracił moc
Wersja od: 27 maja 2001 r.

Rozdział  2

Zameldowanie.

§  7.
1.
Przy zameldowaniu się na pobyt stały należy zgłosić następujące dane:
1)
nazwisko (nazwisko rodowe i z poprzedniego małżeństwa) i imię (imiona),
2)
imiona i nazwiska rodowe rodziców,
3)
datę i miejsce urodzenia,
4)
stan cywilny,
5)
imię i nazwisko małżonka,
6)
nazwiska, imiona, daty i miejsce urodzenia dzieci do lat 18 i osób znajdujących się pod prawną lub faktyczną opieką podlegających zameldowaniu i nie posiadających tymczasowych dowodów osobistych lub tymczasowych zaświadczeń tożsamości,
7)
adres nowego miejsca pobytu stałego,
8)
datę przybycia na pobyt stały,
9)
adres poprzedniego miejsca pobytu stałego,
10)
wykształcenie i zawód wyuczony,
11)
miejsce pracy i zawód wykonywany,
12)
obowiązek wojskowy (podlega - nie podlega), stopień wojskowy, nazwę i numer wojskowego dokumentu osobistego ze wskazaniem właściwej wojskowej komendy uzupełnień, w której ewidencji osoba dokonująca zameldowanie nie pozostaje, lub potwierdzenie zgłoszenia się do rejestracji przedpoborowych,
13)
oznaczenie dokumentu stwierdzającego tożsamość,
14)
potwierdzenie faktu pobytu, dokonane przez wynajmującego lub najemcę albo osobę, której przysługuje spółdzielcze prawo do lokalu, lub właściciela lokalu,
15)
potwierdzenie uprawnienia do przebywania w lokalu (pomieszczeniu), dokonane przez właściciela (zarządcę) budynku.
2.
Dane wymienione w ust. 1 zgłasza się przez wypełnienie i podpisanie formularza "Zgłoszenie pobytu stałego".
§  8.
Jeżeli osoba zgłaszająca pobyt stały nie przedstawi potwierdzenia uprawnienia do przebywania w lokalu (pomieszczeniu), w którym ma nastąpić zameldowanie, może być zameldowana tylko na pobyt czasowy do 2 miesięcy, jeżeli w tym lokalu (pomieszczeniu) przebywa.
§  9.
1.
Przy zameldowaniu się na pobyt stały należy przedstawić potwierdzenie wymeldowania się z poprzedniego miejsca pobytu stałego. Do czasu przedstawienia potwierdzenia wymeldowania się osoba zgłaszająca pobyt może być zameldowana tylko na pobyt czasowy do 2 miesięcy.
2.
Potwierdzenie wymeldowania się wymienione w ust. 1 nie jest wymagane przy zameldowaniu się osób przebywających z pobytu stałego za granicą.
§  10.
Zameldowania się na pobyt stały na statku żeglugi śródlądowej można dokonać za pośrednictwem kierownika przedsiębiorstwa żeglugowego zatrudniającego członka załogi lub upoważnionego pracownika tego przedsiębiorstwa.
§  11.
Zameldowania na pobyt czasowy trwający do 2 miesięcy dokonuje się ustnie, podając datę przybycia, adres i zamierzony czas trwania pobytu oraz przedstawiając dokument stwierdzający tożsamość lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
§  12.
1.
Przy zameldowaniu się na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące należy zgłosić dane wymienione w § 7 ust. 1 pkt 1-6 i 10-15, adres miejsca pobytu stałego i czasowego oraz podać zamierzony czas trwania pobytu i okoliczności uzasadniające ten pobyt. Dane te zgłasza się przez wypełnienie i podpisanie formularza "Zgłoszenie pobytu czasowego ponad 2 miesiące."
2.
Przepis § 8 stosuje się odpowiednio.
§  13.
1.
Zameldowanie na pobyt czasowy w zakładach określonych w art. 18 ustawy oraz w zakładach udzielających pomieszczeń w związku z pracą, nauką lub opieką społeczną dokonuje się ustnie u kierownika zakładu lub upoważnionego pracownika, podając datę przybycia, zamierzony czas trwania pobytu oraz przedstawiając dokument stwierdzający tożsamość lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
2.
Pracownik przyjmujący zgłoszenie wpisuje do książki zameldowań następujące dane:
1)
nazwisko i imię (imiona),
2)
imiona rodziców,
3)
datę i miejsce urodzenia,
4)
adres miejsca pobytu stałego,
5)
datę przybycia i zamierzony czas trwania pobytu,
6)
oznaczenie dokumentu stwierdzającego tożsamość.

Przyjmujący zgłoszenie potwierdza wpisane dane podpisem w książce zameldowań.

3.
Jeżeli zamierzony pobyt czasowy ma trwać dłużej niż 2 miesiące, zgłoszenia tego pobytu dokonuje się w sposób określony w § 12 ust. 1.
§  14.
1.
Zameldowania na pobyt czasowy w zakładzie udzielającym pomieszczenia w związku z leczeniem dokonuje się ustnie u kierownika zakładu lub upoważnionego pracownika, przedstawiając dokument stwierdzający tożsamość lub inny dokument pozwalający na ustalenie tożsamości.
2.
Przepisy § 13 ust. 2 i 3 stosuje się odpowiednio.
§  15.
1.
Zameldowania na pobyt czasowy na statku morskim lub w ruchomym pomieszczeniu mieszkalnym osób, o których mowa w art. 7 ust. 2 ustawy, można dokonać za pośrednictwem kierownika zakładu pracy zatrudniającego te osoby lub innego upoważnionego pracownika.
2.
Przepisy § 12 ust. 1 i § 13 stosuje się odpowiednio.
§  16.
Przy zameldowaniu uczestników wycieczki określonej w art. 20 ustawy kierownik wycieczki przedstawia listę zawierającą następujące dane uczestników: nazwiska i imiona, daty urodzenia, adresy miejsca pobytu stałego oraz oznaczenia dokumentów stwierdzających tożsamość.
§  17.
Osoby dopełniające obowiązku zameldowania się na pobyt czasowy mogą na swój wniosek otrzymać potwierdzenie zameldowania.