Rozdział 6 - Prowadzenie ewidencji ludności. - Wykonywanie obowiązku meldunkowego i prowadzenie ewidencji ludności.

Dziennik Ustaw

Dz.U.1974.33.196

Akt utracił moc
Wersja od: 26 września 1974 r.

Rozdział  6

Prowadzenie ewidencji ludności.

§  33.
1.
Urząd miejski, urząd miasta i powiatu, urząd dzielnicowy, urząd gminy oraz urząd miasta i gminy prowadzi rejestr stałych mieszkańców w formie kartoteki składającej się z indywidualnych kart osobowych mieszkańców.
2.
Rejestr stałych mieszkańców w miastach prowadzi się w układzie terytorialnym, uwzględniając podział według ulic i nieruchomości oraz domów i lokali w tych domach.
3.
Rejestr stałych mieszkańców gminy prowadzi się w układzie terytorialnym uwzględniając podział według wsi, domów, a także - jeśli zachodzi potrzeba - lokali w tych domach.
4.
Jeżeli rejestr obejmuje mieszkańców miasta i gminy, prowadzi się go z zachowaniem zasad określonych w ust. 2 i 3.
5.
Urząd miasta i powiatu prowadzi rejestr stałych mieszkańców tylko dla miasta.
§  34.
1.
Rejestr stałych mieszkańców obejmuje wszystkie osoby zameldowane na pobyt stały na danym terenie.
2.
O zameldowaniu na pobyt stały zawiadamia się niezwłocznie urząd właściwy ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu stałego.
3.
W razie zmiany miejsca pobytu stałego urząd prowadzący rejestr przekazuje kartę osobową mieszkańca do urzędu właściwego ze względu na nowe miejsce pobytu stałego po otrzymaniu z tego urzędu zawiadomienia o zameldowaniu na pobyt stały. Zawiadomienie to włącza się do oddzielnego działu ewidencji, zwanego kartoteką byłych mieszkańców.
4.
W razie wyjazdu osoby na stałe za granicę lub zgonu kartę osobową przenosi się do kartoteki byłych mieszkańców.
5.
Jeżeli osoba zameldowana na pobyt stały w danej miejscowości przebywa stale poza tą miejscowością, a jej miejsce pobytu nie jest znane, kartę osobową przenosi się po przeprowadzeniu postępowania wyjaśniającego do oddzielnego działu ewidencji zwanego kartoteką przejściową.
§  35.
1.
Na karcie osobowej mieszkańca dokonuje się na bieżąco zmian danych w niej zawartych na podstawie zgłoszeń zameldowania lub wymeldowania oraz nadsyłanych zawiadomień o zmianach tych danych (o zmianie stanu cywilnego, imienia lub nazwiska, obywatelstwa, dokumentu stwierdzającego tożsamość, numeru ewidencyjnego), a także na podstawie ustaleń poczynionych przez urząd prowadzący rejestr stałych mieszkańców.
2.
O dokonaniu zmian w zakresie stanu cywilnego, imion i nazwisk, obywatelstwa lub dokumentu stwierdzającego tożsamość zawiadamia się niezwłocznie urzędy prowadzące rejestr stałych mieszkańców w celu dokonania przez te urzędy zmian na kartach osobowych mieszkańców.
§  36.
1.
Urzędy, o których mowa w § 33, prowadzą odrębną ewidencję osób zameldowanych na pobyt czasowy.
2.
Ewidencję osób zameldowanych na pobyt czasowy prowadzi się w formie kartoteki lub skorowidza pobytu czasowego.
3.
O zameldowaniu na pobyt czasowy trwający ponad 2 miesiące zawiadamia się niezwłocznie urząd właściwy ze względu na miejsce pobytu stałego.
§  37.
1.
Urząd powiatowy, urząd miasta i powiatu, urząd miejski miasta stanowiącego powiat i urząd miasta wyłączonego z województwa prowadzi w układzie alfabetycznym kartotekę ewidencyjno-adresową:
1)
osób zameldowanych na pobyt stały,
2)
osób zameldowanych na pobyt czasowy,
3)
cudzoziemców, zameldowanych na pobyt stały.
2.
Kartotekę ewidencyjno-adresową prowadzi się na podstawie zgłoszeń nadsyłanych przez urzędy przyjmujące zgłoszenia meldunkowe.
3.
W kartotece ewidencyjno-adresowej w odniesieniu do osób zameldowanych na pobyt stały ewidencjonuje się fakt wydania dokumentu stwierdzającego tożsamość.
§  38.
1.
Kartotekę ewidencyjno-adresową dla obszaru całego kraju prowadzi Centralne Biuro Adresowe.
2.
Urzędy określone w § 33 zawiadamiają Centralne Biuro Adresowe o zameldowaniu na pobyt stały i czasowy trwający ponad 2 miesiące, o wymeldowaniu z miejsca pobytu czasowego trwającego ponad 2 miesiące przed upływem okresu zgłoszonego przy zameldowaniu, o zmianie imienia lub nazwiska, o zmianie stanu cywilnego, zmianie obywatelstwa, o wyjeździe na pobyt stały za granicę oraz o zgonie osoby.